تارا فایل

مدیریت توسعه شهری در مونیخ آلمان-لاتین بهمراه ترجمه


مدیریت توسعه شهری در مونیخ آلمان
Urban Development Management in Munich, Germany
مدیریت شهری

استاد مربوطه:
مهندس بنی عامریان

دانشجویان:
مهران خزلی
محمدرضا برازنده نیا
حسام تاجوک

Urban development management as a proactive, political and professional strategy means
more than just “making good plans” and to implement them (REISS-SCHMIDT, 2006). It
means the cooperative/communicative process of managing uncounted interdependences in
an open field of actors of the civil society, the market economy, the different levels of the
political-administrative system and the democratic decision process. The City of Munich
subscribes to an integrated urban development strategy that explicitly tries to countervail
urban sprawl – the topic of the ISOCARP Congress 2008 and of this paper.

مدیریت توسعه شهری به عنوان یک راهبرد پیشرو، سیاسی و حرفه ای به معنای چیزی بیش از خلق برنامه های خوب و اجرای آنها است. این موضوع به معنی فرآیند همیارانه/ارتباطی مدیریت وابستگی های فراوان در حوزه آزادی از عاملان جامعه مدنی، اقتصاد بازار، سطوح متفاوت نظام سیاسی-اداری و فرآیند تصمیم گیری دموکراتیک است. شهر مونیخ به صورت یک راهبرد توسعه شهری منسجم توصیف می شود که به طور صریح برای جبران پراکندگی شهری تلاش می کند-موضوع گردهمایی ISOCARP در سال 2008 و موضوع این مقاله.

3
مقدمه:

PERSPECTIVE MUNICH as this development strategy is called is a strategic, proactive
urban development concept first adopted by the City Council in 1998 (CITY OF MUNICH
1998/2001, 2005a). Being one of the few still slightly growing cities and city regions in
Germany, the concept, its implementation and its impacts are instructive also for other
prospering city regions. An innovative external evaluation process of the PERSPECTIVE
MUNICH in 2006/07 allows transferable methodological and strategic conclusions beside the
aspects of a sustainable settlement strategy to avoid sprawl. Instruments and processes, but
also advantages and risks of a very complex and integrated approach of development
planning become clearly visible in this case study.

چشم انداز مونیخ به عنوان این راهبرد توسعه یک مفهوم راهبردی و پیشرو توسعه شهری نامیده می شود که نخست شورای شهر در شال 1998 به کار گرفته شد (شهر مونیخ 2001/1998، 2005). به عنوان یکی از شهرها و مناطق شهری در آلمان که همچنان رشد اندکی دارد، این مفهوم، اجرای آن و اثرات آن برای دیگر مناطق شهری در حال پیشرفت مهم است. یک فرآیند ارزیابی خارجی نوآورانه چشم انداز مونیخ در سالا 2007-2006، امکان گرفتن نتایج راهبردی و روش شناسانه قابل انتقال علاوه بر جنبه های یک راهبرد مسکن پایدار برای جلوگیری از پراکندگی را فراهم می کند. ابزارها و فرآیندها و همچنین مزیت ها و خطرات یک رویکرد منسجم و بسیار پیچیده از برنامه ریزی برای توسعه در این مطالعه موردی کاملا مشهود خواهد شد.

4
چکیده:

This paper first presents the layout of Munich as a prospering city that is embedded in a
much wider context – the mega-city region. Section 2 explains the “tripod” strategy of ‘urban,
compact, green’ as a means for dealing with future settlement dynamics. Based on that
strategy, section 3 demonstrates with three flagship projects the city-internal expansion of
Munich. Section 4 presents regional approaches, before section 5 and 6 turn to some
evaluation results, which shed light on how Munich’s integrated urban development policy
fared so far. The final section concludes with some lessons learnt and open questions.

این مقاله نخست ساختار مونیخ به عنوان یک شهر در حال پیشرفت را ارائه می کند که در یک محیط بسیار گسترده تر قرار دارد-منطقه ابر شهری. بخش 2 سه گانه راهبرد شهری، فشرده، و سبز را به عنوان ابزاری برای مقابله با پویایی آتی این مسکن توصیف می کند. براساس این راهبرد، بخش 3، سه پروژه توسعه درون شهری مونیخ را توصیف می کند. بخش 4 راهبردهای منطقه ای را بیان می کند. بخش های 5 و 6 نتایج ارزیابی را بیان می کنند که اطلاعاتی درباره چگونگی پیشرفت سیاست توسعه شهری مونیخ تاکنون فراهم می کنند. بخش نهایی شامل نتیجه گیری به همراه درس هایی است که آموخته ایم و تعدادی سوال بی پاسخ.

5
مفهوم علمی پژوهش:

Urban development management as a proactive, political and professional strategy means
more than just “making good plans” and to implement them (REISS-SCHMIDT, 2006). It
means the cooperative/communicative process of managing uncounted interdependences in
an open field of actors of the civil society, the market economy, the different levels of the
political-administrative system and the democratic decision process. The City of Munich
subscribes to an integrated urban development strategy that explicitly tries to countervail
urban sprawl – the topic of the ISOCARP Congress 2008 and of this paper.

مدیریت توسعه شهری به عنوان یک راهبرد پیشرو، سیاسی و حرفه ای به معنای چیزی بیش از خلق برنامه های خوب و اجرای آنها است. این موضوع به معنی فرآیند همیارانه/ارتباطی مدیریت وابستگی های فراوان در حوزه آزادی از عاملان جامعه مدنی، اقتصاد بازار، سطوح متفاوت نظام سیاسی-اداری و فرآیند تصمیم گیری دموکراتیک است. شهر مونیخ به صورت یک راهبرد توسعه شهری منسجم توصیف می شود که به طور صریح برای جبران پراکندگی شهری تلاش می کند-موضوع گردهمایی ISOCARP در سال 2008 و موضوع این مقاله.

6
چهارچوب مفهومی پژوهش:

The city of Munich hosts nearly 1.4 million inhabitants on approximately 310 km2, which
makes an average population density of 4’500 inhabitants per km2. Thus rather densely
populated in western European terms it nevertheless is not to compare with southern
European cities or even Asian megacities, anyway. Munich is the third largest city in
Germany behind Berlin and Hamburg and represents one of the European powerhouses of
the rapidly expanding knowledge economy. The knowledge economy forms an
interdependent system of advanced producer service (APS), high-tech industries and
knowledge creating institutions such as universities and research establishments
(THIERSTEIN ET AL. 2006a).

شهر مونیخ میزبان تقریبا 4/1 میلیون ساکن در مساحت تقریبی 310 Km2 است که میانگین تراکم جمعیت 4500 ساکن در هر کیلومتر مربع را ایجاد می کند. با این وجود، این شهر نسبتا متراکم در دیدگاه اروپای غربی قابل مقایسه با شهرهای اروپای جنوبی یا حتی ابرشهرهای آسیا نیست. مونیخ سومین شهر بزرگ در آلمان بعد از برلین و هامبورگ و بیانگر یکی از مراکز قدرت اروپا در حوزه اقتصاد دانش با سرعت گسترش فراوان است. اقتصاد دانش نظام وابسته ای از خدمات پیشرفته تولیدکننده (APS)، صنایع با فناوری پیشرفته و نهادهای تولید دانش مانند دانشگاه ها و موسسات تحقیقی را شکل می دهد.

7
1- مونیخ: شهر در حال پیشرفت و منطقه ابر شهری

With almost 90’000 students in three universities, two universities for applied sciences,
almost a dozen of colleges and academies for philosophy, music, theatre, cinema and fine
arts – and with nearly 50’000 researchers in private companies and public institutions – the
capital of the Free State of Bavaria – one of Germany’s 16 “Laender” – is a major hub of the
European knowledge network. The two big state universities in Munich, the Technical
University (TUM) and the Ludwig-Maximilians-University (LMU), both awarded with the title of
“Universities of Excellence” in 2006, are always on top of rankings in Germany and among
the best universities in Europe and worldwide.

با حدود 90000 دانشجو در سه دانشگاه، دو دانشگاه برای علوم کاربردی، تقریبا دوازده دانشکده و آکادمی برای فلشفه، موسیقی، تئاتر، سینما و هنر، و با حدود 50000 محقق در شرکت های خصوصی و نهادهای دولتی، پایتخت باواریا، یکی از 16 ایالت آلمان، قطب عمده ای از شبکه دانش اروپا است. دو دانشگاه دولتی بزرگ در مونیخ، دانشگاه فنی (TUM) و دانشگاه لودویگ-ماکسیمیلیان (IMU)، عنوان دانشگاه برتر را در سال 2006 بدست آوردند و اغلب در صدر رده بندی ها در آلمان و در میان بهترین دانشگاه ها در اروپا و جهان قرار دارند.

8
1- مونیخ: شهر در حال پیشرفت و منطقه ابر شهری

The national and the European Patent Organisations with together almost 6’000 employees,
the headquarters of research-associations (Max-Planck-, Fraunhofer-Society, GSF etc.) and
many transfer- and technology-centres or -agencies are important elements of the transfer
between research and industry. The APS firms in Munich specialise around the media and
IT-business, business consulting and services as well as specialised law firms and thus…..

سازمان های ثبت اختراع ملی و در سطح اروپا با حدود 6000 کارمند، دفترهای اصلی انجمن های تحقیقاتی (مکس پلانک، جامعه فرانهوفر، GSF، ….) و مراکز و نمایندگی های متعدد فناوری و انتقال فناوری عناصر مهم انتقال بین تحقیق و صنعت هستند. شرکت های APS در مونیخ شامل تجارت رسانه ها و IT، مشاوره و خدمات تجاری، و همچنین شرکت های تخصصی حقوق هستند و بنابراین تصویر یک منطقه دانشی بسیار موفق را کامل می کنند. موزه آلمان، موزه فنی و علمی پیشرو آلمان یک پل ارتباطی موفق بین علم و عموم است. آنها شاخه های اصلی تولیدی آلمان مانند اتومبیل، صنعت هوا و فضا، فناوری های پزشکی، نانوفناوری و فناوری نوری را توصیف می کنند.
برای درک مونیخ باید به نقش آن در منطقه ابرشهری مونیخ نگاه کرد. حومه شهر برای دهه ها به همراه خطوط اصلی زیرساخت حمل و نقل به داخل این منطقه رشد که توسط هزینه های اندک جابجایی، فراوانی زمین آماده ساخت و انتظارات سبک زندگی در محیط سبز تقویت شد. اولین حلقه برون شهری در ناحیه برنامه ریزی منطقه ای مونیخ 6/2 میلیون جمعیت دارد، منطقه ابرشهری بزرگتر (منطقه مادر شهری مونیخ با حدود 5 میلیون ساکن شامل شهرهایی با اندازه متوسط مانند آگزبورگ، اینگول اشتات، لاندشات و روزن هایم است.

9
1- مونیخ: شهر در حال پیشرفت و منطقه ابر شهری

Today the Munich area still keeps its leading edge in Germany as being the economic power
house of the knowledge economy, thus constantly attracting people, firms and purchasing
power into the area: re-urbanisation has a new show case. The population of the city of
Munich will grow further according to recent forecast mainly by immigration from other parts
of Germany and Europe by 5 percent until the year 2020; the region even more by more
than 10 percent. Expected are an increasing number of commuters not only from the
suburban fringe, but also from the second and third rings in a distance of up to 80
kilometres. Today, only 48 percent of the more than 300’000 job commuters use public
transport…….
امروز ناحیه مونیخ همچنان برتری خود در آلمان را به عنوان مرکز قدرت اقتصاد دانش حفظ کرده است، بنابراین مردم، شرکت ها و قدرت خرید را به طور پیوسته جذب می کند: شهر گرایی مجدد یک ویترین جدید دارد. جمعیت شهر مونیخ طبق پیش بینی های اخیرا عمدتا توسط مهاجرت از دیگر بخش های آلمان و اروپا به میزان 5 درصد تا سال 2020 رشد خواهد کرد؛ در منطقه حتی بیش از 10 درصد. تعداد فزاینده ای از مسافرت نه تنها از حومه شهر، بلکه از حلقه های دوم و سوم تا فاصله 80 کیلومتری انتظار می رود. امروز، فقط 48درصد از بیش از 300000 مسافرت شغلی از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. مسافرت های خرید و سرگرمی عمدتا توسط ماشین انجام می شوند و ترافیک شهر و کالاها باعث ایجاد نسبت کلی حمل و نقل عمومی 30 درصد بین منطقه و شهر می شود. با در نظر گرفتن این موارد به همراه ترافیک کلی، بیش از 500000 ماشین هر روز از مرزهای شهر خارج می شوند و در سال 2015 این مقدار می تواند تا 30درصد بیشتر شود. افزایش ازدحام، آلودگی صوتی و هوا پیامد این امر خواهد بود، اگر نتوان گرایش های پیشرفت حومه شهر، تراکم کمتر، و تعداد فزاینده مسافرت ها با ماشین شخصی را توسط یک آمیخته سیاسی منسجم از استفاده از تمام قابلیت ها برای توسعه درون شهری، بهبود حمل و نقل ریلی منطقه ای، و حمل و نقل با چند وسیله متوقف کرد.

10
2- شهری، فشرده، سبز-راهبردهای منسجم برای مسکن آتی

The city recognises to be functioning only within a wider city-region delimitation – the megacity
region of Munich. Thus being the primary city, Munich assumes responsibility to
sustainably deal with its resources in order not to foster unwanted urban sprawl and
increasing mobility with private cars. Preventing increasing CO2-emissions facing
accelerated climate change and even the increasing costs of commuting-mobility and…

به نظر می رسد شهر فقط در یک محدوده شهری گسترده تر، منطقه ابر شهری مونیخ، عملکرد مناسب داشته باشد. بنابراین، شهر اولیه، مونیخ، مسئولیت مقابله پایدار با منابع خود به منظور عدم ایجاد آشفتگی شهری ناخواسته و افزایش تحرک با ماشین های شخصی را می پذیرد. جلوگیری از افزایش انتشار CO2 که باعث تسریع تغییر اقلیم می شود و حتی افزایش هزینه های مسافرت-تحرک و زیرساختی برای یک مسکن با تراکم کم و در حومه شهر نیازمند همکاری مسئولان شهر و منطقه است.

11
2- شهری، فشرده، سبز-راهبردهای منسجم برای مسکن آتی

At local level Munich has a highly elaborated integrated development concept, the
“PERSPECTIVE MUNICH”, which follows the principles of “sustainability and urbanity”.
Economic prosperity, regional cooperation, social balance and equity, inner development of
the city instead of sprawl, and a sustainable mobility for all citizens are some of its
guidelines. The city’s strategic guideline for spatial development is labelled “compact, urban,
green”.In line with its integrated, long-term-approach – which has a tradition of 45 years of
integrated development planning – the guiding principles and strategies of PERSPECTIVE
MUNICH centre on the city as a whole, as well as on the surrounding region. Within the
framework of path finding-projects and local or sectoral concepts as well as action…….

در سطح محلی، مونیخ یک مفهوم توسعه منسجم بسیار مفصل دارد، چشم انداز مونیخ، که از قواعد پایدار بودن و شهر بودن تبعیت می کند. رونق اقتصادی، همیاری منطقه ای، توازن و برابری اجتماعی، توسعه درون شهر به جای آشفتگی، و تحرک پایدار برای تمام شهروندان تعدادی از دستورالعمل های آن هستند. دستورالعمل راهبردی شهر برای توسعه فضایی با عنوان فشرده، شهری، سبز نامیده می شود.
همراه با رویکرد بلندمدت و یکپارچه آن، که قدمتی از 45 سال برنامه ریزی برای توسعه یکپارچه دارد، قواعد و راهبردهای چشم انداز مونیخ بر روی شهر به عنوان یک کل و همچنین بر ناحیه اطراف تمرکز می کنند. در چارچوب پروژه های مسیریابی و مفاهیم محلی یا بخشی و همچنین برنامه های اقدام، برای نمونه برای توسعه ترافیک یا تخصیص مسکن و کاربردهای خرده فروشی، این قواعد حالت عینی پیدا می کنند. کلید جبران آشفتگی شهری ناخواسته، دو راهبرد متقاطع چشم انداز مونیخ است: "توسعه درونی" و "شهری، فشرده، سبز".

12
2- شهری، فشرده، سبز-راهبردهای منسجم برای مسکن آتی

In the interest of sustainability, the use of previously undeveloped, unsealed land must be
sharply reduced when new residential areas are being developed. The focus of internal
expansion lies on concepts designed to reuse and restructure existing build up areas fallen
out of their use (“Flächenkreislaufwirtschaft”) – for instance former industrial or railway land
and former military barracks that lie within city-limits.As a result of the privatisation of the federal railway and postal as well as telecommunication
services and the reduction of military force – both of the German and the Allied forces – at
the beginning of the 1990s, Munich experienced a ‘windfall’ gain in the form of a huge…..

طبق اصل پایداری، استفاده از زمین های توسعه نیافته و بازگشایی شده باید هنگام توسعه نواحی مسکونی جدید شدیدا کاهش بیابد. تمرکز توسعه درونی بر مفاهیمی است که برای استفاده مجدد و بازسازی نواحی ساخته شده موجود که کاربرد آنها به پایان رسیده است، طراحی شده اند، مثلا زمین های صنعتی پیشین و زمین های قبلی راه آهن، و پادگان های پیشین نظامی که در محدوده شهر قرار دارند.
در نتیجه خصوصی سازی راه آهن و پستخانه فدرال و همچنین خدمات مخابرات و کاهش نیروی نظامی، هم آلمان و هم نیروی متحدین، در آغاز دهه 1990، مونیخ یک ثروت بادآورده را به صورت مقدار عظیمی از منابع توسعه درون شهری، بدون کاهش فضای باز کمیاب، بدست آورد. بیش از 60000 مسکن را می شد در این محل های توسعه درونی تشخیصض داد. برای اکثر کاربران متمرکز کردن فعالیت ها بر این میدان های بازسازی بسیار جذاب بود، چون آنها در زیرساخت موجود، ساختمان های در دسترس و تا حدی قابل استفاده مجدد قرار داشتند و اکثرا انسجام خوبی در درون شبکه حمل و نقل عمومی داشتند. بافت شهری موجود امکان بهبود نواحی مجاور توسط خانه های جدید، فضای باز بیشتر و زیرساخت اجتماعی بهتر را ارائه می کرد.

13
2- شهری، فشرده، سبز-راهبردهای منسجم برای مسکن آتی

One of the city’s top priorities in housing is to annually complete 6’000 to 7’000 units. This
objective can first be achieved by internal expansion as just described and second by
additional options like densification of existing housing areas by filling gaps, adding further
floors etc. A third option is building up some areas at the periphery of the city-limits
designated since long in the land use plan for development. But since a clear priority lies on
Alain Thierstein, S.Reiss-Schmidt: Urban Development Management in Munich, Germany
44th ISOCARP Congress 20084the internal expansion, peripheral development only takes place on these designated sites, ifand in so far, as the internal restructuring areas are not sufficient to cover the demand fornew housing.“Compact, urban, green” as one of Munich’s key strategies for spatial development………
یکی از اولویت های اصلی شهر در ساخت مسکن تکمیل سالانه 6000 تا 7000 واحد بود. این هدف را می توان نخست با توسعه درونی، همان طور که توصیف شد، و دوم توسط گزینه های دیگر مانند متراکم سازی نواحی موجود توسط پرکردن فواصل، افزودن طبقات بیشتر و غیره بدست آورد. گزینه سوم ساخت مناطقی در حاشیه محدوده شهر است که برای توسعه طراحی شده اند. اما چون اولویت در توسعه درونی است، توسط حاشیه ای فقط در این مناطق خاص صورت می گیرد، فقط در صورتی که نواحی بازسازی درونی برای پوشش دادن تقاضا برای مسکن جدید کافی نباشند.
فشرده، شهری، سبز به عنوان یکی از راهبردهای اصلی مونیخ برای توسعه فضایی، استفاده از زمین شهری برای همه کاربریها را با تقویت استفاده مرکب از توسعه در صورت امکان در عوض نواحی تجاری یا مسکونی تک کاربردی ترکیب می کند. همراه با نظام چند مرکزی که در طول کل شهر گسترش می یابد، رویکرد استفاده مرکب تراکمی از زندگی اجتماعی و فواصل کوتاه برای بسیاری از شهروندان برای رفتن به سر کار، مدارس و فروشگاه را تضمین می کند. این موضوع به افزایش پیاده روی و دوچرخه سواری و استفاده از حمل و نقل عمومی در عوض ماشین های شخصی برای تحرک روزانه کمک می کند. به نظر می رسد که "توسعه درونی" و "فشرده، شهری، سبز" سهم اندکی در تعدیل تغییر اقلیم و الزام کاهش تولید CO2 دارند. با این وجود، آنها عناصر بسیار مهمی برای رشد پایدار شهری، نه فقط در شهر های اروپا، هستند.

14
2- شهری، فشرده، سبز-راهبردهای منسجم برای مسکن آتی

The central railway lands are situated between Munich’s main station and the station of
Pasing, eight kilometres west of the city centre. These not yet adequately used former
railway lands are covering 170 hectares. In 1997, based on a master-contract between the
Federal Railway Company, their land development agencies and the city of Munich a
complex planning process started to develop five independent new quarters for up to 19’000
jobs and 16’000 inhabitants with an amount of nearly 70 hectares of new green open space.
The Railway Company and federal government as owners agreed to realise or to pay for all
necessary green, social and traffic infrastructure – and for all costs of architectural
competitions, planning documents and special expertises on environmental, traffic and other
related aspects.

زمین های مرکزی راه آهن بین ایستگاه اصلی مونیخ و ایستگاه پازینگ، هشت کیلومتری غربی مرکز شهر، قرار دارند. این زمین های قبلی راه آهن که تاکنون به طور مناسب استفاده نشده اند، 170 هکتار را پوشش می دهند. در سال 1997، براساس قراردادی بین شرکت راه آهن فدرال، آژانس های توسعه زمین آنها و شهر مونیخ، یک فرآیند برنامه ریزی پیچیده برای توسعه پنج مرکز مستقل جدید با ظرفیت 19000 شغل و 16000 ساکن با حدود 70 هکتار فضای باز سبز آغاز شد. شرکت راه آهن و دولت فدرال به عنوان مالک توافق کردند که هزینه تمام زیرساخت سبز، اجتماعی و ترافیکی لازم و تمام هزینه های رقابت های معماری، اسناد برنامه ریزی و تخصص های اجتماعی درباره جنبه های زیست محیطی، ترافیکی و دیگر جنبه های مرتبط را بپردازند و آنها را تصدیق کنند.

15
3- سه پروژه رهبری راهبرد توسعه درونی مونیخ:
3.1 زمین های مرکزی راه آهن

create new opportunities for their inhabitants with new parks, cultural and shopping
establishments, new schools, kindergartens and nurseries. Pasing serves more than 75’000
travellers per day, thus being the fourth largest node of all railway stations in Bavaria.
Around that railway node, a new shopping mall on former railway land will strengthen and
help to modernize the traditional district centre.A transversal east-west cycling path, independent from car traffic and parallel to theremaining railway tracks crossing the new green open spaces will in the near future help toconnect the inner city with the western districts of Munich – attractive and fast for the
increasing number of cyclists in Munich. Today, approximately 10 percent of all rides in
Munich are made by bicycle, for 2015 the target is 15 percent.

مراکز جدید در مناطق مجاور موجود مربوط به خود منسجم شدند و فرصت های جدیدی برای ساکنان خود با پارک ها، تاسیسات فرهنگی و فروشگاهی جدید، مدارس، مهدکودک ها و شیرخوارگاه های جدید فراهم کردند. پازینگ روزانه بیش از 75000 مسافر را میزبانی می کند، بنابراین چهارمین مسیر بزرگ در تمام ایستگاه های راه آهن در باواریا است. در اطراف این مسیر راه آهن، یک مرکز خرید جدید در زمین سابق راه آهن این مرکز سنتی را تقویت و به مدرن سازی آن کمک می کند.
یک مسیر دوچرخه سواری شرق به غرب، مستقل از ترافیک ماشین ها و موازی با ریل های باقیمانده راه آهن که از فضاهای باز سبز جدید می گذرند، در آینده نزدیک به اتصال شهر درونی به بخش های غربی مونیخ کمک خواهد کرد، جذاب و سریع برای تعداد فزاینده دوچرخه سواران در مونیخ. امروز، تقریبا 10درصد کل سواری ها در مونیخ توسط دوچرخه انجام می شود، هدف گذاری برای سال 2015، 15 درصد است.

16
3.1 زمین های مرکزی راه آهن

In order to secure a social mix of groups with different incomes, in every of the five quarters
30 percent of the residential floor space is designated for public subsidised housing for low
and middle income groups, preferably families with two or more children.
The planning process for this complex project had been organised in a cooperative
management process between the city of Munich, the landowners and an increasing number
of private partners, who had sold pieces of the former railway land for development. Since
the whole area is being planned and built-up by a huge number of different private and some
public developers the city of Munich organised regularly urban and landscape planning
competitions in order to secure quality of the urban planning and the architecture of the
single buildings, as well as for each quarter. For many of the single buildings and for the new……….

به منظور تخمین یک ترکیب اجتماعی از گروه هایی با درآمد مختلف، در هر یک از پنج مرکز، 30 درصد فضای مسکونی به یارانه عمومی ساخت مسکن برای گروه هایی با درآمد کم و متوسط تخصیص داده می شود، ترجیحا خانواده هایی با دو یا چند فرزند. فرآیند برنامه ریزی برای این پروژه پیچیده در یک فرآیند مدیریت همیارانه بین شهر مونیخ، صاحبان زمین و تعداد فزاینده شریک های خصوصی سازماندهی شد که تکه های زمین های پیشین راه آهن را برای توسعه فروخته بودند. چون برای کل برنامه ریزی می شد و عملیت ساخت توسط تعداد فراوانی از توسعه دهندگان متفاوت خصوصی و عمومی انجام می شد، شهر مونیخ رقابت های برنامه ریزی شهری و چشم انداز را به طور منظم به منظور تضمین کیفیت برنامه ریزی شهری و معماری سازه ها و همچنین برای هر مرکز برگزار می کرد. برای بسیاری از سازه و برای پارک های عمومی جدید، رقابت های معماری انجام شدند. یک کمیسیون سرپرستی معماری ها و چشم اندازها، فرآیند تصدیق را سرپرستی می کرد و درباره هر پروژه عینی قبل از دریافت اجازه ساخت بحث می کرد. در تمام پنج مرکزی، ساخت خانه ها و کاشت چند هزار درخت جدید آغاز شد. مرکزی که کمترین فاصله را با مرکز شهر داشت، آرنولف پارک، ار قبل مسکن و یک پارک جدید داشت که در سال 2006 تکمیل شده بودند. آرنولف پارک امروز به نیمی از ظرفیت خود رسیده است. تا سال 2012، چهار مرکز تکمیل خواهند شد و پنجمین و آخرین مرکز در حال ساخت خواهد بود.

17
3.1 زمین های مرکزی راه آهن

After 30 years of discussion, planning and building, 1992 the Munich International Airport
was relocated from the eastern quarter of Riem (within the city boundaries) to Erding, some
36 kilometres northeast of Munich. As a result of an international planning competition, one
third of the 560 hectares of land that was owned by the city of Munich was designated to be
home of the new trade fair. The trade fair until then was squeezed in its inner-city location at
the Theresienhöhe, only five minutes distance from the main railway station. The second
third of former airport land – thus following the philosophy of “compact, urban, green” – was…..

بعد از 30 سال بحث، برنامه ریزی و ساخت، فرودگاه بین المللی مونیخ در سال 1992 از بخش شرقی رایم (درون مرزهای شهر) به اردینگ در 36 کیلومتری شمال شرقی مونیخ منتقل شد. در نتیجه یک رقابت طراحی بین المللی، یک سوم از 560 هکتار مساحت این زمین که تحت مالکیت شهر مونیخ بود به محلی برای تجارت اختصاص داده شد. تجارت تا آن زمان در محل خود در درون شهر در ترزاینهو در فاصله پنج دقیقه ای از ایستگاه اصلی راه آهن انجام می شد. یک سوم دیگر فرودگاه سابق با تابعیت از فلسفه "فشرده، شهری، سبز" به ایستگاه ترکیبی مسکونی، تولیدی، اداری و تجاری اختصاص داده اند. آخرین یک سوم به عنوان یک پارک عمومی جدید با مساحت تقریبا 200 هکتار توسعه یافت. مسکن هایی برای 16000 نفر و تقریبا 13000 محل کار باید تا سال 2015 ایجاد شوند. اتصال حمل و نقل عمومی به بخش های درونی شهر توسط خط 2 مترو برنامه ریزی شد که در سال 1999 تکمیل شد. در سال 1998، محل جدید تجارت در رایم افتتاح شد. اولین ساکنان در سال در همان سال به این مرکز جدید آمدند، امروز حدود 700 نفر در شهر تجاری رایم زندگی می کنند. پارک بسیار جذاب رایم با یک دریاچه مصنوعی برای حمام در تابستان و یک تپه اسکلتی برای فصل زمستان در سال 2005 با رویداد نمایشگاه فدرال باغ افتتاح شد.
18
3,2- شهر تجاری رایم، فرودگاه سابق

For a more or less mixed social structure, up to 70 percent of subsidised housing was
realised in the first parts of the new quarter and 50 percent in the latest portions. One result
of this decision is the fact, that today the Trade Fair City of Riem is one of the quarters in
Munich, where most families with children live, so that a third elementary school had to be
implemented earlier than expected.
2005 at “half time” of the development of this new quarter, an external evaluation had been
undertaken and showed some interesting results, as well as risks and open questions in
implementing the guideline of “compact, urban green” (CITY OF MUNICH 2005b). Trade…..

برای یک ساختار اجتماعی کم و بیش مرکب، تا 70 درصد یارانه ساخت مسکن در اولین بخش های مرکز جدید و 50 درصد در جدیدترین قسمت ها تعیین شد. یک نتیجه این تصمیم این حقیقت است که امروز شهر تجاری رایم یکی از مراکز در مونیخ است که در آن اکثر خانواده های دارای فرزند زندگی می کنند، بنابراین یک مدرسه ابتدایی ثالث باید زودتر از حد انتظار ساخته شود.
در سال 2005، در نیمه توسعه این مرکز جدید، یک ارزیابی خارجی انجام شود و نتایج جالب، و همچنین خطرات و سوالات آزاد را در اجرای قاعده "فشرده، شهری، سبز" نشان داد. شهر تجاری رایم به عنوان یک پروژه راهنما در چارچوب چشم انداز مونیخ، مفهوم توسعه شهری، طراحی شد و تاکنتون موفق بوده است. اثبات شده است که تصمیم برای استفاده مجدد از زمین فرودگاه قدیمی برای یک راهبرد "سه یک سوم" با تجارت جدید، مرکز مرکب شهر و پارک عمومی جدید یک مفهوم مبتنی بر آینده با انعطاف پذیری کافی برای برآورده کردن نیازها و شرایط متغیر در طول یک دوره بیش از 30 سال برنامه ریزی و تصدیق بود.
19
3,2- شهر تجاری رایم، فرودگاه سابق

Following the decision to relocate the trade fair from the inner city to the former airport site in
the Trade Fair City of Riem – 45 hectares of valuable land – integrated in the existing metro
network became available, which fortunately was owned by the city of Munich. Following the
guideline “compact, urban, green” 1996, two years before the fair was to be relocated, an
international planning competition was started. The prize winner’s idea was to create a
dense and lively inner city quarter in the tradition of the European City, based on a grid of
building blocks of 70 by 70 metres. Public streets and squares incorporating references to…..

بعد از تصمیم برای تغییر محل مرکز تجارت از درون شهر به محل سابق فرودگاه در شهر تجاری رایم، 45 هکتار از زمین با ارزش، در شبکه مترو موجود منسجم شد که خوشبختانه تحت مالکیت شهر مونیخ بود. با تبعیت از قاعده فشرده، شهری، سبز در سال 1996 دو سال قبل از تغییر محل تجارت، یک رقابت بین المللی برنامه ریزی آغاز شد. ایده ای که برنده جایزه شد ساخت یک مرکز متراکم و زنده به رسم شهر اروپا براساس مجموعه ای از اجزای سازنده به ابعاد 70 در 70 متر بود. خیابان ها و میدان های عمودی ارجاع عا به مناطق مجاور را با انعطاف پذیری بالا برای برنامه ریزی پارکینگ ها دربر می گیرند که نشان می دهند قوانین شهر اروپا همچنان برای توسعه فردا مناسب هستند. در میانه مرکز ترزاینهو، پارک تاریخی باواریا با درختان بزرگ 150 ساله خود توجه را جلب می کند و یک بعد تاریخی و یک هویت بسیار ویژه به این مرکز جدید می دهد. 25 درصد این مرکز به صورت پارک، گردشگاه و زمین بازی یا فضای باز عمومی برای فعالیت های تفریحی طراحی شده است.

20
3.3 ترزاینهو، منطقه تجاری پیشین

Today the new quarter for approximately 3’000 inhabitants and up to 5’000 workplaces is
almost completed, including a new elementary school, several kindergartens and nurseries,
a youth centre and a beer-garden beside the historic congress hall and the museum halls.
Despite the inner city location and the high land value, city council decided according to the
social policy guidelines of PERSPECTIVE MUNICH to realise 50 percent of the dwellings as
subsidised housing for low and middle-income groups.
In the few years since the old trade fair site has been developed into a new urban quarter
Theresienhöhe, it has already proven as perhaps being the best of all the examples for
“compact, urban, green” so far implemented. At least it is proof of the advantages that……

امروز این مرکز جدید برای تقریبا 3000 ساکن و تا 5000 محل کار تکمیل شده است، شامل یک مدرسه ابتدایی جدید، چندین مهدکودک و شیرخوارگاه، یک مرکز برای نوجوانان، و یک باغ جو در کنار تالار تاریخی کنگره و تالارهای موزه. برخلاف محل درون شهری و ارزش بالای زمین، شورای شهر طبق قواعد سیاست اجتماعی چشم انداز مونیخ تصمیم به تامین 50 درصد مسکن ها به صورت خانه های یارانه ای برای گروه های با درآمد کم و متوسط گرفت. چند سال بعد از اینکه محل قدیمی تجارت به یک مرکز شهری جدید، ترزاینهو، توسعه یافت، تثبیت شد که این مورد احتمالا بهترین نمونه از قاعده "فشرده، شهری، سبز" است که تاکنون اجرا شده است. حداقل این اثبات مزیت هایی است که توسط تبعیت از راهبردی گسترش درونی منسجم حاصل می شوند. نتیجه ظهور یک مرکز شهری و زنده است که ترکیبی از کاربردهای دوگانه با تراکم بالا و مقدار چشمگیری از فضاهای باز و همچنین نواحی سبز را نشان می دهد که طبق استاندارهای قانونی لازم ساخته شده اند.
21
3.3 ترزاینهو، منطقه تجاری پیشین

A Regional Plan exists since 25 years, which roughly defines regional green belts and areas
preferred for settlement, focussed on the corridors of the regional rail system (S-Bahn).
Principles and objectives are formulated in the accompanying text of the Regional Plan for
settlement, green, business and retail as well as transportation infrastructure. The
implementation of this plan is not stringent since planning authority in Germany is
fragmented according to its decentralised federalist state system. Based on constitutional
rights of local self-government, the responsibility for all land-use and building regulations lies
with the 185 small and medium sized local authorities and their respective territories. In order
to promote inter-municipal cooperation with regards to sustainable settlement and mobility……

یک طرح منطقه ای از 25 سال پیش وجود دارد که نواحی سبز منطقه ای و نواحی مورد ترجیح برای مسکن را تعریف می کند که بر کوریدورهای سیستم راه آهن منطقه ای متمرکز است. قواعد و اهداف در متن همراه با طرح منطقه ای برای مسکن، فضای سبز، تجارت و خرده فروشی و همچنان زیرساخت حمل و نقل شکل می گیرند. اجرای این طرح دشوار نیست، چون مسئول برنامه ریزی در آلمان طبق نظام فدرالی غیرمرکزی آن تقسیم بندی می شود. براساس قانون اساسی دولت محلی، مسئولیت تمام مقررات استفاده از زمین و مقررات ساختمان در 185 سازمان محلی کوچک و بزرک و قلمروهای آنها قرار دارد. به منظور تقویت همیاری درون شهرداری با توجه به مسائب مسکن و تحرک پایدار، یک نفر به طور داوطلبانه مسئول ایجاد راه حل های برد-برد می شود. نتیجه جدید این راهبردی همیاری لطیف و متقاعدکننده یک پروژه تحقیقی-مطالعاتی مبتنی بر عمل به نام "توسعه مسکن و تحریک در منطقه مونیخ" است. تامین مالی این پروژه به طور مشترک توسط شهر، انجمن برنامه ریزی منطقه مونیخ، انجمن حمل و نقل عمومی مونیخ (MVV) و وزارت کشور ایالت باواریا انجام می شود. این مطالعه که قسمت اول آن در مارس 2008 تکمیل شد، از یک سو زمین های ساخته نشده در شعاع 2000متری اطراف ایستگاه های موجود و برنامه ریزی شده راه آهن را نشان می دهد. بنابراین این زمین ها ظرفیت ساخت مسکن را شکل می دهند و حدود 1220 هکتار هستند (زمین های تحت مالکیت شهرداری دربرگرفته نشده اند) که برای 40000 واحد مسکونی، با توجه به تراکم، مناسب هستند. با نگاه به نمایش جمعیت این زمین ها تقریبا 80 درصد نیاز به ساختد مسکن اضافی در خارج از شهر تا سال 2020 را پوشش می دهند. 1200 هکتار دیگر در اطراف ایستگاه های راه آهن برای کارخانه ها، ادارات، کاربردهای ویژه مرکب و متفاوت موجود است.

22
4- رویکرد های منطقه ای-پروژه مسکن و تحرک

Within the city, almost all of the long term development land reserves for housing of
approximately 800 hectares and for up to 60’000 additional dwellings lie within 1’000 meter
of an S-Bahn, Metro or Tram stop.On the other hand, the study shows the existing and planned public transport structure (rail,bus, P&R, B&R). A third issue of the project looks at mobility costs based on a complexcalculation model for different owner/occupier-types of households and for every city or local
community area in the region. The model will be able to show overall repercussions – in
combination with the average land prices in the different areas of the region – that individual
decisions for presumably cheap land but badly connected to public transport will have for
private households……

درون شهر، تقریبا تمام توسعه بلندزمین ها برای ساخت مسکن در حدود 800 هکتار و تا 60000 مسکن دیگر در 1000 متری یک ایستگاه مترو یا تراموای S-Bahn قرار دارد.
از سوی دیگر، این مطالعه ساختار حمل و نقل عمومی موجود و برنامه ریزی شده (راه آهن، اتوبوس، P&R، B&R) را نشان می دهد. مساله سوم این پروژه به هزینه های تحرک براساس یک مدل محاسباتی پیچیده برای انواع مختلف مالک/مستاجر خانوارها و برای هر ناحیه جامعه شهری یا محلی در منطقه می پردازد. این مدل توانایی نشان دادن کل پیامدهایی را داشت-همراه با میانگین قیمت زمین در نواحی مختلف ناحیه- که تصمیمات فردی برای زمین های نسبتا ارزان اما با اتصال نامناسب به حمل و نقل عمومی برای خانوارها خواهند داشت.

23
4- رویکرد های منطقه ای-پروژه مسکن و تحرک

In the second phase of this research project, five to ten different types of local areas (cities,
villages in different distances from Munich and with different quality of public (rail) transport)
will be screened more in detail. The objective is to come up with strategies and practical
suggestions for integrated local settlement and mobility policy that is in accordance with the
Regional Plan and the principles of compact urban development that is to concentrate new
housing preferably within the 2’000 meter-radius around the rail stations. An additional
research module will focus on the overall infrastructure costs that accrue for different types…..

در فاز دوم این پروژه تحقیقی، پنج تا ده نوع متفاوت مناطق محلی (شهرها، روستاها در فواصل مختلف از مونیخ و با کیفیت متفاوت حمل و نقل عمومی (راه آهن) با جزئیات بیشتر غربال شدند. هدف این کار یافتن راهبردها و توصیه های عملی برای سیاست مسکن و تحرک محلی منسجم بود که با طرح منطقه ای و قواعد توسعه شهری فشرده سازگار باشند که متمرکز کردن مسکن های جدید ترجیحا در شعاع 2000 متری اطراف ایستگاه های راه آهن بود. یک مدل تحقیقاتی دیگر بر هزینه های کلی زیرساخت تمرکز می کند که برای انواع مختلف پیکربندی های مسکن ایجاد می شوند: شامل تمام ایستگاه های راه آهن، چند وسیله ای های B&R/P&R با تراکم بالا، توسعه آشفته نامتصل به حمل و نقل عمومی. ترکیب رویکردهای فضایی، شهری، ترافیکی و اقتصادی باید یک بحث سیاسی گسترده درباره راهبردهای آتی مسکن و تحرک در منطقه مونیخ تشدید کنند.
انجمن برنامه ریزی منطقه ای به تنهایی توانایی های قانونی کافی برای اجرای قدرت عملیاتی لازم را جمع آوری نمی کند. ایجاد یک نمایندکی منطقه ای ویژه و عملی برای توسعه مسکن و زیرساخت، اقدام در این مورد و تضمین توازن اجتماعی و فضایی درون کل منطقه می تواند ضروری باشد. چنین بدنه پیشرفته ای همچنان در نظر نیست؛ حتی بحث درباره ارتباط آن هنوز واقعا آغاز نشده است. دولت محلی و همچنین همیاری غیررسمی و داوطلبانه امروز نه تنها حالات موجود هستند-مثلا در انجمن مناطق تفریحی، در انجمن برنامه ریزی یا در منطقه مادرشهری مونیخ.

24
4- رویکرد های منطقه ای-پروژه مسکن و تحرک

PERSPECTIVE MUNICH calls for regularly being reviewed and adapted to changing
conditions. Against a background of social and economic change, it is also intended, from
time to time to review the underlying principles of PERSPECTIVE MUNICH. The following
sections present results of the first external inter-mediate evaluation of this integrated urban
development strategy. A special focus emphasises methodological issues of how to make a
transversal, comprehensive urban strategy assessable and generally formulated objectives
tangible.External impact evaluations of policy programmes can either adopt a facts-only approach or……..

چشم انداز مونیخ (PM) نیازمند ارزیابی و تطبیق پیوسته با شرایط متغیر است. در مقابل پیش زمینه ای از تغییر اجتماعی و اقتصادی، هدف آن همچنین بازبینی قواعد چشم انداز مونیخ است. بخش های بعدی نتایج اولین ارزیابی خارجی این راهبرد توسعه منسجم شهری را ارائه می کنند. یک تمرکز خاص از ارزیابی بر مسائل روش شناسانه چگونگی قابل ارزیابی کردن یک راهبرد شهری جامع و کامل و ملموی کردن اهداف کلی تاکید می کند. ارزیابی های تاخیر خارجی برنامه های سیاست می توانند یک رویکرد مبتنی بر حقیقت را به کار بگیرند یا به یک رویکرد مشارکتی تر روی بیاورند. این مطالعه موردی با ترکیب مخلوطی از آنالیز های مبتنی بر شاخص از اهداف راهبردی با یک رویکرد کیفی از مورد آخر تبعیت می کند. رویکردهای مشارکتی و کیفی معمولا به منظور درک جامع تر روابط پیچیده بین اهداف راهبردی متعدد و پروژه های راهنما انتخاب می شوند. شکل 7 تصویری از روش خاص انتخاب شده توسط ارزیاب های خارجی چشم انداز مونیخ را نشان می دهد.

25
5- ارزیابی PM- روش و فرآیند

A series of analyses of available impact indicators that help assess the achievement of
objectives as well as official documents and press releases produced the empirical basis for
extensive interaction with in-house practitioners as well as outside experts. A special
emphasis was put on involving the various responsible persons from the city of Munich.
Individual in-depth interviews with in-house persons in charge of specific aspects of the
guiding principles and the projects defined in the PERSPECTIVE MUNICH, in-house group………

مجموعه ای از آنالیزهای شاخص های تاثیر موجود که به ارزیابی دستیابی به اهداف و همچجنین اسناد رسمی و روزنامه های منتشر نشده کمک می کنند، مبنای تجربی تعامل فراوان با متخصصان داخلی و همچنین متخصصان خارجی را شکل داده اند. تاکید خاصی بر درگیر کردن افراد پاسخگوی مختلف از شهر مونیخ شد. مصاحبه های عمیق با اشخاص درونی که مسئول جنبه های خاص قواعد راهنما و پروژه های تعریف شده در چشم انداز مونیخ، بحث های گروهی درونی، مصاحبه ها با طرف تقاضای راهبرد توسعه شهری-اقتصاد، گروه های مدنی، رسانه ها، علم، انجمن های شغلی، و بدنه های حکومت منطقه ای-اطلاعات و ارزیابی های دیگری از یافته های قبلی ارائه کرده اند. نتایج مداخله به یک کمیته هدایت بازخورد داده شدند. دو کارگاه آموزشی آگاهی بخشی با متخصصان درونی و بین المللی با آینده های بالقوه شهر مونیخ مقابله کردند.

26
5- ارزیابی PM- روش و فرآیند

27
5- ارزیابی PM- روش و فرآیند

In the year 2007 the overall results were compiled first in an extended report internal to the
public administration. After open deliberation in the city council at the end of 2007 and early
2008, a short version of the findings was finally released to the public in the summer of 2008
via the city of Munich’s official website (URL:
http://www.muenchen.de/Rathaus/plan/stadtentwicklung/perspektive/umsetzung/159824/ind
ex.html#eval). The following section summarizes the main findings concerning the overall
assessment of the achievement of objectives and further questions dealt with in the external
evaluation (figure 8).

در سال 2007، نتایج کلی نخست در یک گزارش بسط یافته در دولت عمومی گردآوری شدند. بعد از بررسی آزاد در شورای شهر در پایان سال 2007 و اوایل سال 2008، نسخه کوتاهی از یافته ها در نهایت در تابستان 2008 از طریق وب سایت رسمی شهر مونیخ () در اختیار عموم قرار گرفت. بخش بعدی یافته های اصلی درباره ارزیابی کلی دستیابی به اهداف و سوالات دیگری که در محیط ارزیابی با آنها مقابله شد. (شکل 8) را خلاصه می کند.

28
5- ارزیابی PM- روش و فرآیند

The overall assessment of the external evaluators highlights the following findings:
• PERSPECTIVE MUNICH manages to combine policy approaches that deal with the
built environment and spatial urban development as well as with socio-economic
issues key to the overall well being of a city of the importance of Munich.
• PERSPECTIVE MUNICH as an integrative approach represents a comprehensive
attitude of urban development that seems prone to tackle the up-coming challenges
for Munich…………….

سنجش کلی ارزیابی های خارجی یافته های زیر را بیان می کند:
چشم انداز مونیخ برای ترکیب رویکردهای سیاست تلاش می کند که با محیط ساخته شده و توسعه شهری فضایی و همچنین با مسائل اجتماعی-اقتصادی مهم که کلید رفاه شهری بااهمیت مونیخ هستند، مقابله می کنند.
چشم انداز مونیخ به عنوان یک رویکرد منسجم بیانگر نگرش جامعی از توسعه شهری است که مستعد مقابله با چالش های آتی برای مونیخ به نظر می رسد.
چشم انداز مونیخ پایبندی کامل و پیوسته به طراحی مجدد و به روزرسانی سنت طولانی برنامه ریزی شهری مونیخ را ثبت می کند.
چشم انداز مونیخ به عنوان ابزار انعطاف پذیری برای دربرگرفتن مسائل مهم آتی مانند راهبردهای شهری برای تغییر اقلیم، شمول اجتماعی یا حکومت قلمرویی اثبات می شود.
29
6- ارزیابی PM- نتایج و پیشنهادات

30
6- ارزیابی PM- نتایج و پیشنهادات

Figure 8 shows for each guiding principle the average assessment of all respective partial
goals. The spread in the assessment of the individual partial goals is represented by the
width of the fading-out colour bar. A reading example clarifies the interpretation of the figure
above. The highest degree in achieving the objectives set by the PERSPECTIVE MUNICH
are attributed to the principles of ‘qualified inner-city development – compact, urban, green’,
‘strengthening individual parts of the city through district development’ and ‘preservation of
the form and appearance of the city of Munich and promotion of new architecture’.
On the other end of the continuum we find two principles that the evaluators assessed as……………

شکل 8 میانگین ارزیابی تمام اهداف مرتبط را برای هر قاعده راهنما نشان می دهد. گستردگی در ارزیابی اهداف توسط عرض میله با رنگ محو شونده نشان داده می شود. یک نمونه قرائت تفسیر شکل فوق را مشخص می کند. بیشترزین میزان در دستیابی به اهداف که توسط چشم انداز مونیخ انجام شده است به قواعد توسعه درون شهری-"فشرده، شهری، سبز، تقویت کننده قسمت های شهر از طریق توسعه بخش" و "حفاظت از شکل و ظاهر شهر مونیخ و تقویت معماری جدید"- نسبت داده می شوند.
در طرف دیکر زنجیره، دو قاعده را پیدا می کنیم که ارزیاب ها به صورت هنوز به اندازه کافی اجرا یا دستیابی نشده است، ارزیابی کرده اند: بهبود همیاری در منطقه و تقویت رقابتی بودن ناحیه اقتصادی و همچنین توسعه استاندارهای بوم شناسانه و حفاظت از منابع طبیعی با توجه به هدف کلی مقابله با آشفتگی شهری، مورد اول این دو قاعده مشخصا تا حد زیادی به همیاری با جوامع مجاور مونیخ به منظور دستیابی به کاهش چشمگیر در مصرف سطح و زمین وابسته است.

31
6- ارزیابی PM- نتایج و پیشنهادات

In the view of the recommendations, the evaluators identify important inter-relationships
between the guiding principles of the PERSPECTIVE MUNICH (figure 9). On the central axis
of the figure you see a series of principles that produce a sort of positive cumulative
causation. After a certain period of time this harmonious development produces setbacks for
overall urban development, which are depicted on the left as well as the right hand side of
the figure. Thus, two vicious circles begin to unfold that after some time again feed back into……………

از دیدگاه پیشنهادات، ارزیاب ها روابط مهم بین قواعد راهنمای چشم انداز مونیخ را تعیین می کنند (شکل 9). در محور مرکزی شکل، مجموعه ای از قواعد را می بینید که حالتی از علیت تجمعی مثبت را ایجاد می کنند. بعد از یک دوره مشخص زمانی، این توسعه هماهنگ پشتیبان ها را برای توسعه شهری کلی ایجاد می کند که در سمت چپ و راست شکل نشان داده می شوند. بنابراین، دو دایره معیوب شروع به آشکار شدن می کنند که بعد از مدتی مجددا با توجه به قاعده اشتغال و رونق اقتصادی وارد علیت مثبت می شوند. این مدل تاثیر تجمعی بیانگر دشواری ها و چالش هایی است که هر راهبرد جامع توسعه شهری مانند چشم انداز مونیخ باید با آنها مواجه شود و مقابله کند.

32
6- ارزیابی PM- نتایج و پیشنهادات

33
6- ارزیابی PM- نتایج و پیشنهادات

The evaluation report finishes off with recommendations concerning strategic principles as
well as organisational structure. The PERSPECTIVE MUNICH is to be developed further into
an overarching spatial vision for urban development of the city of Munich. The proliferation of
guiding principles over time has not helped the strategy to be easily communicated to the
broader public. A spatial vision should orient itself on the principle of a sustainably balanced
city – and region, as the “natural” partners in a common future. On a strategic level a few………………

گزارش ارزیابی با پیشنهاداتی در مورد قواعد راهبردی و همچنین ساختار سازمانی پایان می یابد. چشم انداز مونیخ باید به یک دیدگاه فضایی جامع برای توسعه شهری شهر مونیخ گسترش یابد. تکثیر قواعد راهنما در طول زمان به بیان ساده راهبرد برای عموم کمک نکرده است. یک دیدگاه فضایی باید بر مبنای قاعده شهری با توازن پایدار-و منطقه، به عنوان شرکای طبیعی در یک آینده مشترک- باشد. در سطح راهبردی، چند قاعده متقاطع باید قواعد عملکردی متعدد و پروژه های عملیاتی را به یکدیگر پیوند بدهند. بنابراین چشم انداز مونیخ را می توان ملموس تر و مشهودتر کرد. این بازسازی مناسب تر به انسجام چشم انداز مونیخ در دیگر سیاست های موجود شهر مونیخ کمک خواهد کرد. در نهایت، در سطح ساختاری سازمان، یک کمیته هدایت چندنهادی و همچنین یک هیئت خارجی از متخصصان توصیه می شود
34
6- ارزیابی PM- نتایج و پیشنهادات

The case study has given a brief glimpse about integrated approaches, strategies and
projects to secure and develop Munich as a sustainable, liveable and ecologically
responsible growing city and region. The evaluation of the PERPECTIVE MUNICH as well as
the accompanying guideline projects give some clues that are transferable also for other
mega-city-regions – with respect to methodology strategy and technicalities.
First, it becomes clear, that a strategy of ”internal expansion” and reuse of former industrial,……..

این مطالعه موردی نگاه مختصری به رویکردها، راهبردها و پروژه های منسجم برای تضمین و توسعه مونیخ به عنوان یک شهر و منطقه در حال رشد پایدار، قابل زندگی و مسئول از نظر بوم شناسانه می اندازد. ارزیابی چشم انداز مونیخ و همچنین پروژه های همراه نشانه هایی ارائه می کند که قابل انتقال به دیگر ابرشهرها با توجه به راهبرد روش شناسی و ویژگی های فنی هستند.
نخست، مشخص می شود که راهبردی از توسعه درونی و استفاده مجدد از زمین های پیشین صنعتی، نظامی، فرودگاهی و راه آهن در بحث توسعه پایدار بدون جایگزین است. زیرساخت موجود، اثرات جانبی مثبت برای مناطق مجاور، جلوگیری از مصرف بیشتر و مهر و موم شدن زمین های کشاورزی و اکثرا مکان های درون شهری با فواصل کوتاه و تسهیلات خوب حمل و نقل عمومس فقط در ارتباط با رویکردهای شهرگرایی یا بوم شناسی نیستند، بلکه به نظر می رسد که حتی رویکردهای اقتصادی مقرون به صرفه در مقابل آشفتگی شهری بیشتر و دلخواه توسعه درونی در شهرهای در حال رشد صحبت می کنند.
35
7- درس های آموخته شده، سوالات آزاد

Second, an integrated urban development strategy like PERSPECTIVE MUNICH seems to
be a precondition for managing long term planning and implementation processes of internal
expansion. Having said that, it also is evident that such an inter-related strategy only can
bear fruits through a thorough and open co-operation and communication process that
involves a fair number of public and private stakeholders. PERSPECTIVE MUNICH works
for a democratic local self-government only on the basis of transparency of planning
decisions; thus its documented strategy and the accompanying communication policy also……………

دوم، به نظر می رسد که یک راهبرد منسجم توسعه شهری مانند چشم انداز مونیخ پیش شرطی برای مدیریت فرآیندهای بلندمدت برنامه ریزی و اجرای توسعه درونی باشد. همچنین مشخص است که چنین راهبرد وابسته ای فقط می تواند از طریق یک فرآیند کامل و آزادانه همیاری و ارتباط نتیجه می دهد که شامل تعداد مناسبی از ذی نفعان دولتی و خصوصی باشد. چشم انداز مونیخ فقط براساس شفافیت تصمیم های برنامه ریزی برای یک دولت محلی دموکراتیک عمل می کند؛ بنابراین راهبرد ثبت شده آن و سیاست ارتباطی همراه با دآن نیز هدف بودن به عنوان یک واسطه یا چارچوب برای مشارکت شهروندان و ذی نفعان در بحث درباره و طراحی یک محیط شهری قابل زندگی برای آینده خود آنها را برآورده می کند.
سوم، شکی وجود ندارد که راهبردهای توسعه شهری پایدار به یک رویکرد تکمیلی توسط راهبردها و ظرفیت های حکومتی مناسب در سطوح گسترده تر منطقه ای نیاز دارند. تقسیم بندی قدرت و ظرفیت برنامه ریزی، ریتم های متفاوت برای تصمیم گیری و فلسفه های بین شهرهای مرکزی و ناحیه ابرشهری گسترده تر آن ضدمولد هستند و عملکرد شهر و منطقه را در رقابت بین المللی تضعیف می کنند.

36
7- درس های آموخته شده، سوالات آزاد

Moreover, one of the key lessons learnt from that experience deal with the evaluation’s basic
participatory approach: how to assess the performance of a public administration’s strategy
and at the same time to involve the responsible civil administrators as experts and keys to a
continuous improvement process. Thus external evaluation of the city’s urban development
strategy adds significantly to evidence-based policy making as well as to planning reliability,
which in turn proves to be a major asset for attracting investors, firms and inhabitants.
Sound integrated strategies and plans are necessary in order to avoid urban sprawl and to…………

به علاوه، یکی از درس های مهمی که از این تجربه آموختیم با رویکرد مشارکتی اصلی ارزیابی مقابله می کند: چگونگی ارزیابی عملکرد یک راهبرد مجریان عمومی و در عین حال درگیر کردن مجریان مدنی مسئول به عنوان متخصص و کلید یک فرآیند بهبود پیوسته. بنابراین، ارزیابی خارجی راهبرد توسعه شهری کمک چشمگیری به سیاست گذاری مبتنی بر شواهد و همچنین به پایایی برنامه ریزی می کند که خود این عمل نیز دارایی عمده ای برای جذب سرمایه گذاران، شرکت ها و ساکنان است.
راهبردها و طرح ها با انسجام خوب به منظور جلوگیری از آشفتگی شهری و توسعه یک "کیفیت مکان" خاص شهری برای اقتصاد دانش آتی لازم هستند. اما فراتر از ابزار یک مفهوم راهبردی منسجم و پروژه های راهنما، یک شهرداری بزرگ مانند شهر مونیخ نیازمند مهارت های اجتماعی، ارتباطی و روش شناسانه مناسب است. بنابراین، در پایان، سرمایه انسانی نیز برای بدنه های عمومی که خواهان شکل دادن آینده خود هستند، ضروری است.

37
7- درس های آموخته شده، سوالات آزاد

Some open questions for future research remain, which may be fruitful also to discuss with
planning practitioners from emerging and rapidly growing mega-city regions.:
These are only a few questions that have arisen from the external evaluation experience for
the city of Munich. Of course there are partial answers ready: some derive from research,
some from in-depth and first hand experience by practitioners. But only by exchanging them
and making them meet in open self-critical debate, public bodies as well as private actors
can learn a direly needed lesson.
تعدادی سوال آزاد برای تحقیق آتی باقی می مانند که می توانند برای بحث با متخصصان برنامه ریزی از نواحی ابرشهری نوظهور و با سرعت رشد زیاد مفید باشند.
بازی های با نتیجه مثبت: کدام پیش شرط ها در ملت های فدرال غیرمرکزی به منظور علاقه مند کردن شهرهای مرکزی و جوامع مجاور آنها به یک سیاست استفاده پایدار از زمین لازم هستند؟
وقتی که دور میز قرار می گیرید: چه راه حل های برد-بردی متقاعد کننده هستند که شهرداری های مستقل به طور آگاهانه بعضی از قابلیت های برنامه ریزی خود را به قیمت مزایای کلی استفاده پایدارتر از زمین کنار می گذارند؟
سیاست گذاری مبتنی بر شواهد: کدام نقشی که مدال های منسجم تاثیر درون رشته ای بازی می کنند یک دیدگاه مقرون به صرفه از اثرات کاتالیزی مستقیم، غیرمستقیم و القایی گزینه های استفاده از زمین را با زیرساخت فنی، اجتماعی و فرهنگی و اثرات آنها بر بودجه شهرداری ها، مناطق یا دیگر بدنه های قلمرو ترکیب می کند؟
این موارد فقط تعدادی از سوالاتی هستند که از تجربه ارزیابی خارجی برای شهر مونیخ حاصل می شوند. البته، پاسخ های ناقصی وجود دارند: بعضی از تحقیق حاصل می شوند و بعضی از تجربه عمیق و دسته اول توسط متخصصان. اما تنها با به چالش کشیدن آنها و بیان آنها در بحث نقادانه آزاد، بدنه های عمومی و همچنین عاملان خصوصی می توانند یک درس مورد نیاز را بیاموزند.

38
7- درس های آموخته شده، سوالات آزاد

پایان


تعداد صفحات : حجم فایل:4,830 کیلوبایت | فرمت فایل : .rar

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود