تارا فایل

آزمون عملکردی ریاضی پایه سوم دبستان


نام:
نام خانوادگی:
نام پدر:

نام آموزگار:

آزمون: عملکردی ریاضی
پایه:سوم
تاریخ:
مدت آزمون:25 دقیقه

ردیف
سوال

شیوه ی اجرا : فردی

هدف یادگیری:
انتظار می رود دانش آموز:
از فرمول مساحت و محیط مستطیل بخوبی برای اندازه گیری وسایل و اشیا اطراف استفاده کند. از ابزار گوناگون برای اندازه گیری محیط و مساحت اشیا استفاده کند.

شواهد وملاک های یادگیری عملکردی:
* از وسیله درستی برای اندازه گیری محیط و مساحت اشیا مختلف استفاده کند.
* دلایل استفاده از ابزار مختلف را برای اندازه گیری محیط و مساحت بیان کند.

مساله تکلیف:
پدر رضا یک زمین کشاورزی به شکل مستطیل دارد . پدر رضا می خواست دور تا دور زمین کشاورزی خود را سیم کشی کند ولی نیاز به داشتن اندازه دور تا دور زمین داشت روزی رضا به همراه پدرش به زمین کشاورزی رفتند تا دور تا دور زمین را اندازه بگیرند. پدر رضا گفت یادم رفت متر را بیاورم ولی رضا گفت من متر نواری را آوردم ولی فقط اندازه آن 10متر است.آیا رضا و پدرش می توانند محیط(دور تا دور) زمین را با این متر نواری اندازه بگیرند؟ چگونه؟

تکلیف
دور تا دور زمین کشاورزی را با ابزار زیر اندازه بگیرید .کدام ابزار برای اندازه گیری دور تا دور زمین مناسب تر است؟

وسیله
متر نواری
خط کش
ریز سنج

-کدام یک از وسیله های بالا برای اندازه گیری دور تا دور زمین کشاورزی مناسب است؟چرا؟

-آیا برای اندازه گیری مساحت زمین کشاورزی هم می توان از ابزار بالا استفاده کرد؟چگونه؟

-آیا با داشتن فقط یک طول و یک عرض زمین کشاورزی می توان محیط و مساحت آن را بدست آورد؟چگونه؟

انتظارات
خیلی خوب
خوب
قابل قبول
نیاز به تلاش بیشتر
از ابزار مناسب برای انداز گیری محیط استفاده شده است.

از ابزار مناسب برای انداز گیری مساحت استفاده شده است.

چگونگی بدست آوردن محیط زمین کشاورزی را توضیح داده است.

چگونگی بدست آوردن مساحت زمین کشاورزی را توضیح داده است.

توصیف عملکرد

بازخوردمعلم:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

خود سنجی:
آیا از آزمون و نوشته های خودم راضی هستم؟چرا

از این آزمون چه چیز جدیدی یادگرفتم؟

برای اینکه بیشتر یاد بگیرم چه کارهایی باید انجام دهم؟


تعداد صفحات : حجم فایل:24 کیلوبایت | فرمت فایل : WORDx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود