تحلیل معماری دانشگاه سبز Stepney
موقعیت، مساحت، گروه طراحی
معمار: S333 Architecture + Urbanism
موقعیت: بریتانیا ، لندن
مساحت: 4500.0 متر مربع
سال: 2013
معرفی پروژه
در روزهای پایانی برنامه BSF با بودجه ی بسیار کم ، این پروژه تغییر و تحولاتی را برای مدرسه برای فراهم کردن دو ساختمان جدید و فضاهای باز در حال بازسازی کتابخانه و کلاس های درس موجود ایجاد کرد.
فضاهای الحاقی جدید
این پروژه از فرصت ارائه شده توسط برنامه BSF برای دستیابی به تغییر تحول در مدرسه استفنی گرین استقبال می کند. این پیشنهاد مدرسه را قادر می سازد تا فضای آموزشی پویایی را ایجاد کند ، با جامعه محلی دوباره ارتباط برقرار کند و یک هویت استقبال جدید به مدرسه می دهد.
نیاز کلیدی برای این پروژه ، ایجاد یک هویت جدید برای مدرسه و تغییر تصویر آن به تصویری دعوت کننده ، محیطی پویا جهت آموزش و ارتقا سطح آن در محل بود.
ساختمان های جدید سطح مدنی مدرسه را بهبودمی بخشید که شامل کلاس های شبانه ؛ افزایش مشارکت اجتماعی و کتابخانه و ساختمان های دیگر می شوند.
S333 یک استراتژی تخریب و مرحله بندی برای سایت موجود را مطرح کرد که اجرای آن سبب بهبود دانشگاه می شود که عبارتند از :
فراهم نمودن امکانات آموزشی معاصر
زنده نمودن ساختمان های موجود
تاثیر برج هشت طبقه را از خیابان به حداقل می رساند
ساختار سازمانی قوی موجود در ساختمان مدارس توسط طرح پیشنهادی مدارس تقویت می شود که همچنین نقشه هایی را برای گسترش مدرسه در آینده مشخص می کند.
با قرار دادن دو ساختمان جدید ، یک ساختمان آموزشی جدید و یک سالن ورزشی ، در نقاط اصلی در مرز سایت ، سبب تقویت خیابان های اطراف می شود
با قرار دادن هر دو ساختمان به طور مستقیم در خیابان و ایجاد پنجره های شیشه های سبب نمایان شدن فعالیت های داخل ساختمان از خیابان می شود.
ساختمان جدید
فضای ورزشی
بکارگیری پنجره های شیشه ای در نما
بررسی سایت
سایت اصلی مدرسه ، توسط یک برج هشت طبقه احاطه شده بود و بخش های دیگر مدرسه نیز در سازه ای تک طبقه با کیفیت پایین قرار گرفته بودند.
طرح جامع جدید ساختاری قوی از ساختمان ها و فضاهای باز کوچک مختلف ایجاد می کند که ساختمان های باقی مانده و مرمت شده را با ساختمان های جدید یکپارچه می سازد.
ساختمان 8 طبقه
ساختمان یک طبقه
این یک فضای مشترک پر جنب و جوش را تشکیل می دهد که با ایجاد فضاهای جدا شده در هر طبقه تعریف می شود و امکان کار گروهی و فردی را فراهم می کند.
متنوع کردن استراتژی ها و رویکردهای یادگیری احتمالی. سالن بدن سازی مدرسه به گونه ای طراحی شده است که در دسترس جامعه محلی باشد و از موفقیت های ورزشی مدرسه پشتیبانی کند.
دسترسی بین طبقات از طریق پله صورت می گیرد
بلوک آموزشی جدید یک فضای باز و گسترده در قلب خود دارد که می تواند به عنوان تریبون نیز مورد استفاده قرار گیرد.
کفپوش سالن ورزشی از جنس پارکت است
این محیط حساس با منطقه حفاظت شده مجاور با رویکرد معماری معاصر که میانجیگری می کند و تاثیر منفی محیط مدرسه موجود را کاهش می دهد . بخشهای طولانی از مرز چشم انداز سبز موجود حفظ می شود. این روش درمانی در کل سایت با کاشت همیشه سبز ایجاد شده و یک راهرو اکولوژیکی ایجاد می کند که پارک را به حیاط کلیسا متصل می کند.
ریتمی بودن پنجره های نما
تحلیل پلان
یکی از ایده آل های پروژه ارتقا کیفیت آموزش و یادگیری در کنار بهبود وضعیت دسترسی محلی است. دو ساختمان جدید ، یکی بلوک آموزشی و دیگری ساختمان ورزش ، در نقطه ای کلیدی از ناحیه ی مدرسه قرار دارند. ورودی های جدید و پوشش شیشه ای استودیو ها و کلاس ها ، فعالیت های بیشتر مورد نیاز مدرسه را به خیابان های اطراف می رساند.
این همچنین ایمنی خیابان های اطراف را با ارائه نظارت منفعل و فراهم کردن امکانات جدید و قابل دسترس برای مردم بومی افزایش می دهد.
هر دو ساختمان از نماهای مورب برای ایجاد ارتباطات بصری قوی در سراسر دانشگاه و تاکید بر میزان پیشرفتها و تخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات مدرسه استفاده می کنند.
نمای مورب دو ساختمان
ساختمان پذیرش ، هنر و تکنولوژی یک ورودی جدید را ایجاد می کند که فعالیت های جاری در مدرسه را به جامعه متصل می کند و در عین حال تاثیر برج را کاهش می دهد. یک حیاط سرپوشیده جدید و پاویون IT بخشی از دنباله ای مورب است از فضاهای مورد استفاده برای ایجاد ارتباط بصری قوی در سراسر محوطه مدرسه و تاکید بر میزان پیشرفت و تخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات مدرسه به جامعه ی گسترده تر است.
بکارگیری شیشه باعث بهره گیری از نور طبیعی می شود
سالن ورزش به گونه ای طراحی شده است تا به جامعه ی محلی از پارک ترافالگار قابل دسترس باشد و از موفقیت های ورزشی مدرسه با امکانات سازگار ورزش انگلستان (چهار سالن بدنسازی ، استودیو های انجام فعالیت و سالن های چند منظوره ورزشی ) پشتیبانی کند.
به منظور حفظ مناطق موجود فضاهای بازی خارجی ، پشت بام دیگری برای بازی های مختلف تعبیه شده است.
کفپوش سالن ورزش از جنس پارکت است
پلکان باز عریض قسمت های ساختمان پذیرش ، هنر و تکنولوژی با فضاهایی جهت استراحت در هر طبقه تکمیل شده است.
دیوار های جدا کننده بین کلاس های درس غیر باربر هستند که انعطاف پذیری حداکثر فضاها را در آینده امکان پذیر می سازد و انطباق تنوع بیشتر در استراتژی های یادگیری است.
پارکینگ در محوطه بیرون جانمایی شده است
ورودی دو ساختمان
تنظیمات حساس با منطقه حفاظت شده ی مجاور توسط رویکرد معمارانه ی معاصر که بین زمینه اطراف واقع می شود و اثرات منفی محیط اطراف مدرسه را کاهش می دهد ، تعریف می شود. ساختمان با محیط خارجی خود از طریق بازشوهایی بزرگ و چشم اندازهایی به سمت مزرعه ی مجاور ، منطقه ی محافظت شده و همچنین شهر لندن ارتباط قوی برقرار می کند.
https://pooyano.com/stepney-green-college-s333-architecture-plus-urbanism/
https://www.archdaily.com/790614/stepney-green-college-s333-architecture-plus-urbanism
https://www.archilovers.com/projects/180585/stepney-green-school.html#info
https://spa.architecturaldesignschool.com/stepney-green-college-66371