تارا فایل

پرسشنامه بازاریابی خط مشی عمومی


بسمه تعالی
پرسشنامه حاضر برای شناسایی سازوکارها، شاخصه های مرتبط با ساز و کارها و ابزارهای بازاریابی خط مشی عمومی طراحی شده، که دولت ایران ممکن است جهت بازاریابی خط مشی ها از آنها استفاده کند. خواهشمند است میزان اهمیت هر یک از سازوکارها و ابزارهایی که خط مشی گذاران می توانند جهت بازاریابی خط مشی های عمومی از آنها را مورد استفاده قرار دهند را مشخص فرمایید و مواردی که قید نشده ولی حضرتعالی لازم می دانید مرقوم فرمایید.
تعریف بازاریابی خط مشی های عمومی: بازاریابی خط مشی عمومی، راهبرد دولت برای استفاده از مفاهیم و روشهای بازاریابی است تا شهروندان خط مشی های عمومی را درک و قبول کنند.
خدمتگزاران عمومی برای خدمت رسانی مستمر به شهروندان، بازاریابی را وارد محیط دولتی نموده و از آن به طور فزاینده ای در تدوین خط مشی ها، مدیریت برنامه ها و نظارت بر آنها استفاده نموده اند و این به نوبه خود باعث کم رنگ شدن تمایز میان حمایت های سیاسی و اجرایی گردید تا بین تبیین خط مشی ها، ارائه آنها و دستیابی به مقاصد خط مشی های مربوطه ارتباط متقابلی بوجود آید و دولت ها در مقابل شهروندان خود هر چه بیشتر پاسخگوتر و مسئولیت پذیرتر شوند و در این راستا سعی بر بکارگیری ابزارهای رسانه ای (مثل مطبوعات، تلویزیون، اینترنت و دیگر رسانه های جمعی) کرده اند تا بازاریابی خط مشی های عمومی را انجام دهند و از این طریق با مردم ارتباط برقرار نموده و آنها را متقاعد به خط مشی ها، قوانین و مقررات مختلف نمایند. دولتها از ابزارهای مختلف استفاده می نمایند تا کمترین مخالفتی از سوی شهروندان به خط مشی های آنها انجام پذیرد و در سایه این امر بتوانند خط مشی های خود را به بهترین نحو ممکن به منصه اجرا بگذارند. خط مشی گذاران به این امر پی برده اند که بکارگیری ساز و کارهای مبتنی بر بازار در تدوین خط مشی ها، علاوه بر اینکه به سرویس رسانی بهتر با هزینه کمتر کمک می کند، بلکه به تدوین و اجرای خط مشی های اثربخشتر کمک می کند. حوزه ها بازاریابی خط مشی های عمومی حوزه ای است، که در آن خط مشی گذاران به دنبال متقاعد نمودن گروههای اجتماعی، احزاب، شهروندان و سایر بازیگران اجتماعی هستند تا مشروعیت و مقبولیت خط مشی های عمومی را ارتقا و اجرای آنها را تسهیل نمایند. بازاریابی خط مشی عمومی رویکرد جدیدی برای پژوهش های خط مشی های عمومی می باشد و بوسیله آن نیازهای واقعی شهروندان، همکاری بین دولت ها و سازمان ها و تغییرات سریع اجتماعی انعکاس داده می شود به طور کلی دو هدف در بازاریابی خط مشی ها وجود دارد که یکی از آنها کوتاه مدت بوده و هدف در آن ارائه آگاهی، ادراک و جذب علاقه شهروندان می باشد و هدف بلندمدت آن دستیابی به اهداف و مقاصد معین از هر خط مشی می باشد که این امر می تواند از طریق بازاریابی خط مشی انجام پذیرد. بنابراین بررسی بازاریابی خط مشی های عمومی در ایران نیز می تواند به خط مشی گذاران کمک کند تا هر چه بهتر بتوانند خط مشی های خود را به اطلاع عموم رسانده و تصویر خوبی از خط مشی های عمومی نزد افکار عمومی ایجاد کنند.
باسپاس فراوان

1-کدامیک از سازوکارهای زیر را جهت بازاریابی خط مشی های عمومی مهم می دانید؟( میزان اهمیت هر کدام را مشخص فرمایید).
ردیف
انواع سازوکارهای بازاریابی خط مشی های عمومی
بسیار کم
کم
متوسط
زیاد
بسیار زیاد
1
ساز و کارهای هنجاری

2
ساز و کارهای علمی و دانشگاهی

3
ساز و کارهای استراتژیک (راهبردی)

4
ساز و کارهای تنظیمی

2. الف) کدامیک از پارامترهای زیر را مرتبط با سازوکارهای بازاریابی خط مشی های عمومی می دانید؟ (میزان اهمیت هر کدام را مشخص فرمایید). در صورت تمایل می توانید پارامترهایی را که در زیر ذکر نشده است و از نظر شما قابل ذکر است را در انتها اضافه نمایید.
ب) کدام یک از ابزارهای زیر را برای هر یک از پارامترها مناسب می دانید (در صورت تمایل میتوانید چند گزینه را انتخاب نمایید)؟
ابزارهای بازاریابی خط مشی های عمومی در ایران

میزان اهمیت
سخنرانی خط مشی گذاران
پیام کوتاه
اینترنت

میتینگهای سیاسی
سینما
تلویزیون
رادیو
مطبوعات
ردیف

پارامترهای مرتبط با سازوکارهای بازاریابی خط مشی های عمومی
بسیار کم
کم
متوسط
زیاد
بسیار زیاد
*

*

*
1
نمایش جنبه های نمادین

*

*

*
*
*
2
صداقت و شفاف سازی خط مشی گذاران

*

*

3
تکیه بر ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی

*

*

4
اتکا بر آرمان های دفاع مقدس

*

*
*
*
5
رعایت رفتار بین افراد، گروهها و نهادها

*

*
*

*
*
6
تکیه بر اندیشه های امام راحل (ره)

*
*

*

*
*
*
7
تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری

*

*
*
*
8
صلاحیت و مشروعیت نهاد خط مشی گذار

*

*

*
9
تکیه بر ارزشهای دینی

*
*
*
10
تکیه بر صاحبنظران مذهبی

*

*
*
*
11
خطیبان نماز جمعه

ابزارهای بازاریابی خط مشی های عمومی در ایران

میزان اهمیت
سخنرانی خط مشی گذاران
پیام کوتاه
اینترنت
میتینگهای سیاسی
سینما
تلویزیون
رادیو
مطبوعات
ردیف

پارامترهای مرتبط با سازوکارهای بازاریابی خط مشی های عمومی
بسیار کم
کم
متوسط
زیاد
بسیار زیاد
*

*

*
12
تحلیل گران خط مشی

*

*

*
13
تمایل به بکارگیری الگوهای غربی

*
*

*

*
14
توجه به تجربه مشابه داخلی و خارجی

*

*
*
*
15
آموزش و اطلاع رسانی خط مشی های عمومی.

*
*

*

*
16
مناظرات علمی.

*

*

*
17
ارتباط با دانشگاهیان و دیگر مراکز علمی.

*

*
18
سخنرانی خط مشی گذاران در کنفرانس ها و مجامع علمی.

*

*

*
19
تالیف کتاب، مقاله و گزارشات راجع خط مشی های عمومی.

*

*
*

*

*
20
کاهش خواسته های جدایی طلبانه و یا ممانعت از شکل گیری گروهها و تیپ های اجتماعی نا بهنجار.

*

*

*

*
21
ائتلاف احزاب و هم افزایی ایجاد شده بواسطه آن.

*

*
*
*
22
گروههای فشار و ذینفع.

*
*

*
*
*
23
توجه به تقاضای سیاسی شهروندان.

*

*

*
24
عوامل شخصیتی.

*

*

*
*
*
25
بهبود وجهه خط مشی گذاران نزد افکار عمومی.

ابزارهای بازاریابی خط مشی های عمومی در ایران

میزان اهمیت
سخنرانی خط مشی گذاران
پیام کوتاه
اینترنت
میتینگهای سیاسی
سینما
تلویزیون
رادیو
مطبوعات
ردیف

پارامترهای مرتبط با سازوکارهای بازاریابی خط مشی های عمومی
بسیار کم
کم
متوسط
زیاد
بسیار زیاد
*

*

*
*
*
26
کارنامه و سابقه خط مشی گذاران.

*

*
27
اجماع بین خط مشی گذاران و مجریان خط مشی.

*
*
*
28
استاندارد و یکپارچه سازی اقدامات مجریان خط مشی.

*
*

29
انجام نظرسنجی.

*
*

30
کمیسیون های تخصصی و مراکز پژوهشی.

*

*
*
*
31
جمع آوری و انتشار اطلاعات.

*

*
32
کمیته های مشاوره ای و مشورتی.

*

*
*

33
تبلیغات.

*

*

*

*
34
انگیزاننده های اقتصادی.

*

*

35
نهادهای دولتی.

*
*
*

*
*
*
*
36
سخت افزارها و نرم افزارهای مناسب ارتباطی.

37

38

39

3. کدامیک ازابزارهای زیر را جهت بازاریابی خط مشی های عمومی مهم می دانید؟ (میزان اهمیت هر کدام را مشخص فرمایید).
ردیف
ابزارهای بازاریابی خط مشی های عمومی در ایران
بسیار کم
کم
متوسط
زیاد
بسیار زیاد
1
مطبوعات ( بخصوص روزنامه ها)

2
برگزاری میتینگهای سیاسی (جلسات رو در رو)

3
سخنرانی در جلسات گوناگون

4
استفاده از فضای مجازی (اینترنت)

5
تلویزیون

6
رادیو

7
سینما

8
تبلیغات، بخصوص استفاده از شیوه های جدید همچون پیام کوتاه

9

10

1


تعداد صفحات : 6 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود