حمل و نقل ترافیک
پژوهنده: حامد نظری
920652335
استاد مربوطه: مهندس اسکندری
نقشه ی محدوده مورد مطالعه (طالقانی)
برش های عرضی
پرسشنامه
پرسشنامه
پرسشنامه
پرسشنامه
آمار ها
نام آمارگیران وضعیت جوی نام خیابان تاریخ شماره جهت
رشیدی طالقانی 11/2/1395 101
رشیدی نیا
نظری
رضایی
از سمت سی متری به طالقانی
آمارها
نام آمارگیران وضعیت جوی نام خیابان تاریخ شماره جهت
رشیدی طالقانی 11/2/1395 102
رشیدی نیا
نظری
رضایی
از سمت سی متری به حسینیه ثارالله
آمارها
نام آمارگیر وضعیت جوی نام خیابان تاریخ شماره جهت
رشیدی طالقانی 11/2 103
رشیدی نیا
نظری
رضایی
از سمت نادری به سی متری
آمارها
نام آمارگیر وضعیت جوی نام خیابان تاریخ شماره جهت
رشیدی طالقانی 11/2 104
رشیدی نیا
نظری
رضایی
از سمت نادری به طالقانی
آمارها
نام آمارگیران: وضعیت جوی: نام خیابان: تاریخ: شماره جهت:
رشیدی طالقانی 11/2/1395 105
رشیدنیا
نظری
رضایی
ازخیابان نادری به سمت حسینه ثارلله
آمارها
نام آمارگیران: وضعیت جوی: نام خیابان: تاریخ: شماره جهت:
رشیدی طالقانی 11/2/1395
رشیدنیا
نظری
رضایی
آمارها
جابجایی سواره
آمارها
جابجایی سواره
آمارها
عابر پیاده
فضای سبز ندارد!!!
بر اساس مطالعات و بررسی های وزارت مسکن و شهرسازی، سرانه متعارف و قابل قبول فضای سبز شهری در شهرهای ایران بین 7 تا 12 متر مربع برای هر نفر است که در مقایسه با شاخص تعیین شده از سوی محیط زیست سازمان ملل متحد (20 تا 25 متر مربع برای هر نفر) ، رقم کمتری است. باوجود این، در شهرهای مختلف کشور نیز این رقم، با توجه به ویژگیهای متفاوت جغرافیایی و اقلیمی آنها، با اختلافاتی همراه است که میزان آنرا طرحهای مصوب هر یک از شهرها تعیین می کنند.
در شهر گرمسیری چون اهواز، وجود فضای سبز الزام فراوان دارد، نداشتن فضای سبز در جداره ی خیابان ها، شدت و فشار گرما را بر مردم بیشتر می کند، برای این موضوع بهتر است از بوته های کوچک در جداره ایجاد شود.
شناسایی نحوه دفع ابهای سطحی
همانطور که مشاهده می شود سیستم دفع آب های سطحی در این محدوده از نوع چاه های سطحی و لوله هایی که تبدیل به جوی شده اند، می باشند.
ارزیابی بسیار ضعیف
شیب عرضی وجود دارد!!!
وقتی که اتومبیلی از یک پیچ می گذرد، نیروی مرکز گرایی باید بر اتومبیل وارد آید تا آن را در مسیر دایره ای نگه دارد. در یک جاده مسطح ، این نیرو را اصطاکاک ایستایی بین لاستیکها و سطح جاده تامین می کند. در شرایط متعارف بخشی از لاستیک که با سطح جاده در تماس است، بطور لحظه ای ساکن است، بنابراین ضریب اصطکاک بحرانی µs است نه µk فقط در طی یک لغزش ناخواسته است که سطوح تماس بین لاستیکها و جاده حرکت نسبی دارد.
کانیوو وجود دارد!
مشخصات فنی :
نحوه تولید : بتن خیس متراکم
وزن مخصوص : 2350 کیلو گرم در متر مکعب (حداقل)
تراکم : 35 نیوتون (حداقل)
دوزآج سیمان : 400 کیلوگرم در متر مکعب بتن
نوع سیمان : تیپ 2 یا 5
حداکثر ابعاد شن : 15 میلیمتر
موانع و مشکلات وجود دارد
1- کف و سطوح:
شکستگی سرامیک ها
خاکی بودن سطح پیاده راه
نا مرتبط بودن سرامیک ها
2- خدمات و تجهیزات:
وجود جعبه ی خدمات برق
وجود جعبه ی خدمات تلفن
و…
نا زیبایی و نا همگون بودن بخش مرکزی شهر
اختلاف سطح منهولهای فاضلاب و خرابی اسفالت و هر نوع خرابی
وجود چاه های دفع سطحی آب
شیب بیجای سطح زمین
خرابی آسفالت
و …
رمپ وجود دارد:
اما…
وجود رمپ نا مناسب
عرض رمپ ها کم می باشد
رمپ ها باید فقط برای عبور و مرور معلولین باشند نه برای موتور سوار و دوچرخه سوار
بنابراین باید رمپ به گونه ای طراحی شود که جز ویلچر هیچ چیزی توانایی عبور نداشته باشد
زیر گذر و عابر پیاده وجود ندارد
یکی از مهمترین نکات در عرصه عابران پیاده ایجاد ایمنی هرچه بیشتر برای عابرپیاده در هنگام عبور از گذرگا هها و جلوگیری از تصادف عابران با وسایل نقلیه عبوری است. عابران پیاده در میان کاربران جاد های به عنوان آسیب پذیرترین گروه در معرض خطرات محسوب میشوند؛ زیرا تصادف یک وسیله نقلیه با عابرپیاده تقریباً به صورت اجتناب ناپذیری منجر به جرح یا فوت عابرپیاده میگردد، پس باید با ایجاد تجهیزات ایمنی و اجرای راهکا رهای موثر در گذرگاه های عرضی موجب افزایش ایمنی برای عابرپیاده شد.
خطکشی عابر پیاده دارد
هدف از خطکشی راهها منظم کردن حرکت وسایل نقلیه، آگاهی دادن استفاده کنندگان از راه و راهنمایی آنها است. خطکشی میتواند به تنهایی به کار رود یا برای تاکید و توضیح بیشتر مفهوم خود، با علامتها و چراغهای راهنمایی تواماً مورد استفاده قرار گیرد.
مکانهایی که جذب سفر میکند
بازار بزرگ
فروشگاه مرکزی GLX
حسینیه شهدا
لوستر و لوکس فروشی ها
فروشگاه های بزرگ
لوستر و لوکس فروشی ها
خدمات و جذب سفر
ایده ها
– کارت پارک
– مسقف کردن سمت راست خیابان
– هم سطح سازی کفپوش
– ایجاد رمپ مناسب
-ایجاد سیستم دفع فاضلاب زیرزمینی
– خط کشی عابرپیاده تمدید شود
– یکدست سازی کاربری ها برایز بین رفتن اغتشاش بصری
ایده ها
-عرض خیابان ها 40 متر
عرض خ ویژه 8 متر
پیاده رو دو تا 3 متر
پاکینگ ماشین ها مورب 45 درجه ، فضای مورد نیاز 14 متر مربع، با این تقسیم بندی 20 متر ازعرض خیابان باقی می ماند که می تواند به 5 تا باند خیابان تبدیل نمود.
پارکینگ شهدا تبدیل به پارکینگ طبقاتی شود.