تارا فایل

پاورپوینت طرح شرکت توریستی سیاحتی- زیارتی


1

   عنوان طرح : طرح شرکت توریستی( سیاحتی- زیارتی )
2

فهرست مطالب
بخش معرفی
خلاصه مدیریتی
مدل کسب و کار
برنامه بازاریابی
معرفی و فروش تورها
بخش تکنولوژی
تامین منابع انسانی
تامین مکان شرکت
ساختار سازمانی
برنامه راه اندازی و زمان بندی اجرایی
تامین منابع مالی

3

4
مشخصات نویسندگان طرح
مشخصات شرکت
نوع خدمات
ماموریت کسب و کار
میزان اشتغالزایی
اعلام محرمانه بودن
بخش معرفی

الف- مشخصات نویسندگان طرح:
نام و نام خانوادگی:
میزان تحصیلات:
شماره تماس:
آدرس ایمیل:

نام و نام خانوادگی:
میزان تحصیلات:
شماره تماس:
آدرس ایمیل:

5

6
ب- مشخصات شرکت:
نام شرکت :
نوع شرکت :
شماره ثبت :
تاریخ ثبت :
آدرس شرکت :
موضوع فعالیت شرکت: توریستی(براساس IT)
سرمایه شرکت: 60 میلیون تومان
آدرس وب سایت :

7
ج- خدمات
اسکان و پذیرایی مسافران در هتل های طرف قرداد شرکت که دارای تسهیلات و امکانات مناسبی می باشند.
بازدید متقاضیان از مکان های دیدنی اعم از تاریخی، مذهبی، تفریحی و ورزشی در سطح مشهد.
بازدید و معرفی قسمت های مختلف حرم مطهر امام رضا (ع) اعم از موزه ها، کتابخانه و مساجد و قسمت های دیگر.
معرفی مکانهای دیدنی شهر مشهد و ایران و جهان دریک سایت جامع

8
د- ماموریت کسب و کار
رونق صنعت گردشگری
هدفمند کردن مسافرت ها
سازماندهی مسافران
برگزاری تورهای درون شهری و برون شهری
معرفی مکانهای دیدنی ایران و جهان دریک سایت جامع

و- میزان اشتغالزایی:
این طرح ظرفیت ایجاد اشتغال برای 28 نفر اعم از افراد دارای مدارک فوق لیسانس- لیسانس- فوق دیپلم را دارا می باشد، که این میزان براساس سرمایه اولیه می باشد و با گسترش شرکت ظرفیت ایجاد اشتغال بیشتری به صورت مستقیم و غیر مستقیم را دارا می باشد.

ه- محرمانه بودن طرح:
این طرح به دلیل جدید بودن محرمانه بوده و هرگونه استفاده بدون کسب اجازه از تهیه کنندگان ممنوع می باشد.

9

10
مقدمه
فرصت ها
ویژگی های خدمات
بازار هدف
استراتژی ها
خلاصه مدیریتی

11
الف- مقدمه
در جوامع پیشرفته امروزی بیشترین کارها از طریق اینترنت اعم از خرید، رزرو بلیط و دیدن مکان های مختلف دنیا و … انجام می گیرد و در همین موضوع کسب و کارهایی که از طریق اینترنت انجام می شود از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که توانسته در جایگاه پردرآمدترین کسب و کارهای دنیا قرار بگیرد.
در کشور ایران نیز استفاده از اینترنت به طور چشمگیری افزایش یافته و می توان در مواردی همچون خدمات الکترونیکی بانک ها و بحث یارانه ها اشاره کرد.
با این اوصاف ما قصد داریم بوسیله اینترنت و از طریق وب سایت رسمی شرکت ……….. مکان های دیدنی مشهد اعم از مذهبی- تفریحی- ورزشی- تاریخی را به متقاضیان به صورت مجازی نشان داده و متقاضی در صورت تمایل یکی از انواع تورها را انتخاب کرده و ثبت نام نماید، این کار باعث جذب توریست برای مشهد شده و درنتیجه درآمدزایی ایجاد می کند، اما هدف اصلی شرکت هدفمند کردن مسافرت ها می باشد.

12
ب- فرصت ها
در این طرح فرصت های زیادی برای شرکت وجود دارد که یکی از برجسته ترین آنها قرار گرفتن حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد می باشد و مابقی فرصت ها که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

13
ج- خدمات
این شرکت خدمات گسترده ای را برای مسافران(متقاضی) فراهم کرده است و باعث جلوگیری از سردرگمی مسافران (وضع کنونی) می شود، در نتیجه مسافرت به مشهد هدفمند و با برنامه ریزی می شود.
استفاده از بهترین هتل ها و خدمات و دیدن تمام مکان های دیدنی اعم از مذهبی- تفریحی- ورزشی- تاریخی مشهد از برجسته ترین خدمات می باشد.
خدمات به دو بخش تقسیم می شود :
مسافران داخلی
مسافران خارجی
که بسته به نوع انتخاب تور (درجه1- درجه2- درجه3) نوع هتل ها و دیگر خدمات فرق می کند.

14
د- بازار هدف (علل انتخاب)
این شرکت به دلیل قرار گرفتن حرم مطهر امام رضا (ع) بازار وسیعی را برای خود تصور می کند، می توان به کل ایران و کشورهای اسلامی بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس که دارای دینی یکسان با ایران می باشند اشاره کرد.

15
و- استراتژی ها
در مراحل اول استراتژی ما برای نفوذ در بازار کارکردن با ارگان های دولتی و جمعیت های گروهی مانند هیئت های مذهبی و با قرار دادن امتیازات خاص می باشد.
ارائه خدمات و تسهیلات در بالاترین سطح کیفیت.
قراردادن امتیازات و تخفیفات برای جذب بیشتر متقاضی.
در نظر گرفتن سهم زیادی از سرمایه برای امور بازاریابی و تبلیغات در سطح گسترده.
اهداف بلند مدت ما صرفاً کار کردن در مشهد نمی باشد و فقط سال اول در مشهد فعالیت می کنیم.

16
مدل کسب و کار
طراحی خدمات
طراحی سازمانی
طراحی تکنولوژی
طراحی مالی
مدل کسب و کار

الف- مدل کسب و کار
بطور کلی مدل یک توصیف ساده از یک پدیده یا فرآیندی پیچیده می باشد. با توجه به این تعریف بیان یک کسب و کار و فرآیندها و سیستم های آن و گشایش پیچیدگی ها و مسائل و مشکلات بر سر راه آن بگونه ای مبین مدل کسبو کار است.
هر طرح یا ایده ای نیاز به یک نوع مدل کسب و کار دارد. با توجه به این طرح، مدل کسب و کاری که برای آن نیاز می باشد مدل فابر است که در چهار حوزه (حوزه خدمات- حوزه سازمانی- حوزه تکنولوژی- حوزه مالی) تعریف شده است.

17

الف-1- طراحی خدمات
طراحی خدمات به معنای ارائه ارزش(یعنی ارائه کالا و خدمت) به مشتری می باشد که بتواند نیازهای مشتریان را برآورده نماید.

الف-2- طراحی سازمان
منظور از طراحی سازمان :
نحوه چگونگی مشارکت شرکت ها و مشارکت کنندگان برای ارائه ارزش به مشتریان.
تشریح جریان خدمات/ امور داخلی شرکتارائه کننده ارزش به مشتریان.

18

الف-3- طراحی تکنولوژی
منظور از طراحی تکنولوژی، تشریح معماری (منابع و قابلیت های اجزا،) و سیستم تکنیکی مورد نیاز برای ارزشی است که سازمان می خواهد ارائه نماید.

الف-4- طراحی مالی
منظور از طراحی مالی، هماهنگی عوامل دست اندرکار درباره سرمایه گذاری ها، هزینه ها، درآمدها، سودها و ریسک ها به منظور کسب درآمد از طریق ارزش ارئه شده به مشتریان می باشد.
19

20
بررسی صنعت گردشگری در جهان
بررسی صنعت گردشگری در ایران
بررسی میزان تقاضا
بررسی رشد بازار
تقسیم بندی بازار
بررسی وضعیت رقبا
تحلیل قیمت در بازار
تعیین استراتژی بازاریابی(SWOT )
رویکرد قیمت گذاری
برنامه بازاریابی

21
الف- بررسی صنعت گردشگری در جهان
امروزه گردشگری یکی از پررونق ترین فعالیت های اقتصادی جهان است. این صنعت اکنون در بسیاری از کشورها با رشد سریع تر نسبت به سایر بخش های اقتصادی و با ایجاد فرصت های شغلی جدید، یک صنعت پیشرو تلقی می شود. امروزه گردشگری به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را (صادرات نامرئی) نام نهاده اند.
در تقسیم بندی مهمترین منابع درآمدزایی در جهان، صنعت اکتشاف نفت و پس از آن صنعت خودروسازی و در رتبه سوم گردشگری و جذب گردشگر قرار دارد.
طبق آمارهای ارائه شده از سوی سازمان جهانی جهانگردی، در فاصله سال های ۱۹۵۰ تا ۲۰۰۵ گردشگری بین المللی، شاهد رشد فزاینده ای شد و حجم اقتصادی آن از 1/2 میلیارد دلار آمریکا به بیش از ۶۲۲ میلیارد دلار افزایش یافت. همچنین گردشگری در سال ۲۰۰۷ توانسته است 3/1 درصد از تولید ناخالص ملی جهان را به خود اختصاص دهد.
در همان سال وضعیت ایجاد اشتغال در این صنعت با حدود ۲۳۴ میلیون شغل، به بیش از 8/2 درصد از کل شاغلان به کار در سطح جهان ارتقا یافت. اهمیت اقتصادی صنعت گردشگری و سفر همچنان با افزایش وسیع تعداد مسافران از ۲۵ میلیون نفر در فاصله سال های ۱۹۵۰ به ۷۸۳ میلیون در سال ۲۰۰۶ با میانگین رشد سالانه آن بالغ بر 5/6 درصد افزایش یافت.
از میان کشورهایی که بالاترین میزان موفقیت را در جذب گردشگر داشته اند، سوئیس در صدر قرار دارد. سوئیس با توجه به دارایی ها و توان بالقوه و بالفعل آن در ابزارها و زمینه های مختلف این صنعت، دارای موقعیت برتر در گردشگری است که با فاصله نزدیکی پیش از استرالیا و آلمان قرار گرفته است.

22
ب- بررسی صنعت گردشگری در ایران
ایران به لحاظ جاذبه های گردشگری، در میان ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد. ایران با داشتن ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی در دریای خزر و بیش از دو هزار کیلومتر در سواحل خلیج فارس و دریای عمان، همچنین مالکیت بیش از ۲۰ جزیره در خلیج فارس و قرار گرفتن آن در بین مدارات ۲۵ تا ۴۰ درجه عرض شمالی دارای طیف وسیعی از چشم اندازها و همچنین آب و هوای متفاوت است.
ایران با سابقه تمدنی چند هزار ساله و با داشتن جاذبه های تاریخی مانند تخت جمشید،پاسارگاد،بی ستون، چغازنبیل، ارگ بم، تخت سلیمان، نقش جهان و گنبد سلطانیه که توسط کنوانسیون میراث جهانی به ثبت رسیده است و نیز اماکن مذهبی که مهمترین آن حرم مطهر امام رضا(ع) می باشد از جمله کشورهایی است که پتانسیل بسیار مناسبی برای جذب گردشگران خارجی را دارد.
با این حال، چشم انداز آینده گردشگری ایران بدون ایجاد زیرساخت های مناسب و برنامه بلندمدت امکان پذیر نخواهد بود. علاوه براین آنچه ضعف مهم ایران را در حوزه جذب گردشگران خارجی رقم زده است، معرفی درست و اصولی توانایی های کشور به گردشگران است که از آن به نام تبلیغات مدرن یاد می شود. از دیگر عواملی که می تواند در توسعه صنعت فراموش شده گردشگری به کشور کمک کند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
رعایت حقوق و برقراری امنیت جانی و مالی گردشگران خارجی به وسیله پلیس گردشگری، دادن آموزش های لازم به مردم برای برخورد مناسب با گردشگران، ایجاد امکانات رفاهی مناسب و رسیدگی به وضعیت هتل ها، ارائه خدمات بانکی پیشرفته به گردشگران و پذیرش کارت های بین المللی آنان، تبلیغات منظم و هماهنگ از سوی سازمان مربوطه و وزارت امور خارجه در دیگر کشورهای جهان، راه اندازی و تقویت شبکه های ماهواره ای و رادیو و تلویزیونی، احداث زیرساخت ها، مرمت و احیای اماکن تاریخی و ایجاد جاذبه های طبیعت گردی.

23
ج- بررسی میزان تقاضا و رشد آن
در آخرین گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) اقتصاد گردشگری در ایران تا سال 2019 را مطلوب ندانسته است که این پیش بینی به دلایل ذکر شده در قسمت ”بررسی صنعت گردشگری در ایران“ می باشد.
با این وجود در شهر مشهد هرساله شاهد افزایش مسافرت به این شهر می باشیم که به خاطر دلایل خاص (وجود مکان های مذهبی و …) شهر مشهد را از ایران به گونه ای جدا کرده است و فرصت خوبی را برای شرکت بوجود آورده است.

24
د- تقسیم بندی بازار
هدف از مسافرت را می توان بعنوان یک نوع تقسیم بندی بیان کرد. اهداف کلی مسافرات ها به این شرح می باشد:
مذهبی
تفریحی
کاری
ورزشی
سیاحتی
شهر مشهد با دارا بودن مکان های مذهبی بخصوص حرم مطهر امام رضا (ع) و مکان های تفریحی و ورزشی و همچنین مکان های دیدنی تاریخی بسیار می تواند تمام اهداف مسافرت مسافر را برآورده کند.
در تقسیم بندی دیگر می توان خود مسافر را به چند دسته تقسیم کرد :
مسافران داخلی
مسافران خارجی
مسافران حقوقی (ادارات دولتی و خصوصی- گروه های مختلف مانند مذهبی و …)
هرکدام از این دسته ها شرایط و تسهیلات خودش را می خواهد، بعنوان مثال مسافران خارجی جذابیت و راحتی بسیار را مدنظر دارند از سوی دیگر برای مسافران حقوقی مسایل مالی بسیار مهم است.

25
و- بررسی وضعیت رقبا
با توجه به ایده جدیدی که در این طرح وجود دارد، آژانس های مسافرتی به این شکل در مشهد موجود نمی باشد.
اما رقبای موجود را می توان آژانس های مسافرتی که در شهرهای دیگر مستقر می باشند و برای مشهد تور ایجاد می کنند دانست، که به علت دوری از مشهد و به نوعی ناآشنا بودن و نداشتن تمرکز و امتیارت و موارد جدیدی که در این طرح مدنظر است نمی توانند رقیب جدی و بزرگی برای شرکت محسوب شوند و این شرکت می تواند در مدت بسیار کوتاهی بخش زیادی از مسافرت های به مقصد مشهد را انجام دهد.

26
ه- تحلیل قیمت در بازار
یکی از دلایل کاهش انگیزه توریست در مراجعه به آژانس ها، هزینه های بالای گردشگر داخلی است و باید هزینه های ایرنگردی را در همه زمینه ها از جمله در اقامت کاهش دهیم تا انگیزه سفر برای همه ایجاد شود.
از جمله کارهای دیگر می توان به :
بستن قراردادهای مشخص و بلندمدت با هتل داران.
کاهش هزینه درنتیجه قیمت ارزان تورها.
آگاه ساختن مردم از مزایای سفر با تورها (دیدن تمام جاهای دیدنی و هدفمند بودن سفر و … )

27
ر- تعیین استراتژی بازاریابی
همانطور که در قسمت های قبل گفته شد ما برای شروع بایستی کارخود با قشر خاصی (مانند کارمندان دولت) آغاز کنیم و بتدریج کار خود را توسعه دهیم. همچنین با بهره گیری از خود مردم یعنی به شکلی این شرکت را در بین مردم با استفاده از فرصت هایی که وجود دارد معرفی شود که خود مردم برای شرکت بازرایابی کنند.
استفاده از مدل SWOT می تواند کمک بسیاری در تعیین استراتژی بازاریابی داشته باشد که در ادامه توضیح داده می شود.

28
ر- تعیین استراتژی بازاریابی_مدلSWOT (ادامه)

1- نقاط قوت(S:Strength):
علاقه مردم به مسافرتهای زیارتی و سیاحتی
وجود مکانهای متعدد زیارتی و سیاحتی در مشهد
گستردگی ارتباطی مشهد با سایر شهرهای کشور
وجود کشورهای اسلامی در همسایگی ایران

29
ر- تعیین استراتژی بازاریابی_مدلSWOT (ادامه)

2- نقاط ضعف(W:Weakness):
نداشتن رابطه خوب ایران با کشورهای پیشرفته
نبود ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور
نداشتن تجربه لازم در زمینه گردشگری

30
ر- تعیین استراتژی بازاریابی_مدلSWOT (ادامه)

3- فرصت ها(O:Oportunity):
قرار داشتن حرم مطهر امام رضا (ع) در شهر مشهد
وجود مکانهای درمانی مجهز در شهر مشهد
وجود مکانهای تفریحی و ورزشی در مشهد
وجود مکانهای تاریخی و باستانی جذاب در مشهد

31
ر- تعیین استراتژی بازاریابی_مدلSWOT (ادامه)

4- تهدیدها(T:Threat):
وجود شرکت های رقیب که روز به روز در حال افزایش هستند
تغییرات شدید آب و هوایی

32
ز- رویکرد قیمت گذاری
در این طرح براساس میزان تورم سالیانه و هزینه ها از قیمت گذاری خطی استفاده شده است، یعنی اینکه در هرسال با توجه به تورم خطی قیمت ها افزایش می یابد.
البته شرکت این را در نظر گرفته که با اصلاح هزینه ها و ارائه قیمت های ارزان برای تورها و در مقابل ارائه خدمات بسیار، مسافران بیشتری را جذب نماید.

33
نیازهای متقاضی (مسافر)- ویژگی های خدمات
هدف های کانال معرفی
نوع تبلیغات
هزینه های تبلیغات و معرفی خدمات
معرفی و فروش تورها

34
الف- نیازهای متقاضی(مسافر)- ویژگی های خدمات
نیازهای مسافران بستگی به نوع مسافر (داخلی- خارجی- حقوقی) دارد که می توان به صورت کلی به موارد زیر اشاره کرد :
امنیت
راحتی
دیدن تمام مکان های دیدنی
ارائه تسهیلات مناسب
هزینه کم
در مقابل شرکت با ارائه خدمات در سطح بسیار عالی اعم از اسکان در هتل های مناسب و قیمت کم تور و … تمام نیازهای متقاضیان را برآورده می نماید.

35
ب- هدف های کانال معرفی
هدف های کانال معرفی می توان در چند بخش مشخص کرد اعم از رسانه- اینترنت و … که در قسمت تبلیغات به طور کامل توضیح داده می شود.

36
ج- نوع تبلیغات
از طریق اینترنت و سایت رسمی شرکت
چاپ پوستر و تیزرهای تبلیغاتی
بیلبردهای تبلیغاتی در سطح شهر
ساخت و تکمیل بانک اطلاعاتی مشتریان
از طریق رسانه تصویری
از طریق ماهواره برای متقاضیان خارجی

37
د- هزینه تبلیغات و ارائه خدمات
هزینه تبلیغات و ارائه خدمات در بخش مالی به طور کامل توضیح داده شده است، در اینجا برای تبلیغات فقط مبلغ آن که ده میلیون تومان برای هر سال می باشد ذکر می کنم. این مبلغ در سال های بعد با توجه به میزان تقاضا افزایش خواهد یافت.

38
بخش تکنولوژی

39

با توجه به اینکه بیشترین کار این شرکت از طریق اینترنت برای معرفی خدمات و ثبت نام متقاضیان، رسانه و ماهواره برای معرفی خدمات شرکت انجام می گیرد می توان گفت که تکنولوژی و IT جزو اصلی ترین بجش های شرکت می باشد که در هر لحظه به آن نیاز هست.
به همین منظور شرکت برای هرچه بیشتر استفاده از این مزیت نیروهای فوق متخصص در زمینه تکنولوژی و IT را استخدام و بکار گرفته است.

40
تامین منابع انسانی
شرایط و ردیف های شغلی و میزان حقوق آنها
نحوه تامین منابع انسانی
مدیریت توسعه منابع انسانی
آموزش و توجیه کارکنان
تامین منابع انسانی

41
الف- تامین منابع انسانی
در این طرح نیاز به نیروهای متخصص می باشد و لذا استراتژی شرکت در جذب نیروی انسانی، استخدام نیروهای متخصص و دارای سابقه مفید در رابطه با آژانس های مسافرتی می باشد که این کار با مشاوره گرفتن از افراد باتجربه و همچنین راه های دیگر که توضیح خواهد داده شد محقق می شود.

42
ب- شرایط و ردیف های شغلی و میزان حقوق آنها
در ابتدا شروع کار طرح افرادی که در جدول آورده شده است نیاز می باشد، ولی در ادامه کار شرکت در سال های آینده مسلماً نیاز به افرادی بیشتری برای امور مختلف می باشد که اقدام به جذب آنها خواهد شد.
عددها براساس میلیون تومان

43
ج- نحوه تامین منابع انسانی
در رابطه با استخدام نیروی های انسانی باید از روش های مختلف اقدام کرد تا بتوان نیروی متخصص و آشنا به موضوع را جذب کرد، که می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مشورت با نیروهای باتجربه
از طریق اعلام در روزناما های کثیرالانتشار
گرفتن پرسشنامه در رابطه با میزان آشنایی با طرح
مصاحبه

44
د- مدیریت توسعه منابع انسانی
همان طور که قبلاً گفته شد در سال های آینده نیاز به نیروی انسانی بیشتری می باشد، برای استخدام این نیروها باید با مدیریت صحیح و درست از گرفتن نیروهای بیهوده و ناکارآمد جلوگیری کرد که این امر محقق نمی شود مگر با مشورت و گذاشتن وقت بسیار و استفاده از تجربیاتی که در سال های قبل بدست آمده است. همچنین باید با مدیریت صحیح اقدام به حذف نیروهای ناکارمد و حرز کرد یعنی اینکه در تمام مراحل و زمان کار شرکت بر نیروها مدیریت کامل داشته باشیم.

45
و- آموزش و توجیه کارکنان
برای اینکه هر کاری را آغاز کنیم باید ابتدا نیروها آموزش ببینند، برای این کار با صرف هزینه ای که در بخش مالی توضیح داده شده است و استفاده از مربیان باتجربه سعی در آموزش هرچه بهتر کارکنان خواهد شد.
همچنین با قرار دادن تشویقاتی (مالی- مزایا) سعی در پیشرفت کار کارکنان و در نتیجه بهره وری بیشتر شرکت و قرار دادن تنبیهاتی از جمله کسر حقوق و حذف مزایا از انجام خطا در کار کارکنان جلوگیری شود.

46
موقعیت شرکت
ساختمان
زمین مورد نیاز
تامین مکان شرکت

47
برای انتخاب یک مکان مناسب برای شرکت باید به موارد زیر دقت کرد :
کم بودن هزینه
داشتن موقعیت مناسب
دسترسی آسان متقاضیان به شرکت
دسترسی آسان شرکت به مکان مورد نیاز و …
دارا بودن امکاناتی که شرکت نیاز دارد (اتصال به اینترنت و …)
همچنین ساختمان شرکت باید به اندازه ای باشد که متقاضیان دچار مشکل نشوند و که زیر بنایی به اندازه 100 متر نیاز می باشد.

48
چارت سازمانی
ساختار سازمانی

49

50
برنامه
راه اندازی و زمان بندی
اجرایی

51

52
خدمات و هزینه های مربوط به آن
برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی
هزینه های ساخت
هزینه های بهره برداری
برآورد فروش سالانه
جدول کلی هزینه ها و درآمدها به ارزش فعلی
دوره بازگشت سرمایه
تامین منابع مالی

53
عددها براساس میلیون تومان
الف- خدمات و هزینه های مربوط به آن

54
عددها براساس میلیون تومان
ب- برآورد حقوق و دستمزد نیروی انسانی

55
عددها براساس میلیون تومان
ج- هزینه های ساخت

56
عددها براساس میلیون تومان
د- هزینه های بهره برداری

57
عددها براساس میلیون تومان
و- برآورد فروش سالانه

عددها براساس میلیون تومان
58
ه- جدول هزینه ها و درآمد ها به ارزش فعلی

بر اساس جدول قبلی در سال اول بازگشت سرمایه داریم.
59
ر- دوره بازگشت سرمایه


تعداد صفحات : 59 | فرمت فایل : ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود