عنوان تحقیق:
دفتر خدماتی ارتباطی
تاریخچه ارتباطات
ارتباطات پست قبل ازاسلام – کوروش
ارتباطات درادوارمختلف درایران وجود داشته است ولی درزمان هخامنشی این ارتباطات شکل منسجم تری به خود گرفت بطوری که شاهان هخامنشی درضمن سرکوبی دشمنان ودفع رقیبان به اصول مملکت داری هم واقف بوده اند؛ ومهمترین قدمی که برای توسعه نفوذ، افزایش تجارت ، ایجاد امنیت وتهیه موجبات سعادت مردم کشوربرداشتند اصلاح وفزونی راهها[ شریانهای حیاتی مملکت [ بود درزمان مادها که راهها ، پلها ، کاروانسرهای بسیاری درقلمرو خود داشتند دولت هخامنشی ازجمله کوروش وداریوش این راهها را نیز مورد استفاده قرارداد ند هخامنشیان درمدت کمی انتظامات اداره چاپاری ها رادرامپراطوری پهناورخویش به مرحله وسیعی رساندن به طوری که کار آنان سر لوحه دیگر دولتها وممالک دیگر قرار گرفت .
بعضی ازمورخان ایجاد وگستردگی ارتباطات را به کوروش وجمعی به داریوش نسبت میدهند وبنا به گفته هرودت کوروش درعازم نبرد با سکاها بود ودستورداد که بین پرسیولیس ودریای اژه ۹۱۱ ایستگاه اسبی دائرکردند تا رابطه مستمراو با پایتخت محفوظ بماند وفاصله ایستگاهها رایک روزه نوشته اند بنابراین کوروش درسال ۵۴۵ ق م به ایجاد راههای ارتباطی وپست مبادرت ورزیده است ۱. هدف اوازایجاد راهها این بود که اگر درغیاب اوفتنه ای حادث شدازطریق این راها به سرعت به کشوریا پا یتختش بازگردد. بنابراین ازمیدان نبرد ومقرحکومتش دستور داد ایستگاههایی با فاصله مناسب آماده سازندکه درهریک ازآنها به نسبت موقع چند ملازم باعده ای اسب واسترولوازم آسایش جای دهند وسازوبرگ مسافران واستراحتگاه نامه بران پادشاه تا ازهرجهت فراهم سازند.۲سرپرست ایستگاه موظف بود که پیوسته چنداسب ویک یا دوپیک آماده داشته باشد وپیکهای دولتی بایستی به مجرد گرفتن نامه براسب جسته باسرعت تمامتربه ایستگاه دوم بتازند ودرآنجا نامه رابه پیکی که درآنجاست داده خودشان به استراحت بپردازند تابه نوبه خویش جانشین پیک دیگرشود . به همین ترتیب بایستی نامه ها را پست به پست انتقال داده رسید بگیرند ، سرما ، گرما ، طوفان ، آفتاب و حمله حیوانات درنده نبایستی دراراده نامه بران خللی وارد ساخته یا رساندن مکتوب را به تعویق بیندازد . بااین اختراع کوروش می توانست درمملکت وسیع خود ازآنچه دورترین نقطه اتفاق می افتد باخبرشود ۳
با توجه به مشکلاتی که کوروش دردوران پادشاهی داشت نتوانست کارهای مربوط به اداره دستگاه حکومتی را به نحومطلوب انجام دهد وآن را به حد کمال برساند واین کاردرزمان داریوش به حد کمال رسید.
پست درزمان داریوش هخامنشی
بعدازکوروش کمبوجیه به سلطنت رسید ولی بامرگ اوهرج ومرج ایران رافراگرفت درنتیجه داریوش با درایت خود توانست حکومت رابدست گیرد وباعزمی راسخ توانست امور را انتظام بخشد . داریوش برکشور پهناور از تونس تا هندوستان وازدریای آرال تا عدن که دارای ۴۶ نوع مردم با زبانها ، نژادها ، وآئینهای گوناگون بودند سلطنت می کرد وبرای نگهداری آن امپراطوری عظیم وسایل وتشکیلات قوی فراهم ساخت که توسعه وتکامل نامه رسانی واستخبار یکی ازآنها بود وازلحاظ تهیه وسایل درشماربزرگترین کارهای آن روزگارمحسوب می شود وبرای انتقال خبرازدو وسیله استفاده می نمودند یکی ایجاد ارتباط ازبلندیهای مختلف ازقبیل ابنیه ، تپه های طبیعی وساختگی وکوههای مختلف رادرمسیرهای مهم مانند مسیربین پایتخت ودریای اژه یامسیربین شوش وخراسان درنظرگرفته جمعی را درآنجا ساکن کرده وروز وشب بوسیله دود وآتش اخبارمهم کشوررامنتقل می کردند ، و ماموران آن قسمت راکوهبانیه ] حافظ کوه [یا د بابه خوانده می شد وپارسیان آن را نگرین [Angareien] می خواند ند که دراصل هنگر بوده است ودرفاصله هرمنزل کاروانسرای برای کاروانها ساخته شده بود ودرگذرگاهها وتنگه های دشوارگذر ، مکانهای بازرسی وبه اصطلاح امروزتفتیش وگمرک بوجود آورده بودند .۴داریوش جاده های روزگاران گذشته را اصلاح کرده وشعب جدید ی ایجاد نمود وسراسرکشور راچنان با یکدیگرمرتبط ساخت که مسافران می توانستند ۴۵ فرسنگ راه را در۹۰ روز به پیمایند وسود اگران بابارهای خود با توقف درایستگاههای عهد کوروش آن مسیرا در۱۱۱ روزطی کنند.5 داریوش درمدت ۳۵ سال سلطنت خود آثار شگرفی ازخود به یادگارگذاشته است که یکی ازآنها تاسیس و تکامل تشکیلات پستی است وداریوش اداره نامه رسانی را به پایه ای رسانید که دنیا آنرا پست می خواند
* چه انگیزه ایی باعث شد که این طرح را انتخاب کنید ؟هدف از انتخاب این طرح در منطقه ی زیباشهر ارائه ی خدمات پستی وارتباطی به شهروندان است که مسافت زیادی را برای رفتن به مخابرات وپست مرکزی طی نکنند .
*خلاقیت ونوآوری شما در این کار چیست؟استفاده از امکاناتی رفاهی برای مشتریان در حین انجام خدمات که اگر کارشان طول کشید دچار سرگردانی نشوند،ارائه خدمات پستی ومخابراتی وبانکی
مشخصات تهیه کننده طرح :
الف – شخص حقیقی :
نام و نام خانوادگی:فاطمه بهور شماره شناسنامه:
7-006785-366 کدملی :7-006785-366 میزان تحصیلات :دیپلم
رشته تحصیلی : کامپیوتر شغل فعلی : دانشجو
آدرس پستی :
تلفن تماس : 09158443623
ب – شخص حقوقی :
نام شرکت : دفتر فناوری واطلاعاتی وارتباطی نوع شرکت : خدماتی شماره ثبت :
محل ثبت : زاهدان تاریخ ثبت :
نام و مشخصات سهام داران عمده :
1. نام و نام خانوادگی : هما میری سمت : مدیر عامل
2. نام و نام خانوادگی : فاطمه خاقانی سمت : رئیس هیئت مدیره
3. نام و نام خانوادگی : زهره خاقانی سمت :نائیت رئیس هیئت مدیره
آدرس پستی :تقاطع سعدی و پهلوانی روبروی پهلوانی 17
تلفن تماس : 09155415749
استان : سیستان و بلوچستان
شهرستان : زاهدان
بخش : مرکزی
1 – ابعاد و مساحت محل اجرای طرح : 400*350 متر منطقه زیباشهر
– نزدیک ترین شهر و فاصله ی آن تا محل کسب و کار : شهر زاهدان
3 – فاصله ی محل استقرار کسب و کار تا جاده ی اصلی ، نوع راه و جاده ی مربوطه :راه اصلی 50 متر طویل
4 – امکانات تامین مواد و لوازم در محل : لوازم شامل کاغذ برای پرینتر و کامپیوتر و جوهر و لوازم شستشو
5 – امکانات تامین نیروی کار ماهر در منطقه : به طور متوسط میتوان استفاده نمود از کسانی که در زمینه کامپیوتر توانایی نسبتا خوبی داشته باشد
6 – ترسیم کروکی زمین محل استقرار کسب و کار :
چه دورنمایی یا آرمانی را برای آینده ی کسب و کارتان متصور هستید ؟
با توسعه دادن کار و انجام کار در چند منطقه و محل و استفاده از لوازم پیشرفته میتوان به آرمان های بزرگتری رسید که بتوان با کارهای شایسته و امور محوله ای را که انجام خدمت رسانی به مردم داشته باشد این امکان را فراهم کنیم که مورد اطمینان شرکت هایی که برای انجام خدمت رسانی به مردم ما را یاری می نمایند و این شرایط را داشته باشیم با پیشرفت کار و سود آوری بیشتر بتوان تا حد توان ایجاد اشتغال نمود
مهمترین خدمات یا تولیدات خود را که با اجرای این طرح به جامعه ارائه خواهید داد نام ببرید.چه نیازی به فعالیت شما وجود دارد ؟
درزمان اعلام کوپن این واحد نقش بسیار مهمی را ایفا می کند از این بابت که با واگذاری کوپن ها به این واحدهای خدماتی از تجمع عموم در ادارات پست و محل های دیگر توزیع کاسته میشود .
و یا در انجام کارهای مربوطه به ارائه خدمات بیشتری و مخاابراتی به عنوان مثال پست پیشتاز گرفتن قبض همراه وصل تلفن و .. ثبت نام تلفن همراه اول و… ) به جایی که اینکه مشتری مسافت زیادی را برای رفتن به این ادارات صرف کند با مراجعه به دفتر خدماتی در وقت خود صرفه جویی می کند.
1 – شکل کسب و کارتان را بیان کنید؟ ( شخص حقیقی یا حقوقی ، سهام داران و نحوه ی مشارکت )
سهادار شرکت و 50 درصد از سهم شرکت و به عنوان مدیر عامل
2 – نوع کسب و کارتان را بیان کنید؟ ارائه خدمات به کلیه شهروندان
3 – زمان و مکان شروع طرح کسب وکار چیست ؟زمان بندی شروع کار در صبح 12-9 و بعد ازظهر از ساعت 15 الی 18
4 – فرصتهای رشد و پیشرفت شما در کسب و کارتان چیست ؟ میتوان با ارائه خدمات بهتر و برخورد خوب و مناسب با مشتریان و همچنین استفاده نمودن از نیروی متخصص خود به عنوان اینکه اگر طرح بهتری در هر زمینه خدماتی بهتر یا سیستم کاری مناسب با مواردی که باعث رشد و پیشرفت کسب و کار بشود بهره گرفت
5 – مشاوران کسب و کار شما چه کسانی هستند ؟ ( حقوقی ، مالی ، فنی و … )
حقوقی
6 – آینده ی بازار خود را چگونه ارزیابی می کنید ؟ سهم شما در بازار چقدر خواهد بود ؟
با توجه به نیاز متقاضیان و نبودن دفاتر خدماتی دیگر در منطقه میتواند سهم خوبی داشته باشد
7 – موانع و مسائل حقوقی و قانونی ( اعم از اخذ مجوز و … ) مرتبط با کسب و کار خود را بیان کنید ؟
برای اماده به کار شدن باید قراردادی با اداره مخابرت و پست بسته میشد که هر کدام مبلغی را معین کرده بودند و برای ان مبالغ افرادی ضامن می شوند که این کار مدت ز مان زیادی طول کشید و همچنین اجاره مغازه مناسبی برای آغاز به کار شدن دفتر ، در حال حاضر این مکان در بین مردم به خوبی جا نیافتاده است و در انجام کار های و ارائه خدمات به مشتریان دچار اندکی مشکل شده ایم .
8 – میزان آگاهی خود را با وضعیت گذشته ، حال و آینده ی صنعت و خدمت مورد نظرتان را در ایران و جهان بیان کنید ؟
در حال حاضر ایران از نفوذ ارائه خدمات ارتباطی توانسته است نیاز مردم را تاحدودی برطر سازد ولی هنوز با کشورهای پیشرفته صنعتی کولی فاصاله دارد و دفاتر خدماتی را ارائه خدمات به عموم بسیاری از کارها اشاره کرده است و در بسیاری از امور مشتری صرفه جویی میشود .
9 – تیم مدیریتی خود را مشخص کنید ؟ ( شرح و مهارتها را ذکر کنید )
مدیر دفتر کاردان حسابداری می باشد و آشنا به امور اداری پست و مخابرات
10 – برنامه ی شما برای توسعه ی محصول و تداوم تحقق و توسعه چیست ؟
با راه اندازی سیستم شبکه ایی ورایانه ایی دراین واحد خدماتی سرعت ارائه خدمات به مشتریان افزایش پیدا خواهد کرد
الف – تحلیل محیطی:
این بخش خلاصه ای از صنعت و اقتصاد عمومی که کسب و کار شما می خواهد در آن فعالیت کند را فراهم می کند .
بررسی کنید تغییرات اجتماعی ( افزایش قدرت خرید ، افزایش توقعات ، توجه بیشتر مردم به مسایل آموزشی و فرهنگی و … ) در کسب وکار شما چگونه تاثیر گذار می باشد ؟
تغییرات احتمالی خیلی تاثیر دارد به عنوان مثال ، افزایش توقعات مثلا یک فرد خط اعتباری و یک خط دائم برای خود ثبت نام می کند و این برای دفتر سود آور است .
1 – موانع ورود به این صنعت چیست ؟ به طورمثال نبرد اولیه به طور مثال مخابرات
برای انجام ارئه خدمات مخابراتی باید قراردادی بین طرف سهام دار و مخابرات بسته شود و طبق قرارداد برای مبلغ تعیینی مخابرات افرادی مناقص میشوند ه این خودش دشوار است و بعد از انجام این مقدمات باید برای دریافت هر خدمتی که میخواهیم در دفتر ارائه دهیم باید به ارائه خدمات مخابرات سفارش دهیم و وجهی را پرداخت کنیم تا موارد و خدمتی را تحویل بگیریم .
2 – تغییرات و پیشرفت تکنولوژی چگونه در کسب و کار شما تاثیر گذار می باشد ؟
اثر به سزایی خواهد داشت چون بدون سیستم کارها دستی انجام می شود که باوجود سیستم هم در وقت صرفه جویی کرده و هم کار زودتر انجام خواهد شد
3 – تغییرات جمعیتی چگونه بر کسب و کار شما تاثیر می گذارد ؟
افرادی که مراجعه می کنند به دفتر برای گرفتن خدمات میانگین سنی شان متغییر است به عنوان مثال برای ثبت نام تلفن همراه اعتباری و دائمی سن بین 14 تا 8 می باشد و مطمئنا تغییرات جمعیتی میتواند تاثیر به سزایی داشته باشد .
4 – تحلیل خود را از محیط کسب و کارتان بنویسید ؟ ( دسترسی به مواد اولیه ، آلودگی محیط زیست و … )
از نظر دسترسی به مواد اولیه وضعیت مناسبی دارد ولی الودگی صوتی به دلیل ساخت و ساز در این منطقه زیاد است .
ب – هدف گیری بازار :
* مشتریان شما چه کسانی هستید ؟ کلیه متقاضیانی که در زمینه ارتباطات ، پست ، شارژ تلفن همراه و کارهای مخابراتی و اقلام مشابه درخواست خدمت میکنند
* اندازه ی بازار هدف و کسب و کار شما در حال و آینده چگونه است در حال حاضر به دلیل اینکه از افتتاح این واحد مدت زمان زیادی نمی گذرد و همچنین به دلیل تبلیغات کم این واحد هنوز ان گونه که باید و شاید به عموم اطلاعات رسانی نشده است ولی با این حال افراد استقبال قابل توجه ای کرده اند و مطمئنا با تلیغات گسترده میتواند نظر زیادی از عموم را به خود جلب نماید .
* بیان کنید کسب و کار شما در یک بازار رو به انحطاط ، ثابت و یا در حال رشد است ؟
رو به رشد است
* کسب و کار شما چه سهمی ار بازار هدف را شامل می شود ؟
ج – محصول / خدمات :
1 – ویژگی منحصر به فرد محصول و یا خدمات خود را بیان کنید ؟ ( بیان کنید مشتری بابت چه چیزی حاضر است به شما پول بدهد ؟ ) انجام امور خدماتی و رفاهی و تایپ و تکثیر و امور رایانه ادارات
2 – بیان کنید جایگاه محصول یا خدمات شما نسبت به محصولات نمونه در بازار چگونه است ؟ شما چه کاری متفاوت با بازار موجود انجام میدهید ؟
به طور مثال جهت دادن کوپن به هر مشتری 5000ریال دریافت می کنیم در صورتی که در بازار باید 000/15 ریال بابت دریافت کوپن واریز نمایند
3 – میزان مهارت فنی متقاضی و تیم مدیریت را بیان کنید ؟
نیروی انسانی مهارت در زمینه سیستم کامپیوتر دارد تیم مدیر مهارت در زمینه مدیریتی و کارهای حسابداری در مهارت وی می باشد
4 – اطلاعات در مورد دانش فنی تولید و چگونگی تامین آن را بیان کنید ؟.
اطلاعات در مورد یکی از عوامل محصولات ارائه شده به مشتری سیم کار سوخته است که در این خصوص نیروی انسانی واحد خدماتی با دانش فنی ان اگاهی نسبتا خوبی
دارند و کاملا توسط واحدهایی صورت میگیرد
د – تحلیل رقابتی :
1 – رقبای مستقیم شما چه کسانی هستند و توصیف محصول / خدمات از نمای مشتریان رقیب چگونه است ؟
کلیه شرکت های خدماتی که امور رفاهی و خدماتی را انجام می دهند
1 – محل کسب و کار شما کجاست ؟ شهرستان زاهدان و منطقه زیباشهر می باشد
2 – چرا شما این محل را انتخاب کردید ؟
علت انتخاب این منطقه از شهرستان زاهدان بدین جهت است که با توجه به موقعیت زیباشهر که همچنین رو به اکثریت مردم به این قسمت شهر وداشتن شرایط ایده ال از جمله اب و هوای خوب ، شرایط جغرایای خوب و همچنین متقاضیان بسیاری که در خواست کردند که این وا حد خدماتی رادر اینجا مستقر کنیم و موارد دیگر مشابه این محل را انتخاب نمودیم .
3 – روش توزیع محصول و یا خدمات خود را توضیح دهید ؟
روش توزیع خدمات را به طور مثال وصل خط موبایل ابتدا مشتری با مراجعه به بانک آخرین قبض تلفن همراه خود را واریز می کند و همان را به واحد خدماتی ارائه می دهد و در فرم مربوط به وصل تلفن شماره را وارد می کنیم و وصل تلفن همراه شامل دو نسخه می باشد که بعد از تایید اداره مخابرات نسخه دوم مربوط به واحد خدماتی می باشد که نسخه اول مربوط به اداره مخابرات است
4 – مزایای توزیع و بازاریابی شما در این محل چیست ؟
چرا شما این روش را انتخاب کرده اید جهت انتخاب این روش توسط اداره مخابرات تعیین شده است و جهت ر فاه مشتری امکان خاصی در واحد خدماتی موجود است که تا تحویل خدمت موفق دچار سردرگمی نشوند.
5 – آیا هیچ روش توزیع دیگری وجود دارد که شما در حال حاضر یا در آینده از آن استفاده کنید ؟
ایده ای یکی از عوامل واحد خدماتی : انجام خدمات دستی که سبب سردرگمی میشود به وسیله سیستم انجام شود البته این طرح در حال تنظیم است .
6 – روش تبلیغ محصول یا خدمات شما چگونه است و چرا این روش را انتخاب نموده اید از طریق نصب پلاکارد در سطح منطقه زیباشهر محصول این واحد خدماتی تبلیغ می شود جهت انتخاب این روش بنابر درخواست متقاضیان ومشتریان خاص
7 – شیوه فروش محصول شما چگونه است ؟ و هم اقساطی و هم نقدی وجه نقدی بابت محصولاتی که ارائه شده دریافت نمی دارد که در طی دوره از طریق ارائه و لیست ها یی که خدماتی در ان شرح داده شده وجه نقدی از اداره مذکور گرفته میشود
8 – روش قیمت گذاری محصول شما بر چه مبنایی است ؟
روش قیمت گذاری بدنی شکل می باشد که ابتدا هر یک از محصولاتی که باید از طریق واحد خدماتی به مشتریان ارائه گردد لیستی از قیمت های این محصولات از اداره مخابرات تحویل گرفته میشود که براساس آیین نامه و قرراداد مذکور قیمت گذاری محصولات انتخاب می شود .
برنامه شما برای توسعه ی محصول و تحقیق و توسعه چیست ؟
از آنجایی که در برخی ایام اتفاقی می افتد که براساس موقعیت کاری مشتریان یا به عبارت دیگر شهروندان عزیز در صف های طولانی منتظر دریافت ارائه خدمات باشندبه همین جهت در نظر داریم طرحی را اجرا کنیم که مشتریان تا تحویل گرفتن خدمت از طرف پست بانک بتوانند به کارهای روزمره خود و یا حداقل شرایطی ایجاد کنیم که مشتری بتواند از عوامل اطراف این واحد خدماتی پست بانک بهره کافی را داشته باشد (این طرح در حال تنظیم است )
تیم مدیریت و نیروی انسانی را شرح دهید .تیم مدیریت شامل کاردان حسابداری که امور مربوط به بخش های مدیریتی واحد خدماتی
را بر عهده دارد و نیروی انسانی ان جهت پاسخ به مشتریان را بر عهده دارد .
شرح فرآیند و روش تولید شما چگونه است ؟
به مشتریان گفته میشود که این موارد را جهت ارائه خدمت انجام می دهند
1- فتو از شناسنامه و کارت ملی 2- فتو از اخرین قبض پرداختی که قبض مربوط به تلفن همراه وی می باشد 3- فتو از شناسنامه تلفن همراه 4- تایید به کد پستی 5- تکمیلی فرمی جهت تغییر آدرس و مراحل بدبن کونه که که مهر و انگشت از طریف مشتری و با انجام این مراحل ارائه خدمت از طرف پست بانک انجام می گیرد
2- موارد بعد از ارائه خدمت به مشتریان توسط پست بانک :
لیست فرم تغییر ادرس تکمیلی به بعد مشتریان می باشد اریه ای دو نسخه است که این دو نسخه پس از تایید اداره مخابرات یک نسخه نزد مخابرات و دیگری در نزد این واحد خدماتی (پست بانک ) قرار خواهد گرفت .
ملاحظات زیست محیطی کسب و کار شما چیست ؟
سعی شده است در محیط کسب و کار خود هیچگونه از مواردیکه باعث بروز مشکلات و عوامل آلودگی در محیط کار اطراف ان شود استفاده نگردد و اگر هم استفاده شود با در نظر گرفتن ملاخضات زیستی ان را برطرف سازیم
و از انجایی که این واحد خدماتی (پست بانک ) جنبه خدماتی در سطح عموم وارائه خدمات به شهروندان خاص از جمله خدمات ارتباطی است و عوامل مشابه این موارد الوده گی زیست محیطی خاص ایجاد خواهد کرد و در صورت وجود الودگی سعی شده است به بهترین شکل ان را برطرف سازیم
بخش مالی :
1 – محصول :
ردیف
نام محصول
میزان تولید
واحد
قیمت تمام شده (ریال)
قیمت فروش
1
2
3
4
تلفن همراه وصل
سیم کارت سوخته
قبض المثنی
تغییر آدرس
تولیدی
نداریم
10 واحد
40 واحد
10 واحد
5 واحد
از طرف مخابرات تعیین میگردد
000/300ریال
0000/200ریال
000/20ریال
000/250ریال
نکته : وجه نقد دریافتی برای پست بانک در صورتی ارائه لیست انجام خدمات از طرف پست بانک و تحویل ان به اداره مخابرات و براساس ان لیست و انساد و مدارم مذکور به پست بانک پرداخت خواهد شد
2 – سرمایه گذاری :
سرمایه ثابت
(هزار ریال)
سرمایه در گردش
(هزار ریال)
کل سرمایه گذاری
(هزار ریال)
000/000/700ریال
000/000/150 ریال
000/000/850ریال
3 – برآورد حقوق و دستمزد و نیروی انسانی :
ردیف
نیروی انسانی مورد نیاز
تخصص و میزان تحصیلات
تعداد
متوسط حقوق ماهانه (ریال)
حقوق سالانه (ریال)
جمع حقوق (هزار ریال)
1
2
–
–
فوق دیپلم
حسابداری
دیپلم
کامپیوتر
1
1
000/300/1
000/300/1
000/6000/15
000/600/15
000/600/15
000/6000/15
جمع کل
000/200/31
4 – برآورد هزینه های ثابت :
الف – هزینه های سرمایه ای :
شرح
مبلغ (هزار یال )
ضمانت بابت گرفتن وام
000/0000/50
وام گرفته شده از بانک
000/000/170
جمع کل
000/000/220ریال
ب – هزینه های قبل از بهره برداری :
شرح
مبلغ (هزار ریال)
خرید یک عدد دستگاه ماشین
0000/000/150ریال
خرید یک دستگاه رایانه
000/000/20ریال
خرید یک دستکاه پرنیتر
000/000/10ریال
بابت محوز کسب
000/000/200ریال
بابت گرفتن جواز از اداره مخابرات
000/000/100ریال
جمع
000/000/480ریال
هزینه های قبل از بهره برداری +هزینه های سرمایه ای =سرمایه ثابت
5- برآورد سرمایه در گردش :
عنوان
شرح
مبلغ (هزار ریال)
6 – نحوه سرمایه گذاری :
شرح
سهم متقاضی
تسهیلات بانکی
جمع
مبلغ
درصد
مبلغ
درصد
سرمایه ثابت
000/000/000/7
سرمایه در گردش
0000/0000/150
کل سرمایه گذاری
000/000/850
7 – هزینه های تولید سالانه :
شرح
مبلغ (هزار ریال)
چون خدماتی می باشد هزینه های تولید نداریم
8 – محاسبه ی نقطه سربه سر :
هزینه های ثابت
= = درصد نقطه سربه سر
هزینه ی متغیر – فروش کل
9 – هزینه های سربار : شامل دستمزد غیر مستقیم مواد غیر مستقیم و هزینه هایی که جز عوامل غیر مستقیم خط تولید می باشد
10 – نرخ بازدهی سرمایه :
هزینه ی تسهیلات مالی +سود و زیان ویژه
= نرخ بازدهی سرمایه
کل سرمایه گذاری
=
11 – دوره ی برگشت سرمایه :
کل سرمایه گذاری
= دوره بازگشت سرمایه
استهلاک قبل از بهره برداری + استهلاک + هزینه ی تسهیلات مالی + سود
17