پرسشنامه راههای رسوخ و نفوذ مدهای غیر متعارف و ناهنجار
اعتبار :
در تعریف اعتبار آمده است ( آنچه را که مد نظر داریم بتواند بسنجد ) مثلاً برای وزن کردن هندوانه ترازوی معمولی اعتبار دارد . و مثلاً برای اندازه گیری آب یک ظرف غربال اعتبار ندارد .
در این تحقیق ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه 10 سوالی محقق ساخته است و سوالات آن مطابق و متناسب با تئوری ها و هدف های تحقیق و فرایند مد طراحی شده و به نظر می رسد با پیش آزمونی که در این خصوص با 20نفر انجام شد که قبلاً اعتبار آنها سنجیده شده بود ، اعتبار ایمن تحقیق و ابزار آن تا 82% نشان داد .
روایی :
روایی این پرسشنامه چون متناسب با مد است و مد خود همیشه در حال تغییر است و نمی تواند در یک سال استفاده واقع شود در ده سال دیگر نیز همان سوالات دربرگیرنده باشد فلذا به نظر می رسد که روایی مکانی دارد یعنی این پرسشنامه در حال حاضر در همه نقاط ایران قابل اجراست و لی روایی زمانی ندارد و شاید در ده سال آینده موثر نباشد و اما روایی محتوایی خوبی دارد و می توان گفت روایی محتوایی این تحقیق وابزار دارای اعتبار 85% به بالا باشد .
پرسشنامه ای که در اختیار شماست ، حاوی سوالاتی درباره راههای رسوخ و نفوذ مدهای غیر متعارف و ناهنجار در ایران است . خواهشمند است با مطالعه دقیق و انتخاب گزینه مناسب ما را در رسیدن به اهداف تحقیق یاری و مساعدت کنید . " ذکر مشخصات اختیاری است "
نام : سن : تحصیلات :
نام خانوادگی : جنس : شغل:
با احترام گوهر امامی
ردیف
عناوین سوالات
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
1
اصولا جوانان به تغییر و تحول در لباس و پوشش و رفتار علاقه مندند .
2
الگوهای جذاب و مورد پسند در الگوهای خارجی بیشتر است .
3
الگوهای بیگانه با هر نیتی نیازهای جوانان را بهتر می شناسند .
4
تنوع و روزانگی و تناسب در مدل های خارجی با سلایق جوانان تناسب دارد .
5
برای هر تیپ و هر زبان و هر فردی الگوی متناسب و شایسته وجود دارد .
6
عامل یا عوامل بازدارنده در الگوهای بیگانه بسیار کم است .
7
الگوهای ملی و ایرانی محدود و بسیار اندک هستند .
8
خود الگوها تحت نظارت و چهار چوب قرار دارند و اصولا از مد و الگو تبعیت نمی کنند .
9
تنوع و روزانگی در مدل هنجار ایرانی متناسب با نیازهای جوانان نیست .
10
از نیازها و خواسته های متنوع جوانان در الگوسازی و مدل گرایی استفاده نمی شود .
1