تارا فایل

پاورپوینت نیازها و رفتار خریداران


به نام خدا

عنوان: نیازها و رفتار خریداران
1

سه عنصر لازم برای تقاضا
نیاز
پول
اشتیاق
2

با توجه به سه عنصر نیاز، پول و علاقه در بازاریابی با چهار نوع بازار زیر مواجه هستیم
بازار فعال
بازار محتمل
بازار بالقوه
بازار پنهان
3

بازارفعال
به بازاری اطلاق می شود که در آن مشتریان هم پول و تسهیلات اعتباری لازم ،هم شوروعلاقه و اشتیاق کافی و هم نیاز و احتیاج کالای عرضه کننده را دارندو عملاًبه خرید کالاهای عرضه شده شرکت مورد نظر اقدام می کنند.
4

بازار محتمل
بازاری که در آن افراد هم مشتاق خرید کالا بوده و هم به آن کالا نیازمند هستند ولی پول کافی برای خرید کالای عرضه کننده را ندارند.
5

بازار بالقوه
به بازاری گفته می شود که در آن افراد پول لازم را برای خرید دارند وبه کالا هم نیازمند هستند ولی علاقه و اشتیاق کافی برای خرید کالا در آن زمان یا مکان ندارند.
6

بازار پنهان
بازاری که در آن افراد پول و علاقه لازم را برای خرید کالا دارند ولی در آن مقطع نیازی به محصول مورد نظر ما ندارند.
7

هفت O (او) بازاریابی
مصرف کنندگان اعم از مصرف کنندگان بالفعل،بالقوه،محتمل و پنهان چه کسانی هستند؟ Occupants

افراد در بازار به دنبال خرید چه کالا یا کالاهایی هستند، یعنی موضوع خرید آنها چیست؟ Objects

مصرف کنندگان در بازار، با چه هدف یا اهدافی کالاها را می خرند؟ Objectives
8

هفت O (او) بازاریابی
چه افراد یا سازمانهایی در بازار به دنبال خرید کالاها هستند؟ Organizations

عملیات خرید مصرف کنندگان چگونه است و آنها به چه طریقی اقدام به خرید می کنند؟ Operations

افراد چه موقع و در چه موقعیتهایی در بازار اقدام به خرید می نمایند؟ occasions

مصرف کنندگان در بازار از کجا و کدام فروشگاهها خرید می کنند ؟ Outfits
9

سه نوع سیاست بازاریابی برای برآورده کردن نیازها
بازاریابی واکنشی
بازاریابی پیش بین
بازاریابی نیاز آفرین
10

سلسله مراتب نیاز در بازارهای توسعه نیافته بترتیب از عالیترین به پست ترین
11

سلسله مراتب نیاز در بازارهای نیمه توسعه یافته
12

سلسله مراتب نیازها در بازارهای توسعه یافته
13

محرکهایی که هر مصرف کننده بطور همزمان در بازار با آن مواجه می شود

محرکهای محیطی
محرکهای بازاریابی
14

محرکهای بازاریابی
شامل محصول(product) که همان صفات و ویژگیهای متعلق به خود کالا و محصول می باشد،قیمت(price)، مکان توزیع(place) و پیشبرد فروش (promotion) که تحت عنوان آمیخته ها یا آمیزه های بازاریابی که به چهار پی(4p) بازاریابی مشغول هستند و هر کدام به عنوان یک محرک یا بر انگیزاننده برای خریداران تلقی می شوند.
15

محرکهای محیطی
شامل عوامل و شرایط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، تکنولوژیکی و… که اینها هم هر کدام با توجه به زیر مجموعه های خود بر تصمیم گیری نهایی خریدار مبنی بر خرید یا عدم خرید محصول، اثر می گذارد.
16

عوامل فردی موثر در رفتار خریداران
عوامل فرهنگی
عوامل اجتماعی
عوامل شخصی
عوامل روانی
خریدار
17


تعداد صفحات : 17 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود