تحلیل مدرسه فنی و حرفه ای هرنینگشلم
در طی یک مسابقه در سال 2014 پروژه مدرسه فنی و حرفه ای هرنینگشلم طرح معمار C.F. Møller برنده انتخاب شد.
این ساختمان از سه بلوک جداگانه در زیر سقف شیب دار تشکیل شده است. از نظر مقیاس ، این بنا با محیط اطرافش در تضاد است ودر قسمت جنوبی از سه طبقه و قسمت شمالی به دو طبقه کاهش می یابد.
ساختار گوه ای شکل ، سه فضای بیرونی جدید را برای آموزش و آرامش ایجاد می کند که در کنار محیط مستقر قرار گرفته اند. این چشم انداز برای پشتیبانی از یادگیری و تنظیم شرایط آب و هوایی کل منطقه طراحی شده است.
فضاهای آموزشی ستون فقرات ساختمان هستند. آنها در اطراف یک فضای مشترک متحد ، که به عنوان یک محیط مطالعه انعطاف پذیر عمل می کند ، سازمان یافته اند.
گروه طراحی، مساحت، موقعیت
معماری : C.F. Møller
موقعیت: دانمارک
زیربنا: 7400 مترمربع
سال: 2014
مدرسه فنی و حرفه ای جدید هرنینگشلم خود را بعنوان یک ساختمان مستقل در یک پردیس متشکل از ساختمان های اموزشی به اثبات رسانده است. در ارتباط با بافت اطراف مدرسه که در آن ها فضاهای شهری دعوت کننده امکان فعالیت و تدریس در فضای خارجی را فراهم می سازند،این مدرسه با تمرکز بر خلق فضاهای آموزشی بهینه و محیط های مطالعه در درون و بیرون طراحی شده است.
موقعیت
معیارهای ارزیابی سایت عبارتند از:
ظرفیت سایت
شکل / متناسب
دسترسی
ترافیک
سطح سر و صدا
امنیت و ایمنی
، برنامه های توسعه آینده
الگوهای جمعیتی
اطراف و نماها.
هدف طراحی
این مدرسه در داخل – با تمرکز بر ایجاد محیط یادگیری و مطالعه بهینه در رابطه با زمینه اطراف طراحی شده است که در آن فضاهای شهری با استقبال ، امکان کار و آموزش در فضای باز را فراهم می کنند.
دسترسی بین طبقات از طریق آسانسور و در مواقع اضطراری از طریق پله صورت می گیرد.
بررسی فرم
در طراحی ساختمان این فرض مد نظر قرار داده شده است که رفتار و اندیشه ما توسط محیط فیزیکی پیرامون ما شکل می گیرد. فرم محیط آموزشی –معماری آن تاثیری قابل ملاحظه در پروسه آموزش روزانه دانش آموز دارد، و بنابراین با قواعد مدرن و دموکراتیک طراحی شده است.
دسترسی بین طبقات از طریق پله و آسانسور صورت می گیرد
ویژگیهای طرح
این ساختمان یک ساختار گوشه دار است که سه حجم ساختمانی را در زیر یک سقف شیبدار گرد هم می آورد، در مقیاس مناسب به ساختمان های مجاور از طریق کاهش ارتفاع از سه طبقه در جنوبی ترین بخش تا دو طبقه در شمال، پاسخ می دهد.
این ساختمان گوشه دار سه فضای شهری خارجی و فضاهای آموزشی بوجود می آورد که در ارتباط با ساختمان های همسایه هستند؛که عبارتند از:
پلازا
باغ مطالعه
یک باغ در جلوی مجموعه.
ورودی اصلی ساختمان
ورودی اصلی ساختمان برای ایجاد حس دعوت شوندگی به صورت تو رفتگی اجرا شده است.
پلازا تبدیل به مقصدی مهم می شود که موسسات و افراد موجود در ساختمان را حول یکدیگر گرد می آورد. این پلازا فضای سبز را در شکل دو شکاف بزرگ در بتن ادغام می کند؛
به این ترتیب مقیاس شهری و مقیاس انسانی را ادغام می نماید. در آب وهوای خشک، فرورفتگی های مثلثی فضاهایی را برای نشستن در فضای سبز مهیا می سازند.
در زمان بارش باران، فرورفتگی ها همچون یک مجرای نفوذ و نگهداری آب باران عمل می کنند و آب باران را دفع می نمایند.
نورپردازی ساختمان
چوب لباسی
فضای مثلثی مکانی برای نشستن
بررسی فضای سبز
در سمت غرب و حول درختان موجود، یک باغ آرام و سبز که باغ مطالعه نامیده می شود به منظور مطالعه، تفکر و تعمق شکل گرفته است؛ درحالیکه در جنوب فضایی نیمه بازتر در مقابل باغ با دسترسی مستقیم از کلاس های طبقه همکف واقع شده است.
ایجاد فضاهای متنوع برای استراحت – تنوع در مبلمان
بررسی سقف
یک شکاف در حجم ساختمان به سوی پلازا یک زبان ویژه معماری برای مدرسه می آفریند. سقف معلق یک فضای خارجی را پوشش می دهد، و رابط میان انتقال به ساختمان های کوتاه تر در شمال است و با وضوح ورودی اصلی مدرسه و نمای شیشه ای در طبقه همکف که آموزش های متنوع و آثار از طریق آن ها دیده می شود؛ را برجسته می سازد.
بررسی فضای داخلی
طراحی داخلی مدرسه فنی و حرفه ای؛ فضاهای آموزشی ای که ستون فقرات ساختمان هستند حول یک فضای جمعی واحد سازماندهی شده اند که بعنوان یک محیط اموزشی چندمنظوره نیز به کار می رود.
فضاهای آموزشی به صورت دو به دو دسته بندی شده اند تا دسترسی مستقیم به فضاهای جمعی از تمام فضاهای آموزشی مدرسه میسر باشد.
نماها با جهت گیری متفاوت نشان می دهد که چگونه ساخت و سازها ، ابتکار پایدار است
ویژگی های معماری
این ساختمان برای استفاده عمومی طراحی شده است، وفضاهای آموزشی به گونه ای طراحی شده اند که محیط فیزیکی با قواعد آموزشی منعطف و متنوع معاصر تطبیق یابد و از آن پشتیبانی نماید. صندلی ها و تاقچه های توکار به فضاها کیفیت می بخشند و استفاده های غیرمعمول و جایگزین را میسر می سازند.
مبلمان متحرک می توانند فضا را به سرعت برای موقعیت های مختلف تدریس تغییر دهند. فضاهای عمومی مطالعه نیز محیط های فیزیکی متنوعی را برای کار در آن هافراهم می کنند، از اتاق هایی با ارتفاع دو طبقه روبروی باغ و مناسب برای استفاده های کارگاهی گرفته تا فضای کافه دانش آموزی برای دورهمی های غیررسمی دانش آموزان و تا گوشه های آرام تر و دنج تر اختصاص یافته به مطالعه و هر فضای شخصی دیگری برای مطالعه در درون خودش برای استفاده های فضایی متنوع طراحی شده است.
بررسی نمای ساختمان
نماهای ساختمان از طریق جهت گیری، نمایش ساختار، ابتکارات پایدار و اصول نصب از یکدیگر متمایز اند و کاملا با کانسپت معماری تطبیق یافته و در آن ادغام شده اند: نماهای شیشه ای تاقچه ها و بیرون زدگی های عمیقی را مهیا می سازد که برای معماری نمای ساختمان سایه مهیا می کنند،
استفاده از پنل های بزرگ پیش ساخته سیمان فیبردار را در ترکیب با شاترهای طویل حفره دار از جنس برنز اندونیزه شده نما تسهیل می کند و به این ترکیب گرما و تنوع می بخشد.
فضاهای یادگیری حول یک فضای مشترک متحد سازماندهی می شوند که همچنین به عنوان یک محیط یادگیری انعطاف پذیر عمل می کند.
https://pooyano.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B3%D9%87-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D8%AD%D8%B1%D9%81%D9%87-%D8%A7%DB%8C/
https://www.archdaily.com/875235/herningsholm-vocational-school-cf-moller/595d8af1b22e38537c00004a-herningsholm-vocational-school-cf-moller-cross-section-sustainable-features
https://www.cfmoller.com/p/Herningsholm-Vocational-School-i3156.html
https://archello.com/project/herningsholm-vocational-school
http://www.jcreview.com/fulltext/197-1591333558.pdf
https://aasarchitecture.com/2016/06/topping-ceremony-herningsholm-vocational-school-c-f-moller-architects.html/