حضرت فاطمه(ع):
اگاه باشید هر کسی که بر دوستی آل محمد(ص) بمیرد،شهید است.
آفت های کارکنان و مدیران
آفت اول
کارمند ملا لغتی
تعریف:مداوم به دنبال تصحیح لغات و متن ها است. عوارضی چون تراکم کاری و دلسردی را در پی دارد.
آفت دوم
کارمند هول یا چوب بدست
تعریف:دفتر کار شلوغی دارد و همه چیز فوری و فوتی است.عوارضی چون فرسودگی ، بی اعتنایی ، وکاهش بازده را در سیکلی معیوب بدنبال خواهد داشت.
آفت سوم
کارمند ریاست ماب
تعریف:افرادی مغرور با تغییر حالت مداوم هستند.عوارضی چون پراکندگی پرسنل ، قوی پروری وضعیف کشی را بدنبال خواهد داشت.
آفت چهارم
کارمند یک طرفه
تعریف:از کارکنان بطور یکطرفه توقع حمایت دارد ولی خود توجه ای به نیازهای آنها ندارد.عوارض آن دلسردی و بی اعتنایی کارکنان است.
آفت پنجم
کارمند منزوی
تعریف: هم صحبتی و جوشش با کارکنان ندارد حجابی بین او و سایرین وجود دارد.عوارض آن عدم همکاری و بی اعتنایی کارکنان است.
آفت ششم
کارمند دو پهلو
تعریف:به هیچ عنوان رک و صحیح صحبت نمی کند و همراه باد است.عوارضی چون حذف صداقت را بدنبال دارد.
آفت هفتم
کارمند نزدیک بین
تعریف:فقط حضور دیگران و ظواهر کار برای وی مهم است.عوارضی چون کنترل ناصحیح و عیب جویی و فقدان برنامه ریزی را بدنبال دارد.
آفت هشتم
کارمند مقرراتی
تعریف:تمام فکر و ذکر او مقررات خشک اداری است و تکیه کلام وی ”حسب مقررات“ است.عوارض آن فقدان نوآوری و برنامه ریزی و تحول است.
آفت نهم
کارمند دودل
تعریف:کار به جوانب قضیه دارد و نظریه قطعی نمی دهد.عوارض آن عدم وجود صداقت و نا عدالتی است.
دیگران مسئول مشکلات نیستند بدنبال پیدا کردن آنها نباشیم
پایان