تارا فایل

پاورپوینت استراتژی ارتباطات کارکنان – Employee Communication Strategy


Title Lorem Ipsum
استراتژی ارتباطات کارکنان Employee Communication Strategy

ارتباطات نقش حیاتی در زندگی هر سازمان ایفا می کند، زیرا در موفقیت یا شکست هر وظیفه انسانی و سازمانی تاثیر زیادی دارد.
در یک سازمان، فقط از طریق ارتباطات است که کلیه عملکردهای مهم کنترل، اطلاع رسانی، راهنمایی، هدایت، یکپارچه سازی و نظارت و … انجام می شود. اعتماد، تفاهم و همکاری متقابل تنها با کمک ارتباط معنادار حاصل می شود. درگیری ها و سوتفاهمات بین فردی در مواردی بوجود می آید که فقدان ارتباطات موثر وجود دارد. بنابراین ارتباطات به عنوان رکن اساسی در عملکرد یک سازمان در نظر گرفته می شود.

* تعریف ارتباطات
ارتباطات تبادل متقابل حقایق، افکار و برداشت ها با هدف درک مشترک طرفین است.
فرهنگ لغت وبستر ارتباطات را عمل مبادله اطلاعات و به معنای تبادل ایده می داند.
پیتر لیتل ارتباط را چنین تعریف می کند: «ارتباطات فرایندی است که طی آن اطلاعات از طریق نمادهای توافق شده قبلی بین افراد و یا سازمانها منتقل می شود».
کیت دیویس اظهار می دارد که ارتباطات فرایند انتقال اطلاعات و درک از یک شخص به شخص دیگر است.
انجمن مدیریت آمریکا ارتباطات را عبارت است از: «هر رفتاری که منجر به تبادل معنا شود».
هیکس: «وقتی ارتباط متوقف می شود ، عمل سازمان یافته به پایان می رسد».

* ویژگی های اساسی ارتباطات

* ویژگی های اساسی ارتباطات
دو طرفه: ارتباطات همیشه شامل دو طرف است: فرستنده و گیرنده. ارتباط یک خیابان یک طرفه نیست. یک نفر نمی تواند به تنهایی ارتباط برقرار کند.
فرآیند متوالی: ارتباط فرآیندی است که شامل چندین مرحله است.
در مرحله اول، فرستنده ایده ای برای برقراری ارتباط دارد.
در گام دوم، ایده به شکل قابل شناسایی، به اطلاعات رمزگذاری شده، ترجمه می شود.
در گام سوم، پیام رمزگذاری شده از طریق کانالهای ارتباطی مختلف مانند تلفن، مسیرهای پستی و غیره مسافتی را طی می کند.
گام چهارم، هنگامی است که گیرنده پیام را دریافت کرده و شروع به رمزگشایی می کند.
در گام پنجم سرانجام ارتباط برقرار می شود.

* ویژگی های اساسی ارتباطات
رمزگشایی: فرایندی که از طریق آن اطلاعات دریافت شده از طریق ارتباطات به ایده ها یا مفاهیم تبدیل می شوند.
فعالیت مداوم: هر کاری که یک مدیر انجام می دهد شامل برقراری ارتباط نه چیزی، بلکه همه چیز است. یک مدیر برای انجام کارها همیشه باید با زیردستان، همسالان و مافوق خود در ارتباط باشد.
انتقال معنا و درک: ارتباط هم شامل اطلاعات و هم درک است. بنابراین، ارتباط موثر، فرآیند ارسال پیام به گونه ای است که پیام دریافت شده تا حد ممکن از نظر معنایی بسته به پیام مورد نظر باشد.

* اهمیت ارتباطات
ارتباطات برای همه مدیران مهم است و مورد نیاز همه کارکنان است. ارتباط به دلایل زیر مهم است:

* اهمیت ارتباطات
مبانی عمل: دستیابی به اطلاعات صحیح از منابع صحیح برای عملکرد صحیح یک سازمان ضروری است. ارتباطات باعث می شود افراد مطابق با خواسته های مدیر کار کنند.
برنامه ریزی امکانات: ارتباطات به روش های زیر به روند برنامه ریزی کمک می کند:
الف) به تعامل کمک می کند و ورودی های حیاتی را در برنامه ریزی فراهم می کند
ب) به ایجاد رابطه با زیردستان، جویا شدن نظرات آنها و ارائه اطلاعات واقع بینانه کمک می کند.

* اهمیت ارتباطات
کمک در تصمیم گیری: ارتباط نوع مناسبی از اطلاعات را به مدیر می دهد و به او این امکان را می دهد تا قبل از رسیدن به تصمیم، نکات مثبت و منفی را کاملاً در نظر بگیرد.
روش هماهنگی: برای هماهنگی مناسب، برقراری ارتباط ضروری است. در صورت عدم برقراری ارتباط، اعضا ممکن است از اهمیت کار متحد برای رسیدن به یک هدف مشترک آگاه نشوند.
بهبود انگیزه و روحیه: ارتباطات با آگاهی دادن به افراد باعث بهبود روحیه و انگیزه می شود. کارمندان می توانند پیشنهادات، مشکلات و شکایات خود را به مدیریت ارائه دهند.

* روند ارتباطات
روند ارتباطات به شرح زیر توضیح داده می شود: ابتدا یک ایده یا پیام توسط رمزگذار (فرستنده) از طریق کانال ارسال می شود که توسط رمزگشا (گیرنده) قابل درک باشد. اگر رمزگشای پیام را درک کند، گفته می شود که وفاداری ارتباط 100٪ است. نویز هر چیزی است که مانع برقراری ارتباط شود.
SENDER
RECIVER
Message Encoded
Message Decoded
Feedback Decoded
Feedback Encoded
Noise
Channel

* روند ارتباطات
فرستنده: فرستنده هر کسی است که مایل است: 1) ایده ای را بیان کند. 2) اطلاعاتی را جستجو کند. 3) فکر یا احساسات خود را منتقل کند.
رمزگذاری: فرستنده با انتخاب نمادهایی که می تواند با آنها پیامی بنویسد، ایده را رمزگذاری می کند.
پیام: پیام همان چیزی است که توسط فرستنده منتقل می شود. قلب ارتباطات است.
کانال: پیام از طریق یک کانال ارسال می شود ، که حامل ارتباط است.
گیرنده: گیرنده شخصی است که قرار است پیام را دریافت کند.
رمزگشایی: فرایندی است که گیرنده پیام را به اصطلاحاتی که برای او معنی دار است ترجمه می کند.
بازخورد: این پاسخ توسط گیرنده به پیام فرستنده است.
نویز: هر گونه اختلال در پیام است که مانع اشتراک معنایی بین فرستنده و گیرنده می شود.

* انواع ارتباطات
ارتباطات به طور کلی در سه نوع طبقه بندی می شود:
ارتباطات سازمانی: نوعی ارتباط است که در سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این شامل چندین دوره یا مجموعه ای از داده ها، جمع آوری و انتشار اطلاعات، تصمیم گیری و اجرا و مدیریت تعارضات و غیره است.
ارتباط بین فردی: ارتباطی است که بین دو نفر انجام می شود. مشخصه آن تعامل فعال است.
ارتباطات درون فردی: وقتی شخصی با خودش ارتباط برقرار می کند تا ایده های جدید و مفیدی بسازد و به خود بازتاب و درون نگری می دهد.

* اهمیت ارتباطات داخلی

هماهنگی کارکنان عامل موفقیت و یا شکست یک کسب و کار است.

ارتباطات داخلی ابزاری است که به شما کمک می کند تا با اعتمادسازی به سطوح بالاتری از تعامل و هماهنگی دست یابید

* کانال های ارتباطات
کانال ارتباطی مسیری است که پیام ها از طریق آن از فرستنده به گیرنده جریان می یابد.
دو نوع کانال وجود دارد:
رسمی
غیر رسمی

* روند ارتباطات
ارتباط رسمی: ارتباطات رسمی برای فعالیت های شغلی و مدیریتی، برنامه ریزی ، هماهنگی، تصمیم گیری ، کنترل و … در کل سازمان استفاده می شود. کانال ارتباطی رسمی به اصل "وحدت فرماندهی" احترام می گذارد و یک مسیر مشخص برای جریان اطلاعات بین انواع مختلف را تجویز می کند. ارتباطات رسمی ماهیتی منظم و قاعده مند دارد و از اقتدار مافوق پشتیبانی می کند.
الف) ارتباط رو به پایین: روشی برای برقراری ارتباط است که از رمزگذار که موقعیت بالاتری در سلسله مراتب سازمانی را اشغال می کند به رمزگشایی که موقعیت پایین تری دارد، منتقل می شود. (با اهداف هدایت، آموزش، اطلاع و ابلاغ دستورات مقامات مافوق به زیردستان می باشد )
ب) ارتباط رو به بالا: هنگامی که اطلاعات از زیردستان (رمزگذار) که موقعیت هایی را دارند به سمت بالا حرکت می کند.. (گزارش پیشرفت کار، شکایات و غیره اشکال ارتباط رو به بالا است).
ج) ارتباط افقی: ارتباط افقی بین کارمندانی که در سلسله مراتب سازمانی در یک سطح هستند، انجام می شود. (با هدف هماهنگی و یادگیری و انتقال تجربه و دانش)

* روند ارتباطات
ارتباط غیررسمی: ارتباط غیررسمی مکالمه محرمانه ای است که مبتنی بر وضعیت و موقعیت رمزگذاران و رمزگشاها در سلسله مراتب سازمانی تعریف نمی شود.. برای مثال مکالمه در هر مهمانی یا جشن رسمی توسط سازمان برای کارمندان خود که در آن مدیر عامل ممکن است در مورد سلامتی و موفقیت فرزندان یک مکانیک صحبت کند. کانال های ارتباطی که بر سلسله مراتب سازمان و عنوان رسمی کارمندان و … پایبند نیستند. معروف ترین نوع ارتباط غیررسمی به عنوان "شایعه" شناخته می شود.
شایعه |Grapevine : یک شبکه ارتباطی غیررسمی بین افراد در سازمانی است که رسماً توسط این سازمان مجاز نیست.

* شبکه های ارتباطات
الگوها یا شبکه های مختلف ارتباطی وجود دارد که هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. ساختار شبکه بر سرعت، دقت، مدیریت پیام و عملکرد و انگیزه مخاطبان تاثیر می گذارد. برخی از رایج ترین ساختارها در زیر نشان داده شده است:
Circle | حلقه
Chain | زنجیر
Wheel | چرخ
الگوی Y
Star | ستاره
All channel

* شبکه های ارتباطات
چرخ Wheel: در این حالت، کلیه ارتباطات از طریق یک شخص که به طور کلی رهبر گروه است ، جریان می یابد.
الگویY : الگوی Y کمی متمرکزتر است. دو نفر به مرکز شبکه نزدیکترند.
زنجیره CHain: این زنجیره جریان اطلاعاتی را در بین اعضا ایجاد می کند، گرچه کارکنان در انتهای زنجیره هستند.
حلقه Circle : در اینجا ، هر شخص می تواند با دو نفر دیگر واقع در هر دو طرف او ارتباط برقرار کند.
ستاره All Channel : این الگو غیرمتمرکزتر است و اجازه می دهد تا جریان آزاد اطلاعاتی در بین همه اعضای گروه وجود داشته باشد.

* شیوه های ارتباطات
سه نوع اصلی رسانه ارتباطی وجود دارد که از طریق آنها کارمند یا مدیران می توانند به راحتی ارتباط برقرار کنند.
ارتباطات کتبی
ارتباطات شفاهی
ارتباطات رفتاری
شبکه های اجتماعی

* شیوه های ارتباطات
ارتباط شفاهی یا صوتی: ارتباط شفاهی ارتباط چهره به چهره بین افراد است. در تعاملات رو در رو، می توانیم نحوه واکنش طرف مقابل را قضاوت کنیم، فوراً بازخورد بگیریم و به سوالات پاسخ دهیم تا از سو تفاهم جلوگیری کنیم. برخی از وسایل الکترونیکی و غیرالکترونیکی مانند تلفن، تلفن همراه، واکی تاکی، بلندگو و ارائه صوتی-تصویری برخی از نمونه های مورد استفاده در ارتباط کلامی هستند.
ارتباطات کتبی: بیشتر ارتباطات رسمی به صورت کتبی صورت می گیرد. این یک ثبت ملموس از ارتباطات، پیام ها، سوالات و دستورالعمل ها است. ارتباطات کتبی از طریق کلمات نوشتاری به صورت نامه، بخشنامه، یادداشت، گزارش، کتابچه راهنما و … منتقل می شود. ارتباطات کتبی دائمی، ملموس و قابل تایید هستند. در آرشیو و بایگانی نگهداری می شود و فرستنده و گیرنده هر دو برای شفاف سازی بیشتر به سوابق دسترسی دارند.

* شیوه های ارتباطات
ارتباطات رفتاری و غیرکلامی: ارتباطات رفتاری و غیر کلامی (NVC) به پیام هایی گفته می شود که از طریق اعمال و رفتارهای انسانی ارسال می شوند تا از طریق کلمات. این یک تبادل ارتباطی است که از کلمات استفاده نمی کند یا از کلمات برای داشتن معنایی بیشتر از تعریف دقیق خود کلمات استفاده می کند. اغلب به حالت صورت، حرکات بدن، حرکات دست، تماس چشمی، دست دادن، لباس، حالت و .. متکی است.
شبکه های اجتماعی : شیوه جدید و نوین ارتباطات که می تواند از هر سه نوع ارتباطات قبلی بهره برد.

* موانع ارتباطات
موانع معنایی
موانع ساختاری
موانع بین فردی
عوامل مختلفی ممکن است روند برقراری ارتباط را مختل کرده یا مانع برقراری ارتباط موثر شوند. هر چیزی که مانع درک پیام شود مانعی برای برقراری ارتباط است. این موانع وفاداری ارتباط را کاهش داده و این از دست دادن وفاداری ممکن است منجر به سوتفاهم و پاسخ های منفی شود.
موارد زیر موانع ارتباطی هستند:

* موانع ارتباطات
موانع معنایی: بسیاری از مشکلات ارتباطی ما ماهیتی معنایی دارند، زیرا همان کلمه ممکن است معنای متفاوتی را به افراد مختلف منتقل کند. به عنوان مثال کلمه "بهره وری" ممکن است به معنی استفاده موثر از منبع برای مدیر باشد اما برای کارگران ممکن است به معنای انجام کار بیشتر برای دریافت همان مقدار حقوق باشد.
موانع بین فردی
الف) عدم ارتباط موثر: برخی از افراد نمی توانند ارتباط موثری برقرار کنند زیرا نمی توانند از کلمات و شخصیت خود به طور موثر استفاده کنند
ب) فیلتر کردن: هرگونه تلاش برای تغییر و رنگ آمیزی اطلاعات جهت ایجاد تاثیر مطلوب تر
ج) اعتبار: صلاحیت شخص در یک موضوع و میزان اعتماد به نفس وی

* موانع ارتباطات
د) بی توجهی: ما اغلب می شنویم، اما گوش نمی دهیم.
ه) تفاوتهای ادراکی: تفاوتهای ادراکی – تفاوت در تجربیات گذشته، زمینه آموزشی، احساسات، ارزشها و اعتقادات همچنین بر درک هر فرد از پیامی که برای آنها مهم است، تاثیر می گذارد.
و) حسادت: نقش مهمی در کاهش اثربخشی ارتباطات دارد. به افراد صالح به عنوان تهدیدی برای امنیت همسالان و زیردستان نگاه می شود.
ز) اضافه بار اطلاعات: با ارائه بار زیادی از داده ها، اثربخشی ارتباطات احتمالاً مختل می شود.
ح) احساسات: احساسی که گیرنده در زمان دریافت اطلاعات دارد به طور موثر بر نحوه تفسیر اطلاعات تاثیر می گذارد.
ط) فشار زمان: مدیران اغلب تحت فشار زمان قرار می گیرند. زیرا تصمیمات باید در یک مهلت مشخص شده اتخاذ شود. چنین فشار زمانی می تواند مشکلات ارتباطی ایجاد کند.

* موانع ارتباطات
موانع ساختاری
الف) سلسله مراتب: وقتی سازمانی رشد می کند، ساختار آن گسترش می یابد و مشکلات ارتباطی زیادی ایجاد می کند. پیام ها باید از چندین فرآیند سلسله مراتبی عبور کنند. ممکن است در هر مرحله از فرآیند با انتقال چیزی از بین رفته یا اضافه شود و پیام ها به تاخیر بیفتند و تحریف شوند.
ب) وضعیت: جریان آزاد ارتباطات نیز تحت تاثیر رابطه وضعیت در سازمان است.
ج) تخصص: پراکندگی زیاد کار باعث می شود که مردم نسبت به کل سازمانشان نسبت به بخشهای خاص خود وفادارتر باشند. این تمایل به جدا کردن افراد حتی زمانی که آنها در کنار هم کار می کنند.
!! این موانع را می توان به عنوان فیلتر تصور کرد ، یعنی پیام از فرستنده خارج می شود ، از فیلترهای فوق عبور می کند و سپس توسط گیرنده شنیده می شود. این فیلترها پیام را خفه می کنند. و راه غلبه بر فیلترها از طریق گوش دادن و بازخورد فعال است.

* ارتباط موثر
ارتباط اساس کار مدیریتی است. بنابراین ، لازم است که یک مدیر جنبه های مختلف آن را مطالعه کرده و کارکنان را در مورد اهمیت ارتباطات خوب آموزش دهد. موارد زیر برخی از راه هایی است که ممکن است به یک مدیر در بهبود مهارت های ارتباطی خود کمک کند:
قبل از برقراری ارتباط باید فکر و برنامه ریزی کنیم. ما باید درمورد آنچه می خواهیم باهم ارتباط برقرار کنیم ، آگاه و منظم باشیم.
هدف هر ارتباط را بیان کنید ، اطلاعات کسب کنید و سپس اقدام را آغاز کنید
ما باید از زبان ساده ای استفاده کنیم که برای شخص مقابل به راحتی قابل درک باشد.
دیگران را به شرکت در برنامه ریزی ارتباط دعوت کنید. مشارکت کمک می کند تا بینش و عینیت بیشتری به پیام شما وارد شود.

* ارتباط موثر
باید از کلمات ساده استفاده کنیم و آنها را با دقت به کار ببریم تا برای افراد مختلف معنای مختلفی به خود نگیرند.
همدلی به معنای درک و وارد شدن به احساسات دیگری است. بنابراین ، باید سعی کنیم احساسات و افکار مختلف شخص دیگر را شناسایی کنیم.
مدیران باید از طریق اقدامات نظارتی خوب، تعیین وظایف روشن، پاداش عادلانه تلاش، اجرای سیاست های صحیح و غیره از ارتباطات پشتیبانی کنند.
مدیر باید از یک کانال باز، بازخورد ارتباط را دریافت کند تا بتواند نحوه درک پیام ها را بررسی کند.
ارتباطات باید با توجه به گذشته برنامه ریزی شود تا به طور مداوم از سیاست های شرکت پشتیبانی شود.
ما نه تنها معنای صریحی که شخص دیگری بیان می کند، بلکه معانی ضمنی ، کلمات ناگفته و غیره را نیز مورد توجه قرار دهیم.

* تاثیر ارتباط موثر
ارتباطات موثر از بسیاری جهات ممکن است به موفقیت سازمانی کمک کند:
روحیه، رضایت و تعامل کارمندان را ایجاد می کند.
به کارمندان کمک می کند شرایط و مقررات مربوط به شغل خود را درک کنند.
تعهد و وفاداری کارکنان را تقویت می کند.
به کارمندان صدا می دهد (فرصت اظهارنظر)
به کاهش سوتفاهم کمک می کند و به طور بالقوه شکایات و دعاوی را کاهش می دهد.
فرآیندها و رویه ها را بهبود می بخشد و در نهایت کارایی بیشتری ایجاد می کند
هزینه ها را کاهش می دهد.

* تاثیر ارتباطات بی اثر
ارتباطات غیرموثر ممکن است:

احتمال سوتفاهم را افزایش دهد
به روابط آسیب برساند
اعتماد را شکسته و خشم و خصومت را افزایش دهد

ارتباطات بی اثر ممکن است از استراتژی نامناسب، عدم اجرای صحیح استراتژی، استفاده از وسیله ارتباطی اشتباه، زمان بندی نامناسب و حتی تفاوت های ظریف مانند انتخاب کلمه یا تن صدا ناشی شود.

* حوزه ها و سطوح درگیر در ارتباطات
هر کس در سازمان نقش مهمی در برقراری ارتباط دارد:
مدیر عامل و مدیران ارشد مسئول تنظیم لحن و ایجاد فرهنگ سازمانی هستند. رهبران اصلی باید در مورد نقش آنها در اطمینان از ارتباطات موثر در سراسر شرکت آگاه شوند.
مدیر ارتباطات حرفه ای و منابع انسانی
مدیران میانی مسئول ارتباط روزمره با کارمندان و همکاران خود هستند.
همه کارمندان وظیفه دارند مسائل و مشکلات را بیان کنند، بازخورد ارائه دهند و به طور موثر گوش دهند.

* عوامل موثر در تعیین استراتژی ارتباطات
تعداد مخاطبان
پراکندگی مخاطبان
تنوع مخاطبان
(جنسیت، نژاد، سن و ..)

* چرخه تدوین استراتژی ارتباطات داخلی

* انتخاب ابزار ارتباطی و رسانه مناسب
یکی از مهمترین چالش ها در تهیه و اجرای برنامه های ارتباطی انتخاب بهترین وسایل ارتباطی برای رساندن هر پیام داده شده به کارمندان است.

برای تعیین بهترین رسانه برای پیامتان ، مشخص کنید:
بعنوان فرستنده نیاز دارید چه چیزی بدست آورید؟
گیرنده نیازمند دانستن چیست. گیرنده چه چیزی را می خواهد که بداند؟
جزئیات و اطلاعات مهمی که در پیام دارید ، چیست؟
بر روی کدام رفتار و چگونه می خواهید اثر بگذارید؟

* انتخاب ابزار ارتباطی و رسانه مناسب
رهبران سازمان هنگام انتخاب بهترین وسیله ارتباطی ، باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

زمان سنجی: زمان بندی یکی از نکات ضروری است، مانند شرایط اضطراری.
محل: موقعیت کارمندان ممکن است بر این انتخاب تاثیر بگذارد. آیا همه کارمندان در یک ساختمان، در چندین سایت یا در سطح جهانی مستقر هستند؟ آیا آنها بصورت مجازی کار می کنند؟
پیام: مسئله دیگری که بر تصمیم گیری تاثیر می گذارد حساسیت اطلاعات و سطوح دسترسی است.

* ابزارهای ارتباطی

* ابزارهای ارتباطی
کتاب راهنما
خبرنامه / بولتن / نشریه
جلسات تالار مرکزی
پست الکترونیکی
جلسات حضوری
تلفن
پژوهش / نظرسنجی

داستان
شبکه های اجتماعی
برنامه های پیام رسان
جلسات تیمی مجازی
تابلو اعلانات
اینترانت و شبکه اتوماسیون
شایعه Grapevine

* انواع پیام ها
نوع پیام ارسالی عامل اصلی در انتخاب کانال ارتباطی مناسب است.

روشهای عملیاتی استاندارد
روش های زیادی برای برقراری ارتباط بین سیاست ها و رویه ها وجود دارد. به عنوان مثال جلسات کارمندان، جلسات جهت گیری کارکنان و مربیگری یک به یک. اما کتاب های راهنمای کارکنان هنوز هم بهترین روش برای ارسال پیام ثابت به همه کارکنان با توجه به روش های عملیاتی استاندارد است.

* انواع پیام ها
به روزرسانی های عمومی کسب و کار
به روزرسانی های عمومی سازمانی ممکن است از طریق خبرنامه ها، ایمیل ها یا جلسات تالار مرکزی یا در گروه های کوچک انجام شود.

ادغام یا تصرف
مشکلات ارتباطی در ادغام و تصرف در اولویت بالای متخصصان منابع انسانی است. متخصصان منابع انسانی باید نحوه برقراری ارتباط با برنامه های جدید مزایا، روش های عملیاتی جدید، فرهنگ جدید شرکت، نمودارهای سازمانی اصلاح شده و موارد بی شمار دیگر را در هنگام ادغام و تصرف در نظر بگیرند.

* انواع پیام ها
ورشکستگی ، کوچک سازی و تغییر ساختار
هنگام اعلام ورشکستگی، تغییر ساختار یا تعدیل نیرو، کارفرمایان باید از چندین روش ارتباطی مختلف برای اعلام و به روزرسانی کارمندان استفاده کنند. چه در جلسات توجیهی منظم رهبران ارشد، از طریق انتشار نامه های صوتی، هشدارهای پست الکترونیکی یا جلسات تالار مرکزی و یا در جلسات اداری یا گروهی، کارفرما باید کارمندان را از هر اطلاعاتی که ممکن است برای ادامه کار سازمان لازم باشد مطلع کند.

* انواع پیام ها
تغییرات حقوق و مزایا
برقراری ارتباط در مورد مزایای کارکنان ممکن است بر درک کارکنان از ارزش بسته جبران خدمات و علاوه بر این، بر ارزش شغل آنها در یک سازمان تاثیر بگذارد. بر این اساس، ارتباطات مزایا باید با دقت و با استفاده از وسایل متناسب با شرایط برنامه ریزی شوند: پیام های چاپی، جلسات مجازی یا رو در رو، جلسات توجیهی یک به یک و غیره. تغییرات عمده مزایا به روشی جامع تر از روشی که برای به روزرسانی های معمول استفاده می شود ، نیاز دارد.

* انواع پیام ها
موارد اضطراری
موارد اضطراری – مانند مواردی که در اثر آب و هوا ، رفتارهای خشونت آمیز کارمندان، فجایع طبیعی یا عملیات تروریستی ایجاد شده است، برای اطمینان از سلامتی و ایمنی کارمندان و خانواده های آنها نیاز به ارتباط سریع و موثر دارند. یک برنامه جامع بحران، همراه با استراتژی های ارتباطی و سیاست های استاندارد برای مقابله با شرایط اضطراری ، باید از ضروریات همه سازمانها باشد.

* انواع پیام ها
برون سپاری
سازمان ها ممکن است دریابند که برخی از عملکردهای تجاری از طریق برون سپاری بهتر انجام می شود. برقراری ارتباط برای توضیح تغییر و اقناع کارمندان و همچنین ایجاد استراتژی های جدید برای برقراری ارتباط با فروشنده برون سپاری حیاتی است.

سپاس
از توجه شما
Thank
YOU


تعداد صفحات : 43 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود