تارا فایل

150 نمونه سوال پیام نور ارتباطات بازاریابی


بخش اول:
1- کسب اجازه از مصرف کننده قبل از تلاش های بازاریابی برای جذب او چه نام دارد؟
۱. بازاریابی اجازه ای
۲. بازاریابی انبوه
3. بازاریابی ساختاری
۴. بازاریابی فرایندی
۲- کدام مورد معرفی غیرشخصی محصولات که از طریق رسانه های مختلف انجام می شود را نشان می دهد؟
۱. فرهنگ بازار
۲. بازارشناسی
٣. هوش بازار
۴. تبلیغات
۳- انواع مختلفی از مشوق های کوتاه مدت برای خرید یا آزمایش یک محصول چه نام دارد؟
۱. فروش بلندمدت
۲. فروش بازار
۳. ترویج فروش
۴. فروش فرهنگی
۴- بازاریاب ها برای مدیریت و کنترل بازار از چه بازاری استفاده می کنند؟
1. آمیخته تولید ۲. آمیخته بازاریابی ۳. آمیخته فنی ۴ . آمیخته سیستمی
۵- هدف از انجام کدام نوع تبلیغات، ایجاد آگاهی برند و معرفی محصولات جدید است؟
١. تبلیغات آگاهی دهنده
۲. تبلیغات متقاعد کننده
٣. تبلیغات یادآوری کننده
۴. تبلیغات تقویت کننده
۶- مهم ترین سند در توسعه یک برنامه تبلیغاتی و اجرای آن چیست؟
۱. تاکتیک
۲. خلاصه خلاق
3. تکنیک
۴. پروژه
۷- نوعی بازاریابی که در آن شرکت از طریق کانال های مستقیم و بدون دخالت واسطه ها، محصولات خود را به دست مشتریان می رساند کدام است؟
۱. بازاریابی غیر مستقیم
۲. بازاریابی اجباری
۳. بازاریابی مخفیانه
۴. بازاریابی مستقیم
۸- مصرف کنندگان در مراحل ارزیابی و انتخاب محصول به کدام مورد زیر اهمیت بیشتری می دهند؟
١. ارتباطات دهان به دهان
۲. تبلیغات
٣. ترویج فروش
۴. تولید
۹- اولین مرحله فرایند فروش چست؟
١. شناسایی مشتریان احتمالی
۲. غلبه بر مخالفت ها
٣. نهایی کردن فروش
۴. پیگیری و حفظ مشتری
۱۰- هدف از کدام نوع بازاریابی، ایجاد و حفظ ارتباطات متقابل و رضایت بخش بین شرکت و مشتریان کلیدی است؟
۱. بازاریابی با گرایش تولید
۲. بازاریابی ارتباطی
٣. بازاریابی با گرایش محصول
۴. بازاریابی با گرایش فروش
۱۱- کدام مورد زیر همان عنصر ترویج از آمیخته بازاریابی است؟
۱. محصول
۲. توزیع
٣. ارتباطات بازاریابی
۴. قیمت
۱۲- یک وظیفه مدیریتی که باعث ایجاد عناصر ملموس و ناملموس یک برند می شود چه نام دارد؟
1. ساختار کار
۲. مفهوم
٣. برندسازی
۴. سلسله مراتب
۱۳- تصویر ذهنی یا احساسات مصرف کنندگان در مورد برند چه نام دارد؟
1. ساختار برند ۲. مفهوم برند 3. تاریخچه برند ۴. ادراک برند
۱۴- کدام مورد باعث آشنایی مصرف کنندگان با برند می شود؟
1. آگاهی برند
۲. وفاداری برند
۳. کیفیت ادراکی
۴. وابستگی برند
۱۵- تعهدی بین مصرف کننده و محصول که شکستن آن برای رقبا بسیار سخت است چه نام دارد؟
1. احتمال خرید ۲. مشتریان بالقوه 3. علامت بازار ۴. وفاداری به برند
۱۶- زمانی که شرکت، محصولات خود را به افراد می فروشد کدام نوع بازاریابی شکل می گیرد؟
۱. بازاریابی سازمانی
۲. بازاریابی شرکت به شرکت
٣. بازاریابی مصرفی
۴. بازاریابی صنعتی
۱۷- کدام مورد در زمره عوامل محیط کلان قرار دارد؟
۱. محصول
۲. محیط سیاسی
٣. انگیزش
۴. توزیع
۱۸- فرایند انتخاب، سازماندهی و تفسیر احساسات چه نام دارد؟
۱. ادراک
۲. شخصیت
٣. انگیزش
۴. تعاملات فروش
۱۹- یک تغییر نسبت دائمی در رفتار که در نتیجه تجربه ایجاد می شود چه نام دارد؟
١. احساس
٢. باور
٣. آشنایی
۴. یادگیری
۲۰- فرایندهایی که باعث می شوند افراد به گونه ای خاص رفتار کنند چه نام دارند؟
1. ساختار
۲. بازاریابی
٣. ارتباطات
۴. انگیزش
۲۱- در کدام سطح، استراتژی های مربوط به سطح کلان سازمان تنظیم می شود؟
۱. سطح شرکت
۲. سطح واحدهای کسب و کار
٣. سطح محصول
۴. سطح عملیاتی
۲۲- نوعی برنامه ریزی استراتژیک که در سطح محصول انجام می شود؟
١. نمودار بازاریابی
۲. ستاد بازاریابی
٣. فن بازاریابی
۴. برنامه بازاریابی
۲۳- کدام مورد نشان دهنده فلسفه وجودی سازمان است؟
١. ماموریت ۲. استراتژی ۳. اجرا ۴. کنترل
۲۴- زمانی که شرکت دارای نقاط قوت اساسی و فرصت های محیطی متعدد است از کدام استراتژی ها استفاده می کند؟
۱. استراتژی های تهاجمی
۲. استراتژی های تغییر جهت
٣. استراتژی های تنوع
۴. استراتژی های تدافعی
۲۵- بر اساس دیدگاه مایلز و اسنو، کدام دسته از شرکت ها رویکرد ناسازگارانه و ارتجاعی نسبت به تغییرات محیطی دارند؟
۱. آینده نگرها ۲. مدافعان ٣. تحلیل گران ۴. منفعلان
۲۶- یک تلاش فعالانه برای تغییر نگرش ها، باورها و ایده های مصرف کنندگان چه نام دارد؟
۱. شخصیت
۲. ترغیب
٣. برند
۴. حافظه
۲۷- اسکینر در شرطی شدن ابزاری، به کدام مورد تاکید بیشتری دارد؟
۱. تقویت مثبت
۲. تنبیه
٣. تقویت منفی
۴. خاموشی
۲۸- فرایند تقلید از رفتار دیگران چه نام دارد؟
١. سازماندهی
۲. بسیج منابع
٣. الگوگیری
۴. برون سپاری
۲۹- برخی از ایده ها زمانی ایجاد می شوند که ما در حال استراحت هستیم. به این نوع ایده زایی چه می گویند؟
1. مفهوم ۲. آزمون بازار ٣. درگیری بازار ۴. اشراق
30. فردی که با استفاده از خلاقیت خود، متن تبلیغات را در ارتباطات بازاریابی شکل می دهد چه نام دارد؟
۱. پیام نویس 2. مخترع 3. کارآفرین 4. یادگیرنده

بخش دوم:
1- کدام مورد زیر ابزاری برای اجرای برنامه های بازاریابی است و اطلاعات محصولات شرکت را به خریداران انتقال می دهد؟
۱. آمیخته ارتباطات بازاریابی
۲. آمیخته ارتباطات مالی
٣. آمیخته ارتباطات تولید
۴. آمیخته ارتباطات فنی
۲- کسب اجازه از مصرف کننده قبل از تلاش های بازاریابی برای جذب او چه نامیده می شود؟
۱. بازاریابی ویروسی
۲. بازاریابی اجازه ای
3. بازاریابی چریکی
۴. بازاریابی سنتی
٣- انواع مختلفی از مشوق های کوتاه مدت برای خرید یا آزمایش یک محصول چه نام دارد؟
1. بازاریابی مستقیم
۲. بازاریابی تعاملی
۳. ترویج فروش
۴. روابط عمومی
۴- کدام مورد زیر تعاملات چهره به چهره شرکت با مشتریان بالقوه را برای معرفی محصولات نشان می دهد؟
١. تبلیغات تلویزیونی
۲. تبلیغات چاپی
٣. تبلیغات رادیویی
۴. فروش شخصی
۵- بازاریاب ها برای مدیریت و کنترل بازار از چه ابزاری استفاده می کنند؟
۱. آمیخته بازاریابی
۲. تولید
۳. ساختار
۴. سلسله مراتب
۶- هدف از کدام مورد زیر ایجاد آگاهی برند و معرفی محصولات جدید است؟
1. تبلیغات آگاهی دهنده
۲. تبلیغات متقاعد کننده
3. تبلیغات یادآوری کننده
۴. تبلیغات تقویت کننده
۷- تخصص، عینیت و قابل اعتماد بودن منبع پیام چه نام دارد؟
١. دانش منبع پیام
۲. اعتبار منبع پیام
۳. زیرساخت منبع پیام
۴. هم افزایی منبع پیام
۸- مهم ترین سند در توسعه یک برنامه تبلیغاتی و اجرای آن چیست؟
۱. خلاصه بازار
۲. خلاصه هدف
۳. خلاصه خلاق
۴. خلاصه فنی
۹- کدام نظریه ارتباط بین آشنایی و خستگی را نشان می دهد؟
1. نظریه یک عاملی
۲. نظریه دو عاملی
۳. نظریه سه عاملی
۴. نظریه چهار عاملی
۱۰- نوعی استراتژی بازاریابی که در آن شرکت، مصرف کنندگان را جذب سایت خود می کند تا اطلاعات موجود در سایت را به سایر مصرف کنندگان منتقل کنند چه نام دارد؟
۱. بازاریابی ویروسی
۲. بازاریابی همهم های
۳. بازاریابی چریکی
۴. بازاریابی ارتباطی
۱۱- ارتباطات بازاریابی، برابر با کدام عنصر آمیخته بازاریابی است؟
۱. محصول
۲. قیمت
٣. ترویج
۴. توزیع
۱۲- یک وظیفه مدیریتی که باعث ایجاد عناصر ملموس و ناملموس یک برند می شود چه نام دارد؟
١. تعامل
۲. ارتباط
٣. فلسفه
۴. برندسازی
۱۳- کدام مورد زیر بیانگر تصویر ذهنی یا احساسات مصرف کنندگان در مورد برند است؟
۱. قدرت برند
۲. دانش برند
٣. ادراک برند
۴. بازار برند
۱۴- کدام مورد زیر نشان دهنده مجموع ارزش های بازاریابی و مالی مرتبط با برند در بازار است؟
۱. بازاریابی ویروسی
۲. بازاریابی دانش محور
۳. ارزش ویژه برند
۴. بازاریابی سنتی
۱۵- تعهدی بین مصرف کننده و محصول که شکستن آن برای رقبا بسیار سخت است چه نام دارد؟
1. وفاداری به برند
۲. آگاهی برند
3. کیفیت برند
۴. نگرش برند
۱۶- کدام مورد زیر بیانگر علمی است که در مورد مصرف کنندگان محصولات شرکت ها بحث می کند؟
۱. رفتار سازمانی
۲. رفتار مصرف کننده
۳. مدیریت منابع انسانی
۴. مدیریت منابع سازمانی
۱۷- زمانی که شرکت محصولات خود را به افراد می فروشد کدام نوع بازاریابی شکل می گیرد؟
۱. بازاریابی مصرفی
۲. بازاریابی صنعتی
3. بازاریابی سازمانی
۴. بازاریابی شرکتی
۱۸- فرایند انتخاب، سازماندهی و تفسیر احساسات چه نام دارد؟
١. احساس
۲. ادراک
3. یادگیری
۴. حافظه
۱۹- یک تغییر نسبتا دائمی در رفتار که در نتیجه تجربه ایجاد می شود کدام است؟
۱. یادگیری
۲. حافظه
٣. محرک
۴. اطلاعات
۲0- فرایندهایی که باعث می شوند افراد به گونه ای خاص رفتار کنند چه نامیده می شوند؟
۱. رفتار
۲. خواسته
٣. انگیزش
۴. تقاضا
۲۱- شدت تنش را چه می گویند؟
1. محرک
۲. نیاز
۳. خواسته
4.تقاضا
۲۲- یک فرد یا گروه واقعی یا خیالی که تاثیر زیادی بر ارزیابی ها، تمایلات و رفتارهای افراد دارند کدامند؟
۱. گروه کانون
۲. گروه دلفی
٣. گروه دانش
۴. گروه مرجع
۲۳- در کدام سطح، استراتژی های مربوط به سطح کلان سازمان تنظیم می شود؟
1. سطح شرکت
۲. سطح واحدهای کسب و کار
٣. سطح محصول
۴. سطح عملیاتی
۲۴- نوعی برنامه ریزی استراتژیک که در سطح محصول انجام می شود و اهداف و استراتژی های بازاریابی شرکت را نشان می دهد چه نام دارد؟
١. استراتژی سطح شرکت
۲. برنامه بازاریابی
٣. استراتژی سطح واحدهای کسب و کار استراتژیک
۴. استراتژی سطح کلان
۲۵- کدام مورد زیر نشان دهنده فلسفه وجودی سازمان است؟
1. ماموریت
۲. چشم انداز
٣. هدف
۴. استراتژی
۲۶- در استراتژی های مایلز و اسنو، کدام دسته از شرکت ها رویکرد ناسازگارانه و ارتجاعی نسبت به تغییرات محیطی دارند؟
۱. آینده نگرها
ر ۲. مدافعان ٣. تحلیل گران ۴. منفعلان
۲۷- کدام مورد زیر بیانگر یک تلاش فعالانه برای تغییر نگرش ها، باورها و ایده های مصرف کنندگان است؟
۱. ترغیب
٢. اقتدار
٣. اعتماد
۴. ابتکار
۲۸- بر اساس دیدگاه اسکینر، کدام مورد زیر معادل پاداش است؟
۱. تقویت مثبت
۲. تقویت منفی
۴. خاموشی
۲۹- فرایند تقلید از رفتار دیگران چه نام دارد؟
۱. الگوگیری
٢. مسئله یابی
٣. برون سپاری
۴. دانش ضمنی
۳۰- مغز بر کدام جنبه پیام تمرکز دارد؟
١. منطقی
٢. احساسی
٣. عاطفی
۴. هیجانی

بخش سوم:

1- کسب اجازه از مصرف کننده قبل از تلاش های بازاریابی برای جذب او چه نام دارد؟
۱. بازاریابی اجازهای
۲. بازاریابی ویروسی
۳. بازاریابی چریکی
۴. بازاریابی جانشین
۲- تعاملات چهره به چهره شرکت با مشتریان بالقوه برای معرفی محصولات، پاسخ به سوالات و دریافت سفارش از آنها چه نام دارد؟
۱. تبلیغات
۲، ترویج فروش
٣. رویدادها و تجربه ها
۴. فروش شخصی
٣- کلید اصلی ارتباطات یکپارچه بازاریابی چیست؟
۱. فناوری
۲. برنامه ریزی
٣. محیط
۴. ساختار
۴- بازاریاب ها برای مدیریت و کنترل بازار از کدام مورد زیر استفاده می کنند؟
1. آمیخته تعاملی ۲. آمیخته همسان ۳. آمیخته بازاریابی ۴. آمیخته نظارت
۵- هدف از انجام کدام نوع تبلیغات، ایجاد آگاهی برند، معرفی محصولات جدید و معرفی اصلاحات انجام گرفته در محصولات موجود است؟
1. تبلیغات آگاهی دهنده ۲. تبلیغات متقاعد کننده ۳. تبلیغات یادآوری کننده ۴. تبلیغات اقدام محور
۶- ارزش اجتماعی منبع پیام چه نامیده می شود؟
١. ساختار منبع پیام
۲. مفهوم منبع پیام
۳. جذابیت منبع پیام
۴. مقایسه منبع پیام
۷- مهم ترین سند در توسعه یک برنامه تبلیغاتی و اجرای آن کدام است؟
۱. خلاصه بازار
۲. خلاصه محیطی
۳. خلاصه رسانه ای
۴. خلاصه خلاق
۸- ارتباطات بازاریابی برابر با کدام یک از عناصر آمیخته بازاریابی است؟
1. محصول
۲. قیمت
٣. ترویج
۴. توزیع
9- تصویر ذهنی یا احساسات مصرف کنندگان در مورد برند چه نامیده می شود؟
۱. ادراک برند
۲. عملیات برند
۳. ساختار برند
۴. دانش برند
۱۰- تعهدی بین مصرف کننده و محصول که شکستن آن برای رقبا بسیار سخت است چه نام دارد؟
۱. کیفیت
۲. رضایت
٣. احساس برند
۴. وفاداری به برند
۱۱- یک اجتماع تخصصی از مصرف کنندگان و کارکنان که تلاش می کنند ارزش ویژه برند را افزایش دهند چه نام دارد؟
١. انجمن برند
٢. الگوی برند
٣. بازاریابی همهمه ای
۴. بازاریابی چریکی
۱۲- نام دیگر استراتژی برند چیست؟
۱. همنوایی برند
۲. معماری برند
٣. تداعی برند
۴. دانش برند
۱۳- زمانی که شرکت، محصولات خود را به افراد می فروشد کدام نوع بازاریابی شکل می گیرد؟
۱. بازاریابی مصرفی
۲. بازاریابی صنعتی
3. بازاریابی سازمانی
۴. بازاریابی نهادی
۱۴- واکنش آنی گیرنده های حسی نسبت به محرک های اصلی مانند نور، رنگ، صدا و بو چه نام دارد؟
1. احساس
۲. ادراک
٣. بینش
۴. شهود
۱۵- تغییر نسبت دائمی در رفتار که در نتیجه تجربه ایجاد می شود چه نام دارد؟
۱. کارآفرینی
۲. یادگیری
۳. خلاقیت
۴. نوآوری
۱۶- شکل برطرف کردن نیاز که تحت تاثیر فرهنگ و شخصیت است چه نام دارد؟
١. نیاز
۲. خواسته
٣. تقاضا
۴. ارزش
۱۷- ترکیب روان شناختی منحصر به فرد یک فرد را چه می نامند؟
۱. منش
2. بصیرت
٣. شخصیت
۴. فرهنگ
۱۸- در کدام سطح، استراتژی های مربوط به سطح کلان سازمان تنظیم می شود؟
1. سطح شرکت
۲. سطح واحد کسب و کار
۳ سطح محصول
۴. سطح وظیفه ای
19 – نوعی برنامه ریزی استراتژیک که در سطح محصول انجام می شود کدام است؟
1. برنامه بازاریابی
۲. برند
٣. آرمان
۰۴ ماموریت
۲۰- کدام گزینه نشان دهنده فلسفه وجودی سازمان است؟
۱. برنامه های کوتاه مدت
۲. ماموریت
٣. تاکتیک
۴. خط مشی
۲۱- در ماتریس SWOT، در شرایط فرصت های محیطی متعدد و نقاط قوت اساسی، شرکت ها باید از کدام استراتژی استفاده کنند؟
۱. استراتژیهای تهاجمی
۲. استراتژی های تغییر جهت
٣. استراتژیهای تنوع
۴. استراتژی های تدافعی
۲۲- در ماتریس محصول – بازار آنسوف، در کدام استراتژی، شرکت تلاش می کند تا محصولات موجود خود را در بازارهای موجود به میزان بیشتری بفروشد؟
۱. استراتژی نفوذ در بازار
۲. استراتژی توسعه بازار
٣. استراتژی توسعه محصول
۴. استراتژی تنوع
۲۳- یک تلاش فعالانه برای تغییر نگرش ها، باورها و ایده های مصرف کنندگان چه نام دارد؟
۱. ادراک
۲. تصور
٣. رضایت
۴. ترغیب
۲۴- علم و هنر تبلیغات در کدام مورد زیر خلاصه می شود؟
۱. هنر کاربرد تبلیغات
۲. هنر و توسعه تبلیغات
٣. کاربرد علم بازار
۴. استراتژی خلاق
۲۵- روشی که اسکینر تاکید بیشتری بر آن داشت و عبارت است از هر چیزی که از نظر فرد نوعی پاداش به شمار می آید کدام است؟
۱. تقویت مثبت
۲. تقویت منفی
٣. تنبیه
۴. خاموشی
۲۶- شیوه انتقال پیام ارتباطی به مخاطبان هدف چه نام دارد؟
۱. فناوری
2. دانش
٣. رسانه
۴. ساختار
۲۷- نوعی استراتژی ترفیعی که در آن از مکان های غیر معمول و تبلیغات کلامی برای فروش فشاری محصولات استفاده می شود چه نام دارد؟
۱. بازاریابی ویروسی
۲. بازاریابی همهمه ای
۳. بازاریابی چریکی
۴. بازاریابی سه
۲۸- افرادی که دانش مناسبی در زمینه محصولات و خدمات دارند و دیگران به توصیه های آنها به طور جدی عمل می کنند چه نام دارند؟
۱. رهبران ایده
۲. مدیران عالی
٣. مدیران میانی
۴. مدیران عملیاتی
۲۹- هدف اصلی کدام گزینه، ایجاد سازگاری بین ابزارهای مختلف ارتباطات بازاریابی است؟
۱. فروش
۲. تولید
٣. مالی
۴. ارتباطات یکپارچه بازاریابی
۳۰- میزان تحقق اهداف در سازمان را چه می گویند؟
١. سازماندهی
۲. اثربخشی
٣. کارایی
۴. ساختار

بخش چهارم:

1- کسب اجازه از مصرف کننده قبل از تلاش های بازاریابی برای جذب او چه نام دارد؟
۱. بازاریابی اجازهای
۲. بازاریابی ویروسی
٣. بازاریابی چریکی
۴. بازاریابی یک
۲- مجموعه ای از فعالیت ها که شرکت ها از آنها برای ترویج محصولات خود استفاده می کنند چه نام دارد؟
1. آمیخته ارتباطات بازاریابی
٣. برنامه بازاریابی
۴. بازاریابی مویرگی
۲. توزیع
٣- کدام مورد زیر بیانگر معرفی غیرشخصی ایده ها، محصولات و خدمات است که از طریق رسانه های مختلف انجام می شو در قبال آن پول پرداخت می شود؟
۱. بازاریابی تعاملی
۲. تبلیغات
٣. فروش شخصی
۴. بازاریابی دهان به دهان
۴- هدف اصلی ارتباطات یکپارچه بازاریابی چیست؟
۲. فرهنگ
۱. فناوری
٣. ایجاد پیام های متفاوت
۴. ایجاد پیام های همسان
۵- بازاریاب ها برای مدیریت و کنترل بازار از چه ابزاری استفاده می کنند؟
۱. چشم انداز
۲. ماموریت
۳. آمیخته بازاریابی
۴. آمیخته دانش
۶- اولین مرحله فرایند تبلیغات کدام است؟
١. تعیین ماموریت
٣. تعیین رسانه تبلیغاتی
۲. ایجاد پیام تبلیغاتی
۴. اندازه گیری اثربخشی تبلیغات
۷- هدف از کدام نوع تبلیغات، ایجاد آگاهی برند و معرفی محصولات جدید است؟
١. تبلیغات آگاهی دهنده
۲. تبلیغات متقاعد کننده
٣. تبلیغات یادآوری کننده
۴. تبلیغات تقویت کننده
۸- تخصص، عینیت و قابل اعتماد بودن منبع پیام چه نام دارد؟
۱. استراتژی منبع ۲. اعتبار منبع ۳. دانش منبع ۴. هوشمندی منبع
۹- مهم ترین سند در توسعه یک برنامه تبلیغاتی و اجرای آن چیست؟
۲. کانال
١. پیام
٣. خلاصه خلاق
۴. خلاصه بازار
۱۰- کدام نظریه، ارتباط بین آشنایی و خستگی را نشان می دهد؟
۱. نظریه یک عاملی
۲. نظریه دوعاملی
٣. نظریه سه عاملی
۴. نظریه چهار عاملی
۱۱- ارتباطات بازاریابی، برابر با کدام عنصر آمیخته بازاریابی است؟
۱. محصول
۲. قیمت ٫
٣. ترویج
۴. توزیع
۱۲- یک وظیفه مدیریتی که باعث ایجاد عناصر ملموس و ناملموس یک برند می شود چه نام دارد؟
۱. هم افزایی
۲. برنامه ریزی
٣. سازماندهی
۴. برندسازی
۱۳- تعداد دفعاتی که مشتری همان کالا یا خدمت را هنگام نیاز خریداری می کند چه نام دارد؟
1. ارتباطات بازاریابی
۲. وفاداری
٣. رضایت
۴. کیفیت
۱۴- فعالیت ها و فرایندهایی که به کارکنان در مورد برند شرکت اطلاع رسانی می کنند و به آنها در مورد برند الهام می بخشند چه نامیده می شوند؟
۱. ارزش برند
۲. دانش برند
٣. برندسازی داخلی
۴. برندسازی خارجی
۱۵- کدام مورد زیر بیانگر مجموعه ای از رویه های مشتری مدار برای ارزیابی سلامت برند است؟
1. خط برند
۲. روند برند
٣. سازمان برند
۴. ممیزی برند
۱۶- زمانی که شرکت محصولات خود را به سازمان ها می فروشد کدام نوع بازاریابی ایجاد می شود؟
۱. بازاریابی مصرفی
۴. بازاریابی صنعتی
۲. بازاریابی فردی
٣. بازاریابی دو
۱۷- فرایند انتخاب، سازماندهی و تفسیر احساسات چه نام دارد؟
۱. ادراک
٢. تعهد
۳ رضایت
۴. وفاداری
۱۸- فرایند کسب و ذخیره اطلاعات برای دسترسی به آنها در مواقع مورد نیاز چه نام دارد؟
۱. حافظه
۲. رفتار
۳. نیت
۴. نگرش
۱۹- کدام مورد زیر بیانگر احساس یک حالت محرومیت در فرد است؟
١. شخصیت
۲. نیاز
۳. خواسته
۴. تقاضا
۲۰- ترکیب روانشناختی منحصر به فرد یک فرد چه نام دارد؟
١. شخصیت
۲. ادراک
۳. نگرش
۴. باور
۲۱- کدام مورد زیر بیانگر تصویر فروشگاه است؟
١. شخصیت فروشگاه
۲. بینش فروشگاه
۳. ارزش فروشگاه
۴. سازمان فروشگاه
۲۲- مجموع ارزش ها، باورها و هنجارهای مشترک بین اعضای یک جامعه را چه می نامند؟
۱. هم افزایی
۲. فرهنگ
٣. سازماندهی
۴. نظم
۲۳- کدام مورد زیر بیانگر راه رسیدن به اهدف سازمانی است؟
۱. ماموریت
۲. تاکتیک
٣. استراتژی
۴. چشم انداز
۲۴- در کدام سطح، استراتژی های مربوط به سطح کلان سازمان تنظیم می شود؟
1. سطح شرکت
۲. سطح واحدهای وظیفه ای
٣. سطح محصول
۴. سطح عملیاتی
۲۵- کدام مورد زیر بیانگر فلسفه وجودی سازمان است؟
1. آرمان
۲. چشم انداز
٣. استراتژی
۴. ماموریت
۲۶- کدام مورد زیر بیانگر تعداد سطوح کانال ها است که شرکت در آنها مشارکت دارد؟
۱. گستره استراتژی
۲. گستره موازی
۳. گستره عمودی
۴. گستره افقی
۲۷- یک تلاش فعالانه برای تغییر نگرش ها، باورها و ایده های مصرف کنندگان چه نام دارد؟
۱. ادراک
۲. ترغیب
۳. نگرش
۴. حافظه
۲۸- مهم ترین و قابل مشاهده ترین بعد تبلیغات کدام است؟
1. بعد خلاقانه تبلیغات
۲. بعد منطقی تبلیغات
۳. بعد کمی تبلیغات
4.بعد عینی تبلیغات
۲۹- کدام نظریه، نحوه شکل گیری و تغییر نگرش ها را در سطوح مختلف در گیری نشان می دهد؟
1. الگوی غیراحتمالی سادگی
٢. الگوی احتمالی سادگی
٣. الگوی غیراحتمالی پیچیدگی
۴. الگوی احتمالی پیچیدگی
۳۰- کدام مورد زیر بیانگر تقویت مثبت است؟
۱. پاداش
۲. تنبیه
٣. تقویت منفی
۴. خاموشی

بخش پنجم:

1- بازاریاب ها برای مدیریت و کنترل بازار از چه ابزاری استفاده می کنند؟
۱. روابط عمومی
۲. آمیخته بازاریابی
۳. ترویج فروش
۴. بازاریابی دهان با
۲- مهمترین سند در توسعه یک برنامه تبلیغاتی و اجرای آن چیست؟
۱. خلاصه خلاق
. ۲. استراتژی های مالی
٣. سیاست های مدیریت
۴. برنامه فروش
۳- شرکت ها برای انتخاب ابزارهای تبلغاتی اثر بخش در رسانه های منتخب، از چه مدلهایی استفاده می کنند؟
١. مدلهای فنی آماری ۲. مدلهای ریاضی پیچیده ۳. مدلهای مهندسی ۴. مدلهای ساده |
۴- نوعی از بازاریابی است که در آن شرکت با استفاده از ابزارهای اینترنتی و الکترونیکی جدید به طور مستقیم و با سرعت زیاد مشتریان ارتباط برقرار می کند؟
۱. بازاریابی مستقیم
۲. بازاریابی دهان به دهان
3. بازاریابی تعاملی
۴. بازاریابی تلفنی
۵- بازاریابی همهمه ای به چند شکل توسط شرکت پروکتر اند گمبل توسعه یافت؟
١. سه شکل
۲. چهار شکل
٣. پنج شکل
۴. دو شکل
۶- کدام مورد جزء مزایای برند نمی باشد؟
1. ایجاد تمایز بین محصولات شرکت و رقبا
۲. وفاداری بیشتر مشتریان
٣. حاشیه سود کمتر
۴. ساده سازی تصمیم خرید مصرف کنندگان
۷- ……………… عبارت است از مجموعه ای از رویه های مشتری مدار برای ارزیابی سلامت برند.
١. ممیزی برند .
۲. برند سازی داخلی با
۳. معماری برند
۴. استراتژی توسعه
۸- سه عامل تشکیل دهنده سبک زندگی کدام است؟
۱. فعالیت ها، علائق و نگرشها
۲. فعالیت ها، علائق و استراتژی های بازاریابی
٣. فعالیت ها، علائق و عقاید
۴. علائق، فعالیت های بازاریابی و عقاید مختلف
9- …………. به فرایندهایی اشاره دارد که باعث می شود افراد به گونه ای خاص رفتار کنند .
۱. تجربه
۲. انگیزش
٣. ادراک
۴. سلائق
۱۰- کدام دو ویژگی، تعیین کننده نوع واکنش مثبت یا منفی افراد نسبت به محیط هستند؟
١. خوشایند بودن و برانگیختگی
۲. خوشایند بودن و هدفمندی
٣. برانگیختگی و هدفمندی
۴. برانگیختگی و ادراک محیطی
۱۱- فرایند بازاریابی از چند مرحله تشکیل شده است؟
1. چهار مرحله
٢. دو مرحله
٣. پنج مرحله
۴. سه مرحله
۱۲- معروفترین سیستم بخش بندی روان نگاری کدام است؟
١. سیستم ارزش ها و ادراکات فردی
۲. سیستم ارزشها و ادراکات گروهی
۳. سیستم ارزش ها و سبک زندگی
۴. فرهنگ سازمانی و نگرش های فردی
۱۳- جدیدترین و داغ ترین موضوع مرتبط با بازاریابی سبک زندگی کدام است؟
1. هدف گیری رفتاری
۲. جایگاه یابی در بازار
٣. جذابیت بخش های بازار
۴. هدف گیری در بازار
۱۴- وضعیت نهایی اهداف استراتژیک و مالی مشخص شده ای هستند که نسبت به بخش های مختلف سازمان به صورت گسترده آورده شده است:
١. اهداف استراتژیک
۲. اهداف عملکردی
3. اهداف مالی
۴. رسالت
۱۵- مایلز و اسنو معتقدند که چند نوع شرکت در دنیای کسب و کار وجود دارد؟
1. شش نوع
۲. هشت نوع
۳. سه نوع
۴. چهار نوع
۱۶- عبارت است از یک تلاش فعالانه برای تغییر نگرش ها، باورها و ایده های مصرف کنندگان
۱. ترغیب
٢. اقتدار
۳. سازگاری
۴. اجماع
۱۷- کدام مورد زیر جزء موارد رویکرد استراتژیک برای طراحی پیام نمی باشد؟
۱. استراتژی مغز و قلب
۲. استراتژی فروش سخت و نرم
٣. سیستم های استراتژی
۴. استراتژی ادغام
۱۸- به شیوه ی انتقال پیام ارتباطی به مخاطبان هدف گفته می شود:
1. رسانه
۲. ارتباطات
٣. کانال توزیع
۴. خط مشی
۱۹- به احتمال دیده شدن تبلیغات یک رسانه، توسط یک فرد گفته می شود:
١. تیراژ
۲. تاثیر
٣. تاثیر ناخالص
۲۰- نقش مهمی در ارتباطات بازاریابی دارد و یکی از مهمترین نقاط تماس شرکت است:
۱. بسته بندی
٣. سازگاری
۴. تاثیر خالص
۲. ترفیع
۲۱- کدام مورد جزو انواع تیلیغات ویروسی نمی باشد؟
۱. بازاریابی ویروسی ارزشی
۲. بازاریابی ویروسی حیله ای
٣. بازاریابی ویروسی حیاتی
4. فرهنگ سازمانی
۴. بازاریابی ویروسی خوشایند
۲۲- نوعی استراتژی ترفیعی است که در آن از مکان های غیر معمول و تبلیغات کلامی برای فروش فشاری محصولات استفاده می شود:
۱. بازاریابی چریکی
۲. خدمات مشتری
٣. بازاریابی ارزشی
۴. بازاریابی ویروسی
۲۳- هدف اصلی یکپارچه سازی پیام های ارتباطات بازاریابی چیست؟
۱. هم افزایی .
٢. کاهش هزینه ها
۳. مثلث یکپارچگی
۴. کاهش ارتباطات بازاریابی
۲۴- بازاریاب ها باید چند اصل را در ارتباطات یکپارچه ی بازاریابی رعایت کنند؟
۱. ۸ اصل
۹ . ۲ اصل
۳. ۱۰اصل
۴. ۷اصل
۲۵- یک خرید ناگهانی و آنی، بدون هیچ گونه نیت قبل از خرید چه نام دارد؟
۱. خرید زودگذر
۲. خرید بدون برنامه
۳. خرید کنجکاوانه
۴. خرید ناگهانی
۲۶- کدام مورد زیر نگرش مخاطبان را نسبت به پیام های ارتباطی شرکت ارزیابی می کند؟
1. آزمونهای نگرشی
۲. پیمایش های تصادفی
۳. آسیب شناسی
۴. پیش آزمون
۲۷- آزمونهای حافظه شامل دو نوع آزمون های …………………. است.
١. شناختی و یادآوری
۲. شناختی و نگرشی
۳. یادآوری و نگرشی
۴. احساسی و شناختی
۲۸- ساده ترین روش شناسایی رهبران ایده کدام است؟
۱. خود اظهاری
۲. تجارت الکترونیک
٣. بازاریابی متمرکز
۴. بازاریابی تنوع
۲۹- تبلیغات خرده فروشان سیرز و بست بای به کدام صورت زیر می باشد؟
1. در داخل کشور
٢. در خارج از کشور
۳. هم در داخل و هم خارج
۴. در شهرهای کوچک داخل کشور
۳۰- دسته بندی جدیدی از استراتژی های کسب و کار به نام استراتژی های عام توسط چه کسی معرفی شد؟
1. مایکل پورتر
۲. مایکل اون
٣. کنت
۴. رابینز


تعداد صفحات : 20 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود