تارا فایل

پاورپوینت برند خودروسازی آئودی


داستان برند آئودی

برند محبوب آئودی
آئودی برند اتومبیل سازی تمام عیار است،این شرکت نه تنها می خواهد لاکچری باشد، بلکه همیشه فوق العاده کاربردی، ایمن و پیشرو بودن در تکنولوژی خود را اثبات کرده است، رویه های جدید در همکاری های استراتژیک با پورشه، سونی و اپل و جدال علنی با بی ام و موارد دیگر در متفاوت بودن آئودی در دنیای خودروسازی هستند. آئودی بااحساس مردم به خوبی ارتباط برقرار می کند و برای آن ها تبلیغات های فوق العاده ملموس و همراه بازندگی روزانه آن ها می سازد.

شرکت خودروسازی آئودی آلمان در سال ۱۸۹۹ میلادی توسط آگوست هورش تاسیس گردید. این شرکت که در ابتدا هورش نام داشت، نخستین خودرو را در سال ۱۹۰۱ معرفی کرد. در سال ۱۹۰۹ هورش ترجیح داد تا شرکت دیگری با نام آئودی که ترجمه لاتین نام خود بود در شهر تسویکاو آلمان تاسیس کند. اولین خودروی تولیدی توسط ۱۵ کارگر کارخانه او سرعتی معادل ۳۲ کیلومتر بر ساعت داشت. آئودی در اصل ترجمه لاتین نام خانوادگی هورش به معنی «گوش دادن» است.

دفتر مرکزی آئودی در اینگولشتات آلمان قرار دارد. آئودی ۹ کارخانه در ۸ کشور اروپایی دارد. بخشی ازسهام آئودی در بازار بورس فرانکفورت معامله می شود

با شروع جنگ جهانی اول این شرکت پا به عرصه تولید جنگ افزار گذاشت. آگوست هورش پس از آن در سال ۱۹۲۰ از مدیریت این شرکت کناره گیری کرده و تنها به عنوان عضوی از هیئت مدیره باقی ماند پس از جنگ جهانی اول آئودی چند خودرو را تحت لیسانس شرکت پژو روانه بازار کرد، اما با شروع جنگ جهانی دوم دوباره پا به عرصه تولید جنگ افزار گذاشت.

سال ۱۹۳۰ شروع به تولید خودروهایی کوچک کرد و در این زمان درصدی از بازار خودروی آلمان را، در اختیار خود داشت. در سال ۱۹۵۹، ۱۰۰ درصد از سهامش توسط مرسدس خریداری شد و سپس در سال ۱۹۶۴، نیمی از این سهام توسط فولکس واگن خریداری شد سپس شرکتی را با همان نام، راه اندازی کرد و اقدام به تولید و عرضه چند مدل جدید از آئودی نمود/ سال ۱۹۶۹ آئودی به شرکت ان اس یو پیوست و برای مدت کوتاهی، به ان اس یو آئودی تغییر نام دادکه با استقبال خوبی مواجه شد و در مسابقات رالی به موفقیت های چشمگیری نیز دست یافتند هم اکنون بخش اعظم سهام این شرکت در کنترل گروه فولکس واگن قرار دارد.

در سال ۱۹۳۲ شرکت های هورش، آئودی، واندرر، دکاو به هم پیوستند و حاصل این اتحاد شرکت اتو یونیون بود و لوگوی آن نیز به پاس این اتحاد چهار حلقه در هم تنیده انتخاب شد.

هورش
نوامبر ۱۸۹۹ توسط آگوست هورش، در شهر کلن، آلمان پایه گذاری شد.
آگوست هورش، پایه گذار این شرکت و یکی از مهندسان پیشتاز در حوزه خودروسازی، پیش از این که کارخانه خود را به طور مستقل بنیان نهد، در شرکت های مختلف فعالیت کرده بود که از آن جمله می توان به ۳ سال مدیریت وی در کارخانه کارل بنز در شهر مانهایم اشاره کرد.

واندرر
دو مکانیک به نام های یوهان بابتیست وینکلهوفر و ریچارد آدولف یِنیکه، از سال ۱۸۸۵ در شهر «کمنیتس» تعمیرگاه دوچرخه داشتند. آنان پس از یک سال، خود تولیدکنندهٔ دوچرخه شدند، که با نام «واندرر» به بازار عرضه شد.
دست اندرکاران این کارخانه در سال ۱۹۰۲ نخستین موتورسیکلت را ساخته و فکر تولید خودرو را در سال ۱۹۱۳ عملی کردند. نخستین اتومبیل این کارخانه «پوپشن» نام داشت. تولید خودرو در این شرکت چند دهه ادامه یافت.

دکاو
این کارخانه کار خود را در سال ۱۹۰۲ با نام «راسموسِن اند اِرنست» در شهر کمنیتس آغاز کرد. جداکننده های روغن از بخار برای دستگاه هایی که با بخار آب کار می کردند، گِلگیر، چراغ های خودرو و انواع سانتریفیوژها، از جمله تولیدات شرکت دی کی دبلیو بودند.
یورگن اسکافته راسموسن، بنیانگذار دی کی دبلیو در سال ۱۹۱۶ آزمایش هایی را برای ساخت خودرویی بخاری، آغاز کرد که دی کی دبلیو،نام داشت. این شرکت در سال ۱۹۱۹ بر تولید موتورهای دوزمانه متمرکز شد. این آغازی بود برای ساخت موتورسیکلت هایی که از سال ۱۹۲۲ به نام دی کی دبلیو به بازار آمدند. سال ۱۹۲۸ نیز نخستین خودروی کوچک با همین نام، عرضه شد.

اتو یونیون
ژوئن ۱۹۳۲ اتو یونیون، هورش و موتورسازی دکاو به ابتکار بانک دولتی «زاکسن» به هم پیوستند و «اتحادیه خودروسازی» (به انگلیسی: اتو یونیون)را بنیان نهادند. همزمان نیز قراردادی با «واندرر» برای خرید و واگذاری این شرکت بسته شد. بدین ترتیب، کنسرنی جدید متشکل از شرکت های یادشده در شهر کمنیتس پایه گذاری شد.
این کنسرسیوم دومین کارخانه بزرگ خودروسازی در آلمان آن زمان بود. لوگوی این شرکت نیز، چهار حلقه در هم تنیده در نظر گرفته شد، تا نمادی برای همکاری و پیوستگی چهار خودروسازی باشد، که این کنسرسیوم را شکل می دادند.
کنسرن به معنای واحدهای اقتصادی بزرگ مرتبط با هم است

البته نام های تجاری آئودی، واندرر، هورش و دکاو همچنان باقی ماندند. هر کدام از این برندها در قالب کنسرن، یکی از بخش های تولید را بر عهده داشت: دکاو موتورسیکلت و خودروهای کامپکت تولید می کرد، واندرر خودروهای کلاس متوسط را می ساخت، آئودی خودروهای کلاس متوسط گران تر را به بازار عرضه می کرد و هورش بر ساخت خودروهای لوکس کلاس های بالاتر، متمرکز شد.

در سال ۱۹۹۱ شرکت آئودی برای سومین سال پی درپی در بازارهای ایالات متحده آمریکا به بالاترین میزان فروش خود دست یافت و این رشد و افزایش فروش شرکت، تا سال ۲۰۰۸ با دستیابی به بازارهای آسیا ادامه داشت. به طوری که حدود ۶۰٪ درصد بازار آسیا را به دست گرفت.

شرکت آئودی اولین تولیدکننده خودروهای تمام گالوانیزه در جهان است، همچنین صاحب خودروی آئودی ای۸، با بدنه تمام آلومینیمی می باشد.

خودروهای این شرکت همواره به قدرت بالای موتورهایشان، شناخته می شوند. علاوه بر این، آئودی از بزرگ ترین تولیدکنندگان خودروهای اسپورت و خودروهای برقی نیز می باشد.

در سال ۱۹۹۸ آئودی برند ایتالیایی لامبورگینی را به قیمت ۱۱۰ میلیون دلار خرید. در سال ۲۰۰۸ آئودی توانست حدود ۶۰ درصد از سهم بازار آسیا را به دست آورد. آئودی در باشگاه های فوتبال مختلفی مانند: بایرن مونیخ،هامبورگ، نورنبرگ، بروسیا مونشن گلادباخ، چلسی، رئال مادرید، آ.ث. میلان، بارسلونا و آژاکس آمستردام مشارکت مالی مستقیم داشته یا لوگوی آن بر روی پیراهن این باشگاه ها دیده می شود. شعار آئودی در آلمان: پیشرفت به وسیله تکنولوژی شعار آئودی در آمریکا: حقیقت در مهندسی

مشتریان هدف آئودی
برند آئودی یک برند لاکچری است و مشتریان این شرکت عمدتاً اقشار مرفه جامعه و مدیران جوان هستند. خودروهای آئودی دارای تکنولوژی فوق العاده و ظاهری زیبا و مهندسی شده همراه با ظرافت هستند، به همین دلیل در میان اقشار جوان بسیار محبوب اند.
جالب است که شرکت آئودی چون مشتریان خاص دارد، برای هر یک از مشتریان خود خبرنامه ارسال می کند و آن ها را در جریان محصولات و تکنولوژی روز خود و تغییرات قیمت می گذارد. این امر موجب احساس نزدیکی دوطرفه به ویژه از میان مشتریان تحصیل کرده شده است.
شعار اصلی آئودی رهبری با تکنولوژی است که پیشتاز بودن آن را از دو جهت برجسته می کند.
 

همکاری  آئودی با سایر برندها
یکی از راهکارهای جالب آئودی برای دیده شدن بیشتر برندش، همکاری و استفاده از جایگاه برند سونی است. آئودی همیشه یک جایگاه ویژه در صفحه اصلی پلی استیشن سونی جایگاه ویژه دارد، این ترفند درواقع گره زدن طرفداران پلی استیشن با آئودی است که بر محبوبیت برند آئودی اضافه کرد.
آئودی در سال ۲۰۱۶، طی تفاهم نامه ای با شرکت علی بابا، غول تجارت الکترونیک جهان خواستار همکاری شد و سپس به دنبال طراحی سرویس های مرتبط با اخبار ترافیک لحظه ای و نقشه های سه بعدی شد تا خدمات دیجیتالی خود را در سطحی وسیعی از بازار خودروی جهان عرضه کند.
همچنین ازجمله اقدامات تولید نرم افزاری برای گوشی های آیفون است که بازهم یک گام موثر در هم راستایی با برندهای لاکچری جهان بود.

تبلیغات فوق العاده و خلاقانه آئودی
آئودی همیشه عاشق تبلیغات تلویزیونی بوده است و در سال طلایی ۲۰۱۰ که رشد فروش آن ۱۲٫۵% بوده است. تبلیغات تلویزیونی به نام پلیش سبز با بازی جیسون استاتهام یادآور تعقیب گریزها در فیلم پدرخوانده بود.
آئودی همیشه با مردم هم ذات پنداری می کند، تبلیغاتی که اخیراً برای دفاع از حقوق زنان و برابری آن ها معرفی شد و آئودی اعلام کرد که در شرکت خود به زنان برابر مردان حقوق می دهد و یا برآورده کردن آرزوی یک پسربچه برای فوتبالیست شدن در روستایی در عمان، تنها نمونه هایی از بینش وسیع آئودی برای جذب مردم است. ساختن چنین کلیپ های تلویزیونی ازجمله راهکارهای بازاریابی برند آئودی در رسانه پرمخاطبی مانند تلویزیون بوده است که البته در حال حاضر، با پیشرفت هایی که فضای دیجیتال داشته است در حال کم رنگ شدن است.
در ویدیوی روبرو یکی از ویدیوهای خلاقانه آئودی را می بینید/

کمپین خلاقانه آئودی در اینستاگرام
از مهم ترین طرح های آئودی حضور موثر در شبکه های اجتماعی است. شبکه های اجتماعی آئودی مدام با اخبار و تصاویر جذاب به روز می شوند. آئودی در اینستاگرام خود مردم را تشویق به طبیعت گردی می کند و باکمال هوشمندی با اینستاگرام هم افزایی می کند و با کمک آژانس تبلیغاتی در کشور سوئد، یک سایت کوچک راه انداخت که در آن عکس هایی که مردم به مناطق بکر سوئد می رفتند را جمع آوری کرد و بر اساس تعداد سفر رتبه بندی کرد و با ابتکار جالب و با هشتگ مردم را تشویق به مناطق کمتر دیده شده می کرد.
پس از آپلود کردن عکسی با این هشتگ و همچنین اشاره کردن به برند در توضیح تصویر، این الگوریتم قادر به پیدا کردن نزدیک ترین عکس تگ شده به آن تشخیص فاصله از آن منطقه می کرد. برنده این مسابقه شخصی بود که عکس را از دورترین فاصله تهیه می کرد و اقدام به انتشار با این هشتگ کرد.
این کمپین فوق العاده یکی از بزرگ ترین کمپین های تاریخ در شبکه های اجتماعی محسوب می شود چراکه آئودی توانست با ۵۰۰۰۰۰۰ کاربر اینستاگرام ارتباط برقرار کند.

منابع
blog.badkoobeh.com
سایت اینترنتی همراه مکانیک
سایت اینترنتی لنت


تعداد صفحات : 26 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود