تارا فایل

پاورپوینت شرایط عمومی و اختصاصی مدیران مدارس ابتدایی


y
عنوان : شرایط عمومی و اختصاصی مدیران مدارس ابتدایی
درس مدیریت آموزشگاهی
استاد درویشی
تهیه و گردآوری شده توسط : نافع خوشمرام
پاییز 97

شرایط عمومی و اختصاصی مدیران مدارس ابتدایی
شرایط
استعداد : کیفیت توانایی انجام کاری، مهارت و استعداد کسب شده طبیعی
نگرش : احساسات، باورها و تمایلات رفتــــاری نسبتا پایدار و جهت گیــری به سوی اشخاص خاص، گروه های ویژه ، مسایل و…
دانش : مجموعه ای از اطلاعات مفهومی، واقعی و نظام مند که می تواند مستقیما در عمـــــل کردن به وظایف به کار برده شود.
مهارت ها : تسلط راحتــی،آسانی،تبحر و زبر دستی که از طریق کارآموزی یا تجربه به دست می آید.
رفتار : شیوه ای که در آن فرد در شرایط ویژه ای عمل می کند یا خود را در آن شرایط هدایت می کند.
شخصیت : یک سازمــــــــان منحصر به فرد نسبتا ثابت و پایدار از مجموعه خصوصیات، تمایلات و منش هایی که یک فرد را توصیف کرده و تعامل او را با محیط فراهم می کند.

شرایط عمومی و اختصاصی مدیران مدارس ابتدایی
شایستگی های مدیریتی آموزشی
الف) قابلیت های محوری، شامل :
تـــوانایی و مهارت های ارتباطی، پاسخگویی و مسئولیت پذیری، کار تیمی، دانش آموزمـداری، تعهد برای یادگیری مستمر، برنامه ریزی و سازماندهی، خلاقیت و آگاهی های تکنولوژیکی
ب) قابلیت های تکمیلی، شامل :
رهبری، داشتن چشم انداز، توانمندسازی دیگــــــران، مدیریت بر عملکرد، اعتمادآفرینی، قضاوت و تصمیم گیری

شرایط عمومی و اختصاصی مدیران مدارس ابتدایی
مدیریت آموزشی
اجتــــماعی که با به کارگیری مهارت های علمی، فنی و هنری کلیه نیروهای انسانی و مادی را سازماندهی و هماهنگی نمــوده و با فراهم آوردن زمینه های انگیزش و رشد با تامین نیازهای منطقی فردی و گروهی معلمان، دانش آموزان و کارکنان به طور صرفه جویانه به هدف تعلیم و تربیت برسد.
فرایندی است
ویژگی های مدیران مدارس ابتدایی
تحصیلات
ثبات مدیریت
تجربه
تحصیلات
انگیزه
ارزشیابی
احساس امنیت شغلی
انطباق کارکنان
آشنایی با قوانین
افزایش مسئولیت پذیری

شرایط عمومی و اختصاصی مدیران مدارس ابتدایی
شرایط مدیران مدارس ابتدایی
الف) شرایط عمومی
ب) شرایط اختصاصی

شرایط عمومی و اختصاصی مدیران مدارس ابتدایی
الف) شرایط عمومی
۱. داشتن سلامت جسمی و روانی لازم برای انجام وظایف مدیریت
۲. برخورداری از سوابق تجربی موفق و برخورداری از حسن شهرت و مقبولیت بین همکاران
۳. کارمند رسمی بودن در آموزش و پرورش
۴. متاهل بودن
۵. داشتن توان مدیریت و روحیه گروهی
۶. اعتقاد به اسلام و التزام عملی به احکام اسلامی و ولایت فقیه و قانون اساسی
۷. تخلق به اخلاق اسلامی

شرایط عمومی و اختصاصی مدیران مدارس ابتدایی
ب) شرایط اختصاصی
۱. منصوب نمودن افراد دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم با حداقل پنج سال سابقه فعالیت آموزشی در مناطقی که انتخاب مدیر با مدرک لیسانس و بالاتر در دوره ابتدایی و راهنمایی امکان پذیر نباشد
۲. در آموزشگاه هایی که دارای مدارس ضمیمه هستند، مدارک تحصیلی و سوابق تجربی مدیران بر اساس بالاترین دوره تحصیلی مدرسه و جمع کل دانش آموزان تعیین می گردد
۳. مدیر مدرسه دخترانه از بین زنان و مدیر مدرسه پسرانه از بین پسرانه انتخاب می شود
۴. در شرایط اختصاصی مساوی اولویت با دارندگان مدرک تحصیلی علوم تربیتی است و دارا بودن مدرک تحصیلی در یکی از رشته های فنی حرفه ای برای مدیریت هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش الزامی است
۵. دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر در رشته های غیرمرتبط با فنی و حرفه ای که مدرک تحصیلی قبلی آنان (فوق دیپلم و بالاتر)، مرتبط با رشته فنی و حرفه ای باشد، در احراز پست مدیریت مدارس مدرک آنان مرتبط تلقی می شود
۶. استفاده از مدیر زن در آن دسته از مدارس ابتدایی پسرانه که بیشتر کارکنان آنها زن هستند بلامانع خواهد بود
۷. در شرایط استثنایی در صورتی که فرد شرایط اختصاصی برای مدیریت را نداشته باشد، رئیس اداره آموزش و پرورش می تواند با گرفتن مجوز از رئیس اداره کل آموزش و پرورش استان نسبت به انتصاب فرد موردنظر جهت مدیریت مدرسه تا

شرایط عمومی و اختصاصی مدیران مدارس ابتدایی
تعیین فرد واجد شرایط اقدام کند
۸. فرد واجد شرایط برای مدت ۴ سال به مدیریت مدرسه منصوب می شود. تمدید مدیریت وی نیز با رعایت شرایط مندج در آیین نامه بلامانع خواهد بود
۹. افراد برای تصدی مدیریت مدرسه باید در دوره های آموزش مدیریت یا آزمون ها شرکت کنند به شرط موفقیت ابلاغ مدیریت آنان صادر شود
پایان


تعداد صفحات : 8 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود