تارا فایل

پرسشنامه مسئولیت اجتماعی شرکت ترکر 2009


ارزیابی مسئولیت اجتماعی شرکت: مطالعه تدوین سنجه
میثم قاسم نژاد1
چیکده: مسئولیت اجتماعی شرکت یکی از مهمترین مفاهیم در مبانی نظری می باشد که بطور خلاصه نشان دهنده تاثیر کسب وکارها بر ذینفعان میباشد. با وجود گسترش روز افزون بدنه دانش در مورد این مفهوم، ارزیابی مسئولیت اجتماعی هنوز یک مساله چالش برانگیز می باشد. اگرچه مبانی نظری چندین روش را برای ارزیابی مسئولیت اجتماعی ارائه کردهاند، با اینحال از محدودیتهایی برخوردار هستند. هدف این مطالعه ارائه معیاری اصیل، معتبر و قابل اعتماد برای مسئولیت اجتماعی شرکت است که نشان دهنده مسئولیت های کسب وکار در برابر ذینفعان می باشد. بر اساس چارچوب مفهومی پیشنهادی مسئولیت اجتماعی شرکت، سنجهای از طریق فرایند تدوین نظاممند سنجه مدون گردید. در این مطالعه، تحلیل عاملی اکتشافی برای تعیین ساختار عاملی زیربنایی سنجه انجام شد. داده ها از 269 مدیر کسب و کار شاغل در ترکیه جمع آوری شد. نتایج تجزیه و تحلیل یک یک ساختار چهار بعدی از مسئولیت اجتماعی شرکت ارائه میدهد که شامل مسئولیت اجتماعی شرکت دربرابر ذینفعان اجتماعی و غیر اجتماعی، کارکنان، مشتریان و دولت می باشد.
ویژگی جمعیت شناختی
سن: 20-30 سال☐ 31-40 سال☐ 41-50 سال☐ 51- 60 سال☐
جنس: مرد☐ زن☐
تحصیلات: دپیلم ☐کاردانی☐ کارشناسی☐ کارشناسی ارشد☐ دکتری☐
سابقه فعالیت: کمتر از 5 سال ☐ 5 تا 10 سال☐ 11 تا 15 سال☐ 16 تا 20 سال☐ بالای 21 سال☐
جایگاه سازمانی: کارشناس☐ کارشناس ارشد☐ مدیر ☐ معاون ☐ مدیرعامل☐
مولفه
سنجه

مسئولیت اجتماعی شرکت در برابر جامعه، محیط زیست، نسل های آتی و سازمان های مردم نهاد
شرکت ما در فعالیت هایی که هدف آن حفظ و بهبود کیفیت محیط زیست باشد مشارکت دارد.

شرکت ما برای خلق زندگی بهتر برای نسل های آینده سرمایه گذاری میکند.

شرکت ما برنامههای ویژهای را برای به حداقل رسانیدن تاثیر منفی بر محیط زیست اجرا می کند.

هدف شرکت ما رشد پایداری است که ملاحظات مربوط به نسل های آینده را در نظر می گیرد.

شرکت ما از سازمان های مردم نهادی که در حوزه های چالش آفرین فعال هستند، حمایت می کند.

شرکت ما در کمپینها و پروژههایی که رفاه در جامعه را ترویج می کنند مشارکت دارد.

شرکت ما کارکنان را تشویق می کند تا در فعالیت های داوطلبانه مشارکت نمایند/

مسئولیت اجتماعی شرکت در برابر کارکنان
سیاست شرکت ما تشویق کارکنان به توسعه مهارت ها و کارراهههای حرفهایشان است.

مدیریت شرکت ما در درجه اول به نیازها و خواسته های کارکنان توجه دارد.

شرکت ما سیاستهای منعطفی برای توازن بین کار و زندگی کارکنانش اتخاذ می کند.

تصمیمات مدیریتی مربوط به کارکنان معمولاً منصفانه است.

شرکت ما از کارمندانی که میخواهند به تحصیلات خود ادامه دهند، حمایت می کند.
مسئولیت اجتماعی شرکت در برابر مشتریان
شرکت ما فراتر از الزامات قانونی به حقوق مصرف کننده احترام می گذارد.

شرکت ما اطلاعات کامل و دقیقی در مورد محصولات خود در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

رضایت مشتری برای شرکت ما بسیار حائز اهمیت است.
مسئولیت اجتماعی در برابر دولت
شرکت ما همیشه مالیات خود را به صورت منظم و مستمر پرداخت می کند

شرکت ما به طور کامل و بی درنک از قوانین و مقررات پیروی می کند.

منبع
Turker, D. (2009). Measuring corporate social responsibility: A scale development study. Journal of business ethics, 85, 411-427.
1 Meisam.ghasemnejad@ gmail.com
—————

————————————————————

—————

————————————————————


تعداد صفحات : حجم فایل:19 کیلوبایت | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود