تارا فایل

پاورپوینت ایجاد، نگهداری و ارتقای برند


ایجاد، نگهداری و ارتقای برند

نمونه هایی از برند

برند و ضرروت ایجاد آن
افزایش میزان وفاداری مشتریان به شرکت از طریق ایجاد برند
یاری رساندن برند قوی به موفقیت پروسه های بازاریابی شرکت
افزایش مضاعف اعتبار سازمان
تولید ثروت و درآمد بیشتر
مهم ترین دلیل انتخاب شرکت در ذهن مشتریان
جلب اعتماد مشتریان و تبدیل شرکت به انتخاب اول ایشان
نگهداری از شرکت در تنگناهای اقتصادی و فنی
هدف بخشیدن برند قدرتمند به توسعه فعالیت های شرکت و الهام بخش بودن برای کارکنان سازمان

مهمترین راه برای ارتقا برند
داشتن خصوصیت ویژه

نوآوری و برند
در شرایط اشباع بازارها، نوآوری می تواند تنها راه رشد کسب و کار باشد.

برند های قدرتمند به نوآوری در سازمان ها هدف می بخشند.

روح و جان کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت است.

ارزش برند
مشتریان اغلب به آرم شرکت ها توجه زیادی نشان می دهند.

برند بر "ارزش" محصولات و خدمات می افزایند.

این "ارزش" به مهم ترین عامل تحریک کننده مشتریان برای خرید و استفاده از محصولات و خدمات، تبدیل می شود.

مشتریان عاشق تبلیغات هستند، بنابراین آرم ها را نیز دوست دارند.

اهمیت نقش کارکنان شرکت های خدماتی در ارتباط با برند
کارکنان در واقع واسط و ارایه دهنده خدمات به مشتریان می باشند

دیدگاه کارکنان و باور آن ها نسبت به کیفیت و مرغوبیت خدمات و نام و جایگاه برند سازمان، بسیار مهم و حیاتی است

ویژگی های یک برند تجاری
رسانا بودن چیزی درباره فواید و ویژگی های کالا
آسان بودن تلفظ و به خاطر سپردن نام تجاری
شاخص و برجسته
آسان بودن ترجمه نام تجاری به زبان های بیگانه
قابلیت ثبت و حمایت قانونی

مدیریت برند تجاری
مدیریت برند: کاربرد تکنیک های بازاریابی برای یک محصول ویژه ، خطوط تولید یا علامت تجاری
شروع و به پایان رساندن مدیریت کل شرکت از طریق علامت تجاری

مدیریت علامت تجاری با فهم معنی دقیق علامت تجاری شروع می شود.

ایجاد یک تعهد به معنای تعریف یک علامت تجاری و حفظ تعهد به معنای مدیریت قابلیت های آن می باشد.

قیمت گذاری برند

روش های ارزیابی برند
برند
ارزیابی برند برحسب هزینه ها
مدل رتبه بندی BRANDZ
ارزیابی برند بر اساس بازار
ارزیابی برند بر پایه درآمد
مدل های ارزیابی با
معیارهای چندگانه
ارزیابی برند طبق هزینه های جایگزینی
ارزش برند یا ارزش مالی برند را مجموع درآمدهایی دانست که انتظار می رود برند برای سازمان به وجود آورد

معیار های تاثیر گذار بر برند
روند تغییرات سهم بازار برند
روند تغییرات سهم برند در درآمدهای نامشهود شرکت
وسعت منطقه جغرافیایی که برند در آن فعالیت می کند
هزینه های ایجاد و توسعه برند
میزان استحکام و قوت برند
معیار های
تاثیر گذار

سه رویکرد رایج در طراحی برند

مراحل انتخاب و طراحی برند
۱۰ روش مختلف طراحی موفق یا ناکارآمد برای کسب درآمد:
1. ارتباط طراحی آرم با سود دهی مستقیم
2. طراحی متنی با تاثیر روانی
3. کسب تجربه
4. طراحی آرم هایی که خود معرف خود باشند
5. ایجاد وسیله ای برای انتقال پیام

مراحل انتخاب و طراحی برند
6. ایجاد یک جایگاه اجتماعی/ فرهنگی
7. در نظر داشتن اهداف متعالی
8. زندگی در دنیای خیال
9. ایجاد یک ژیمناستیک عاطفی
10. امکان خیال پردازی

استراتژی های ارتقای برند
استراتژی 1: اگر فکر می کنید که واحد بازاریابی به تنهایی مسئول صیانت و حفظ برند سازمان است، سخت در اشتباهید.
این یک فرافکنی است.
استراتژی2: رشد و موفقیت یک سازمان گاه منجر به غرور کاذب مدیران آن می شود و محدودیت های خود را نمی بینند و همین امر شکست آنان را در عرصه های دیگر به همراه دارد.
پایتان را به اندازه گلیمتان دراز کنید.
استراتژی3: اگر مدیران ارشد سازمان خودشان اعتقادی به ارزش های برند سازمان نداشته باشند و بدان متعهد نباشند، تکلیف کارکنان چیست.
احترام به برند را از مدیران ارشد شروع کنید.

استراتژی های ارتقای برند
استراتژی 4: این اعتقاد که بزرگتر لزوما بهتر است رد شده است. تمایل به توسعه بی رویه می تواند آسیب جدی به تصویر شکل گرفته از برند وارد سازد.
دندان طمع را بکش.
استراتژی5: هر سازمانی با بحران و اتفاقات ناخوشایند روبه رو می شود. اگر نسبت به بحران ها بی تفاوت باشیم به شدت بر برند خود جفا کرده ایم.
در شرایط بحرانی اتخاذ راهکارهای مناسب می تواند اوضاع را تغییر دهد.
استراتژی6: سادگی در تنوع محصول، در بازاریابی، در فعالیت های سازمان و … خود و مشتری را از سردرگمی نجات می دهد و باعث تقویت برند می شود.
ساده باشیم.

استراتژی7: تنها بر برنامه های فروش کوتاه مدت که سود آنی را به همراه دارند تمرکز نکنید.
برنامه های بلند مدت را نیز در دستور کار خود قرار دهید.
استراتژی8: اگر شما جزء کسانی هستید که تصور می کنند تنها سازمان های بزرگ برند سازی می کنند، اشتباه می کنید.
در دنیای واقعی یک سازمان کوچک نیز می تواند دست به برند سازی بزند و آن را ارتقا بخشد.
استراتژی9: یادتان نرود فعالیت اصلی سازمان شما چیست، از رسالت اصلی خود دور نشوید.
خود را با مسایل حاشیه ای مشغول نکنید.
استراتژی های ارتقای برند

استراتژی10: گسترش برند به معنای ورود به حوزه ها و بخشهای جدید است.
اگر از خدشه دار شدن برند خوش نام خود برای اهداف جدید هراس دارید یک راهکار استفاده از برند جدید است.
استراتژی11: تحول در استراتژی برند از تغییرات محیطی و عدم رضایت از وضع موجود ناشی می شود اما تغییر مداوم مدیر بازاریابی، کادر فروش، برنامه فروش… همگی منجر به عدم ثبات خطی مشی برند می شود و مشتری را نیز دچار سر در گمی می کند.
رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.
استراتژی های ارتقای برند

استراتژی12: در کنار دنیای واقعی دنیای مجازی بسیار بزرگی در حال بزرگ شدن و گسترده شدن است که در صورت بی توجهی به آن خسارت جبران ناپذیری به برند شما وارد می شود.
استراتژی13: در نام گذاری محصولات خود دقت کنید. یک نام مناسب و مرتبط قدم اول برای معرفی شما در بازار است.
جهانی فکر کن منطقه ای عمل کن.
استراتژی14: این برند شماست که اگر به خوبی مراقبت شود در اذهان باقی می ماند. از این سرمایه به خوبی محافظت کنید.
مرده آنست که نامش به نیکویی نبرند.
استراتژی های ارتقای برند

باتشکر از شما!


تعداد صفحات : 21 | فرمت فایل : .ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود