IN GOD WE LOVE
Challenges to effective crisis management: Using information and communication technologies to coordinate emergency medical services and emergency department teams
فهرست
Introduction
Background
Method
نتیجه
محدودیت
ازنظر مراقبت سلامت، مدیریت بحران اورژانس، یک فعالیت فراگیر و مشارکتی است که بر روی نجات جان انسان ها حین یا بعد از بحران تمرکز می کند.
حملات 11 سپتامبر
کاترینا
حملات مرکز تجارت جهانی در سال 2001
پاسخ دادن به بحران،نیازمند همکاری نزدیک بین تیم های ED و EMS است، این هماهنگی کمیاب بوده است.
یکی از عوامل کلیدی برای مدیریت موثر بحران، طراحی ICT است که ازهماهنگی موثر وبی نظیر بین تیم ها در طی بحران پشتیبانی کند.
محققان انفورماتیک پزشکی شروع به توسعه IT برای استفاده در پاسخ به بحران کردند .این فناوری ها عبارتند از سیستم های ارائه از راه دور که فیلدهای ویدیویی زنده وداشبورد الکترونیکی برای شرایط بحرانی که اجازه می دهد همه پرسنل، اطلاعاتی از قبیل رهبران تیم ها را ببینند.
Background:
در این بخش ما برخی از مطالعاتی را که در هماهنگی در پاسخ به بحران ها متمرکزشده اند توصیف می کنیم. سپس برخی از پیشینه ها در مورد تئوری فنی- اجتماعی را ارائه دهیم.
مدیریت بحران مستلزم هماهنگی سریع و به موقع، نه تنها بین اعضا در یک تیم بلکه بین اعضای تیم های مختلف است. هر تیم دارای نقش و مسئولیت های مختلف است. به خصوص، در طی یک بحران، هماهنگی بین اعضای تیم های ED و EMS باید با اهداف سازمان سازگار باشد.
ماهیت پویا و پیچیده یک بحران، اغلب برای تیم های EMS و ED به منظور هماهنگ کردن فعالیت هایشان دشوار است.
برخی از چالش های عمده مرتبط با هماهنگی تیم ها در حین مدیریت بحران عبارتند از عدم مدیریت اطلاعات ، مسائل مربوط به تخصیص منابع و ارتباطات موثر.
این چالش ها مجموعاً می تواند منجر به تضعیف هماهنگی و ارتباطات بین این تیم ها می شود. یکی از راه حل های پیشنهادی که برای کاهش این چالش ها گزارش شده است، طراحی ICT است
Background:
برای مثال کینگ و همکاران، استفاده از بیوسنسورها برای به دست آوردن پارامترهای مهم در ارزیابی بیماران و ردیابی بیماران را پیشنهاد داد.
اگرچه محققان انفورماتیک پزشکی مزیت های IT را در هر دو مراکز ED و پیش ED نشان داده اند آن ها توجه زیادی به نقش ICT در حمایت از هماهنگی بین این تیم های ناهمگن نداشتند.
comfort and haase فعالیت های هماهنگی را در بین سازمان های دولتی، خصوصی و غیرانتفاعی که در پاسخ به طوفان کاترینا ایجاد شده بودند را بررسی کردند. سپس یک مدل سازگاری خودکار را پیشنهاد می کنند که می تواند عملکرد سازمانی را با پشتیبانی از ویژگی هایی مانند دسترسی به موقع به اطلاعات و تبادل اطلاعات بین سازمان ها در سطوح مختلف (مثلاً در ایالت و منطقه ای) بهبود بخشد.
Background:
تئوری فنی اجتماعی
تئوری اجتماعی-فنی در کار seminal، trist،bonfofth برجسته شده است.
پژوهش مارک برگ
برای درک چالش های هماهنگی بین تیم ها در سطح محلی، گروه های تمرکز را با کارکنان EMS و ED در یک مرکز پزشکی آکادمیک تشکیل دادیم. در گروه های تمرکز، به شرکت کنندگان یک سناریوی بحران در منطقه محلی داده شد. سپس از آن ها خواسته شد تا به سناریو بر اساس اینکه اگر در زمان واقعی در حال شکل گیری بود، پاسخ دهنده این مطالعه توسط هیئت نظارت بر موسسات بیمارستان تائید شده است.
ما هفت گروه تمرکز را با مجموع 21 نفر از کارکنان EMS و ED در مرکز پزشکی هرشی HMC) یک بیمارستان آموزش عالی در پنسیلوانیا) انجام دادیم. HMC یک بیمارستان 500 تختی است که تقریباً 48000 مراجعه کننده بخش اورژانس در هر سال دارد.
تیم ED HMC شامل ارائه دهندگان مراقبت بهداشتی ازجمله پزشکان اتند ، رزیدنت ها، پرستاران و کارکنان پرستار، تکنسین های پزشکی اورژانس و سایر کارکنان حمایتی مدیریتی .
اعضای تیم EMS شامل:
خدمات LifeLion: دو هلی کوپتر مجهز به تجهیزات پزشکی و یک آمبولانس زمینی مراقبت ویژه همراه ،متخصص اطفال . یک مرکز از خدمات LifeLion حمایت می کند. CC توسط متخصصان ارتباطات پزشکی هوایی آموزش دیده مجهز شده است.
خدمات EMS دانشگاه : نه آمبولانس زمینی مجهز
هر دو خدمات، بیماران را از صحنه حادثه به ED منتقل می کنند.
ما سه گروه تمرکز را با ارائه دهندگان مراقبت هایی که در ED HMC کار می کنند و سه گروه تمرکز با کارکنان EMS متعلق به خدمات LifeLion و UEMS و یک گروه تمرکز با کارکنان مرکز ارتباطات ایجاد کردیم .
پس از ارائه یک رخداد به شرکت کنندگان از آن ها سوال های متعددی در مورد نحوه پاسخ به این رویدادها پرسیدیم. سوالات مربوط به نیازهای اطلاعات و ارتباطات آن ها، استفاده از ICT خود و نقش و مسئولیت آن ها در طی بحران (جدول 3) بود. در طی گروه های تمرکز، دو پژوهشگر در اتاق حضور داشتند، یادداشت برداری می کردند و بحث را هدایت می کردند. ما گروه های تمرکز را ضبط کردیم و همچنین جلسات بررسی (مروری) را بعد از بحران برگزار کردیم. تا درباره جنبه های مثبت و منفی پاسخ هماهنگ در طول تمرین صحبت کنیم. پس از رونوشت برداری از داده های گروه های تمرکز، نظریه grounded برای انجام تحلیل داده ها استفاده کردیم.
یک روشی برای انجام تجزیه وتحلیل داده های کیفی است.
تئوری GT و تئوری فنی-اجتماعی اهداف مختلفی داشتند. تئوری ST توجه ما را بر روی تعامل بین ویژگی های اجتماعی و فنی هماهنگی بین تیمی متمرکز می کند. از تکنیک های GT برای شناسایی دسته ها به عنوان چیزی که از داده ها استخراج شد استفاده کردیم.
ارایه رخداد ها به شرکت کنندگان
یادداشت برداری
جلسات مروری(بررسی جنبه های مثبت و منفی پاسخ ها(
جمع اوری داده ها
رو نوشت برداری(بررسی بند ب بند و خط به خط داده ها جهت یلفتن مشترکات و شباهت ها)
کدگزاری
دسته بندی با استفاده از گراندد تئوری
ساخت فرضیه اولیه
تحلیل بیشتر برای رد یا تایید این فرضیات
بررسی عمیقتر متن
شناسایی چالش ها
از گروه های تمرکز ما سه نوع عمده از چالش ها را شناسایی کردیم که اعضای تیم ED و EMS در هماهنگ کردن فعالیت هایشان مواجه شدند. این چالش ها عبارتند از: 1- ناکارآمد بودن ICT فعلی 2- فقدان زمینه مشترک 3 – ضعف جریان اطلاعاتی.
ناکارآمد بودنICT فعلی
با توجه به اهمیت ارتباطات برای هماهنگی بین تیمی، انواع ictها استفاده می شوند.
شرکت کنندگان در گروه های تمرکز، اشاره به استفاده از پیجر ها، سیستم های رایانه ای،رادیو، موبایل وارتباطات چهره به چهره به عنوان وسیله ارتباطی در پاسخ به بحران می کنند.
ناکارآمد بودنICT فعلی
یکی از مکانیسم های اصلی برای هماهنگی بین تیم های EMS و ED، فناوری های ارتباطی مانند تلفن های همراه و سیستم رادیویی است.
این فناوری ها برای حمایت از جریان اطلاعات بین تیم ها مهم هستند. درنتیجه بخش مهمی از مکانیسم های ارتباطی این تیم ها است.بااین حال، این دستگاه ها اغلب دارای محدودیت های شدید هستند. شرکت کنندگان گروه تمرکز تیم ED گزارش دادند که آن ها ضعف ارتباطی را با اعضای تیم EMS تجربه کردند زمانی که دستگاه های هر دو تیم در نقطه کور بودند.
علاوه بر این، شرکت کنندگان تیم EMS مسائل دیگری که به طور قابل توجهی بر هماهنگی آن ها تاثیر می گذارد را برجسته کرده اند. به عنوان مثال، رادیوهای دوطرفه به علت عدم اتصال بین فرکانس های خاص، به طور موثر در بسیاری از مناطق کار نکردند.
Free PPT _ Click to add title
محل حادثه یکی دیگر از عوامل مهم بود
در نتیجه، تمرکز روی استفاده از یک راه حل کم فن آوری – کاغذ – به عنوان یک ابزار ارتباطی که از هماهنگی حمایت می کند گذاشته شد
بسیاری از شرکت کنندگان گروه تمرکز ما کاغذ را بر سیستم های کامپیوتری برای هماهنگی بین تیم های ED و EMS ترجیح دادند. ماهیت بحرانی زمان در واکنش یکی از دلایل این ترجیحات بود.
عدم توانایی سیستم های کامپیوتری در حال حاضر
کاغذی که توسط اعضای تیم EMS در بالا مطرح شده است، ورق تریاژ تلفات یا "sheet yellowMCI" است که توسط هر دو تیم ED و EMS مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق ها برای جمع آوری اطلاعات در مورد بیماران در محل حادثه مورد استفاده قرار می گیرند
با این حال، برای تمام مزایایی که کاغذ فراهم می کند، هنوز هم هماهنگی در زمان واقعی بین تیم ها را تسهیل نمی کند. بنابراین، هرچند کاغذ یک ابزار هماهنگی مفید است،هنوزما نیاز به غلبه بر ناکافی بودن ICT های فعلی داریم
فقدان زمینه مشترک:
یکی از بزرگترین چالش های هماهنگ کردن پاسخ بحران، توسعه و حفظ دانش "متقابل" در میان تیم های ED و EMS پراکنده شده جغرافیایی است.
تجربه و تعامل دو مکانیسم مهم است که با آن زمینه مشترک برقرار می شود.
یکی دیگر از عوامل جالب که زمینه مشترک را تحت تاثیر میگذاشت به میزان اطلاعاتی است که در واقع بین تیم ها به اشتراک گذاشته شده است مربوط بود .
اگر زمینه مشترک وجود داشته باشد، تیم ها می توانند حتی با حداقل اطلاعات هماهنگ کنند، زیرا هر تیم تیم دیگر را درک می کند.
ضعف در جریان اطلاعات
کارکنان CC نوعی اختلال در جریان اطلاعات را برجسته می کنند. آنها نگران بودند مبادلات اطلاعاتی بین تیم های ED و EMS اغلب از طریق آنها اتفاق نمیافتد،همانطور که در پروتکل مورد نیازوجوددارد.
اطلاعات ازطریق کانال های مختلف منتقل میشود نه کانال های پیش بینی شده که منجر به خرابی در جریان اطلاعات می شود زیرا افراد مهم اغلب "از حلقه خارج می شوند.
دربخش قبلی،ما سه چالش برجسته برای هماهنگی بین تیم های EMS و ED شناسایی کردیم. اکنون توجه شما را به بحث در مورد مفاهیم گسترده این چالش ها جلب می کنیم.
دوتا ازمسائل اجتماعی و فنی: آگاهی وزمینه و جریان کار است.
این دو مسائل اجتماعی وفنی به الزامات طراحی مربوط هستند. طراحان نیاز به دانستن نیازهای واقعی در هنگام طراحی سیستم ها دارند.
آگاهی:
حفظ آگاهی ازفعالیت های درحال انجام برای هماهنگی بین تیم های EMS و ED بسیار مهم است زیرا این تیم ها از لحاظ جغرافیایی جداشده اند.
تابلوی نمایش
پیگیری بسیاری از تیم های پاسخ دهنده اول و همچنین کارمندان ED
جریان کار:
ارائه مراقبت مناسب در طی یک پاسخ بحرانی بستگی به "اطلاعات مناسب برای افراد مناسب در زمان مناسب" دارد.اختلال درگردش کارمعمولا زمانی اتفاق می افتد که اعضای تیم با اعضای مناسب تیم های دیگر ارتباط برقرار نمی کنند
ICT ها باید برای پشتیبانی ازگردش کاربین تیم طراحی شوند.
یکی از مشکلات کلیدی در هماهنگی بین تیم های توزیع شده جغرافیایی، مشکلاتی است که تیم ها برای فراهم ساختن زمینه برای تیم های دیگر در ارتباط با یکدیگر دارند
فقدان اطلاعات در چنین محیطی که به سرعت در حال تغییر است،باعث می شود که این امر مشکل تر شود
زمینه
خلاصه نکات:
آنچه قبلا شناخته شده بود
• هماهنگی بین تیم ها در شرایط بحرانی دشوار است
• اکثر فناوری اطلاعات و ارتباطات برای پشتیبانی از هماهنگی بین گروهی نه درون گروهی طراحی شده است.
آنچه این مطالعه به دانش ما اضافه کرده است
• سه چالش عمده برای هماهنگی بین تیم وجود دارد.
چالش های عمده برای هماهنگی بین تیم بین تیم های خدمات اورژانس و تیم های اورژانس، یک جنبه اجتماعی و فنی قوی دارد
Thank You