تارا فایل

پاورپوینت ایجاد،نگهداری و ارتقای برند



ایجاد، نگهداری و ارتقای برند

برند چیست؟
نشانه و نماد سازمان که در ارتباط بیرونی با مشتریان آن قرار گرفته و نشانگر اهداف، برنامه ها و خط مشی های سازمان است.

برند تمامی فعالیت های سازمان را در تمامی سطوح در بر می گیرد و نهایتاً در قالب یک مارک تجاری عرضه می گردد.

همه آنچه که در ذهن مدیران سازمان، کارکنان، شرکا و در نهایت مشتریان شکل می گیرد، در تعامل با یکدیگر تشکیل دهنده برند سازمان بوده و در ذهن و ضمیر مشتریان جای می گیرد.

نمونه هایی از برند

تفاوت میان برند و خدمات شرکت
خدمات شرکت:
آن چیزی است که در شرکت طراحی و نهایتاً توسط پرسنل آن ارایه می گردد.
برند:
آن چیزی است که مشتری اقدام به خرید و پرداخت بهای آن می نماید.

امکان پرداخت هزینه های بالاتری از ارزش واقعی خدمات در قبال دریافت احساس بهتر از طریق در اختیار داشتن برندی معتبر تر توسط مشتری
برند ما به التفاوت قیمت واقعی سرویس ارایه شده به مشتری و قیمت پرداختی از سوی وی است. 

برند و ضرروت ایجاد آن
افزایش میزان وفاداری مشتریان به شرکت از طریق ایجاد برند
یاری رساندن برند قوی به موفقیت پروسه های بازاریابی شرکت
افزایش مضاعف اعتبار سازمان
تولید ثروت و درآمد بیشتر
مهم ترین دلیل انتخاب شرکت در ذهن مشتریان
جلب اعتماد مشتریان و تبدیل شرکت به انتخاب اول ایشان
نگهداری از شرکت در تنگناهای اقتصادی و فنی
هدف بخشیدن برند قدرتمند به توسعه فعالیت های شرکت و الهام بخش بودن برای کارکنان سازمان

نوآوری و برند
در شرایط اشباع بازارها، نوآوری می تواند تنها راه رشد کسب و کار باشد.

برند های قدرتمند به نوآوری در سازمان ها هدف می بخشند.

روح و جان کارآفرینی، نوآوری و خلاقیت است.

ارزش برند
مشتریان اغلب به آرم شرکت ها توجه زیادی نشان می دهند.

برند بر "ارزش" محصولات و خدمات می افزایند.

این "ارزش" به مهم ترین عامل تحریک کننده مشتریان برای خرید و استفاده از محصولات و خدمات، تبدیل می شود.

مشتریان عاشق تبلیغات هستند، بنابراین آرم ها را نیز دوست دارند.

اهمیت نقش کارکنان شرکت های خدماتی در ارتباط با برند
کارکنان در واقع واسط و ارایه دهنده خدمات به مشتریان می باشند

دیدگاه کارکنان و باور آن ها نسبت به کیفیت و مرغوبیت خدمات و نام و جایگاه برند سازمان، بسیار مهم و حیاتی است

اجزای برند
هویت برند
تصویر برند
شخصیت برند
برند

ویژگی های یک برند تجاری
رسانا بودن چیزی درباره فواید و ویژگی های کالا
آسان بودن تلفظ و به خاطر سپردن نام تجاری
شاخص و برجسته
آسان بودن ترجمه نام تجاری به زبان های بیگانه
قابلیت ثبت و حمایت قانونی

مدیریت برند تجاری
مدیریت برند: کاربرد تکنیک های بازاریابی برای یک محصول ویژه ، خطوط تولید یا علامت تجاری
شروع و به پایان رساندن مدیریت کل شرکت از طریق علامت تجاری

مدیریت علامت تجاری با فهم معنی دقیق علامت تجاری شروع می شود.

ایجاد یک تعهد به معنای تعریف یک علامت تجاری و حفظ تعهد به معنای مدیریت قابلیت های آن می باشد.

قیمت گذاری برند

ساختار برند در شرکت های مختلف
مارک گذاری ساده
برندها به خود متکی بوده و به ندرت به نام حمایتی تولید کننده نیاز دارند.

مارک گذاری حمایتی
برندها به وسیله یک هویت بزرگ تر حمایت می شوند.

مارک گذاری یکپارچه
برند مادر مجازی بوده و از نام آن در تمامی محصولات شرکت استفاده می شود.

روش های ارزیابی برند
برند
ارزیابی برند برحسب هزینه ها
مدل رتبه بندی BRANDZ
ارزیابی برند بر اساس بازار
ارزیابی برند بر پایه درآمد
مدل های ارزیابی با
معیارهای چندگانه
ارزیابی برند طبق هزینه های جایگزینی
ارزش برند یا ارزش مالی برند را مجموع درآمدهایی دانست که انتظار می رود برند برای سازمان به وجود آورد

معیار های تاثیر گذار بر برند
روند تغییرات سهم بازار برند
روند تغییرات سهم برند در درآمدهای نامشهود شرکت
وسعت منطقه جغرافیایی که برند در آن فعالیت می کند
هزینه های ایجاد و توسعه برند
میزان استحکام و قوت برند
معیار های
تاثیر گذار

فرصت مناسب کسب و کار جهانی

ایجاد همکاری های مشترک با برندهای معتبر جهانی، باید حساب شده و همراه با دقت لازم در انتخاب شریک تجاری معتبر و شرایط بازار هدف باشد.

سه رویکرد رایج در طراحی برند

مراحل انتخاب و طراحی برند
۱۰ روش مختلف طراحی موفق یا ناکارآمد برای کسب درآمد:
1. ارتباط طراحی آرم با سود دهی مستقیم
2. طراحی متنی با تاثیر روانی
3. کسب تجربه
4. طراحی آرم هایی که خود معرف خود باشند
5. ایجاد وسیله ای برای انتقال پیام

مراحل انتخاب و طراحی برند
6. ایجاد یک جایگاه اجتماعی/ فرهنگی
7. در نظر داشتن اهداف متعالی
8. زندگی در دنیای خیال
9. ایجاد یک ژیمناستیک عاطفی
10. امکان خیال پردازی

باتشکر از شما!


تعداد صفحات : 21 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود