تارا فایل

مقاله افراد ساکن در خوابگاه ها


بخش 1 ماهیت علم کار
B: کدام روش آسانتر است نمونه گری تصادفی ساده یا نمونه گیری تصادفی سیستماتیک.
C: آیا استفاده از نمونه گیری تصادفی سیستماتیک معقول به نظر می رسد برای برگزاری یک بازی جواب خود را شرح دهید.

1053 نمونه افراد ساکن در خوابگاه ها
دانشجویان ساکن در خوابگاه های دانشگاه نیویورک در اتاقهای 8 تخته ، که سوئیت نامیده می شود زندگی می کنند. 48 سوئیت در آنجا وجود دارد با 8 دانشجو در هر سوئیت.
A : روش نمونه گیری خوشه ای را توضیح دهید برای به دست آوردن یک نمونه 24 تایی از افراد ساکن در خوابگاه.
B: دانشجویان نوعا دوستان هم کلاسی خود را به عنوان هم اتاقی انتخاب می کنند با این نظر آیا شما فکر می کنید نمونه گیری خوشه ای روشی خوبی است برای به دست آوردن یک نمونه نماینده از افراد ساکن در خوابگاه جواب خود را شرح دهید.
C: مدیریت دانشگاه لیستهای مجزایی از افراد ساکن در خوابگاه با سطح آموزشی آنها در اختیار دارد تعداد افرااد ساکن در خوابگاه با هر سطح آموزشی در زیر آورده شده است.
تعداد افراد ساکن در خوابگاه
سطح آموزشی
128
سال اول
112
سال دوم
96
سال سوم
48
سال چهارم
از جدول استفاده کنید برای طراحی روشی برای به دست آوردن یک نمونه طبقه ای 24 تایی از افراد ساکن در خوابگاه نمونه گیری تصادفی طبقه ای را با اختصاص متناسب استفاده کنید.
گسترش مفهوم و مهارت
1.36: در نمونه گیری تصادفی ساده اندازه همه نمونه های داده شده، نسبتا برابر هستند ایا این در نمونه گیری تصادفی سیستماتیک نیز صادق است؟ جواب خود را شرح دهید.
1.37: سو استفاده اخلاقی کاخ سفید
در June , 27 1996 مقاله ای در روزنامه Wall Street چاپ شد که نتایج ملی آراء در خصوص کاخ سفید را نشان می داد که FBI در مورد اعضای حزب اصلی پرونده هایی را فراهم کرده است که به مباحث اخلاقی مربوط می شود.
سرفصل مقاله این بود بررسی نشان می دهد ادعای کاخ سفید در مورد پرونده های FBI رد شده است. در انتهای مقاله در تعریف ذکر شده روش نمونه گیری داده شده است. در مورد زمینه های مختلف نمونه گیری که در این تعریف به نظر می رسند، بحث کنید.
اخبار آراء روزنامه Wall Stree NISC بر اساس مصاحبه های تلفنی ملی از 2.010 نوجوان بود. شامل 1637 رای دهنده ثبت نام شده بود و از پنج شنبه تا سه شنبه جریان داشته است به وسیله سازمان آراء Robert , Teeter , Peter, Hart سوالهای مربوط به سیاست فقط از افراد ثبت نام شده پرسیده شده است. سوالهای مربوط به اقتصاد و سلامتی از همه نوجوانان پرسیده شده است.
نمونه به دست آمده از 520 نفر بوده که به طور تصادفی از نقاط جغرافیایی در قاره آمریکا انتخاب شده اند. هر منطقه متناسب با جمعیت آن نشان داده شده است. خانواده ها انتخاب شده اند به وسیله روشی که داده شده است همه شماره تلفن های لیست شده و لیست نشده که شامل برابر باشند.
یک نوجوان 17 ساله یا بیشتر از هر خانواده انتخاب شده است به وسیله روش به دست آوردن شماره از پاسخگرهای مرد و زن شانسهای 19 تا 20 وقتی هستند که همه نوجوانان باتلفنهای آنها در آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است نتیجه متفاوت بوده با نتایج آراء با کمتر از 2/2 درصد در بین همه نوجوانان و 5/2 درصد در افراد ثبت نام شده نمونه های مرجع از زیر مجموعه ها بزرگتر هستند.
105 : طرح ازمایش ها
همان طور که در قبل گفته شد، دو روش برای به دست آوردن اطلاعات وجود دارد به جای سرشماری که نمونه گیری و آزمایش کردن می باشند. در بخش 103 و 104 ما راجع به تعدادی از اصول اصلی وتکنیکهای نمونه گیری صحبت کردیم. اکنون ما برای آزمایش کردن روش مشابهی را به کار می بریم. برای شروع، ما معرفی می کنیم تعدادی از اصطلاحات مهم را که کمک می کند به ما برای تشخیص بین الگوهای مطالعه.
مطالعات مشاهده ای و طرح ازمایش
هدف علم آمار هست بررسی این که آیا رابطه ای بین دو چیز وجود دارد، مثل سیگار کشیدن و سرطان ریه، قد و وزن یا تحصیلات و سطح درآمد سالانه. برای این نوع مطالعه ها ضروری است تشخیص دادن بین دو نوع روشی: مطالعه های مشاهده ای و طرح آزمایش ها. در مطالعه مشاهده ای: پژوهشگر خصوصیات مشاهده را ساده می کند و اندازه گیری می کند به عنوان یک بررسی نمونه ای در طرح آزمایش ها.
پژوهشگر رفتارها و خود کنترل را وضع می کند و سپس مشاهده می کند خصیصه ها را و اندازه گیری می کند آنها را. مطالعات مشاهده ای فقط می تواند مجموعه ای را آشکار کند در حالی که طرح آزمایش ها می تواند کمک کند به بررسی علت آنها. مثال های 1010 و 1011 شرح می دهد تعدادی از فرقهای عمده بین مطالعه های مشاهده ای و طرح آزمایشها را.
مثال 1010: یک مطالعه مشاهده ای
وازکتومی و سرطان پروستات: تقریبا 000/450 وازکتومی هر ساله در آمریکا انجام می شود. در این روش جراحی برای جلوگیری از بارداری، لوله حمل کننده اسپرم از بیضه بریده می شود.
چندین مطالعه درباره تجزیه و تحلیل رابطه بین وازکتومی و سرطان پروستات در جریان بوده است. نتایج مطالعه et al e. giovannucci در مقالات انتشار یافت. با توجه به مطالعه گذشته Cohart درباره وازکتومی و سرطان پروستات در مردان آمریکا. (روزنامه انجمن پزشکی آمریکا 1993,vol, 269 (7) ff 878-882
دکتر Edvard e. giovannucci رهبر این مطالعات و اپیدمیولوژیست در Harvard مربوط به Brighom و بیمارستا زنان گفت که: ما 113 مورد سرطان پروستات از بین 22000 مرد یافته ایم که وازکتومی را انجام داده اند. این مقایسه نرخ 70 مورد از بین 22000 مرد را داشته که وازکتومی را انجام نداده اند این مطالعه نشان می دهد در حدود 60٪ ریسک بالا رفتن سرطان پروستات را برای مردانی که وازکتومی انجام داده اند به موجب آن آشکار می شود یک رابطه بین وازکتومی و سرطان پروستات. اما آیا این دلیل عمومی است که انجام وازکتومی باعث خطر افزایش سرطان پروستات است؟
جواب خیر است زیرا این مطالعه مشاهده ای است. پژوهشگران مشاهدات را به دو گروه مردان ساده کرده اند، که یکی از آنها وازکتومی انجام داده اند و دیگری انجام نداده است. بنابراین اگر چه یک رابطه وجود داشت بین وازکتومی و سرطان پروستات این رابطه ممکن است به دیگر عوامل مربوط باشد. ( برای مثال مزاج و طبیعت) که تعدادی انجام وازکتومی تعدادی از مردان را بیشتر حساس می سازد و همچنین آنمها را در خطر بالای سرطان پروستات قرار می دهد.
در گفته های دکتر Harvard Stuart استاد اورولوژی در دانشگاه و مدرسه پزشکی Virginia که مطالعات جداگانه ای در این زمینه انجام نداده است. این نتایج باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد اما ثابت نمی کند که وازکتومی علت سرطان پروستات است.
مثال 1011 طراحی آزمایش
اسید فولیک و نقص در تولد: برای سالها شواهدی وجود داشت که اسید فولیک باعث کاهش نقصهای عمده در تولد می شود. انتشار مقاله The Arizona Republic در مطالعه مجارستان که شواهد محکمی تا آن روز به وجود آورد.
نتایج مطالعه به وسیله Istuan Dudas , Drs Anrew EGzeizel از موسسه ملی علم و بعداشت به وسیله تهیه ویتامین ضد بارداری ( روزنامه New Englsnd درباره دارد.
1992 , vol 327 (26) , p. 1832
برای مطالعه دکترها نام 4753 زن باردار را ثبت کردند. زنان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند یک گروه به طور روزانه دریافت کرد دولتی ویتامین را شامل 8/0 میلی گرم اولیه فولیک بود. و گروه دیگر فقط عناصر اثر را دریافت کرد یک کاهش موثر و قوی در نرخ نقص های عمده تولد اتفاق افتاد در بین زنانی که اسید سولفوریک دریافت کردند 13 تا از هر 1000 تا برای آن زنانی که اسید سولفوریک دریافت نکردند. برای نمایان شدن فرق توجه کنید به مطالعه مشاهده در مثال 1015 این یک طرح آزمایش است و به بررسی علت کمک کند. پژوهشگران مشاهدات را به دو گروه زنان ساده نکردند اما به جای آن به طور تصادفی یک گروه که به طور روزانه اسید سولفوریک دریافت می کرد و گروه دیگر فقط عناصر اثر دریافت می کرد.
مطالعه ارائه شده در مثال 1011 سه اصل اساسی طراحی آزمایش شرح می دهد کنترل تصادفی کردن و پاسخ کنترل: دکترها مقایسه کردند نرخ نقص های مهم تولد را در زنانی که اسید فولیک دریافت می کردند و آنها فقط عناصر اثر دریافت می کردند. این مقایسه کنترل شد برای چنین چیزهایی به عنوان را داوری بی اثر در حالی که پاسخ موضوع ها با نظر تیمار خاص نسبت به تیمار خود به خودی بهتر است.
تصادفی کردن: زنان به دو گروه به طور تصادفی تقسیم شدند برای دوری از انتخاب غرض مندانه در تشکیل گروه ها و همچنین کمک به دفع مشکلات فراموشی بالقوه عاملها شبیه شیوه زندگی و حس عاطفی. پاسخ: تعداد زیادی از زنان برای این مطالعه در نظر گرفته شدند که بسازند آن را نسبتا دو گروه خلق شده به وسیله تصادفی کردن که شبیه باشد و همچنین افزایش شانس ها برای اشکار شدن یک نقص مربوط به اسید سولفوریک اگر چنین نقصی وجود داشته باشد.
در مطالعه اسید سولفوریک هر دو را روی اسید فولیک ( 8/0 میلی گرم و ضرورتا هیچ) تیمار نامیده می شوند در زمینه طرح آزمایش عموما هر وضعیت آزمایش یک تیمار نامیده می شود، که ممکن است چند تا داشته باشیم. در قسمت کلید حقیقت خلاصه شده است بحث ها در مورد اصول طرح آزمایش.
کلید حقیقت 101 اصول طرح آزمایش.
با اصول طرح آزمایش زیر یک پژوهشگر قادر است تفاوت هی نتایج را در یک آزمایش که به طور غیر معقول توصیف می کند فرصتهای شبیه را که باعث درمان تیمار هستند متوجه شود.
کنترل: تعدادی از روشها باید استفاده شوند برای کنترل برای نقصی های مربوط به عامل ها از بقیه علایق مقدماتی.
تصادفی کردن: موضوعها باید به طور تصادفی به گروه هایی تقسیم شوند برای دور شدن از انتخاب غرض مندانه در تشکیل گروه ها که گروه هی هر چه بیشتر ممکن را بسازد.
پاسخ: به تعداد کافی آزمودنی باید استفاده شود تا از گروه های تصادفی شده مطمئن شویم که به طور نزدیک شبیه یکدیگرند و افزایش فرصتها برای آشکار شدن تفاوتها میان تیمارها که اگر چنین تفاوتهایی واقعا باشد.
105 طراحی آزمایش: یک روش مهم کنترل هست مقایسه چندین رفتار در حقیقت یکی از وضعیت های آزمایش معمولی که شامل یک رفتار خاص و بی اثر و البته مواد دارویی بی اثر یا بی ضرر است. از لحاظ فنی هر و رفتار خاص و بی اثر تحت درمان هستند. گروهی که درمان خاصی را دریافت می کند گروه تیمار نامیده می شود و گروهی که داروی بی اثر دریافت می کند گروه کنترل نامیده می شود.
در مطالعه اسید فولیک زنانی که اسدید سولفولیک دریافت می کنند گروه تیمار را تشکیل می دهند و آنهاییکه که فقط عناصر اثر را دریافت می کنند گروه کنترل را تشکیل می دهند.
اصطلاحات طراحی آزمایش
ما اکنون تعدادی از اصطلاحات اضافی را معرفی می کنیم که در طراحی آزمایش ها استفاده می شود. هر زنی که در مطالعه اسید فولیک هست، در زباان طراحی آزمایش یک واحد آزمایش یا یک آزمودنی است.
به طور عمومی ما تتعاریف زیر را داریم:
تعریف 105: واحدهای آزمایش ، آزمودنی ها
در یک طراحی اازمایش خصوصیات یا مواردی که روی آزمایش ها انجام می شود، واحدهای آزمایش نامیده می شود. هنگامی که واحدهای آزمایش افراد هستند واژه آزمودنی معمولا به جای واحد آزمایش استفاده می شود.
در مطالعه اسید فولیک، پژوهشگران علاقه مند بودند به اثر اسید فولیک روی نقص های مهم تولد که آیا فرزند یک زن در این مطالعه نقص مهمی در تولد داشته ، متغیر پاسخ برای مطالعه هست. بخشی از داوری روزانه اسید فولیک عامل نامیده می شود. در این مورد عامل دو سطح دارد. یعنی 8/0 میلی گرم و ضرورتا هیچ.
هنگامی که فقط یک عامل وجود داشته باشد هر درمانی هست یک ترکیب از سطوح متغیر عامل مثال 1012 یک آزمایش را نشان می دهد که در آن 2 عامل وجود دارد.
مثال 1012 طراحی ازمایش
وزن به دست آمده از مشعل طلایی انجیر: مشعل طلای انجیر ( نام گیاه شناسی هست Trichocreus Spachianus) یک انجیر ردیفی بومی متعلق به آرژانتین است که منظره بالقوه عالی دارد.
William Feldman .Frank Crosswhite دو پژوهشگر در Thompaon Boyce جنوب عرب Aroboretum هدایت کردند یک بررسی دقیق روش های بهینه را برای تولید این انجیرها.
پژوهشگران آزمایش کردند که میان دیگر چیزها تاثیرات تلمپر هیدروفیلیک و رژیم آبی روی وزن بهتر هستند.
پلیمر هیدروفیلیک استفاده می شود به عنوان اضافات خاک برای نگهداری رطوبت در ریشه منطقه مورد نظر: برای مطالعه پژوهشگران انتخاب می کنند P-4 Broad leaf پلی اکریلامیدرا که مخفف آن P4 است . پلیمر هیدروفیلک همچنین استفاده می شود یا نمی شود و 5 رژیم آبی به کار برده می شود.
هیچ، سبک، متوسط ، سنگین و خیلی سنگین: مشخص کنید a: واحدهای آزمایش b: متغیر پاسخ، cک عاملها ، d سطوح هر عامل، e تیمارها
راه حل : a واحدهای آزمای هستند انجیرهای استفاده شده در مطالعه
B: متغیرهای پاسخ وزنهای حاصل هستند.
C عاملهای پلیمر هیدروفیلک و رژیم آبی هستند.
D: پلیمر هیدروفیلک دو سطح دارد: با آن و بدون آن. رژیم آبی 5 سطح دارد: هیچ، سبک، متوسط، سنگین و بسیار سنگین.
E: هر تیمار یک ترکیب از یک سطح پلیمر هیدروفیلک و یک سطح رژیم آبی است. شرح تیمار در جدول 108 است. در این جدول ما خیلی سنگین را با Xheavey خلاصه کردیم.
طراحی برا 10 تیمار در مطالعه انجیر جدول 108
خیلی سنگین
سنگین
متوسط
سبک
هیچ

آب خیلی سنگین بدون p4 (تیمار5) آب خیلی سنگین با P4 (تیمار 10)
آب سنگین بدون p4 (تیمار4) آب سنگین با P4 (تیمار 9)
آب متوسط بدون p4 (تیمار3) آب متوسط با P4 (تیمار 8)
آب سبک بدون p4 (تیمار2) آب سبک با P4 (تیمار 7)
بدون آب بدون p4 (تیمار1) بدون آب با P4 (تیمار 6)
بدون P4 با با P4
برای این آزمایش 10 تمیار متفاوت وجود دارد.
ما اکنون تعاریف چندین الگوی مهم معمول استفاده شد در طرح آزمایشها را که قبال معرفی کردیم، ارائه می کنیم.
تعریف 106 : متغیر پاسخ- عاملها، سطوح و تیمارها.
متغیر پاسخ: نتیجه آزمایشها که اندازه گیری می شود یا مشاهده می شود.
عامل: متغیری که اثر آن روی متغیر پاسخ در آزمایش مورد علاقه است.
سطوح : ارزشهای ممکن یک عامل
تیمار: هر وضعیت آزمایش برای ازمایش های یک عاملی تیمارها سطوح عامل مفرد هستند. برای آزمایشهای چند عاملی هر تیمار یک ترکیب از سطوح عاملها است.
طراحی اماری:
در ابتدا ما تیمارها را انتخاب کردیم، ما باید تصمیم بگیریم که چگونه واحدهای آزمایشی به عنوان تیمار تعیین شوند. ( یا برعکس) زنان در مطالعه اسید فولیک بهطور یتصادفی به دو گروه تقسیم شده اند: یک گروه اسید فولیک دریافت می کند و گروه دیگر تنها عناصر اثر نشان دریافت می کنند. در مطالعه انجیر، 40 مورد.
به طور تصادفی به 10 گروه 4 تایی تقسیم شوند و سپس هر گروه با یک تیمار مختلف از بین 10 تا در جدول 801 تعیین شد در هر دوی این آزمایش ها از طرح کاملا تصادفی شده استفاده می کنیم.
تعریف 107 طرح کاملا تصادفی شده
در یک طرح کاملا تصادفی شده تمام واحدهای آزمایش به طور تصادفی از بین تمام تیمارها، تعیین می شوند. طرح کاملا تصادفی شده یکی از معمول ترین و ساده ترین طرح هاست. اما آن همیشه بهترین طرح نیست. چندین روش در طرح کاملا تصادفی شده وجود دارد.
برای مثال در یک طرح بلوک تصادفی شده واحدهای آزمایشی که در روش شبیه هستند و انتظار داریم که اثر روی متغیر پاسخ در بلوکها به طور گروهی باشد. سپس تخصیص تصادفی واحدهای آزمایش به تیمارهای بلوک به بلوک ساخته می شود.
تعریف 108 طرح بلوک تصادفی شده:
در طرح بلوک تصادفی شده واحدهای آزمایش به طور تصادفی تعیین می شوند از بین تمام تیمارهای جداگانه درون هر بلوک. در مثال 1013 ما فرقهای بین طرح کاملا تصادفی شده و طرح بلوک تصادفی شده را بیان می کنیم.
مثال 1013 طرحهای اماری.
مسافت طی شده توسط توپ گلف: فرض کنید می خواهیم مقایسه کنیم مسافت طی شده برای 5 نوع مختلف توپ گلف را برای 40 گلف باز روی یک روش بحث کنید که مقایسه (سنجش) بر اساس آن قرار گیرد.
A: طرح کاملا تصادفی شده
B: طرح بلوک تصادفی شده
راه حل : در این جا واحدهای آزمایشی گلف بازها هستند. متغیر پاسخ مسافت طی شده است، عامل نوع توپ گلف است، و سطوح ( و تیمارها) 5 نوع هستند.
A: برای یک طرح کاملا تصادفی شده ما به طور تصادفی 40 گلف باز را به 5 گروه 8 تایی تقسیم می کنیم و سپس به طور تصادفی هر گروه به انواع ختلف توپ تخصیص داده می شود. همان طور که در شکل 105 شرح داده شد.
B: جنس در مسافت طی شده تاثیر دارد. از طرح بلوک تصادفی شده استفاده کنیم . که بلوکهای آن جنس می باشند که یقینا یکروش بهتر است. ما می توانیم با 40 گلف باز کار را شروع کنیم یا بگوییم 20 مرد و 20 زن. ما به طور تصادفی تقسیم می کنیم 20 مرد را به 5 گروه 4 تایی و سپس به طور تصادفی هر گروه از مردهای به انواع مختلف توپ تخصیص داده می شود همین طور ما به طور تصادفی تقسیم می کنیم 20 زن را به 5 گروه 4 تایی و سپس به طور تصادفی.
هر گروه از زنها به انواع مختلف توپ اختصاص داده می شود همان طوری که در شکل 106 نشان داده شده است.
مقایسه مسافت طی شده:
نوع 1 گروه اول
نوع 2 گروه دوم
نوع 3 گروه سوم
نوع 4 گروه چهارم
نوع 5 گروه پنجم

مقایسه مسافت طی شده
نوع 1 گروه اول
نوع 2 گروه دوم
نوع 3 گروه سوم
نوع 4 گروه چهارم
نوع 5 گروه پنجم

مقایسه مسافت طی شده
نوع 1 گروه اول
نوع 2 گروه دوم
نوع 3 گروه سوم
نوع 4 گروه چهارم
نوع 5 گروه پنجم

نوع 1 گروه اول
نوع 2 گروه دوم
نوع 3 گروه سوم
نوع 4 گروه چهارم
نوع 5 گروه پنجم
با بلوک بندی ما می توانیم جدا کنیم و برطرف کنیم تغییرات را در مسافتهای طی شده بین مردها و زنها و به موجب آن آن را آسان تر بسازیم برای آشکار شدن در بین 5 نوع توپ گلف اگر چنین اختلافی وجود داشته باشد.
به اضافه، بلوک بندی این اجازه را به ما می دهد که به طور جداگانه تفاوتهای مسافتهای طی شده در بین 5 نوع توپ برای مردها و زن ها را تجزیه و تحلیل کنیم.

همان طور که شرح داده در مثال 1013 بلوک بنی می تواند استفاده شود برای جدا کردن و برطرف کردن تفاوتهای سیستمتیک در بین بلوکها، و به وسیله آن تفاوتها در بن تیمارها.
بهتر آشکار می شود البته در جایی که چنین اختلافی وجود داشته باشد. بلوک بندی همچنین تحلیل جداگانه اثرات تیمارها روی هر بلوک را ممکن می سازد.
ساده ترین و یکی از معمول ترین طرح های بلوک تصادفی وقتی اتفاق می افتد که فقط یک عامل داریم. با این وجود ما فقط بخش کوچکی از سطح وسیع و مهم این موضوع را بررسی کردیم که خیلی از دروس و کتابها به آن اختصاص داده شده است.
بحث بعدی طراحی آزمایش مهیا شده است در بخش طراحی آزمایشها و تجزیه و تحلیل واریانس روی CD Weiss Stats که همراه این کتاب است یا روی Weiss (www. Aw. Com / weiss)
تمرین 105 مفهوم و مهارتهی آماری
1038 تعریف a: مطالعه مشاهده ای b: طرح آزمایش ها
1039 جای خالی زیر را پیدا کنید. مطالعه های مشاهده ای فقط اشتراک ها را آشکار می کند در حالی که طرح آزمایش ها به بررسی آن می پردازد.
104 مفهوم سه اصل از اصول طراحی ازمایش ها را بیان و توضیح دهید.
1041 اسد فولیک و نقص ها در تولد در مطالعه اسید فولیک، 4753 زن توسط دکترها ثبت شدند توضیح دهید که چگونه جدول اعداد تصادفی می تواند استفاده شود برا تقسیم زنها به طور تصادفی به دو گروه یکی با اندازه 2376 و دیگری با اندازه 2377.
1047 وازکتومی و سرطان پروستات : مراجعه کنید به مطالعه وازکتومی / سرطان پروستات بحث شده در مثال 1010. صفحه 23
A: چگونه این مطالعه می تواند تغییر کند برای تبدیل شدن به طرح آزمایش ؟
B: نظر خود را بیان کنید در مورد عملی شدن طرح آزمایش که شما در بخش توضیح دادید.
1043 : واکسن سالک: در دهه سالک: در دهه 1940 و قبل از دهه 1950 یک نگرانی عمومی در مورد بیماریهای واگیر که روی اعصاب اثر می گذارند وجود داشت. در یک تلاش این مشکل جدی تا حدی برطرف شد. Jonas Salk از دانشگاه Pittxbrgh یک واکسن برای این بیماری ایجاد کرد. آزمایشهای متغیر مقدماتی نشان داد که واکسن ایمن بوده و نسبتا تاثیر گذار. با این وجود یک مشکل عمده مطالعه مشخص شدن این بود که آیا این واکسن درست کار می کند یا خیر. یک ازمایش که اتخاذ شده بود شامل تقریبا 2 میلیون دانش اموز سطوح مختلف بود به تمام بچه ها واکسن تزریق شده بود، اما فقط نیمی از آنها واکسن سالک را دریافت کردند به نیم دیگر واکسن بی اثر داده شده بود. در این مطالعه تزریق نمک حل نشده در آب بود که البته نه بچه ها و نه دکترها، تشخیص ندادند که بچه ها جزو کدام گروه هستند.
در عوض یک مرکز ارزیابی سوابق را ثبت کرد که چه کسی سالک را دریافت کرده و چه کسی دریافت نکرده است. آن مرکز متوجه شد که ابتلا به بیماری در میان افرادی که واکسن سالک تزریق کرده بودند، بسیار کم است با توجه به این اطلاعات پژوهشگران نتیجه گرفتند که واکسن مسالک در جلوگیری از بیماری برای تمام دانش اموزان آمریکایی موثر بوده است. و در نتیجه استفاده برای عموم ممکن گردید. آیا این بررسی یک مطالعه مشاهده ای بود یا یک طرح آزمایش ؟ جواب خود را توجیه کنید.
1044 آیا چپ دستها زودتر می میرند؟
بر طبق یک مطالعه منتشر شده در روزنامه انجمن سلامت عمومی آمریکا. افراد چپ دست در سنین پایین تری از افراد راست دست نمی میرند. عکس نتیجه فوق به طور وسیع انتشار یافته بود در 2 سال قبل این بررسی شامل 6 سال مطالعه بود از 3800 نفر در Boston East در سنین بیشتر از 65 پژوهشگران دانشگاه Harvard و موسسه ملی سن دریافتند که چپ دستها و راست دست ها دقیقا با یک نرخ می میرند. هیچ فرقی وجود ندارد در طول مدت زندگی دکتر Guralnik Jack گفت اپیدفیولوژیست موسسه و یکی از نویسندگان مقاله گفت آیا این بررسی یک مطالعه مشاهده ای است یایک طرح آزمایش ؟ جواب خود را توجیه کنید.
1045 در یک طرح آزمایش
A: واحدهای آزمایش چه چیزهایی هستند.
B: اگر واحدهای آزمایش بشر باشند چه واژه ای معمولا به جای واحد آزمایش استفاده می شود.
1046 : اثرات زیان آور Prozac:
Prozac اقیشره هیدروکلرید، محصول شرکت Eli Lilly استفاده می شود برای درمان افسردگی و ناراحتی غیر قابل کنترل روحی (OCD) و بیماری روحی عصبی در سال 1998 انتشار یافت مجله Arrthriis که شامل یک آگهی در مورد اثرات زیانبار حوادث درمانهای فوری بود که اتفاق می افتاد در 2 درصد یا بیشتر از بیماران درمان شده با Prozac و با درصد بالاتری در افرادی که داروی بی اثر دریافت می کردند برای درمان افسردگی OCD یا بیماری روحی در این مطالعه 2444 بیمار Prozac دریافت کردند و 1331 بیمار داروی بی اثر دریافت کردند مشخص کنید.
a- واحدهای آزمایش ، b متغیر پاسخ ، c: عاملها، d: سطوح هر عامل ، e: تیمارها.
1047 طول عمر باطریهای چراغ قوه
برای مقایسه طول عمر 4 نوع باتری چراغ قوه ، 20 چراغ قوه استفاده شده است. 20 چراغ قوه به طور تصادفی تقسیم شده اند به 4 گروه 5 تایی. سپس هر گروه از چراغ قوه ها با یکی از انواع مختلف باتری تجهیز شده اند.
1048 : ذخیره کالاهای مصرفی ، ذخیره نگرانی مهم برای خیلی از کارخانه هاست. یک مطالعه انجام شده است در مورد اثرات زمان و درجه حرارت ذخیره روی فساد یک کالای خاص. سه دمای مختلف ذخیره سازی و 5 زمان مختلف استفاده شده است. یک کالا در یک مطالعه پژوهشگران اثر نوع نمایش و قیمت روی واحدهای فروش برای یک کالای خاص را مقایسه کردند. الگوهای نمایش و طراحی قیمت به کار برده شده در زیر آمده است.
* الگوی نمایش: فضای نمایش معمولی درون راهرو فضای نمایش معمولی در انتهای راهرو، و فضای نمایش گسترده.
* طراحی قیمت: قیمت معمولی قیمت کاهش یافته و ارزش.
1050 محصول جو و کود: در مطالعه کلاسیک توضیح داده شده به وسیله F Yates در رابطه با طرح و تجزیه و تحلیل آزمایشهای عاملی، اثرات روی محصول جو مقایسه شده است برای 3 متغیر مختلف جو و 4 کود با غلظت های مختلف.
1050(4/0 و 2/0 و 6/0 به طور مختصر در هر 43560 پای مربع)
1051:طول عمر باطریهای چراغ قوه به آزمایش 1047 مراجعه کنید. فرض کنید که ما مقایسه کنیم طول عمر 4 نوع باتری چراغ قوه را به وسیله استفاده از 20 چراغ قوه 5 نوع مختلف در هر 4 چراغ قوه به هر 4 چراغ قوه انواع مختلف باتری داده شده است. آیا در این مطالعه طرح کاملا تصادفی شده به کار رفته یا طرح بلوک تصادفی شده جواب خود را توضیح دهید.

گسترش مفاهیم و مهارت ها
1053: واکسن سالک: در تمرین 1043 ما در مورد ازمایش واکسن سالک بحث کردیم. در این آزمایش تکنیکی مورد استفاده قرار گرفت که نامیده می شود ندانستن دو طرفه زیرا نه دانش آموزان و نه دکترها هیچ کدام نمی دانستند که کدام یک از بچه ها واکسن دریافت کرده اند و کدام یک داروی بی اثر دریافت کرده است. توضیح دهید راهکارهای استفاده ده را در روش ندانستند دو طرفه در آزمایش واکسن سالک.
1054 در نمونه ای از جمعیت کدام الگوی طراحی نمونه مطابق است با هر یک از طرحهای آزمایش زیر:
؟ طرح کاملا تصادفی شده .
؟ طرح بلوک تصادفی شده .
به کار بردن تکنولوژی
1055 اسید فولیک و نقص در تولد: یک روش با انتخاب خودتان به کار ببرید برای انجام فرایند توضیح داده شده در تمرین 1041 تکرار (دوره) بخش.
شما باید بتوانید 1- مطالعه های آماری را طبقه بندی کنید به عنوان آمار توصیفی یا استنتاجی.
2- جمعیت و نمونه را در یک مطالعه استنتاجی شرح دهید.
3- توضیح دهید که مفهوم کار کردن، با یک نمونه ارائه شده چیست؟
4- توضیح دهید نمونه گیری تصادفی را به کار برید برای به دست آوردن نمونه تصادی ساده.
5- جدول اعداد تصادفی را به کار برید برای به دست آوردن نمونه تصادفی ساده.
6- تفاوت بین یک مطالعه مشاهده ای و یک طرح آزمایش را توضیح دهید.
7- طبقه بندی کنید یک مطالعه را در علاقه مندی به رابطه بین 2 متغیر یا خصوصیت در یک مطالعه مشاهده ای یا طرح آزمایش.
8- سه اصل اساسی طرح آزمایش را بیان کنید و به کار ببندید.
9- در یک مطالعه گروه تیمار و گروه کنترل را مشخص کنید.
10- واحدهای آزمایش متغیر پاسخ ، عوامل ، سطوح هر عامل، و تیمارها در یک طرح آزمایش را مشخص کنید.
11- طرح کاملا تصادفی شده و طرح بلوک تصادفی شده را تشخیص دهید.
واژه های کلیدی
بلوکهای و 27 سرشماری و 11 نمونه گیری و 18
کنترل، 24 گروه کنترل، 25 آمار توصیفی ، 4
طرح کاملا تصادفی شده ، 27 طرح آزمایش ها و 22
واحدهای آزمایشی، 35 سطوح ، 26 عامل ، 26
آمار استنتاجی ، 5 نمونه گیری تصادفی، 12
تصادفی شده 24، طرح یکنواخت تصادفی ، 27
متغیر پاسخ 26 ، نمونه گیری 5 نمونه 11
نمونه تصادفی طبقه ای با تخصیص متناسب، 21
نمونه طبقه ای ، 20 تابع 25 نمونه تصادفی سیستماتیک، 12
جدول اعداد تصاادفی ، 13 تیمار، 25 گروه تیمار، 25
دوره سوالها: مفاهیم و مهارتهای آماری
1- در یک روزنامه یا مجله یا در اینترنت مثالی پیدا کنید برای a یک مطالعه توصیفی
B: یک مطالعه استنتاجی
2- تقریبا هر مطالعه استنتاجی شامل زمینه های آمار توصیفی است. توضیح دهید چرا.
3- گلهای ثبت شده در باز ؟
در ؟ گلهای ثبت شده در بازی بیس بال به سایت؟؟ ارسال شد. آیا این مطالعه توصیفی است یا استنتاجی؟ جواب خود را توضیح دهید.
راهکار دبیرستان کلمبیا: به عنوان یک پاسخ به راهکار دبیرستان کلمبیا. سیزدهیمن بررسی سالانه ؟ که پرسیده شد از 593/129 دانش آموز درباره ایمنی مدرسه انجام شد. بیشتر از 20 ٪ از دانش آموزان در این مطالعه بیان کردند که آنها در مدرسه احساس ترس دارند. همچنین 30٪ بیان کردند آنها به طور فیزیکی تهدید می شوند. و بیشتر از 75٪ بیان کردند که آنها شادمان خواهد بود اگر احساس ایمنی در مدرسه داشتند.
آیا این مطالعه توصیفی است یا استنتاجی ؟ جواب خود را توضیح دهید.
قبل از طرح ریزی و هدایت یک مطالعه برای به دست آوردن اطلاعات چه کاری باید انجام شود.
مفاهیم زیر را توضیح دهید .
A: یک نمونه ارائه شده. B: نمونه احتمالی c: نمونه تصادفی ساده
درآمد خانواده های دانشجویان دانشکده .
یک پژوهشگر می خواست تخمین بزند میانگین درآمد خانواده های دانشجویان دانشکده را. برای انجام آن، او یک نمونه 250 تایی از دانشجویان در ؟ را بررسی کرد. آیا این یک نمونه احتمالی را شامل می شود؟
A: یک دانشجوی دانشکده با یک نمونه رای دهندگان در شهر خود مصاحبه کرد. او با 100 دانشجو مصاحبه کرد در محیط دانشکده و تریا.
B: یک شخص می خواست با مدیرهای 20 دستگاه بنزین در ؟ مصاحبه کند. او یک لیست از همه مدیرها روی دیوار وصل کرد. چشمانش را بست و یک تیز را به سمت لیست 20 بار پرتاب کرد. او با کسانی که تیر به نامه آنها برخورد می کرد مصاحبه کرد.
9- پروازهای به موقع بر طبق اداره عمومی ؟ اداره انتقال 5 پرواز با بالاترین درصد ورودهای به موقع در سال 1998 جنوب غرب؟ آمریکا؟ دلتا؟ خط هایی ؟ و الاسکا؟ بودند.
A: فهرست کنید 10 نمونه ممکن بدون جایگذاری با اندازه 3 از جمعیت 5 خط هوایی که می تواند به دست آید.
B: اگر یک روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شود برای به دست آوردن یک نمونه 3 تایی از این 5 خط هوایی چه چیزی هست اولین نمونه در لیست شما در بخش A.
دومین نمونه و همین نمونه.
10 – ورزشکاران امریکای شمالی: در بخش ؟ قرون گذشته ورزش یک صفحه انتخاب شد به وسیله رتبه بندی ؟ ار 100 ورزشکار مهم آمریکای شمالی در قرن 20 به عنوان یک پروژه شما به دست آورید یک نمونه تصادفی ساده 15 تایی از این 100 ورزشکار و به طور مختصر توضیح دهید کار برجسته ورزشکاران را.
توضیح دهید چگونه شما می توانید جدول I را استفاده کنید برای به دست اوردن نمونه تصادفی ساده.
شروع کنید از اعداد سه رقمی تا اعداد 10 رقمی و اعداد ستونی 9-7 از جدول I ستونها را از پایین به بالا بخوانید. و همین طور ادامه دهید، سپس بیاید 15 عدد که شما بتوانید استفاده کنید برای تشخیص بهتر ورزشکاران.
11- هر یک از روش های نمونه گیری در زیر را توضیح دهید و وضعیتهای تحت هر تخصیصی را مشخص کنید.
نمونه گیری تصادفی سیستماتیک
نمونه گیری خوشه ای.
نمونه گیری تصادفی طبقه ای با تخصیص متناسب
12- ورزشکاران شمال امریکا: به مثال 1- مراجعه کنید.
برای به دست آوردن یک نمونه 15 تایی از ورزشکاران از یک نمونه تصادفی سیستماتیک استفاده کنید.
در این مورد آیا نمونه تصادفی سیستماتیک یک روش مناسب تر از نمونه تصادفی ساده است. جواب خود را توضیح دهید.
13- بررسی توانایی: دانشکده شامل 820 عضو است. یک رئیس جدید انتخاب شده است او می خواهد نظر سنجی کند که توجه به استعدادها بخش مهمی را در مدرسه تشکیل می دهد. او وقت این را ندارد که با تمام افراد مصاحبه کند و همچنین تصمیم می گیرد که آنها را به طبقه هایی تقسیم کند و نمونه تصادفی طبقه ای با تخصیص متناسب را به کار ببرد. برای به دست آوردن یک نمونه 40 تایی از اعضا 205 استاد، 328 استاد یار، 246 کمک استاد، و 41 مربی وجود دارد.
هر طبقه برای مصاحبه باید انتخاب شود با چند عضو.
جدول I در ضمیمه A را به کار ببرید. برای به دست آوردن نمونه مورد نیاز با جزئیات روش خود را شرح دهید.
14- رای گیری سریع ؟ یک سایت بررسی به روز در مورد انتخابات متفاوت باشد. شکل زیر نتایج به دست آمده در ؟ را بیان می کند. که از افراد پرسیده شده است که آیا برای سومین دوره انتخابات رای خواهندداد. رای های زیر به این روش نمونه گیری در مورد نظرات افراد محاسبه شده است.
در مورد این نظر بحث کنید که چه چیزی در این بخش یاد گرفتید.
جدول
15- در خصوص مطالعات مشاهده ای و طرح آزمایش ها
در مورد هر نوع مطالعه توضیح دهید.
با نتایج ممکن قابل قبول چه تفاوت مهمی بین این دو نوع مطالعه وجود دارد؟
16- عدم اصرار و ضریب هوشی: یک مقاله چاپ شد در ؟ که این مطالعه توسط ؟ از دانشگاه ؟ گزارش شد. بر طبق این مقاله رابطه عدم اصرار در طول 5 سال اول زندگی کودکان با ضریب هوشی آنها 1/9 می باشد. در سنین پایین تر از 5 سالگی که هیچ مسئله ای وجود ندارد در خصوص اصرارها در طول این مدت آیا این یک مطالعه مشاهده ای است یا یک طرح آزمایش است؟ جواب خود را شرح دهید.
17- ؟ و بیماری فراموشی: در بهار 1998 مقاله داخلی درباره ؟ انتشار یافت که یک موضوع در رابطه با ؟ ( بیماری داخلی عصبی) را توضیح می داد. یک دارو استفاده می شود برای درمان و پوشش انواع مختلف این بیماری.
این مقاله شامل گزارشی در مورد نتایج معکوس و انتخاب بدون قاعده آزمایشگاه بود که در اتفاق افتاد در مورد 25 یا بیشتر در میان 158 بیمار از نوع مختلف بیماری که با ؟ از ؟ یکبار در هفته درمان شدند به وسیله تزریق وریدی.
در این مطالعه 158 بیمار ؟ دریافت کردند و 143 بیار داروی بی اثر دریافت کردند.
این مطالعه مشاهده ای است یا طرح آزمایش؟
کروه تیمار گروه کنترل، و تیمارها را مشخص کنید.
18- علائم و سه اصل اساسی طرح آزمایش ها را شرح دهید.
شیرینی و چاقی: یک مطالعه کلاسیک در سال 1935 توسط ؟ هدایت شد که شرح می داد تفاوتهای میزان جذب چربی توسط شیرینی موجود در شیرینی جات با 4 چربی متفاوت برای این آزمایش 24 تکه از نوع شیرینی به طور تصادفی به 4 گروه 6 تایی تقسیم شد این 4 گروه سپس به طور تصادفی با 4 نوع چربی مشخص شد. مشخص کنیدو
واحدهای آزمایشی متغیر پاسخ عاملها سطوح هر عامل
تیمارهای
20 – عمق کاشت و محصول گوجه فرنگی در مقاله عمق کاشت روی محصولات گوجه فرنگی در غرب نیجریه. (آزمایش بخش کشاورزی، 47- 43 (1) 12 ، 701 ، 1976) ؟ اثر متغیر محصول گوجه فرنگی و عمق کاشت را گزارش کرد مشخص کنید.
واحدهای آزمایشی انجام شد در مورد مقایسه 4 نوع مختلف گازوئیل برای ایستگاه های بنزین.
فرض کنید که شما به طور تصادفی 24 ماشین را به 4 گروه 6 تایی تقسیم کردید .و سپس به طور تصادفی 4 گروه را به 4 نوع گازوئیل مربوط کنید . ایا این یک طرح آزمایش کاملا تصادفی شده است یا یک طرح بلوک تصادفی شده . اگر آن بلوک تصادفی شده است بلوکها چه چیزهایی هستند.
فرض کنید به جای این که شما از 6 مدل مختلف ماشین استفاده کنید که خصویات متغیر دارند ایستگاه بنزین تاثیرگذار باشد.
هر 4 مدل ماشین به طور تصادفی به 4 نوع مختلف گازوئیل مربوط می شوند. آیا این یک طرح آزمایش کاملا تصادفی شده است یا یک طرح بلوک تصادفی شده . اگر بلوک تصادفی شده است بلوکها چه چیزهایی هستند.
کدام طرح بهتر است، اولی در بخش ؟ یا اولی در بخش ؟ جواب خود را شرح دهید.
22- آراء امروز؟ : توضیح زیر از بررسیها و آراء ؟ است. که از سایت ؟ در ؟ به دست آمده توضیح خود را با جزئیات شرح دهید .
؟ نتایج عملی آراء و بررسی های خوانندگان در سایت را بارها انتشار داد گاهی اوقات موضوع های این دو خیلی متفاوت بود با عقاید کلی و عمومی نمونه گیری و گاهی بسیار شبیه بود اما نتایج خیلی متفاوت به نظر می رسید. سپس شناخت خوانندگان در مورد فرق بین این دو مهم است.
رای گیری؟ یک بررسی تلفنی علمی است که نمونه ای به طور تصادفی از افراد مقیم آمریکا و افرادی که در جمعیت های بزرگ تاثیر می گذارند، گرفته می شود. این یک فرایند است که برای بیش از 50 سال است که استفاده می شود.
آراء علمی در این روش برای پیش بینی نتایج انتخابات با توجهات رایج استفاده می شود.
بررسیهای موجود در سایت شبیه سوالات کوتاه، علمی و تاثیر گذار نیستند در سهم انتخاب فردی در جمعیت مردم از اینترنت و جواب به بررسی های موجود در سایت استفاده می کنند برای تفاوت داشتن در موقعیت با جمعیت کلی و گاهی اوقات نتایج متفاوت خواهد بود، از آراء علمی.
؟ به طور واضح نتایج را دارد از الگوهای متغیر بررسی البته برای اطمینان خوانندگان خود .
استفاده از تکنولوژی
ورزشکاران آمریکای شمالی: مراجعه کنید به سوال 10 استفاده کنید از روش انتخاب برای به دست ارودن یک نمونه 15 تایی تصادفی که بتواند استفاده شود و به عنوان یک نمونه تصادفی 15 تایی از ورزشکاران خاص.
طرح اینترنتی: طرح های اینترنتی صفحات کتاب شما، آمار را معرفی می کند در صفحه ششم که این امکانی است در طراحی اینترنت برای کمک به فهم آمار اولین آدرس اینترنتی ؟ برای صفحات ؟ می باشد.
با استفاده از این سایت شما می توانید به طرح های اینترنتی صفحات دسترسی پیدا کنید. ما پیشنهاد می کنیم که شما صفحات طرح های اینترنتی کتاب خود را علامت گذاری کنید برای دسترسی آسان در آینده هر بخش کتاب شامل یک طرح اینترنتی است که شامل مجموعه شبیه سازی ها، اثبات ها و سایر امور دز زمینه تکمیل ان موضوع یافت می شود که تمام امور گرفته شده از دانشگاه ها افراد و شرکت ها از تمام جهان را شامل می شود.
در اولین طرح اینترنتی شما برای بحث در مورد داده های مربوطه به حادثه کشتی تایتانیک آگهی دهید در چندین موقیعت مختلف به سایت مراجعه کنید. در مورد داده ها و حقایق ارائه شده در آن بیاندیشید شما همچنین دلایل آماری مدارک را خواهید دید که شرح داده شده است در مفاهیم ارائه شده در کلاس.
در سال 1912 تایتانیک بزرگترین شیک ترین و تکنیکی ترین کشتی در جهان بود. در ساعت 11:40 ظهر روز یکشنبه، 14 ؟ آن سال تایتانیک با یک توده یخ شناور برخورد کرد.
در حدود 5/2 ساعت بعد کشتی غرق شد. ( علی رغم این که خیلی از فراد فکر می کردند آن یک کشتی غرق نشدنی است. ) تنها 750 نفر از 2224 مسافر و خدمه نجات پیدا کردند.
افرادی معتقدند که روش نجات استفاده شده در آن شب با مسافران ثروتمند همراهی نکرده است. در این طرح، شما از تفکر آماری استفاده کردید. برای یافتن داده از این حادثه برای رسیدن به آگاهی آماری.
تجزیه و تحلیل داده های مرکزی:
داده های مرکزی : پرونده موضوع مرکزی در داده های مرکزی سایت ورودی cd شامل اطلاعات 500 نفر است که به طور تصادفی از دانشجویان سال دوم دانشکده ؟ انتخاب شده اند. 7 متغیر برای هر دانشجو مورد نظر است:
جنسیت، دبیرستان ؟ ، نمره درس ریاضی ؟ ، اضافات ؟، نمره دروس شفاهی ؟، سن و ساعات کلیه تکمیل شده.
چون این داده ها از داده های بخش مرکزی دانش آموزان به دست آمده، مااین داده ها را کانونی می نامیم. در انتهای هر بخش شما داده های بخش مرکزی داده ها را در بخشی با عنوان تحلیل مرکزی داده ها آزمایش کردید.
مجموعه داده های بزرک تقریبا همیشه با کامپیوتر تحلیل می شوند، و آن هست این که چطور شما باید مجموعه داده ها را در بخش های تحلیل مرکزی داده ها را بررسی کنید. در خروجی بخش مرکزی داده ها در روش انتخابی شما، باید ، اگر ممکن باشد نام گذاری کنید .
هر مجموعه از داده ها را همان طوری که در جدول 109 مشخص شده است.
بخش1 : زندگی نامه
اکنون که شما یک مجموعه داده در مرکز توجه خود دارید، در روش انتخابی خود آنها را نام گذاری و ذخیره کنید.
صفحه کاری خود را در یک فایل با نام مرکز با یک محدوده مناسب دخیره کنید. در رابطه با مدارکی که برای این روش مورد نیاز است بحث کنید. اکنون هر گاه بخواهید این داده ها را تجزیه و تحلیل کنید، شما می توانید صفحه کاری مرکز را با ساده کردن بهبود بخشید.
بحث مورد مطالعه: فیلمهای رده اول در تمام زمان ها،
در ابتدای این بخش ما در مورد نتایج پژوهش توسط موسسه فیلم امریکا ؟ بحث می کنیم.
اکنون که شما تعدادی از اصطلاحات آماری و اساسی را فرا گرفته اید، ما می خواهیم این آزمایش را با جزئیات دقیق ار مورد بررسی قرار دهیم.
به هر یک از سوالات زیر مربوط به مطالعه پاسخ دهید. برای انجام این کار، شما ممکن است بخواهید دوباره مطالعه کنید مبحث بررسی داده شده در صفحه 3 را جمعیت مشخص کنید. نمونه را مشخص کنید .
نمونه ارائه شده از جمعیت همه سینماگران آمریکا است؟ جواب خود را توضیح دهید.
به نظریه زیر توجه کنید در بین آراء 1500 فیلم ساز، بازیگر، منتقد، سیاستمدار و فیلم های تاریخی به وسیله ؟ بالاترین رتبه فیلم ؟ آیا این نظریه توصیفی است یا استنتاجی؟ جواب خود را شرح دهید.
فرض کنید نظریه بخش d در مورد بر اساس ؟ بالاترین رتبه فیلم در بین همه فیلم سازها، بازیگران منتقدین سیاستمداران، و فیلم های تاریخی هست می باشد.
آیا این یک نظریه توصیفی است یا استنتاجی ؟ جواب خود را شرح دهید.
منبع اینترنت : برای بحث و تمرین بیشتر و منابع مربوط به این مطالعه به سایت ؟ مراجعه کنید.؟
زندگینامه ؟ زن برگزیده
؟ (1910-1820) موسس مرکز پرستاری مدرن، در ؟ ایتالیا در یک خانواده انگلیسی ثروتمند متولد شد. در 1849 علیرغم ناراضی بودن خانواده اش او به موسسه ؟ در ؟ آلمان راه یافت که دختر این که از کشور دیگری با وجود معیارهای مذکور به این موسسه راه یافته بودند پرستار می شوند.
جنگ جهانی در ؟ شروع شد هنگامی که انگلستان و فرانسه به روسیه اعلان جنگ کردند.
بعد از انتخاب داوطلبین از موسسه برای مراقبت از زنان بیمار لندن ؟ انتخاب شد به وسیله منشی انگلیسی در جنگ به نام ؟ مه 38پرستار را مخوف را برای بیمارستان نظامی ترکیبه در خدمت داشت.
؟ وضعیت بیمارستانها را مخوف و شلوغ کثیف و بدون مواد کافی دید. به اضافه کارهای اداری در آن وضعیت تحت نظارت بود او ساعتها برای نگهداری از بیماران صرف می کرد. بعد از ساعت 8 بعد اطلاعات ظهر هیچ پرستاری در بخش نبود. اما او خودش را هر شب وقف کارش می کرد.
با این عمل بود که صفت زن برگزیده را به خود اختصاص داده. ؟ فرد متبحری بود در استفاده از آمار و آن را به طور وسیع به کار می برد برای فهمیدن وضع اجتماعی و گسترش سلامتی او درس آمار را برای دانشجویان ؟ معرفی کرد. و نمودار میله ای را خلق کرد.
بخش 2 آمار توصیفی
قسمت 2 مرتب کردن دادهها قسمت 3 آزمایشهای توصیفی
فرض کنید که نقشه ها و نمودارها حامل این معنی باشند که می خواهند اطلاعات قابل فهم آماری را بسازند برای کسانی که از درک داده های خشک ناراضی هستند.
در 1857 ؟ نتیجه مصاحبه ؟ در مورد حیطه های مالی از منشی ملکه ؟ این بود که کمیسیون سلطنتی سلامت نیروی نظامی تاسیس شد.
تحت توجههات کمیسیون مدرسه طبی نظامی تاسیس شد. در سال 1860 او سرمایه ای را به کار برد که بر پا کند برای عموم مردم مکانی را که کار او مورد توجه قرار دهند در ؟ که بسازد مدرسه او را برای پرستاران در بیمارستان ؟ در طول آن سال در کنگره بین المللی آمار در لندن او مولف یکی از سه مقاله ای بود که در بخش بهداشتی بحث می کرد و همچنین او ؟ را ملاقات کرد. که کارش او را تحت تاثیر زیاد قرار داده بود.
بعد از سال 1857 او علیل شد اگر چه مشخص نشده است که او بیماری خاصی داشته است در حقیقت خیلی از کسانی که در رابطه با معلولیت او تحقیق کرده اند بیان می کنند که آن یک حلقه بوده که او خودش را وقف کارش کند. او در انجمن آماری آمریکا در سال 1874 به عنوان یکی از افراد افتخاری انتخاب شد.
در سال 1907 نشان لیاقت در به او اهدا شد و او اولین زنی بود که این جایزه را دریافت کرد. او در سال 1910فوت شد. پیشنهاد مراسم تدوین ملی او رد شد و بر اساس وصیتنامه اش او در قطعه فامیلی در شرق انلگستان دفع شد.
مرگ و میر کودکان در طول یک سال اول زندگی به وسیله سازمان مرگ و میر کودکان مورد توجه قرار داده شده است.
عموما نرخ مرگ و میر کودکان داده های مرگ و میر را از هر 1000 کودک زنده در طول یکسال تقویمی فراهم می آورد. در سال 1987 در کنگره آمریکا، کمیسیون ملی، جلوگیری از مرگ و میر کودکان انتشار یافت. که یک سیاست ملی برای کاهش نرخ مرگ و میر کودکان در آمریکا پایه ریزی شد .و از خلاصه وضعیت آماری امریکا، ما اطلاعاتی در زمینه نرخ مرگ و میر 1999 کودک از اقوام مختلف به دست آورده ایم که مرگ و میر 1999 نفر بوده است از جمعیت 10 میلیون نفر یا بیشتر.
جدول

آنچه از نمودار آشکار است، حتی در میان اقوام مختلف با نرخ پایین مرگ و میر کودکان به طور قابل توجهی متغیر است از کمترین 1/4 تا بیشترین 4/18 ( آرژانتین)
اگر چه آمریکا نسبتا ضعیف در این زمینه نشان داده است. نرخ مرگ و میز کودکان تقریبا از سال 1989 به 3/1 کاهش یافته است.
در انتهای این بخش از شما خواسته می شود که اطلاعات ارائه شده در این جا را دوباره مطالعه کنید و مهارتهای آماری جدید خودتان را برای تشخیص و تحلیل زمینه های مختلف این نرخ مرگ و میر کودکان به کار ببندید.
و در موضوعهای عمومی در بخش 1، ما دو شاخه مهم علم آمار را معرفی کردیم. آمار توصیفی و آمار استنتاجی و در آنجا ملاحظه شد که آمار توصیفی مرکب است از روشهایی برای سازماندهی و خلاصه کردن اطلاعات. البته به طور کاملا روشن و تاثیر گذار. در این بخش شما مطالعه خود را در مورد آمار توصیفی شروع می کنید. شرط لازم در بخش 1-2 این است که ما نحوه طبقه بندی داده ها بوسیله این الگو را به شما نشان خواهیم داد. الگوی دادهها اغلب یکی از عاملهای مهم در انتخاب روشهای درست آماری است در هر دو روش آمار توصیفی و آمار استنتاجی.
در بخش 2-2 بیان خواهیم کرد نحوه کار با داده های گروهی را که کار با آنها آسان و قابل فهم تر است. در بخش 3-2 ما روشهای کلاسیت متغیر را برای رسم داده ها به صورت نموداری شرح خواهیم داد که این روش یک نقشه از داده ها فراهم می آورد.
در بخش 4-2 نمودارهای میله ای و ورقه ای معرفی می گردد. که یکی از روشها و ابزار شناخته شده آماری است برای تحلیل و تجزیه و جستجوی داده ها. در بخش 5-2 در رابطه با تشخیص اشکال داده ها که یک بخش و موضوع مهم در آمار توصیفی و آمار استنتاجی است بحث خواهیم کرد و در بخش 206 روشهایی را ارائه خواهیم کرد برای دور شدن از سردرگمی هنگام خواندن و تفسیر نمایشهای تصویری و گرافیکی.
متغیرها و داده ها 1-2
مشاهده ارزش های یک متغیر برای یک یا چند نفر یا چیز نتیجه داده ها است. بنابر این اطلاعات جمع آوری شده سازماندهی شده و تحلیل شده بوسیله آ<ار دانان داده هاست. متغیرها و داده ها می توانند طبقه بندی شوند به عنوان داده های کیفی کمی، گسسته و داده های پیوسته.
تعریف 2-2 داده :
داده: اطلاعات بدست آمده توسط مشاهده ارزشی یک متغیر
داده کیفی: داده های بدست آمده توسط مشاهده ارزشی یک متغیر کیفی
داده کمی: داده های بدست آمده توسط مشاهده ارزشی یک متغیر کمی.
داده گسسته: به داده های بدست آمده توسط مشاهده ارزش یک متغیر گسسته
داده پیوسته: داده های بدست آمده توسط مشاهده ارزش یک متغیر پیوسته.

هر بخش منحصر بفرد داده یک مشاهده نامیده می شود و مجموعه مشاهدات برای یک متغیر خاص یک دستگاه داده نامیده می شود. در مثال های 4-2 – 1-2 انواع گوناگو متغیرها و داده ها را شرح می دهیم.
مثال 1-2: متغیرها و داده ها
صدو چهارمین دوره مسابقات دوی ماراتون Boston در ظهر 2000 ، 17 اپریل تقریبا 18000 مرد و زن مسافت این مسابقه شامل 26 مایل و 385 یارد بود که توسط هزارها نفر که در خیابان های منتهی به Boston صف کشیده اند پی گیری می شود و همچنین توسط میلیونها نفر از تلویزیون دنبال می شود.
این مسابقه دوره 104 دوی ماراتون Boston است و این بخش عظیم اطلاعات در بعد از ظهر همان روز توسط اتحادیه ورزشی boston ثبت و جمع آوری می شود. در رقابت مردان Eelijah lagat از کنیا با 2 ساعت و 9 دقیقه و 47 ثانیه برنده شد. برنده رقابت Catherine Ndere از کنیا بود با 2 ساعت و 26 دقیقه و 11 ثانیه بر اساس اخبار منتشر شده در بخش مرکزی دوی ماراتون Boston.
تسلط کینایی ها در Boston به 10 رکورد و Moses Tanui کیایی را در نزدیک ترین نقطه خط پایان درصد و چهارمین سال تاریخ این مسابقات شکست داد.
دوی ماراتون Bostonمثالهایی از انواع مختلف متغیرها و داده ها را فراهم می آورد. ساده ترین نوع متغیر بوسیله طبقه بندی مرد و زن انجام می پذیرد. جنسیت یک متغیر کیفی است زیرا ارزشهای ممکن مرد و زن عددی نیستند. بنابر این برای مثال اطلاعی که Elijah lagat یک مرد است یک داده کیفی است. داده با مشاهده ارزش متغیر جنسیت برای Elijah lagat بدست می آید.
گاهی اوقات دستگاه داده ها استفاده می شود یا پیشنهاد می شود به جای استفاده از همه داده ها برای همه متغیرهای تحت توجه .
بخش 2: سازماندهی داده ها
1-2 متغیرهای داده ها
نسان های ویژه که از یک نفر یا یک چیز به دیگری متفاوت است متغیر نامیده می شود. مثالهایی از متغیرها برای انسان قد، وزن، تعداد اعضای خانواده جنسیت، وضعیت تاهل و رنگ چشم می باشد.
سه مورد ا ول این متغیرها نتیجه اطلاعات عددی است و مثالهایی از متغیرهای کمی می باشد و سه مورد آخر نتیجه اطلاعات غیر عددی است و مثالهایی از متغیرهای کیفی می باشد که نامیده می شود متغیرهای طبقه بندی شده متغیرهای کمی می توانند دسته بندی شوند به گسسته یا پیوسته. یک متغیر گسسته متغیری است که ارزش آن می تواند فهرست شود، حتی اگر به طور مشخص این فهرست بندی ادامه یابد. در زبان ریاضی این اعداد هستند که ارزشهای یک متغیر گسسته را می سازند توسط یک سری محدود یا نامحدود قابل شمارش معمولا بعضی از مجموعه ها تمام اعداد را شامل می شوند. تعداد اعضای خانواده مثالی است از یک متغیر گسسته متغیر گسسته معمولا شامل شمارش چیزی می باشد.
یک متغیر پیوسته متغیری است که ارزش ممکن آن شامل تعدادی از اعداد فاصله ای می باشد تمام اعداد در طول این فاصله ارزش های متغیر را می سازند. قد مثالی از متغیر پیوسته است. به طور نمونه یک متغیر پیوسته شامل فاصله چیزی می باشد بحث پیشین در شکل 1-2 به صورت نموداری خلاصه شده است و شفاها در تعریف زیر آمده است.
تعریف 1-2 متغیرها
متغیر نشان ویژه ای که از یک کس یا یک چیز به دیگری تغییر می کند:
متغیر کیفی: یک متغیر با ارزش غیر عددی
متغیر کمی: یک متغیر با ارزش عددی
متغیر گسسته: متغیر کمی که از یک دستگاه محدود ( یا نامحدود قابل شمارش) اعداد، ارزش دهی شده است .
متغیر پیوسته: متغیر کمی که از اعداد فاصله ای ارزش دهی شده است.
متغیرهای کمی گاهی با اعداد کد گذاری می شوند. برای مثال کد پستی که بر اساس مکان جغرافیایی ارائه شده است. این مطلب معنی دار نیست که ریاضی را در تعدادی عدد خلاصه کنیم در مقابل اعداد بدست آمده از یک متغیر کمی .

فهرست مطالب
بخش 1 ماهیت علم کار 1
1053 نمونه افراد ساکن در خوابگاه ها 1
گسترش مفهوم و مهارت 2
105 : طرح ازمایش ها 3
مطالعات مشاهده ای و طرح ازمایش 4
اصطلاحات طراحی آزمایش 8
تعریف 105: واحدهای آزمایش ، آزمودنی ها 9
گسترش مفاهیم و مهارت ها 19
به کار بردن تکنولوژی 20
واژه های کلیدی 21
تجزیه و تحلیل داده های مرکزی: 30
بخش1 : زندگی نامه 30
بخش 2 آمار توصیفی 33
متغیرها و داده ها 1-2 36
تعریف 2-2 داده : 36
بخش 2: سازماندهی داده ها 38
1-2 متغیرهای داده ها 38
تعریف 1-2 متغیرها 39


تعداد صفحات : 40 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود