تارا فایل

پرسشنامه ارزیابی کیفیت سیستم توسعه استعدادیابی ورزشی


پرسشنامه ارزیابی کیفیت سیستم توسعه استعدادیابی ورزشی (الریک روجر، 2010)

نسخه اصلی پرسشنامه
ردیف

عبارات
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
1
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور اهداف مشخص زیادی وجود دارد.

2
سیستم استعدادیابی ورزشی کشور دارای اهداف استراتژیک (بلند مدت) است.

3
اهداف سیستم استعدادیابی ورزشی کشور برای همه شناخته شده است.

4
اهداف سیستم استعدادیابی ورزشی کشور مکتوب و مشخص است.

5
سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، باید مانع از کنارهگیری (ریزش) استعدادها از ادامه ورزش شود.

6
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور تعامل بین مدارس و باشگاههای ورزشی وجود دارد.

7
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور حمایت کافی از مسابقات ورزشی مدارس وجود دارد.

8
در سیستم استعدادیابی ورزشی، مدارس ورزشی کافی در کشور وجود دارد.

9
حمایت کافی از استعدادها، در چهارچوب آموزشهای حرفهای در کشور انجام میشود.

10
منابع کافی در سیستم جاری استعدادیابی ورزشی کشور وجود دارد.

11
حمایت کافی از سیستم استعدادیابی ورزشی کشور در چارچوب توسعه استعداد وجود دارد.

12
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور مربیان تمام وقت کافی، وجود دارند.

13
در سیستم استعدادیابی ورزشی، به اندازه کافی مربی وجود دارد (تمام وقت، پاره وقت).

14
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور حمایت کافی از ورزشکاران برای ادامه تحصیل وجود دارد.

15
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، مراکز آموزشی و تمرینی کافی وجود دارد.

16
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور اردوهای آموزشی و تمرینی کافی وجود دارد.

17
سیاستگزاران کلان ورزشی، حمایت کافی را از سیستم استعدادیابی کشور انجام میدهند.

18
در سیستم استعداد یابی ورزشی کشور، حمایت مالی کافی وجود دارد.

19
حمایت مناسبی از سوی جامعه، از سیستم استعدادیابی ورزشی کشور وجود دارد.

20
رسانهها، حمایت کافی را از سیستم استعدادیابی ورزش کشور انجام میدهند.

21
تعامل و همکاری مناسبی بین دولت و مدیران کلان ورزشی در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور وجود دارد.

22
حمایت کافی از سوی والدین در سیستم استعدادیابی ورزشی وجود دارد.

23
در سیستم استعداد یابی ورزشی کشور حمایت علمی مناسبی وجود دارد.

24
در کشور استعدادهای زیادی در رشتههای ورزشی وجود دارد.

25
از استعدادهایی که از سایر ورزشها میآیند حمایت میشود .

26
ملاحظات زیادی از جانب دستگاههای غیر مرتبط در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور وجود دارد.

27
انجمن ها (فدراسیونها)، قوانین بسیار زیادی در رابطه با توسعه استعدادیابی تدوین میکنند.

28
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، برنامهریزی منظم و مدون وجود دارد.

29
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، برنامههای آموزشی و تمرینی بر مبنای اهداف کلان انجام میشود.

30
در سیستم استعداد یابی ورزشی کشور، دیدگاه های علمی جدید لحاظ شده است.

31
اهداف کلان سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، به شکل علمی بازبینی و به روز میشود.

32
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، آموزشها و راهنماییهای انجام آن به شکل مکتوب وجود دارد.

33
در سیستم استعدادیابی ورزشی، برنامههای مختلفی برای توسعه استعداد وجود دارد.

34
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، سازماندهی آموزش مناسبی وجود دارد.

35
محتوای آموزش در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، قابل فهم است.

36
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، مباحث آموزش با وضعیت افراد سازگار است.

37
در سیستم استعدادیابی ورزشی آموزشهای متنوع به اشکال مختلف سازمان داده میشود.

38
موفقیت زیادی برای ورزش قهرمانی از طریق سیستم استعدادیابی ورزشی کشور ایجاد میشود.

39
از طریق سیستم استعدادیابی ورزشی موجود، تعداد اندکی از استعدادهای ورزشی، ریزش میکنند.

40
سیستم استعداد یابی ورزشی جاری کشور، استعدادهای مناسبی را توسعه داده است.

41
برای موفقیت در ورزش قهرمانی و حرفهای، وجود سیستم استعدادیابی اثربخش ضروری است.

42
کشور در ورزش حرفهای و قهرمانی موفق است.

43
اهداف تعیین شده رسمی، از طریق سیستم استعدادیابی به دست خواهد آمد.

44
رابطه منطقی بین سرمایهگذاری انجامشده و نتایج در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور وجود دارد.

معرفی پرسشنامه:
ابزار مورد استفاده پرسشنامه استاندارد الریک روجر (2010) میباشد که کیفیت در سیستمهای شناسایی و توسعه استعداد را میسنجد. این پرسشنامه شامل 44 سوال میباشد و بر اساس طیف پنچ گزینهای لیکرت، خیلی زیاد (5 امتیاز)، زیاد (4 امتیاز)، متوسط (3 امتیاز)، کم (2 امتیاز) و خیلی کم (1 امتیاز)، امتیاز گذاری میشود. این پرسشنامه دارای سه متغیر ساختار (سوالات 1-27)، فرآیند (سوالات 28-37) و نتیجه (38-44) میباشد. که عامل ساختار خود شامل چهار مولفه، اهداف، منابع، فرصتها و ضرورتها، میباشد.

بعد از هنجاریابی در ایران:
در پژوهش نظری و همکاران (1394) که هنجاریابی این پرسشنامه را انجام دادهاند 8 گویه به دلیل بار عاملی کمتر از 40/0 حذف شدند. و در نهایت 44 گویه به 36 گویه کاهش یافت و در 6 عامل طبقهبندی گردید که عبارتند از: اهداف، منابع، فرصتها، ضرورتها، فرایند و نتایج.
مولفهها
سوالات مربوط به هر مولفه
اهداف
1 الی 4
منابع
5 الی 13
فرصتها
14 الی 20
ضرورتها
21 و 22
فرایند
23 الی 32
نتایج
33 الی 36

نسخه هنجاریابی شده پرسشنامه
ردیف

عبارات
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
1
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور اهداف مشخص زیادی وجود دارد.

2
سیستم استعدادیابی ورزشی کشور دارای اهداف استراتژیک (بلند مدت) است.

3
اهداف سیستم استعدادیابی ورزشی کشور برای همه شناخته شده است.

4
اهداف سیستم استعدادیابی ورزشی کشور مکتوب و مشخص است.

5
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور حمایت کافی از مسابقات ورزشی مدارس وجود دارد.

6
در سیستم استعدادیابی ورزشی، مدارس ورزشی کافی در کشور وجود دارد.

7
حمایت کافی از استعدادها، در چهارچوب آموزشهای حرفهای در کشور انجام میشود.

8
منابع کافی در سیستم جاری استعدادیابی ورزشی کشور وجود دارد.

9
حمایت کافی از سیستم استعدادیابی ورزشی کشور در چارچوب توسعه استعداد وجود دارد.

10
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور مربیان تمام وقت کافی، وجود دارند.

11
در سیستم استعدادیابی ورزشی، به اندازه کافی مربی وجود دارد (تمام وقت، پاره وقت).

12
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، مراکز آموزشی و تمرینی کافی وجود دارد.

13
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور اردوهای آموزشی و تمرینی کافی وجود دارد.

14
سیاستگزاران کلان ورزشی، حمایت کافی را از سیستم استعدادیابی کشور انجام میدهند.

15
در سیستم استعداد یابی ورزشی کشور، حمایت مالی کافی وجود دارد.

16
حمایت مناسبی از سوی جامعه، از سیستم استعدادیابی ورزشی کشور وجود دارد.

17
رسانهها، حمایت کافی را از سیستم استعدادیابی ورزش کشور انجام میدهند.

18
تعامل و همکاری مناسبی بین دولت و مدیران کلان ورزشی در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور وجود دارد.

19
در سیستم استعداد یابی ورزشی کشور حمایت علمی مناسبی وجود دارد.

20
از استعدادهایی که از سایر ورزشها میآیند حمایت میشود .

21
ملاحظات زیادی از جانب دستگاههای غیر مرتبط در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور وجود دارد.

22
انجمن ها (فدراسیونها)، قوانین بسیار زیادی در رابطه با توسعه استعدادیابی تدوین میکنند.

23
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، برنامهریزی منظم و مدون وجود دارد.

24
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، برنامههای آموزشی و تمرینی بر مبنای اهداف کلان انجام میشود.

25
در سیستم استعداد یابی ورزشی کشور، دیدگاه های علمی جدید لحاظ شده است.

26
اهداف کلان سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، به شکل علمی بازبینی و به روز میشود.

27
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، آموزشها و راهنماییهای انجام آن به شکل مکتوب وجود دارد.

28
در سیستم استعدادیابی ورزشی، برنامههای مختلفی برای توسعه استعداد وجود دارد.

29
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، سازماندهی آموزش مناسبی وجود دارد.

30
محتوای آموزش در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، قابل فهم است.

31
در سیستم استعدادیابی ورزشی کشور، مباحث آموزش با وضعیت افراد سازگار است.

32
در سیستم استعدادیابی ورزشی آموزشهای متنوع به اشکال مختلف سازمان داده میشود.

33
موفقیت زیادی برای ورزش قهرمانی از طریق سیستم استعدادیابی ورزشی کشور ایجاد میشود.

34
از طریق سیستم استعدادیابی ورزشی موجود، تعداد اندکی از استعدادهای ورزشی، ریزش میکنند.

35
سیستم استعداد یابی ورزشی جاری کشور، استعدادهای مناسبی را توسعه داده است.

36
کشور در ورزش حرفهای و قهرمانی موفق است.

روایی و پایایی:
در پژوهش نظری و همکاران (1394) ضرایب آلفای کرونباخ به شرح جدول زیر میباشد. همچنین روایی صوری و سازه پرسشنامه نیز مطلوب گزارش گردید.

*********************************************
منبع:
نظری، فرهاد ؛ یوسفی، بهرام ؛ عیدی، حسین (1394). تحلیل عاملی پرسشنامه ارزیابی کیفیت سیستم توسعه استعدادیابی ورزشی. فصلنامه مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 33، دی و بهمن 1394، صص 61-81.
*********************************************


تعداد صفحات : 7 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود