تارا فایل

پاورپوینت شرکت هوندا




شرکت هوندا
هوندا، (به ژاپنی: 本田技研工業株式会社 ) شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی است، که به لحاظ تولید موتورسیکلت، موتور اتومبیل و خودرو در جهان شناخته می شود.
شرکت هوندا در سال ۱۹۴۸ توسط سوییشیرو هوندا تاسیس شد و از سال ۱۹۵۹ تاکنون، بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان می باشد. این شرکت همچنین با تولید ۱۴ میلیون موتور خودرو در سال، به عنوان بزرگترین تولیدکننده موتورهای درون سوزجهان، شناخته می شود.
هوندا علاوه بر صنعت خودروسازی، در حوزه های دیگر، همچون تولید موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت و موتورهای جت ، قایق های موتوری، پمپ های آب، تجهیزات الکتریکی، ژنراتورها، ربات و تجهیزات انتقال برق نیز فعالیت گسترده ای دارد.

بنیانگدار شرکت : سوییشیرو هوندا

شرکت هوندا نخستین خودروساز ژاپنی بود، که اقدام به تولید خودروهای لوکس، تحت برند اکیورا نمود و شرکت های تویوتا و نیسان نیز با الگو برداری از هوندا، اقدام به راه اندازی برندهای لکسوس و اینفینیتی کردند.
در حال حاضر کمپانی هوندا پس از شرکت های جنرال موتورز، گروه فولکس واگن، تویوتا، هیوندای موتور، فورد، نیسان و پژو سیتروئن هشتمین خودروساز بزرگ جهان به شمار می آید.

تاریخچه
سوییشیرو هوندا یک مکانیک بود، که پس از کار کردن در آرت شوکای با تکیه بر اراده و فعالیت فردی توانست رینگ پیستون های مختص خود را، در سال ۱۹۳۸ تولید کند. او سعی کرد آن ها را به تویوتا بفروشد، در حالیکه اولین طرح وی از طرف آن ها رد شده بود. پس از دو سال مطالعه و کار بیشتر بر روی طرح خود، هوندا توانست با تویوتا قراردادی منعقد نماید.
همکاری او با تویوتا تا جنگ جهانی دوم ادامه داشت، ولی در جنگ پیستون تولیدی هوندا کاملاً از بین رفت. پس از جنگ سویشیرو با باقی مانده بازار خود در ژاپن یک کمپانی جدید بنا کرد. با وجود مشکلات شدید مالی، به دلیل نیاز شدید در آن زمان به وسایل حمل و نقل، هوندا با اتصال یک پیشرانه ساده به بدنه یک دوچرخه، یک وسیله ارزان قیمت و بسیار اولیه موتوری را تولید کرد. وی نام کمپانی خود را «هوندا گیکن کوگیو کابوشی کایشا» به معنی کمپانی تحقیقاتی هوندا نهاد.

با وجود اسم پر مسما اولین محصولش یک کابین کوچک و ساده چوبی بود و در واقع چیزی بیشتر از یک دوچرخه موتوردار عرضه نمی کرد. کمپانی رسمی موتوری هوندا بطور رسمی در ۲۴ سپتامبر ۱۹۴۸ در ژاپن بنا شد. هوندا در ادامه کار خود تولیدات قایق موتوری و موتورسیکلت آغاز کرد و بدین ترتیب مشکلات مالی ناشی از جنگ را روز به روز برطرف نمود. اولین موتورسیکلت هوندا که برای فروش عرضه شد هوندا مدل- ای در سال ۱۹۴۷ (یک سال قبل از تاسیس رسمی کمپانی) بود.
البته اولین موتور سیکلت تکامل یافته هوندا در سال ۱۹۴۹ روانه بازار شد که هوندا مدل-دی نام داشت. سال ۱۹۵۸ سال تاسیس کمپانی آمریکایی هوندا بود و یک سال بعد اولین محصول خود یعنی هوندا (هندا ) سی۱۰۰ سوپر کاب را وارد بازار کرد. این مدل با حدود ۳۰ میلیون دستگاه فروش، رکورد بهترین فروش تاریخ وسایل نقلیه را به خود اختصاص داد.

شرکت هوندا در سیر تکاملی خود در عرصه موتورسیکلت سازی، شانس خود را در اتومبیل سازی نیز امتحان کرد. در اوایل سال ۱۹۶۰ اولین نمونه های اتومبیل جاده ای هوندا تولید شد. البته بیشتر بر مبنای بازار ژاپن بود. اولین محصول اتومبیلی هوندا مدل هوندا تی۳۶۰ در سال ۱۹۶۳ و در واقع یک بارکش کوچک در چهار فرم متفاوت بدنه بود که با یک پیشرانه ۳۶۰ سی سی و با ۳۰ اسب بخار قدرت تولید می شد.
دو ماه بعد اولین محصول رسمی هوندا با عنوان هوندا اس۵۰۰ ساخته شد که یک رودستر ۲ درب با یک پیشرانه ۴۹۲ سی سی بود که با ۴۴ اسب بخار قدرت و با خط قرمز جالب ۹۵۰۰ دور در دقیقه با یک گیربکس ۴ دنده عرضه گردید. آقای هوندا تجربه و دانش وسیع خود را در زمینه موتورسیکلت به کار گرفت و در تولید اتومبیل های خود تا حد زیادی مورد استفاده قرار داد.

بعدها تلاش های بسیاری برای بازاریابی در آمریکا و کانادا صورت پذیرفت. البته اتومبیل های کوچک هوندا که بیشتر برای ژاپنی ها طراحی شده بود، در بازار غرب چندان مورد استقبال قرار نگرفت، ولی بعدها آکیورا (اتومبیل های پیشرفته هوندا که با این مارک در آمریکای شمالی وچین عرضه می شود) تحولی در تولید اتومبیل های لوکس هوندا ایجاد کرد.
در سال های اخیر تاکید هوندا بر سیستم امنیتی و توسعه این امکانات بوده است. برای سال ۲۰۰۷ هوندا در صدد گسترش بخش های استاندارد امنیت در حد خودروهای روز آمریکای شمالی بوده و در این زمینه کیسه های هوای روبرو، کیسه های هوای طرفین و ترمزهای ضد بلوکه را در مدل های جدید خود منظور کرده است.

honda-cb4-interceptor-concept-2

چهار محصول به یادماندنی از برند هوندا
هوندا Honda CRX
بسیاری معتقدند که این مدل، بر پایه و اساس مدل Civic (Honda Civic) طراحی شده است. قطعا می توان گفت CRX در زمان خودش، یک سر و گردن از تمام رقبایش بالاتر بود.

وندا Honda S2000
این مدل تبدیل به نماد هوندا در اواخر قرن بیستم شد و توانست با کارایی بسیار بالای خود و جذابیتش، توجه طرفداران زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کند.

هوندا سیویک تیپ Honda Civic Type R
تقریبا هیچ خودرویی در تاریخ، به اندازه این محصول برای جاده های بریتانیا مناسب و برازنده نبوده است. طرفداران خودروهای بنزینی، عاشق این مدل بوده و هستند.

هوندا NSX Honda NSX
این مدل زمانی ارائه شد که برخی افراد نگاه عجیبی به خودروهای ژاپنی داشتند. آن ها فقط به چشم یک وسیله نقیله به این مدل نگاه می کردند، نه یک خودروی ارزشمند. این مدل توانست دیدگاه جهانیان را برای همیشه نسبت به ماشین های ژاپنی خصوصا برند هوندا، تغییر دهد.

شعارهای تبلیغاتی
مشتری همیشه پادشاه است
متفاوت بودن، مشتری مداری، خدمات خوب
خدمات را پیش از فروش باید آغاز کرد

تبلیغات
فعالیت تبلیغاتی محدودی در سال ۱۹۵۹ با دو منظور آغاز شد. آگهی های کوچک در مجلات ویژه خرید و فروش درج شد. خوانندگان آگهی به فروشندگان محلی مراجعه می کردند تا از این نوع موتورسیکلت آگاه شوند. فروشندگان محلی با شنیدن تقاضای خوانندگان در جستجوی مشخصات موتورسیکلت برآمدند.
هوندا در نظر امریکایی ها زیبا جلوه کرد. مدیران بازاریابی و فروش به نمایشگاه های اتومبیل مراجعه کردند تا به مدت دو هفته سوپرکاب در گوشه ای از نمایشگاه جا گیرد. پس از دو هفته وقتی به سراغ نمایشگاه ها رفتند دریافتند پیش بینی اخیر آن درست است. صاحبان نمایشگاه برای معامله تعدادی سوپرکاب پیشنهاد خرید دادند. هوندا در این زمان توجه اساسی خود را به بخش خدمات معطوف کرد.

سوپر کاپ هوندا

فلسفه هوندا بر آن بود که خدمات خوب، کلید موفقیت درازمدت است. در نبود سیستم پخش لوازم یدکی، قطعات با هواپیما از ژاپن به امریکا ارسال می شد. فروشندگان در کوتاه مدت با بهره مندی از خدمات هوندا، بر اعتبار شرکت افزودند. ۵۰۰ نماینده فروش در سال ۱۹۶۱ توزیع و فروش وسیع هوندا را برعهده داشتند.
بهار سال ۱۹۶۳ هزینه تبلیغاتی هوندا ۵ میلیون دلار بود. کار تبلیغ موتورسیکلت های کوچک و بزرگ هوندا به گونه ای بود که بر هیچ یک از مصرف کنندگان تاثیری ناخوشایند نگذارد. در آگهی ها افرادی از طبقه متوسط نشان داده شدند که سوار بر هوندا هستند. این آگهی ها بر روی قشرهای وسیعی از جامعه آمریکا تاثیر گذاشت.

زمانی که هوندا به همراه شریک تجاری خود فوجی ساوا اولین خودروی هوندا را در ایالات متحده آمریکا طراحی و عرضه کرد، تصور این امر مشکل بود که این شرکت تا دو دهه قبل از آن اساساً هیچگونه خودرویی تولید نکرده است. اما امروزه بیش از نیمی از کارکنان آن، در ایالات متحده به موتورسیکلت سازی و خودروسازی مشغول هستند و در سال ۲۰۰۸، کارخانه خودروسازی دیگری نیز با ظرفیت ۲۰۰ هزار خودرو در سال در آن کشور افتتاح کرد.

سایر حوزه های فعالیت شرکت هوندا
علاوه بر خودرو و موتورسیکلت شرکت هوندا موتور، کولتیواتور، چمن زن، علف تراش، برگ روب، قیچی شمشاد زن، برف خور، موتور ژنراتور، منبع تغذیه، پمپ، موتور قایق رانی، قایق بادی، جت های شخصی، دوچرخه کوهستان، ماشین های فرمول یک و موتورسیکلت های مسابقه و اسکوتر حرکتی را نیز تولید می کند.

ASIMO بخشی از برنامه رباتیک تحقیق و توسعه هوندا است که با شروع به کار از سال 1986 تاکنون موفق به ساخت 11 ربات شده است. در سال 2010 هوندا موفق به تولید رباتی شد که برای حرکت دادن ربات از امواج مغزی کاربر کمک می گرفت. در این میان، ای تی وی و سلول خورشیدی از محصولات سابق این شرکت محسوب می شوند.

10 نکته جالب درباره شرکت هوندا
1. حوزه فعالیت های هوندا
این شرکت علاوه بر ساخت خودرو، موتورسیکلت و ربات، موتور قایق ساخته و حتی دانه های سویا صادر می کند. در سال 1986 وقتی که هوندا به ایالات متحده وارد شد برای سرمایه گذاری در ایالتی که در آن کارخانه خود را بنا کرده بود شروع به صادر کردن دانه های سویا از آمریکا به ژاپن کرد.

2. شرکت در مسابقات
هوندا از شرکت در مسابقات به عنوان راهی برای ساختن خودروهای سبک تر، سریع تر، محکمتر و قدرتمندتر استفاده کرد. هوندا بر این باور بود که فشار مسابقه، سرعت مهندسان را در پاسخ به نیازهای جدید و حل مشکلات و همچنین ارائه ایده های جدید بالاتر خواهد برد. در آن زمان خودروی فرمول یک هوندا به نام RA270 نسبت به ساخت و خودروهای معمول کارخانه در اولویت بود. مسیر مسابقه معروف Suzuka نیز به عنوان مسیری برای تست خودروهای هوندا طراحی شده بود.

3. خودروی هوندا پاسپورت در واقع ساخت هوندا نبود
با درگذشت سوییشیرو و استعفای ایریماجیری که مسئول نظارت بر هوندا در آمریکا بود، هوندا در برابر موج محبوبیت خودروهای پیکاپ و شاسی بلند در دهه 90 بی دفاع شده و دچار بحران شد. هوندا پاسپورت اولین خودروی شاسی بلند ساخت هوندا تا آن زمان بود، اما برخلاف باور همگان این خودرو درواقع نه به هوندا، بلکه به Isuzu Rodeo تعلق داشته و دوباره تحت برند هوندا عرضه شده بود.

4. استفاده از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها برای اولین بار
امروزه بیشتر خودروسازهای دنیا در ساخت همه یا بعضی از محصولات خود از سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها استفاده می کنند، اما هوندا اولین برندی بود که از این سیستم در ساخت خودروهای خود استفاده کرد. این شرکت سیستم VTEC را برای بازده بهتر و قدرت بیشتر خودروهای خود به کار گرفت.

5. خودروی معروف Prelude می توانست ساخت تویوتا باشد
نام Prelude در ابتدا به عنوان نماد بازرگانی شرکت تویوتا محسوب می شد، اما این شرکت در طی توافقی آن را به هوندا واگذار کرد. پس از اینکه هوندا این نام را از آن خود کرد، پرلود اولین خودروی سری خودروهای هوندا شد که نامی مرتبط با موسیقی داشتند. به این ترتیب خودروهای پس از آن Quintet،Concerto و Ballade نامیده شدند.

6. هوندا سیویک شگفت انگیز
هوندا سیویک Honda Civic اولین بار در سال 1973 عرضه شد. این خودرو پاسخی به بحران سوخت به وجود آمده در آن زمان بود؛ چراکه هوندا سیویک قادر به طی 40 مایل با یک گالن سوخت بود که این میزان برابر با طی 17.0057 کیلومتر با هر لیتر بنزین است. این خودرو یکی از خودروهای پربازده آن زمان و حتی امروز محسوب می شود.

7. اولین شرکت سازنده اتومبیل های هیدروژنی و هیبریدی
به خاطر محبوبیت بسیار خودروی Prius تویوتا، بیشتر مردم فکر می کنند اولین خودروی هیبریدی که در آمریکا به فروش رسیده Prius بوده، در صورتی که این تصور اشتباه است. هوندا یک سال قبل از عرضه Prius در بازار آمریکا، خودروی هیبریدی خود را به بازار آمریکا عرضه کرده بود. علاوه بر این هوندا اولین شرکتی بود که خودروهای هیدروژنی خود را به بازار آمریکا ارائه کرد.

8. برای موفقیت باید تجارت خود را بزرگ کرده و توسعه دهید
هوندا در طی چندین دهه بزرگترین تولید کننده موتور سیکلت در جهان بوده است. با تولید سالانه 14 میلیون محصول، هوندا بزرگترین تولید کننده موتورهای درون سوز جهان محسوب می شود. در سال 2001 هوندا عنوان دومین تولید کننده خودرو در ژاپن و در سال 2015 عنوان هشتمین تولید کننده بزرگ خودرو را به خود اختصاص داد. تقریبا 6٪ از درآمد هوندا، یعنی حدود 7 میلیارد دلار، در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری شده است.

9. شرکت آمریکایی هوندا موتور
شرکت آمریکایی هوندا موتور در سال 1959 تاسیس شد. چیزی که در ابتدا شبیه به مغازه ای کوچک بود، خیلی زود به کمپانی برتر تولید موتورسیکلت در جهان تبدیل شد و در نقاط مختلف دنیا دفاتری تاسیس کرد. ده سال پس از افتتاح این شرکت در آمریکا دفاتر هوندا در آلمان، بلژیک، فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا تاسیس شدند.

10. سابقه شرکت هوندا در استفاده از موتورهای توربو
وقتی به موتورهای توربو فکر می کنید معمولا نام هوندا در ذهن شما تداعی نمی شود. خبر بزرگ ما این است که در خودروی هیبریدی NSX و سیویک نسل دهم این کمپانی از موتور دوقلوی توربو استفاده کرده اند. هرچند که هوندا از اوایل دهه 80 میلادی از این موتورها در خودروهای خود استفاده می کرده است.

اهداف
اهداف شرکت هوندا عبارت است از:
توجه و پاسخ دادن به نیازهای اجتماع
درک، توافق و تعهد و مشارکت کارکنان
به کارگیری مناسب منابع
بیشینه کردن منافع بالقوه

چشم انداز
شرکت هوندا چشم انداز خود را چنین تعریف کرده است: جامعه در اثر رهبری اجتماعی هوندا بهتر خواهد شد. ماموریت هوندا نیز عبارت است از: رفاه و غنای اجتماعی، اقتصادی و آموزشی جوامع از طریق مشارکت فردی و همکاری جمعی.

کارکنان
هنگامی که در ۱۹۷۹، هوندا اولین کارخانه خود را در آمریکا بنیاد نهاد، اولین شرکتی بود که مستقیماً نیروهای آمریکایی را به استخدام خود درآورد. هم اکنون از ۱۶۷ هزار نفر کارکنان شرکت، بیش از ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا در حوزه موتورسیکلت و خودروسازی فعالیت دارند. ۲۷ هزار نفر از این افراد در حوزه تحقیق و توسعه مشغول هستند.

فروش
هوندا هم اکنون هشتمین شرکت بزرگ خودروسازی دنیا محسوب می شود. در سال ۲۰۰۵، ۳٫۴۳۶٫۱۶۴ دستگاه خودرو یعنی ۳/۵ درصد تولید کل جهانی به هوندا اختصاص داشت. هوندا، پس از جنرال موتورز، تویوتا، دایملر کرایسلر، فورد و فولکس واگن، هفتمین خودروساز جهانی است که شرکت های نیسان، پژو، فیات، ب ام و، رنو، ولوو و سوزوکی را پشت سر خود دارد. هوندا با فروش حدود ۹۵ میلیارد دلاری و سود خالص ۵ میلیارد دلاری در رتبه ۳۱ پانصد شرکت برتر جهانی قرار گرفته است.
۲۴ میلیارد دلار درآمد تخمینی شرکت هوندا در سال ۱۹۸۸ بود. شرکتی با ۶۶ کارخانه در ۳۵ کشور آسیایی، اروپایی و آمریکایی فراورده های برتر خود را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش تولید و عرضه می کرد.

بازار ایالات متحده
سال ۱۹۵۹ هوندا محصولاتش را به ایالات متحده آمریکا صادر کرد. در سال ۱۹۶۰ شرکت هوندا عملاً وارد عرصه خودروسازی شد و خودروهایی را برای عرضه در بازارهای ژاپن و همچنین شرکت در مسابقات رالی تولید کرد.
سال ۱۹۷۳ خودروی هوندا سیویک را عرضه و تولید کرد، که این خودرو خیلی زود نظر مشتریان آمریکایی را به خود جلب کرد و سال ۱۹۸۰ خودروسازی هوندا توانست، نام قابل قبولی را برای خود انتخاب کند و جزو خودروسازان موفق دنیا قرار گیرد.

در سال ۱۹۸۹ هوندا توانست امتیاز برترین خودرو را در ایالات متحده آمریکا کسب کند. پس از آن، این شرکت خودروسازی محصولات مشهور و لوکس خود را نیز تحت برند آکیورا به بازارهای ایالات متحده آمریکا معرفی کرد. هوندا در سال ۱۹۹۰ دست به نوآوری زد و از فناوری های جدید در حوزه خودرو استفاده کرد. این نوآوری ها در زمینه سیستم تنظیم و کنترل سرعت، ساختار آلومینیومی در بدنه، بهبود تجهیزات ایمنی و ساخت خودروهای برقی و الکتریکی را به دنبال داشت.
هوندا همچنین خطوط تولید خود را در کشورهای چین، پاکستان، ایالات متحده آمریکا، کانادا، انگلستان، برزیل، نیوزیلند، اندونزی، هند، ترکیه و تایلند راه اندازی و محبوبیت و شهرت زیادی کسب کرد. دو خودروی هوندا سیویک و هوندا آکورد مدت ها به عنوان پرفروش ترین محصولات این شرکت در بازارهای مختلف بودند.

تا سال ۲۰۰۷ میزان تولیدات هوندا حدود ۶٫۴ میلیون واحد در سال رسید. اما سال ۲۰۱۰ این میزان به ۴٫۷ میلیون واحد کاهش یافت. همچنین از محصولات دیگر هوندا که در عرصه هوایی است، می توان هواپیمای اچ ای-۲۴۰ را نام برد. شرکت هوندا محصولات زیادی از جمله انواع خودرو و موتورسیکلت را نیز به مسابقات رالی فرستاد و موفقیت های زیادی را هم به دست آورد. سال ۱۹۹۹ هوندا اولین خودروی هیدروژنی خود را به بازار ایالات متحده آمریکا فرستاد و رفته رفته بخش عمده ای از بازار ایالات متحده آمریکا را تصاحب کرد.
سال ۲۰۰۸ خودروهای پیشرفته و مدرن هیدروژنی و الکتریکی را نیز عرضه کرد و سال ۲۰۱۰ سومین خودروی سوخت هیدروژنی هوندا به نام سی آر- زد را تولید و عرضه کرد و در تولید این نوع خودروها نیز پیشرو شد. هوندا پس از کسب موفقیت های پی درپی همچنان با تولید خودروهای پیشرفته جزو برترین خودروسازان ایالات متحده به شمار می رود.

میزان فروش در ایالات متحده بصورت زیر است:

خودروهای تولید شده

مدیریت شرکت در ادوار گذشته

با تشکر از توجه شما

هوندا لایف

هوندا زد

هوندا اف سی ایکس چاریتی

هوندا سیویک هیبرید

هوندا این سایت

هوندا انتگرا

هوندا پرلود

هوندا لجند

هوندا بیت

هوندا اودیسه

هوندا استریم

هوندا اس۳۶۰

هوندا اچ آر- وی

هوندا سی آر-وی

هوندا المنت

آکیورا ام دی ایکس

هوندا ریج لاین


تعداد صفحات : 67 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود