تارا فایل

پاورپوینت مدیریت فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تجهیزات تولید


عنوان رویکرد : مدیریت فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تجهیزات تولید

2
2
رویکرد :

1- اهداف کیفی و کمی تولیدی و همینطور استراتژی های شرکت که بصورت سالانه ابلاغ میگردد.
2- با توجه به بررسی و شناسایی نیازمندیها و ریسک های خطوط تولید در حوزه فناوری اطلاعات .
3- از طریق بازخورد دریافتی از واحد های ذی نفع در سالن های تولیدی .
فعالیتهای مرتبط با این رویکرد تعریف و برنامه ریزی و اجرا میگردد

اهداف رویکرد :
با اجرای عملیات مربوط به این رویکرد اهداف ذیل محقق میگردد:
1- اهداف کمی : امکان تولید محصول و ظرفیت مورد نظر با اجرای عملیات این رویکرد بوجود می آید .
2- اهداف کیفی : با اجرای عملیات مربوط به این رویکرد کیفیت فرآیند های مرتبط گارانتی شده و پوکایوکه میگردد.
3- ردیابی : با اجرای عملیات مربوط به این رویکرد امکان ردیابی فرآیند های مرتبط با تجهیز و ابزار بوجود آمده و در سیستم reactivity و آنالیز جهت تشخیص ایراد مورد استفاده قرار میگیرد.

جهت رسیدن به اهداف رویکرد از مدل PHALL استفاده شده است :

شناسائی تکنولوژی :
1- تجربیات تیم کارشناسی مدیریت مهندسی معاونت سواری سازی (گزارشات مقایسه ای تجهیزات مختلف قابل استفاده) و در نظر گرفتن مسائل کیفی و هزینه ای و نرخ تولید .
2- یادگیری های حین پروژه و استفاده از خلاقیت های بوجود آمده حین کار و مستند سازی جهت جاری سازی نظامند در فن آوری اطلاعات تجهیزات .
3- استفاده از benchmark انجام شده با سازمانها و شرکت خارج از شرکت جهت شناسایی تجهیزات و تکنولوژی های متناسب با خطوط تولید.
همه موارد فوق بصورت فایلی به عنوان spec که شامل اطلاعات فنی تکنولوژی وبرند ابزار و تجهیزات مورد استفاده می باشد تدوین شده و در بانک اطلاعاتی ذخیره میگردد.

انتخاب تکنولوژی :
در پروژ ها مورد نظر جهت انتخاب تکنولوژی موارد ذیل مد نظر قرار میگیرد:
1- در نظر گرفتن سطح تکنولوژی و میزان تغییرات مورد نیاز .
2- حتی المقدور استفاده از برند ها و پروتکل های مورد استفاده در خطوط تولید که در spec های تدوین شده است.
با توجه به موارد ذکر شده از spec های تدوین شده استفاده میگردد و در صورت نیاز به تکنولوژی جدید نیز درخواست اعلام نیاز ارسال میگردد.

نمونه spec مورد استفاده در ایجاد تغییرات نرم افزاری و سخت افزاری جهت ثبت اطلاعات عملیات تجهیز ارائه میگردد.

انتخاب تکنولوژی :

1- تغییرات نرم افزاری در plc دستگاه تست و تزریق روغن هیدرولیک BACK UP مونتاژ1 جهت ایجاد قابلیت نصب بارکد و پرینتر و دریافت خروجی اطلاعات روی پرینت.
2- دستگاه مذکور از نوع CINETIC و به شماره شناسایی 81-1341 می باشد.
3- بارکد ریدر از نوع Heron D130 و پرینتر از نوع EPSON TMU-220
4- 4 عدد بارکد ریدر و 4 عدد پرینتر از مدلهای ذکر شده به عنوان BACK UP در نظر گرفته شود.
5- در پرینت خروجی آیتمهای ذیل در نظر گرفته شود.
A : بارکد فیلینگ
B: نام خودرو
C : تاریخ و ساعت انجام فرآ‬یند
D: میزان فشار تست NOMINAL و نتیجه تست ACTUAL
: Eمیزان وکیوم NOMINAL و نتیجه تست ACTUAL
F :حجم تزریق NOMINAL و نتیجه تزریق ACTUAL
G: نتیجه کل فرآیند در صورت OK بودن تمام مراحل بالا OK و در صورت NOK بودن حداقل یکی از ردیف های DEF بالا, NOK باشد.
H: در صورت NOK بودن یکی ازفرآیند ردیف D الی F , ردیف مربوطه و نتیجه کلی ردیف G با رنگ قرمز مشخص گردد .
6- ریبون و کاغذ مصرفی پرینتر مطابق با ریبون و کاغذ استفاده شده در شرکت ایران خودرو باشد.
7- ساپورت بارکد ریدر و پرینتر توسط شرکت پیمانکار مطابق با ابعاد بارکد ریدر و پرینتر ساخته و در محل مناسب تجهیز با توجه به نظر واحد مهندسی تولید نصب گردد.
8- کلیه مراحل کاری در زمان توقف خط تولید و روزهای تعطیل خط تولید انجام خواهد شد.
9- شرکت پیمانکار موظف می باشد در صورت اعمال تغییرات و عدم اتمام کار درروز تعطیل دستگاه را به حالت قبل برگردانده تا در روز کاری مانند شرایط قبل ,دستگاه کارکرد داشته باشد لذا هر گونه توقف و اختلال در روند تولید ناشی از اعمال تغییرات در دستگاه که توسط پیمانکار انجام شود به نام شرکت سازنده ثبت خواهد شد.
10- آموزش اپراتوری و نرم افزاری به نفرات تولید و تعمیرات .
11- ارائه سورس برنامه , E-PLAN توسط پیمانکار بصورت هارد کپی و CD ارائه گردد.
12- کلیه تغییرات در کابین و بیرون تجهیز می بایست توسط پیمانکار لیبل گذاری گردد.
13- در مرحله اول تحویل دهی بصورت موقت در جلسه ای متشکل از نمایندگان تعمیرات و مهندسی تولید و خدمات مهندسی انجام خواهد شد و دستگاه می بایست به مدت یک هفته به صورت روتین سه شیفت کارکرد داشته و در صورت وجود نواقص شرکت سازنده نسبت به اعمال اصلاحیه اقدام نماید.
14- مرحله تحویل دهی نهایی در صورت عدم مشاهده ایراد در بند 13 انجام خواهد شد .
15- گارانتی یک ساله وخدمات پس ازفروش 10 ساله می بایست در نظر گرفته شود.
16- در خصوص امکان سویچ به حالت معمولی ( بدون استفاده از بارکد ریدر ) , OPTION مورد نظر به صورت سویچ دو حالته و همینطور بصورت نرم افزاری از طریق OP لحاظ گردد.

اکتساب تکنولوژی :
1- ارسال spec ها تدوین شده موجود در بانک اطلاعاتی به شرکت ساپکو در قالب درخواست خرید تجهیزات و خدمات فنی .
2- ارزیابی شرایط کار و انجام benchmark با شرکت های سازنده در این خصوص ودر صورت شناسایی تکنولوژی جدید لحاظ نمودن در spec و اعلام درخواست خرید از ساپکو.
3- تدوین خلاقیت ها و رسیدن به سطحی از تکنولوژی و ثبت در spec و ارسال درخواست به ساپکو جهت ایجاد درخواست خرید.
با توجه به موارد ذکر شده شرکت ساپکو از سازنده های مختلف استعلام نموده و پروپوزال های مختلف به این واحد ارسال میگردد و این پروپوزال ها از طرف این واحد بررسی شده و در صورت انطباق با spec های موجود تایید میگردد در ضمن بررسی در بررسی پروپوزال ها فرصت یادگیری نیز وجود دارد که این یادگیری ها در spec های موجود لحاظ میشود.
همانگونه که قبلا عنوان گردید ، تجهیزات مورد نیاز :
1- تجهیزات استاندارد که مورد تایید معاونت سیستم ها و ذی نفعان داخلی می باشد.
2- نرم افزار ها و پروتکل های مورد استفاده در پروژه ها که مورد تایید معاونت سیستم ها می باشد.

اکتساب تکنولوژی :
تجهیزات استاندارد مانند بارکد ریدر و پرینتر ها و قطعات plc و همچنین پروتکل های ارتباطی که در spec مشخص شده که برند و انواع آنها مورد تایید معاونت سیستم ها و مصرف کننده داخلی می باشد به پیمانکار ( نمایندگی شرکت سازنده ) ابلاغ میگردد .

اکتساب تکنولوژی :
ضمنا در مراحل طراحی و ساخت و اجرا و تست نهایی طبق رویه تعریف شده نظارت برحسن انجام کاراز طریق مدیریت مهندسی معاونت سواری سازی انجام میشود .

بهره برداری از تکنولوژی :
پس از تامین کلیه اقلام و نهایی سازی نرم افزار های پروژه (طبق spec مشخصات فنی تهیه شده برای پروژه مذکور) قطعات و اقلام و تجهیزات نصب و راه اندازی شده و پیمانکار نسبت به انجام تست های مورد نیاز اقدام می نماید و بعد از رسیدن به اهداف کیفی و کمی مورد نظر و استفاده آزمایشی در خط تولید و برطرف نمودن ایرادات احتمالی که در حین کار بوجود می آید به واحد مصرف کننده تحویل دهی نهایی میگردد.

نتایج حاصل از تکنولوژی :
نتایج حاصله از اجرای این رویکرد شامل موارد ذیل می باشد:
1- بهبود شاخص های IQFدر آدیت نهایی.
2- بهبود شاخص IPF در آدیت داخل سالنی .
3- بهبود وضعیت تعداد ریورک و کاهش هزینه ناشی از بهبود وضعیت فرآیند در خط تولید.
3- بهبود عبور مستقیم در خط تولید.
4- امکان ردیابی ایرادات خودرو در فرآیند های تولیدی از طریق رجوع به اطلاعات کیفی و تولیدی ثبت شده در تجهیز.

شاخص بهبود عبور مستقیم خودروها در تکمیلکاری ناشی از اثر پروژه کانیو کولیزه

حفاظت از تکنولوژی :
در ارتباط با مبحث حفاظت از تکنولوژی فن آوری اطلاعات و ارتباطات در دو بخش مختلف اقدامات مقتضی انجام میگیرد :
1- مدون سازی کلیه مدارک و مستندات مربوط به تکنولوژی های مورد استفاده در خطوط تولید بصورت SPEC و ثبت تجارب حاصل از اجرای پروژه های مختلف جهت استاندارد سازی رویه ها و دستورالعمل های کاری ( که توسط همکاران مدیریت مهندسی معاونت سواری سازی انجام میشود.)
2- تهیه و تدوین دستورالعمل های کاری و ایجاد تعمیرو نگهداری تجهیزات (PM) مورد استفاده در خطوط تولید و اجرای این دستورالعمل ها جهت افزایش طول عمر تجهیزات و داشتن تولیدی با کیفیت و تیراژ تولیدی قابل حصول (که توسط همکاران مدیریت مهندسی معاونت سواری سازی انجام میشود.).

از رده خارج نمودن تکنولوژی :
در صورت انجام پروژه های جدید مرتبط با فن آوری اطلاعات و ارتباطات در تجهیزات با توجه به نیاز به سطح جدیدی از تکنولوژی و یا عدم کارایی تکنولوژی فعلی و موارد ذکر شده مطابق با دستورالعمل اجرایی تعیین عمرو نحوه از رده خارج نمودن ابزار آلات و تجهیزات به شماره 1194661023 اقدام میگردد.


تعداد صفحات : 14 | فرمت فایل : .ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود