تحلیل معماری گروه مدارس سیمون ویل در کلمبس + یک نمونه دیگر
گروه طراحی؛ موقعیت؛ مساحت
مدارس
موقعیت: کلمبز، فرانسه
معماران: Dominique Coulon & Associés
مساحت: 7600 متر مربع
سال : 2015
تولید کنندگان: Hunsinger، ارزن، PRODESIGN، REZZA، SEE SIMEONI، SOLSTYCE، Zumtobel
مهندس سازه : Batiserf
مهندس برق : BET G.Jost
آکوستیک: پروژه صدای یورو
مهندس مکانیک: سولارس باوئن
معرفی پروژه
گروه مدارس Simone Veil که توسط Dominique Coulon & Associés در کلمبز طراحی شده اند،
گروه مدارس «Simone Veil» دارای یک عنصر ساختاری در ترکیب شهری محله جدید بوم گردی را تشکیل می دهد. در بافت متراکم شهری، روبروی یک پارک و در کنار کارگاه های تعمیر و نگهداری خط جدید تراموا قرار گرفته است.
ورودی مدرسه
بهره گیری از رنگ های متنوع در دیوار برای ایجاد محیط شاد و جذاب
ساختمان در سه طبقه ایجاد شده است. قطعه زمین کوچک است و قسمت های پشت بام برای قرار دادن کلاس های درس و باغ های آموزشی مدرسه ابتدایی استفاده می شود. این گروه همچنین شامل یک سالن ورزشی، یک غذاخوری، یک کتابخانه و مراکز نگهداری از کودکان خارج از مدرسه است. ساختمان بسیار ضخیم است.
حفره های بیرون زده شده از نماها به عنوان وجوه عمل می کنند و نور را جذب می کنند و آن را به عقب منعکس می کنند. بسیاری از مسیرهای ترافیکی جانبی هستند و آنها را متنوع و روشن می کند. تعدادی پاسیو قلب ساختمان را آبیاری می کنند و نور طبیعی را به ضخامت آن وارد می کنند. شفافیت های داخلی غنای بیشتری به مسیرهای ترافیکی می بخشد.
تنوع در تیپ بندی پنجره ها
ویژگی طراحی
بهره گیری از نور طبیعی در فضای کلاس ها
استفاده نمودن از رنگ های شاد در فضای داخلی
در سمت شهر، ساختمان یک بافت روستایی ارائه می دهد. نوارهای چوب درمان نشده (با پوست باقی مانده) بر ناهمواری مربوطه تاکید می کند.
طبقه همکف از مزیت شفافیت از طریق حیاط سرپوشیده برخوردار است و نمایی اجمالی از زمین بازی چند رنگی را ارائه می دهد که در نظر گرفته شده است که یک جهان بسیار مستقل و مصنوعی باشد. رنگ های روشن فضا را تغییر می دهند و آن را گسترش می دهند تا مکانی برای تحریک آموزشی ایجاد شود.
به دلیل وجود حیاط مرکزی کلیه کلاس ها از نور طبیعی بهره می ببرند
دسترسی بین طبقات از طریق پله صورت می گیرد
https://www.archdaily.com/792502/simone-veil-group-of-schools-in-colombes-dominique-coulon-and-associes?ad_medium=widget&ad_name=more-from-office-article-show
https://www.arch2o.com/schools-colombes-dominique-coulon-associes/
https://www.pinterest.cl/pin/393642823663752743/
https://www.domusweb.it/en/architecture/2016/09/01/simone_veil_school_dominique_coulon.html
https://coulon-architecte.fr/projet/557/colombes
https://www.architonic.com/es/project/dominique-coulon-associes-the-simone-veil-group-of-schools/5104351
نمونه موردی دوم- تحلیل معماری مدرسه Vil Genis اثر BPA ARCHITECTURE
گروه طراحی؛ مساحت؛ موقعیت
مدارس
موقعیت: ماسی، فرانسه
معماران: BPA ARCHITECTURE
مساحت: 5000 متر مربع
سال : 2021
سازندگان: AutoDesk، Arcelor Mittal، BETON BAS CARBONE
معمار اصلی: اولیویه شرتنلایب
مهندسین سازه: : EDEIS
مهندس محیط زیست: EDEIS
مهندس آکوستیک: پیر پاسکوینی
منظره ساز: SLAP PAYSAGE
معرفی پروژه
این مدرسه در حاشیه محله جدید، در لبه بین طبیعت و شهر واقع شده است، که در نتیجه توجه ویژه ای به چشم انداز دارد. بنابراین هدف این پروژه ارائه مدرسه ای با کیفیت معماری و محیطی خاص، راحت و پاسخگو به چالش ها و محدودیت های سایت به کودکان محله است.
ادغام شهری این ساختمان نزدیکی با ساکنان را نشان می دهد و به میدان Ecoles باز می شود. ورودی پارکینگ زیرزمینی به سمت خیابان Vilgénis به میدان تجارت قرار گرفته است، بنابراین یک منطقه ورودی امن به مدرسه را تضمین می کند.
این مدرسه در حاشیه محله جدید، در لبه بین طبیعت و شهر واقع شده است، که در نتیجه توجه ویژه ای به چشم انداز دارد.بنابراین هدف این پروژه ارائه مدرسه ای با کیفیت و آسایش خاص معماری و محیطی و پاسخگویی به چالش ها و محدودیت های سایت به کودکان محله است.
فضاهای پر نور فضای باز را به داخل می آورد و محیط آموزشی راحت را برای معلمان و کودکان تسهیل می کند. فضاهای داخلی به فضاهای بیرونی جریان پیدا می کنند و باعث سهولت گردش و ارتباط بصری بین این دو می شوند.
سیرکولاسیون
ورودی مدرسه
حجم ساختمان یک نوع شناسی H است که امکان پاسخ منطقی به سازماندهی مورد نظر موجودیت های مختلف سازنده پروژه را فراهم می کند و به همان اندازه بهترین جهت گیری را برای فضاهای داخلی و خارجی ارائه می دهد، کلاس های درس از جهت گیری جنوبی بهره می برند که ایده آل است.
دسترسی بین طبقات از طریق پله صورت می گیرد
با برخورداری از سطح دسترسی برای مناطق پذیرایی، زمین های بازی، رستوران و کلاس های درس بخش جوان تر، ساختمان در دو طبقه برای بخش بزرگ تر توسعه می یابد.
تیپ بندی پنجره ها
https://www.archdaily.com/998901/vil-genis-school-bpa-architecture?ad_source=search&ad_medium=projects_tab
https://wooooooow.cn/vil-genis-school-bpa-architecture-france/
https://globaldesignnews.com/responding-to-the-constraints-of-the-site-this-school-in-france-by-bpa-architecture-and-slap-paysage-features-an-h-typology-that-offers-the-ideal-orientation-of-indoor-and-outdoor-spaces-to-facilitat/