تارا فایل

پاورپوینت بررسی فعالیت های خطوط هواییQantas استرالیا در جهت پیاده سازی تجارت الکترونیک


بررسی فعالیت های
خطوط هواییQantas (استرالیا)
در جهت پیاده سازی
تجارت الکترونیک

Qantas خطوط هوایی راهی برای مقابله با مشکلات
مشکلات :
افزایش قیمت سوخت و فشار مالی زیاد بر دوش شرکت
این شرکت با دو رقیب عمده در صنعت هواپیمایی و همچنین نرخ های متفاوت در این صنعت روبروست
مشکلات ناشی از ترافیک های فرودگاهی بعد از حادثه 11 سپتامبر
این شرکت برای باقی ماندن در صحنه رقابت بایستی هواپیماهای جدید خریداری نماید
نرخ رشد پایین اقتصاد استرالیا

خطوط هواییQantas (ادامه)
راه حل ها

خرید سوخت از طریق عقد قراردادهای مدت دار (راه حل سنتی)
اتخاذ تصمیم مبنی بر پیاده سازی تجارت الکترونیک شامل خرید، فروش و تبادل : کالا، سرویس و خدمات، اطلاعات و تعهدات بصورت الکترونیک

خطوط هواییQantas (ادامه)
عضویت در بازار خرید الکترونیکی (e-marketplace)
عضویت در Airnew Co. به منظور تامین :
سوخت
خدمات فرودگاهی
سرویس و خدمات نگهداری سبک
خدمات غذا و پذیرایی
پیوستن به Corporcure.com.au به همراه 13 کمپانی بزرگ تولیدی استرالیا
خرید الکترونیکی اقلام و کالاهای عمومی و سرویس :
انبارهای اداری
لامپ های روشنایی
خدمات و سرویس نگهداری
مدل بنگاه به بنگاه(Business-to-business =B2B)

خطوط هواییQantas (ادامه)
این خط هوایی با پیاده سازی تجارت الکترونیک عملیات تبادل را از طرق زیر به انجام رسانده است :
ایجاد بازار الکترونیکی
پیاده سازی مدل بنگاه به بنگاه به مشتری (B2B2C)
و با این دیدگاه موارد زیر را ارائه نموده است:
ارائه کلیه سرویس های مسافرتی بصورت کامل
ارائه سرویس و کالا به شرکای تجاری خود
در این مسیر آژانس های مسافرتی نیز بعنوان یک شریک خرده فروشی به این خطوط هوایی کمک می نمایند و مدل بنگاه به مشتری را پیاده سازی می کنند.

خطوط هواییQantas (ادامه)
خدمات بنگاه به مشتری(B2C):
رزرو آن لاین بلیط
برای مشتریان عضو سرویس و کسانی که خیلی سفر می کنند لیست پروازها و قیمت ها و سایر سرویس های مفیدبصورتe-mail ارسال می شود.
ارائه جایزه و سرویس های تشویقی برای اعضای سرویس ها خود
ارائه سرویس های بی سیم جهت ارتباطات مشتریان
ارائه مدل بنگاه به کارمند (B2E):
آموزش آن لاین به کارمندان خود
ارائه خدمات بانکی آن لاین به کارمندان خود
B2C B2E

خطوط هواییQantas (ادامه)
نتایج
پس از اجرای طرح های تجارت الکترونیک در اولین سال پس از اجرا این شرکت هواپیمایی 85 میلیون دلار در هزینه های خود صرفه جویی کرد
700 میلیون دلار سود قابل انتظار حاصل از اجرای طرح تجارت الکترونیک توسط این شرکت هواپیمایی
و در نهایت این شرکت هواپیمایی توانست در چرخه رقابت این صنعت بصورت فعال باقی بماند

پایان
rezafahimi@yahoo.com


تعداد صفحات : 8 | فرمت فایل : .ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود