تارا فایل

طرح کارآفرینی دفتر خدمات ارتباطی و امور مشترکین تلفن همراه




موضوع پروژه :

پروژه کارآفرینی دفتر خدمات ارتباطی و امور مشترکین تلفن همراه

.: فهرست مطالب :.

شرایط و امکانات دفاتر پیشخوان خدمات طبق دستورات وزارت کشور 3
مشخصات متقاضیان 4
الف ) حقیقی 4
ب ) حقوقی 5
محصول و خدمات 7
سرمایه گذاری 8
زمین 8
محوطه سازی 9
ساختمان سازی 10
برآورد هزینه تعمیرات و نگهداری 10
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی 11
برآورد سرمایه ثابت 11
نحوه سرمایه گذاری 12
6-1- تجهیزات عمومی و اداری 13
6-2- تجهیزات فنی و تخصصی مورد نیاز تامین کنندگان خدمات 14
برآورد هزینه استهلاک 16

شرایط و امکانات دفاتر پیشخوان خدمات طبق دستورات وزارت کشور
1- دفتر، باید در مناطق شهری حداقل فضائی برابر با 50 متر مربع و در مناطق روستائی 20 متر مربع برای ارائه خدمات را داشته باشد و ترجیحا در طبقه همکف یا اول بوده و دارای کاربری مجاز باشد.

تبصره 1- کلیه دفاتر خدمات ارتباطی و دفاتر خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات که در زمان تصویب این آیین نامه با حداقل فضای 50 متر مربع در مناطق شهری و 30 مترمربع در مناطق روستائی مشغول فعالیت می باشند می توانند تحت عنوان دفاتر پیشخوان خدمات، تا زمان اتمام اعتبار پروانه خود به فعالیت ادامه دهند و پس از آن بایستی جهت اخذ پروانه جدید طبق شرایط این آیین نامه, به استثناء شرط بند 1-6 بخش اول پیوست شماره 2 (مشروط به استخدام یک نفر با دارا بودن شرط بند 1-6 در صورت عدم تحقق شرط این بند توسط دارنده پروانه) اقدام نمایند

تبصره 2- سایر دفاتری که به عناوین مختلف مجوز فعالیت گرفته اند (نظیر دفاتر امور مشترکین تلفن همراه، آژانس های پستی, مراکز بهره برداری از تلفن راه دور و بین الملل, دفاتر پلیس+10، دفاتر خدمات فنآوری اطلاعات و ارتباطات نوع (ج) در مناطق شهری، دفاتر کارگزاریهای تامین اجتماعی، دفاتر فنآوری اطلاعات شهرداریها و…..) بر اساس این دستورالعمل به دفاتر پیشخوان خدمات تبدیل خواهند شد.

2- در طراحی نمای بیرونی و چیدمان تجهیزات اداری و فنی دفتر موارد ذیل باید رعایت شود:

2-1- تهیه و نصب تابلو با رنگ، آرم و نوشته معین مطابق نمونه ای که توسط سازمان ارائه می شود.
2-2- فضای کافی به متقاضیان اختصاص یابد.
2-3- امکانات لازم جهت ارائه خدمات به جانبازان، معلولین و سالمندان فراهم شود.
2-4- تامین تاسیسات بهداشتی (آبدارخانه و سرویس بهداشتی) برای کارکنان دفتر (این تکلیف در مجتمع های تجاری و اداری که دارای سرویس بهداشتی متمرکز هستند مصداق ندارد(.
2-5- در بالای باجه ها محل هائی برای نصب علائم دیداری و نوشتاری جهت اطلاع مشتریان پیش بینی شود.
2-6- تابلوی تعرفه خدمات برای رویت متقاضی به نحوی نصب شود که در زمان توقف در جلوی باجه هم به راحتی قابل خواندن باشد.

3- دفتر باید مجهز به تجهیزات فنی و اداری مورد نیاز شامل موارد ذیل باشد:
3-1- میز
3-2- صندلی و نیمکت مراجعین
3-3- امکانات ایمنی نظیر کپسول اطفای حریق و سیستم هشدار دهنده (دزدگیر(
3-4- داشتن تجهیزات رایانه ای متناسب با خدمات قابل ارائه
3-5- یک دستگاه نمابر
3-6- خطوط ارتباطی و دیتای متناسب با حجم خدمات قابل ارائه
3-7- وسایل حرارتی/ برودتی مناسب

تبصره- تامین تجهیزات خاص که فقط برای دستگاه خدمات دهنده کاربرد تخصصی دارد بر عهده دستگاه خدمات دهنده می باشد. موارد اختلافی توسط کارگروه مورد بررسی و تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

مشخصات متقاضیان
الف ) حقیقی :
ردیف
نام و نام خانوادگی
نام پدر
شماره شناسنامه
تحصیلات
تجربه
1

فوق دیپلم الکترونیک
1 سال

متقاضیان دریافت امتیاز پروانه دفاتر باید دارای مشخصات و شرایط ذیل باشند:
1- اشخاص حقیقی
1-1- دارای تابعیت ایرانی
1-2- تدین به دین اسلام و یا سایر ادیان رسمی کشور
1-3- داشتن اهلیت قانونی و نداشتن پیشینه کیفری
1-4- عدم اشتهار به فساد و اعتیاد به مواد مخدر
1-5- عدم اشتغال در سازمانها و ادارات دولتی (به صورت رسمی , پیمانی , قراردادی و خرید خدمات )
1-6- دارا بودن گواهی انجام خدمت وظیفه یا معافیت برای افراد ذکور متولد 1354 به بالا
1-7- دارا بودن حدقل 23 سال سن
1-8- دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس یا معادل آن
1-9- توانائی مالی و امکان تامین نیروی انسانی مورد نیاز با حداقل مدرک تحصیلی دیپلم که در میان آنها یک نفر مسلط به سامانه های رایانه ای و اینترنت در سطح ICDL باشد0
1-10- قبلاً پروانه دفتر خدمات ارتباطی دریافت نکرده باشد و یا حداقل پنج سال از لغو پروانه قبلی گذشته باشد0
ب ) حقوقی :
نام شرکت
نوع شرکت
شماره ثبت
محل ثبت
تاریخ ثبت

به دلیل ایجاد دفتر خدمات ارتباطی به صورت حقیقی این جدول پر نمیشود

متقاضیان دریافت امتیاز پروانه دفاتر باید دارای مشخصات و شرایط ذیل باشند:
2- اشخاص حقوقی
2-1 شخص حقوقی باید غیر دولتی و محل ثبت آن در ایران باشد.
2-2 صاحبان امضاء آن تمامی شرایط مذکور در بندهای 1 الی 5 و مدیرعامل و یا یکی از صاحبان امضا آن علاوه بر بندهای مذکور، شرط بند 6 بخش الف را نیز داشته باشند.
ب- صدور بیش از یک پروانه برای هر متقاضی در سطح کشور صرفا" با موافقت سازمان امکانپذیر می باشد.
ج- متقاضیانی که قبلا پروانه دریافت کرده و پروانه آنها بنا به دلایلی به جز تخلف لغو شده باشد، می توانند پس از گذشت 5 سال از تاریخ لغو پروانه، نسبت به ارائه درخواست پروانه اقدام کنند.

محصول و خدمات :
ردیف
نام محصول و خدمات
میزان تولید سالانه- تعداد
واحد
قیمت تمام شده
(تومان)
قیمت فروش
(تومان)
1
کارت شارژ همراه اول 1000 تومانی
360000
عدد
975
1000
2
کارت شارژ همراه اول
2000 تومانی
36000
عدد
1902
2000
3
کارت شارژ همراه اول
5000 تومانی
18000
عدد
4760
5000
4
کارت شارژ همراه اول
10000 تومانی
7300
عدد
9515
10000
5
کارت شارژ همراه اول
20000 تومانی
3500
عدد
19010
20000
6
کارت شارژ ایرانسل
1000 تومانی
18000
عدد
970
1000
7
کارت شارژ ایرانسل
2000 تومانی
18000
عدد
1930
2000
8
کارت شارژ ایرانسل
5000 تومانی
8000
عدد
4800
5000
9
کارت تلفن شهری و بین شهری
8000
عدد
1580
1800
10
کارت تلفن بین الملل
3500
عدد
3300
5000
11
دبیت کارت
18000
عدد
2910
3000
12
پرینت مکالمه تلفن ثابت
3800
برگ
800
8000
13
پرینت مکالمه تلفن همراه
4000
برگ
300
8000
14
پرینت قبوض تلفن آب برق گاز
15000
برگ
10
200
15
باجه برقرای تماس
60000
دقیقه
بستگی به مقصد و زمان
بستگی به مقصد و زمان ( 6درصد سود )
16
پست محصولات
3500
عدد
بستگی به مقصد و وزن
بستگی به مقصد و وزن (6 درصد سود )
17
فروش دفترچه خدمت
3400
عدد
630
700
18
فروش دفترچه دانشگاه
8000
عدد
بستگی به نوع
بستگی به نوع (4 درصد سود )

سرمایه گذاری :
سرمایه ثابت
سرمایه در گردش
کل سرمایه گذاری
200000000
12000000
212000000

زمین :
مساحت
قیمت واحد
قیمت کل
توضیحات
150 متر
350000
52500000
مکان در سعدیه شیراز

3- شرایط اولیه محل معرفی شده توسط متقاضی :
3-1- حداقل مساحت مورد نیاز جهت ایجاد دفتر به شرح ذیل اعلام می گردد :
– تهران بزرگ , مشهد , تبریز , اصفهان , شیراز , اهواز , کرج , حداقل 50 مترمربع
– سایر مراکز استانها حداقل 50 مترمربع
– در شهرستانها و نقاط تابعه شهری حداقل 30 مترمربع
3-2- محل معری شده دارای سرویس بهداشتی باشد (باستثنای مجتمع های اداری و تجاری که دارای سرویس بهداشتی متمرکز می باشند )
3-3- محل معرفی شده از فضای کافی جهت نصب پیشخوان برخوردار باشد0
3-4- رعایت فاصله صنفی الزامی نمی باشد0
3-5- مکان پیشنهادی می بایستی مورد تائید اداره اماکن نیروی انتظامی قرار گیرد0

محوطه سازی :
شرح کار
مقدار کار
قیمت واحد (ریال)
کل هزینه (هزار ریال)
خاکبرداری و تسطیح
150 متر
150000
22500000
آسفالت و پیاده رو سازی ( 20 درصد مقدار زمین )
30 متر
50000
1500000
ایجاد فضای سبز و روشنایی و غیره ( 15 درصد مقدار زمین )
22متر
20000
440000
جمع
24440000

ساختمان سازی :
شرح
نوع ساختمان
مساحت (متر مربع )
قیمت واحد (ریال)
کل هزینه (هزار ریال)
سالن تولید
آجری
100
350000
35000000
انبار مواد اولیه




انبار محصول



برآورد هزینه تعمیرات و نگهداری :
شرح
ارزش دارایی
درصد
هزینه تعمیرات سالانه
محوطه سازی
24440000
2
488800
ساختمان
50000000
2
1000000
ماشین آلات

5

تاسیسات
300000
10
30000
وسایل حمل و نقل
5000000
10
500000

جمع کل
1290000

برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی :
ردیف
نیروی انسانی
تخصص و میزان تحصیلات
تعداد
متوسط حقوق ماهانه
حقوق سالانه
جمع حقوق
1
مرد
دیپلم تا کاردان
3
350000
4200000
12600000
2
زن
دیپلم تا کاردان
4
280000
1120000
13440000
3
مرد یا زن
کارشناس
2
450000
900000
10800000

جمع کل
36840000

برآورد سرمایه ثابت :
شرح
مبلغ
زمین
52500000
محوطه سازی
24440000
ساختمان سازی
35000000
تاسیسات
300000
وسایل حمل و نقل
5000000
وسایل دفتر
50000000
پیش بینی نشده
10000000
جمع کل
177240000

نحوه سرمایه گذاری :
شرح
سهم متقاضی
تسهیلات بانکی
جمع

مبلغ
درصد
مبلغ
درصد

سرمایه ثابت
200000000
100


200000000
سرمایه در گردش
12000000
100


12000000
جمع کل سرمایه گذاری
212000000
100


212000000

1- تامین کننده های خدمات پست بانک و دفتر خدمات ارتباطی با توجه به شرایط خاص خود میزان تضمین انجام تعهدات قابل دریافت از متقاضیان را در زمان انعقاد قرارداد تعیین خواهند کرد0
2- در نقاط تابعه شهرستان , متقاضی موظف به ارائه یک فقره تعهد نامه محضری مبنی بر تعهد پرداخت خسارتهای احتمالی به تامین کنندگان و مشتریان و 000 می باشد0

6- متقاضی دفتر موظف است حداکثر ظرف مدت 2 ماه پس از اخذ پروانه نسبت به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز به شرح ذیل اقدام نماید :

6-1- تجهیزات عمومی و اداری :
6-1-1- داشتن حداقل 4 پیشخوان یکپارچه (یک شکل , یک اندازه , هماهنگ و در امتداد هم و مرتبط به هم و غیر قابل دسترسی ارباب رجوع به پشت آن) به ارتفاع 105 سانتیمتر و با سطح 50 سانتیمتر به رنگ چوب
6-1-2- صندلی اداری یک شکل به تعداد کارکنان
6-1-3-ماشین حساب به تعداد مورد نیاز
6-1-4- دورنگار (فاکس ) یک دستگاه
6-1-5- ماشین فتوکپی یک دستگاه
6-1-6- داشتن حداقل دو خط تلفن
6-1-7- سیستم ایمنی هشدار دهنده (دزدگیر)
6-1-8- کپسول اطفاء حریق حداقل دو عدد
6-1-9- نیمکت و یا صندلی ارباب رجوع
6-1-10- آب سرد کن یک دستگاه
6-1-11- وسایل گرم کننده و خنک کننده
6-1-12-علائم دیداری و نوشتاری جهت نصب در بالای باجه ها
6-1-13- تابلوی سر درب دفاتر مطابق با شرایط اعلام شده از سوی سازمان
7-1-14- لباس متحد الشکل کارکنان دفاتر طبق نمونه اعلام شده از سوی سازمان
6-1-15- دستگاه UPS یک دستگاه

6-2- تجهیزات فنی و تخصصی مورد نیاز تامین کنندگان خدمات :
6-2-1- تجهیزات پستی
– نقش تمبر یک دستگاه (مطابق با شرایط شرکت پست)
– وسایل بسته بندی مرسولات پستی (دستگاه تسمه کش , منگنه زن و چسب زن)
– ترازوی الکترونیکی 30 کیلوئی یک دستگاه
– باسکول 100 کیلوئی یک دستگاه
– بار کد خوان همراه با پرینتر یک دستگاه
– چاپگر لیزری یک دستگاه
– رایانه با سرعت بالا (حداقل پنتیوم 4 ) که قابلیت اتصال به شبکه را دارا باشد یک دستگاه

6-2-2- تجهیزات ارتباطات سیار
– رایانه با سرعت بالا (حداقل پنیوم 4 ) که قابلیت اتصال به شبکه را دارا باشد یک دستگاه
– چاپگر سوزنی 2180 LQ یک دستگاه

6-2-3- تجهیزات تلفن ثابت
– رایانه با سرعت بالا (حداقل پنیوم 4 ) که قابلیت اتصال به شبکه را دارا باشد یک دستگاه
– چاپگر سوزنی 300 LQ یک دستگاه
– کابین تلفن دو دستگاه (مطابق با شرایط شرکت مخابرات استان)

6-2-4- تجهیزات پست بانک
– دستگاه پول شمار رومیزی
– رایانه با سرعت بالا که دارای قابلیت اتصال به شبکه را دارا باشد یک دستگاه
– تشخیص اسکناس یک دستگاه
– ماشین حساب نوری (12 رقمی) یک دستگاه
– اسلیپ پرینتر (مدل passbook printer یا pr4sl)
– گاو صندوق استاندارد (حداقل 450 کیلوئی رمزدار) یک دستگاه
– اسکنر یک دستگاه
– خط VPN (جهت نصب نرم افزار طرح جامع)

برآورد هزینه استهلاک :
شرح
ارزش دارایی
درصد
هزینه استهلاک
محوطه سازی
24440000
5
1222000
ساختمان
35000000
5
1750000
ماشین آلات

10

تاسیسات
300000
10
30000
وسایل حمل و نقل
5000000
10
500000
وسایل دفتری
50000000
20
10000000
پیش بینی نشده
100000000
10
10000000

جمع کل
23502000

2


تعداد صفحات : 16 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود