تارا فایل

پاورپوینت روش تبلیغ کودک و نوجوان



روش تبلیغ کودک و نوجوان

نکته 1) مهمترین هدف در تبلیغ، تاثیر گذاری بر رفتار و کردار مخاطب (خصوصا کودک و نوجوان) می باشد.

نکته 2) تاثیر گذاری بر رفتار و کردار به راحتی امکان پذیر نمی باشد مگر اینکه بتوان بر اندیشه و فکر مخاطب تاثیر گذاشت.
نکته 3) تاثیر گذاری بر اندیشه و فکر به راحتی امکان پذیر نمی باشد مگر اینکه بتوان عواطف و احساسات ظاهری
مخاطب را تحریک کرد.
کودک و نوجوان

تحریک عواطف و احساسات ظاهری
تاثیر گذاری بر
فکر و اندیشه
تاثیر گذاری بر
رفتار و کردار
کودک و نوجوان
مراحل رسیدن به هدف نهائی در تبلیغ:

رعایت چند نکته یا اصل ضروری می باشد

لذت

شادی
شور و
نشاط
مشارکت
تنوع
کودک و نوجوان
مرحله اول: تحریک عواطف و احساسات ظاهری

قرآنــی
احکــامی
شعری
کودک و نوجوان
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
1 – طرح معماهای جالب و جذاب
شباهت ها
چیستان
ریاضی و اعداد
سرگرم کننده و سر کاری
تفاوتها
هــوشی
و ….

طرح معماهای جالب و جذاب
سوره ای که اگر یک حرف به آن اضافه شود نام سوره ای دیگر و اگر دو حرف اضافه شود نام سوره ای دیگر می شود؟
آن چیست که خدا ندارد؟
آن چیست که به همه واجب است حتی به کافران ، حتی به آمریکائیها ، …. به امامان ، به فرشتگان ، حتی به خدا هم واجب است؟
5 سوره که اسم حیوان باشد نام ببرید.
آن چیست چشم و گوش دارد ولی دهان ندارد؟
تخم مرغ را زدم زمین نشکست ، چرا؟
فرق میوه و سیگار چیست؟
آن چیست سرش را ببریم زنده می شود؟
خانمی بچه ای در بغل داشت از او پرسیدند با تو چه نسبتی دارد ، گفت هم نوه ام و هم برادر شوهرم است چطوری امکان دارد؟(برای بزرگترهاست)

کودک و نوجوان

طرح معماهای جالب و جذاب
شخصی در ساندویجی گفت : آقا یک ساندویج بدون کاهو می خواهم فروشنده گفت: ها شما خلبانید. از کجا فهمید؟
راننده ای روز روشن ، جلو چشم افسر پلیس از چراغ قرمز عبور کرد ولی نه تنها افسر او را جریمه نکرد بلکه به هم احترام هم گذاشتند چرا؟
پادشاهی قصد کشتن تلخک خود را کرد، خروسی را به او داد و گفت باید این خروس را بکشی و هر طور بکشی تو را همانطور خواهم کشت تلخک خروس را طوری کشت که پادشاه نتوانست خروس را آنطور بکشد خنده اش گرفت و تلخک را آزاد کرد، تلخک چطوری خروس را کشت؟
یک فیل را چطوری بالای درخت می برند؟
حالا چطوری آن فیل را از بالای درخت به پائین می آورند؟
تمساحی در رود خانه ای داخل جنگل دهانش را باز کرد که شکار کند ولی ناگهان یه چیزی روی تمساح افتاد و تمساح را له کرد ، آن چه بود؟
کودک و نوجوان

جوابها
حج – حجر – حجرات
خواب – شریک – پدر و مادر و …
اسم
عنکبوت – نحل – نمل – فیل – بقره
شین
زمین نشکست.
میوه را اول می کشند بعد می خرند ولی سیگار را اول می خرند بعد می کشند.
سر زنده
دو نفر با مادر یکدیگر ازدواج می کنند بچه یکی از این دو نفر در بغل مادرش است.
چون لباس خلبانی پوشیده بود.
راننده پیاده بود.
سر خروس را در دهانش گذاشت تا خروس خفه شد.
دانه درخت را می کارند و فیل را روی آن می گذارند تا بالا برود.
صبر می کنند تا پائیز بشه و فیل سوار یک برگ می شه و پائین می آد.
برگ سوراخ شد فیل افتاد.
کودک و نوجوان

10 بسته داریم در هر کدام 10 سکه است , هر سکه 10 گرم دارد یعنی همه بسته ها 100 گرمی هستند به جز یک بسته که90 گرمی است یعنی هر سکه آن9 گرم است, حال چطوری فقط با یک بار وزن کردن آن بسته 90 گرمی را پیدا کنیم؟ (برای بزرگترهاست)
توضیحات:
از ترازو فقط یک بار استفاده شود نه چند بار
10 سکه طلا
10 سکه طلا
10 سکه طلا
10 سکه طلا
10 سکه طلا
10 سکه طلا
10 سکه طلا
10 سکه طلا
10 سکه طلا
10 سکه طلا

جواب: روی بسته ها شماره گذاری می کنیم از 1 تا 10 از شماره 1 – 1 عدد از شماره 2 – 2 عدد از شماره 3 – 3 عدد و …. تا از شماره 10 – 10 عدد
جمعاً 55 سکه می شود
55 سکه را وزن می کنیم که در اصل باید 550 گرم شود ولی نمی شود.
اگر 549گرم بود , شماره 1 , اگر 548 گرم بود, شماره 2…..
2
5
9
8
10
6
3
7
4
1

توحید
اهلبیت(ع)
کودک و نوجوان
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
2 – استفاده از اشعار و سرودها
(جمع خوانی)
امام زمان(عج)
احکامی
تربیتی
اخلاقی
و…

امام زمان (عج)
ای ماه دل آرا ای مهدی زهرا جانم بفدایت(2)
هر کس به کسی نازد و من هم به تو نازم
در خلوت دل با تو بود راز و نیازم
مهدی زهرا سرت سلامت (2)
دلدار منی تو سالار منی تو جانم بفدایت(2)
ای مهدی موعود خدا پشت و پناهت
تا کی بنشینم شها بر سر راهت
مهدی زهرا سرت سلامت (2)
کودک و نوجوان

لا اله الا هو

لا اله الا هو ، اول است و آخر او(2)
لا اله الا هو ، اول است و آخر او
با زبان و دل قو لوا ، لا اله الا هو
ذره های سر گردان ، جمله ذکر حق گویان
از چه غافل ای انسان ، لا اله الا هو
بشنو از لب قرآن ، الرحیم والرحمان
حی و قادر وسبحان ، لا اله الا هو
کودک و نوجوان

آقا ظفر
آقا ظفر و آقا ظفر بله بله
نمره من نمره چند ؟ نمره تو نمره یک
یک من یکتا خدایه دین حق چه با صفایه
همه از غم رها میشیم با خدا آشنا میشیم
اگه ایمان و عمل داشته باشیم
دوی من دولت حقه کار دشمن همه لقّه
سه من سینه سپر کن شیطونو تو در بدر کن
چهار من چاره کار حالا که موقع کاره
پنج من پنجه شیره تنبلی باید بمیره

کودک و نوجوان

نمونه اشعارظفر
کوفه را ماتم گرفته کوچه ها را غم گرفته
آید از هر طرف یک صدائی یا علی یا علی جان کجائی
خدایا گل من که نیلی نبود جواب پیمبر که سیلی نبود
گل من کبود است جدائی چه زود است مرو فاطمه
دلم گرفته امشب ز غصه های زینب(3)
منم گدای زینب منم گدای زینب(2)
بخواب آرام ای گل پرپر نازنین اصغر بهارم
که باغ من شد خزان دیگر من گلی در کف ندارم
پس از تو آخرین دردانه من من و تنهائی و این خیل دشمن
علی لای لای علی لای لای علی لای
خوشا آنانکه با عشق حسینی یار شهادت را پسندیدند و رفتند(2)
امون ای دل ای دل ای دل حسین(ع) بسوز ای دل ای دل ای دل حسین(ع)

کودک و نوجوان

توضیحی
مسابقه ای
کودک و نوجوان
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
3 – استفاده از کارتهای
کمک آموزشی
گروهی
انفرادی

نمونه – واجبات نماز

کودک و نوجوان
قرائت
نیت
قیام
رکوع
ترتیب
تشهد
سجود
ذکر
موالات
سلام

تکبیره الاحرام
غیر رکن
رکن
6
5
11

حروف
حلقه ها
کودک و نوجوان
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
4 – استفاده از بازیهـــای
فــــکری
و …
نخ ها و گره ها

نکـــات اجـــرائی
بچه ها را به گروه های مختلف تقسیم نمائید
در صورت امکان فقط یک نمونه از بازی ها را به اجرا بگذارید( یعنی از آن یک نمونه به تعداد گروه ها تهیه نمائید و به هر گروه یک عدد تحویل دهید.)
برای ایجاد رقابت سالم وقت تعیین کنید مثل اینکه بگوئید فقط 5 دقیقه وقت دارید هر گروهی زودتر انجام داد برنده می باشد
برای اینکه شور و نشاط بیشتری ایجاد شود از1 تا 3 بشمارید.
( شمارش می تواند سر کاری باشد مثل 2/5 – 2/75…)
ابتدا آنها را راهنمائی نکنید و فقط بگوئید که این شکل را درست کنید یا این دو حلقه را از هم باز کنید .
زمانی که احساس کردید دارند نا امید می شوند و هیجانها فرو کش
می کند ، یک راهنمائی کوچکی داشته باشید.

کودک و نوجوان

ادامه نکـــات اجـــرائی
راهنمائیها به صورت فرمولی باشد بهتر است.
فرمول اول: راهی را که یک بار رفتی و دیدی خطا است دوباره تکرار نکن.
فرمول دوم: یکی از مهره ها مهره اصلی است .
فرمول سوم: در بعضی از بازیها در مهره اصلی قسمت خالی نباید پر شود.
فرمول چهارم: در هیچ شرایطی نا امید نشوید.
در آخر یک بار برای هر گروهی بدون اینکه ببینند بازی را انجام دهید و از آنها بخواهید که یک لحظه ببینند تا امید پیدا کنند و سپس به سرعت آن را به هم بزنید.
این بازی ها مستقیم خود شما را درگیر نکند سعی کنید در مراحل سوم و چهارم به بعد یکی را مسئول اجرای این بازیها قرار دهید.
بازی ها حتما گروهی انجام بگیرد تک نفره کم اجرا شود.
جواب را به راحتی ندهید.
کودک و نوجوان

کودک و نوجوان
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
5 – استفاده از آهنگ ها و نواهای سنگین و متین برای ارائه روایات

نکـــات اجـــرائی
به بچه ها بگوئید من 3 بار حدیث را می خوانم شما فقط گوش دهید تا کامل یاد بگیرید.
مرتبه چهارم از آنها بخواهید تا با شما همخوانی کنند.
بار پنجم و ششم خودشان بخوانند.
آنها را به دو گروه تقسیم کنید یک قسمت از روایت را گروه اول و قسمت دوم را گروه دوم بلند و هماهنگ بخوانند.
برای اینکه شور و نشاط بیشتری ایجاد شود از1 تا 3 بشمارید.
( شمارش می تواند سر کاری باشد مثل 2/5 – 2/75…)
ترجمه را هم چند بار هماهنگ با هم بخوانند.
( گاهی اوقات با صدای آدم آهنی بخوانند)
کودک و نوجوان

ادامه نکـــات اجـــرائی استفاده از آهنگ ها و نواهای سنگین و متین برای ارائه روایات
از چند نفر بخواهید که حدیث یا ترجمه را یک نفره با آهنگ بخواند.
از چند نفر بخواهید که معنی حدیث را توضیح دهند.
ما بین خواندن و تکرار بچه ها باید نکات خیلی جالب و آموزنده از داستانها و روایات و خاطرات و … بیان شود تا روایت در ذهن بچه ها ماندگار تر شود.

کودک و نوجوان
حضرت علی(ع) فرمودند:

بادِرِ الفُرصَه(2)

قَبلَ اَن تَکونَ غُصَّه(2)

فرصتها را در یابید قبل از آن که غصه بخورید.

نمونه اول

استفاده از آهنگ ها و نواهای سنگین و متین برای ارائه روایات
نمونه دوم
کودک و نوجوان
حضرت علی(ع) فرمودند:

خَلیلُ المَرءِ(2)

دَلیلٌ علی عَقلِه(2)

دوست انسان نشان دهنده عقل اوست.

کودک و نوجوان
راه های تحریک عواطف و احساسات ظاهری:
6 – استفاده از
ذکرهای قرآنی
تواشیح و صلوات

نمونه های استفاده ازذکرهای قرآنی – تواشیح و صلوات
سلامٌ سلامٌ سلامٌ سلام
عَلی المُصطفی وَاهلِ بَیتِ الکِرام.

صلّ الله علی محمّد، صلّ الله علی النّبی
صلّ الله علی محمّد، و علی آلِ النّبی

صلواتٌ صلواتٌ صلواتٌ صلواتٌ.
صلوات صلوات علی محمّد

کودک و نوجوان

نمونه های استفاده ازذکرهای قرآنی – تواشیح و صلوات
الله یا الله یا الله یا الله

اللّهمّ صلّ و سلِّم و زد و بارک عَلی رَسولِ الله و آلهِ الاَطهار

اللّهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد( به سبک سریال امام علی ع).

صلوات قرآنی کوتاه

اللّهمّ صلّ و سلّم علی الر رسولِ و آل النَّبیِّ العظیم
کودک و نوجوان


تعداد صفحات : 28 | فرمت فایل : .ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود