تشیع انگلیسی یا لندنی
تاریخچه و پیشینیه جریان شیعه انگلیسی وگسترش آن
در اواسط دهه 1340 شمسی آیت الله خویی و آیت الله سید محمود شاهرودی اجتهاد سید محمد شیرازی را زیر سوال برده و طرح مرجعیت وی را مشکوک قلمداد کردند.
سید محمد شیرازی که در ابتدای جنگ، مردم عراق را به رهبری امام خمینی دعوت کرده بوده در یک اقدام عجیب مرگ آقا مصطفی را ساخته خود انقلابیون دانست!
با عزیمت محمد شیرازی به کویت ، حامیان ایشان حملاتی را علیه امام خمینی ترتیب دادند و با تفسیق و حتی تکفیر حضرت امام کار را به اوج خود رساندند که حتی بعد از ورود آقای شیرازی به ایران ادامه یافت.
بیت آقای شیرازی در کویت، پاتوق ماموران ساواک ایران بود و خود ایشان هم توصیه می کرد دست از مبارزه علیه شاه بردارید .
صادق شیرازی برادر کوچک تر سید محمد بعد از فوت وی در ۱۳۸۰ شمسی در قم، دشمنی با انقلاب اسلامی و شخص امام خمینی و امام خامنه ای را شدت بخشید.
این جریان با به راه افتادن شبکه الفدک سابق و صوت الاطهار توسط شیخ کویتی یاسرالحبیب جانی تازه گرفت و به تکفیر طیفی از علمای شیعی از شهید محمدباقر الصدر گرفته تا آیت الله سیستانی، مکارم شیرازی و رهبری و… پرداخت.
بعد از رایزنی انگلیسی ها و ساکن شدن در لندن حیطه فعالیت های یاسر الحبیب به شدّت گسترش پیدا کرد. اکنون با نزدیک 20 شبکه فارسی و عربی به اقدامات ضد اسلامی و ضد شیعی ادامه می دهند.
عوامل اصلی:
1.سید صادق شیرازی 2.سید مجتبی شیرازی 3.حسن اللهیاری
4.یاسر الحبیب 5.محمد هدایتی
کشور های حامی:
1.آمریکا 2.انگلیس 3.اسرائیل 4.عربستان
شبکه ها:
1- امام حسین1
2- امام حسین2
3- امام حسین3
4- اباالفضل العباس
5- بقیع
6- الانوار 1
7- الانوار 2
8- سلام
9- چهارده معصوم
10- شبکه اینترتی حضرت خدیجه
11- الزهرا
12- المهدی
13- مرجعیت
14- امام صادق
15- اهل بیت
16- سلام
17- فدک
18- شبکه العقیله
19- شبکه رادیویی صوت العراق از شهر بغداد
عوامل و بسترهای پیدایش وگسترش تشیع انگلیسی یا لندنی
انحرافات فکری و رفتاری عناصر اصلی این جریان
سوء استفاده از انگیزه ها و عواطف مذهبی
نقش آفرینی عناصر بیگانه بویژه انگلیس
اهداف ایجاد تشیع انگلیسی یا لندنی
مقابله با تفکر جهادی اسلام ناب علیه استکبار و بدل سازی از مذهب شیعه
تخریب وجهه اسلام و تشیع در جهان با ترسیم چهره خشن و افراطی
تفرقه و درگیری در امت اسلامی
تضعیف ولایت فقیه و جریان مرجعیت انقلابی و مقابله و ضدیت با جریان انقلاب اسلامی
ماموریت تشیع لندنی
انگلیسی ها وقتی که دیدند بابیت وبهاییت تاثیر چندانی بر ریشه های استوار تشیع ندارد به فکر ایجاد جریانی انحرافی در بطن مرجعیت وفقه شیعی افتادند تابا سوءاستفاده از آن:
نمایش چهره ای خشن وآمیخته با خرافات وانحراف در تشیع
دمیدن در تنور اختلافات شیعه وسنی
تخریب چهره شیعیان ومحدود کردن گسترش آن
را اجرا کنند
راه رفتن بر روی خار
قمه زنی
قمه زنی
خصوصیات فکری و عملی تشیع انگلیسی1
سوء استفاده از مناسبت های اسلامی و شیعی
وحدت ستیزی و گفتارها و رفتارهای توهین آمیز و تفرقه افکنانه نسبت به مقدسات دیگر مذاهب اسلامی
وارونه سازی حقایق اصیل اسلامی مانند ظلم ستیزی، دفاع از مظلوم، عدم سلطه پذیری، وحدت و رحمت در مقابل تعصب بی مورد
تصویرسازی خاص از تشیع و مخدوش ساختن قابلیت آموزه های آن برای جهانی شدن
ارائه بدعت ها و عزاداری مشمئز کننده (مانند قمه زنی – راه رفتن بر روی آتش و خار و شیشه به اسم عزاداری) و نیز توسعه دهه های عزاداری و ایجاد دهه محسنیه ، ایام تشکیل شورای سقیفه و نقض بیعت غدیر، ایام غصب فدک ، ایام ارتداد امت و …
خصوصیات فکری و عملی تشیع انگلیسی2
اهل عمل و جهاد نبودن و فعالیت صرف در کارهای تبلیغی و صوری
مخالفت با اصل فلسفه و عرفان به بهانه مغایرت کلام امثال ابن عربی و …. با آموزه های اهل بیت (ع)
معرفی خود به شیعه واقعی و اصیل و کفر قلمداد کردن مخالفان و وحدت و تقریب بین مذاهب
جداسازی دین از سیاست و ارائه چهره سکولاریستی از دین و تشیع
جعل اصطلاحات بدون مبنای صحیح علمی مانند سقیفه ثانی برای انقلاب اسلامی، علامه و آیت الله برای افرادی از طیف خود که صلاحیت های علمی و عملی لازم را ندارند.
تخریب شخصیت علما و مراجع و موروثی کردن مرجعیت در سران خود
خصوصیات فکری و عملی تشیع انگلیسی3
تفسیر به رای از قرآن مانند استناد قمه زنی به قران
دشمن شناسی ناقص و غفلت از دشمنان اصلی امت اسلام
دلسوزی و مسامحه نسبت به حوادث غرب و آمریکا و بی اعتنایی به جنایات دشمنان در فلسطین، یمن و عراق و …
تکفیر یا تخطئه حرکت ها و افراد انقلابی در جهان اسلام (شهید صدر، سیدحسن نصرالله و شیخ عیسی قاسم . الحبیب گفت که اگر بن لادن و قرضاوی مجاهد هستند، سید حسن نیز مجاهد است)
قرار دادن احساسات دینی و مجالس و هیات های مذهبی به عنوان بستر رشد
مهمترین اقدامات انحرافی و افراط گرایانه1
سب و لعن علنی مقدسات و شخصیت های مورد احترام اهل سنت
ترویج شنیع ترین مسائل با عنوان شعائر حسینی که موجب وحشت وتنفر از شیعیان می شود مانند قمه زدن، زنجیر تیغ دار زدن، راه رفتن بر روی خار
لوث کردن و مخدوش ساختن مرجعیت شیعه و اهانت به علمای شیعه و سنی با الفاظ رکیک
دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی
اتهام بی غیرتی به مخالفان اعمال افراطی آنها مانند قمه زنی
تغییر اولویتهای جهان اسلام با تبدیل روز قدس به روز امامین عسکریین و تبدیل هفته وحدت به هفته برائت ( 9تا ۱۵ ربیع الاول! در مقابل ۱۲ تا ۱۷ ربیع)
مهمترین اقدامات انحرافی و افراط گرایانه2
مزدوری استکبار و مواضع مشترک با اسلام امریکایی و سایر فرقه های منحرف در خدمت سرویس های جاسوسی انگلستان- امریکا- رژیم صهیونیستی و …
مورد حمایت های سیاسی، مادی و رسانه ای استکبار(با هزینه های حداقل ۹۵ هزار دلاری ماهیانه برای هر شبکه ماهواره ای)
حمایت از جریان فتنه 88 و سکوت در برابر توهین فتنه گران به شعائر حسینی و هجوم به مرقد مطهر حضرت زینب(س)
تایید شعار نه غزه نه لبنان، با این بهانه که اول بقیع را آزاد کنیم
تضعیف جمهوری اسلامی و پایین آوردن از حامی مستضعفان و شیعیان جهان به دشمن اهل بیت!
مقایسه حکومت امام خمینی (ره) با حکومت عباسیان
دفاع از آمریکا به بهانه آزادی بیان در آن کشور
یاسر الحبیب
او به راحتی در انگلستان مشغول به فعالیتهای افراطی خویش است حوزه علمیه امامین عسکریین وحسینیه رسول الاعظم ص را در لندن ساخته و اداره میکند
پلیس لندن به حمایت وحفاظت علنی ازمراسم قمه زنی نامبرده وهوادارانش در مراسمات روزتاسوعا وعاشورادر خیابانهای منتهی به حسینیه فوق مینماید وحتی تعدادی آمبولانس رابرای مداوا وانتقال مجروحین مراسم در این خیابان اختصاص داده است.
تاکنون دهها حوزه علمیه در سراسر جهان برای تربیت طلاب همسو با این جریان راه اندازی شده است یکی از این موسسات درمرکز تخصصی دفاع از حقوق تشیع در آمریکا در شهر واشنگتن تاسیس شده که ضمن همکاری با سازمان ملل به دنبال فشار بر ایران است
حسینیه امام صادق ع دریک ساختمان قدیمی در شهر دیترویت آمریکا(که در اصل کلیسا بوده) توسط بنیاد سید صادق شیرازی راه اندازی شده
*موسسه حضرت رسول اکرم ص وظیفه تهیه کتب ونشریات زیر نظر دفتر بیت سید صادق شیرازی را به عهده دارد که توزیع این کتب رایگان است
*مجله تصویری افق مرجعیت
*شبکه جهانی امام صادق ع (اولین حوزه علمیه ماهواره ای)
* صندوق قرض الحسنه سیدالشهداع ،جوادالائمه قم ،کهک قم وحسین بن علی مشهد توسط این جریان اداره میشود
راه اندازی موسسات فرهنگی ومدارس علمیه
موضع امام خمینی(ره) و امام خامنه ای درباره اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی
بیانات امام خامنه ای در تاریخ ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۲ هجری شمسی
فتوای امام خامنه ای در باره حرمت اهانت به نمادهای برادران اهل سنّت
" اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام [عایشه] حرام است. این موضوع شامل زنان همه پیامبران و به ویژه سید الانبیاء پیامبر اعظم -حضرت محمد(ص) -می شود.«
مهر 1389
قسمتی از اعتراف عبد المالک ریگی:
شب عملیات تروریستی وقتی بعضی افرادم کم انگیزه بودند، فیلم مجالس عیدالزهرای قم و اصفهان و… را پخش می کردم، نیروها پس از دیدن این مجالس و لعن و توهین به خلفای سه گانه به انجام عملیات مشتاق میشدند.
پیامدهای فرقه افراطی تشیع انگلیسی
نزدیک شدن به جاهلیت و بهره برداری بیشتر دشمنان اسلام افتراق امت اسلام و به هدر رفتن جان، ناموس و منافع عظیم مسلمانان وامت اسلامی
معرفی تشیع به عنوان یک فرقه ضاله
کشتار شیعیان بیگناه
تاثیرات فعالیت تشیع لندن نشین در عربستان
بعد ازپیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33روزه ،شیعه شدن جوانان اهل سنت درعربستان شدت گرفته بود که
شیرازی ها باتوهین به معتقدات اهل سنت سبب تضعیف شیعه و متوقف شدن گسترش شیعه در بین اهل سنت شدند.
سایت شیعیان عربستان اظهارات شیخ عبدالعزیز آل شیخ مفتی اوّل سعودی را منتشر ساخت گفته بود:
بعد از اسائه ادب یاسر الحبیب به ام المومنین عایشه، انتشار مذهب تشیّع در کشورهای عربی و اسلامی متوقّف شده است سخنان یاسر الحبیب، روحانی شیعه کویتی باعث شد تا بسیاری از اهل سنّت که تمایلی به تشیّع داشتند، از مسیر خود برگشته و راه قدیم را برگزینند.
(مُخبرین ما در کشورهای عربی به من اطلاع دادند عدّه زیادی از اهل سنّتی که شیعه شده بودند، به خصوص در شمال آفریقا، پس از گفته های یاسر الحبیب متوجّه شده اند که تشیّع، مذهبی باطل است و به مذهب حقّ برگشته اند)
تاثیرات فعالیت تشیع لندن نشین در مالزی
ماهاتیر محمد نخست وزیر سابق مالزی
در یک سفر دوره ای به ایران، از جمهوری اسلامی ایران خواست تا در مالزی برای تبلیغ اسلام و مبارزه با فرقه ضاله بهاییت به آنها کمک کند. چون منشا بهاییت در ایران بود و بهایی ها یکی از مراکز اصلی شان در مالزی قرار دادشت و از آنجا نیرو می گرفتند.
اما از حدود سال 1390 فعالیت های جریان شیرازی ها در مالزی، به دعوای میان شیعه و سنی چنان دامن زد که به شعار نویسی های خیابانی انجامید و این مساله باعث شد، ماهاتیر محمد که از جمهوری اسلامی دفاع می کرد، نسبت به خطر گسترش شیعه در مالزی هشدار داد و خواستار مبارزه با شیعیان به عنوان یک فرقه ضاله شد.