تارا فایل

گزارش کاراموزی شرکت تهران قطعه تاکستان




دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر

موضوع کارورزی:
شرکت تهران قطعه تاکستان
استاد راهنما:
جناب آقای حاج کریمی
تهیه کننده:
سید روح اله موسویی رامندی
سال تحصیلی90 -89

چه کمند آنان که خوب می دانند و خوب آموزش می دهند و چه دریا دلند و سخاوتمند این بزرگ مردان که به آموختن دیگران ارج می نهند و به همتشان وقت و چه کم دیدم کسانی را که بال پرواز می دهند و شور اشتیاق و هرگز نفهمیدم این را تا آن لحظه که احساس کردم یاریشان را.
با کمال تشکر از استاد خوبم جناب آقای حاج کریمی وکلیه استادان و دست اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر که در فهم و دریافت حقیقت و زیبایی رشته ام مرا یاری نمودند.

پدر بزرگوارم
و
مادر فداکارم
که معنای زندگی ، توان بودن و امید ماندنم هستند و به من کمک کردند تا بتوانم این پروژه را به پایان برسانم دستانشان را می بوسم و برایشان آرزوی سلامتی دارم.

فهرست مطالب
فصل اول
* کلیات
* متن خط مشی کیفیت شرکت
* معرفی سازمان
* چاپ مجدد و توزیع
فصل دوم
دامنه کاربرد
فصل سوم
تعاریف
فصل چهارم تا هشتم
تشریح الزامات نظام کیفیت (استاندارد 2000 – 900 – ISO)
ضمائم
* فهرست روش های اجرایی و دستور العمل های کاری
* جدول ارتباط عناصر استاندارد با مستندات نظام کیفیت
* نمودار سازمان (top Chart)
* فلود یا گرام های مربوطه
* جدول توزیع مستندات
شرکت تهران قطعه
شرکت تهران قطعه درل سال 1364 تاسیس و در سال 1370 به بهره برداری رسیده. این شرکت انواع قطعات ماشین کارها را با رعایت استانداردهای ملی و بین المللی تولید می نماید. کیفیت امر سیت که ما به آن می اندیشیم و آن را به عنوان آیینه انتظارات و رضایت مشتری قلمداد می کنیم و تمام سعی می بهبود مستمر سیستم کیفی محصولات به منظور حفظ اعتماد و رضایت مشتریان ما باشد بر اعاینل به این معرف رعایت کیفیت در کلیه مراحل موثر بر کیفیت مر نظر می باید کلیه فعالتیهای مرتبط با کیفیت در شرکت تهران قطعه بر اساس روشهای اجرایی برنامه ریزها شده مستند صورت می گیرد روشهای اجرایی براساس خواسته های استاندارد بین المللی ایزو 2000 – 9001 ISO می باشد در برنامه های خود برای ارتقای کیفیت حفظ تنوع درگیر ایست به سمت تولید تخصصی، افزایش تولید در وزن و تعداد بهره وری بالا و کاهش هزینه ها و ضایعات و اشتغال کامل نیروی کار و ابزار تولید شتاب فزاینده اتوماسیون و سمت گیری به سوی ایجاد تطابق مر درصد با سفارش مشتری را گنجانده ایم. حفظ نیرو انسانی پیوسته مورد توجه پدید بوده و استفاده آن روشهای جدید آموزش به منظور بهبود مستمر کیفیت در کلیه سطوح پیوسته شنو یک و ترویج می شود این خط مشی به آگاهی کلیه کارکنان شرکت تهران قطعه پیچیده و همه آنان در جهت استقرار کامل سیستم کنترل کیفیت کوشش می نمایند و مدیریت عامل وظیفه اصلی را در این امر به عهده دارد. رشد مفاهیم علم بازار یابی و دستیابی به بازار های جدید با سطح کیفیت رفیع انجام به موقع تعهدات خدمات پس از فروش قوی و همراهی با مشتری برقراری سیستم اعتباری در خریدهای مشتری ارتقای سیستم کیفی موجود به مدارج و روشهای جامع تر و فراگیرتر از جمله دیدگاههای اساسی و برخورد جدی ما با کیفیت می باشد.
حسینعلی فیاضی منشی مدیرعامل
خط مشی سیستم مدیریت کیفیت TERAN 6HATEH شرکت تهران قطعه پس از اجرای چند دوره از استاندارد 2000 – 9001 ISO و دستیابی به موفقیت نسبی در ارتقاء سازمانی و فرهنگی، اجرای مستمر سیستم مدیریت کیفیت را، مبنای پاسخگویی به این موارد، مورد توجه قرار داده است.
اهداف کلان کیفیت سازمان عبارتند از :
1 ) تامین نیاز ها، انتظارات و رضایت کلیه مشتریان یا عنایت به اهداف شرکت.
2 ) بهبود مستمر در تمامی فعالیتها، فرایندها و محصولات و حرکت به سوی کاهش ضایعات
3 ) توسعه فرهنگ کیفیت، مشارکت کارکنان در امور سازمان و توجه به آموزش آنها و همچنین تلاش در تامین انتظارات کارکنان اینجانب ضمن اعتقاد قبلی و استزام عملی به تامین کیفیت مطلوب مورد نظر مشتریان، با حداقل هزینه و مصرف منابع، استاندارد 2000 – 9001 ISO به همراه سایر الزامات اعلام شده از طرف مشتریان را به عنوان الگوی سیستم مدیریت کیفیت شرکت انتخاب نموده و از همه کارکنان شریف شرکت انتظار دارم با تلاش در جهت افزایش توانمند یهای علمی، تخصصی و مهارتهای خویش، ضمن همکاری با نماینده مدیریت، در جهت تامین نیازمندیهای این استاندارد دو نیل به اهداف مذکور گام بردارند.
اینجانب به طور مستمر بر حسن اجراء و اثر بخش سیستم مدیریت کیفیت نظارت داشته و در مواقع لزوم آن را مورد بازنگری قرار خواهم داد
با آروزی توفیق الهی امیر رضا افتخاری مدیر عامل
الف ) 2 معرفی فرایند کار (کنترل کیفی)
نقشه فرایند های سیستم مدیریت کیفیت در شرکت تهران قطعه

معرف موضوع پروژه با ذکر دلایل آن :

موضوع پروژه سیستم کنترل کیفیت است یا سیستم های مدیریت کیفیت الزامات 1- 1 یکسان : این استاندارد الزامات یک سیستم مدیریت کیفیت را در مواردی شخص می کند که سازمان الف – به اثبات توانایی خود در ارایه مستمر محصولی که خواسته های مشتری و الزامات مربوط به مقررات ذیربط را بر آورده می نماید نیاز دارد.
پ ) تصور دارد از طریق به کار گیری موثر سیستم شامل فرآیند هایی برای بهبود مداوم سیستم و تضمین انطباق با خواستهای مشتری و الزامات مربوط به قوانین و مقررات رضایت مشتری را اقرایق دهد.
یاد آوری :
در این استاندارد اصطلاح محصول فقط به محصولی اطلاق می شود که برای ارایه به مشتری در نظر گرفته شده یا بر حسب خواست وی ارایه می گردد .
1 – 2 ) کاربرد :
کلیه الزامات این استاندارد عمومی بوده و قصد بر آن است که برای تمامی سازمان ها بدون توجه به نوع اندازه و محصولی که ارایه می کنند قابل به کار گیری باشد.
هر گاه یک یا چند الزام این استاندارد را به دلیل ما عین سازمان و محصول آن نتوان به کاربرد، این الزامات را می توان در نظر نگرفت.
هر گاه الزامات استثنا شود ادعای انطباق با این استاندارد قابل پذیرش نیست مگر آنکه این استثنائات محدود به الزامات مذکور در بند 7 این استاندارد، شد و چنین استنایایی بر توانایی یا مسئولیت سازمان در فراهم آوردن محصولی که خواسته های مشتری و الزامات مربوط به قوانین و مقررات ذیربط را بر آورده نماید تاثیر نگذارد.
مراجع الزامی :
استاندارد مرجعی ها نام آن در زیر می آید شامل مقررات است که از طریق ارجاع به آن در این استاندارد، جزیی از این استاندارد محسوب شود در صورتی که به استانداردی با ذکر تاریخ انتشار ارجاع شده باشد اصلاحات یا جدید نظر های جدی آن شامل این استاندارد نمی شود اما به طرفهای موافقت هایی که بر اساس این استاندارد تنظیم شده است توجیه می شود امکان به کار گیری آخرین چاپ استاندارد مرجع زیر را بررسی نمایند در مورد استانداردهایی که بدون ذکر تاریخ انتشار به آنها ارجاع شده است، نمودار آخرین چاپ استاندارد ارجاع شده معتبر است، آخرین اطلاعات لازم را می توان از صورت استاندارد و تخفیفات شاخصی ایران کسب کرد استاندارد ایران – ایزو 9000 – سال 1380 – تیم های مدیریت کیفیت – مبانی و واژگان مشتری در سازمان تامین کند.

ب ) 1- معرفی سیستم مورد مطالعه (مثلاً کنترل کیفیت)
سیستم مدیریت کیفیت :
الزامات عمومی
سازمان باید یک سیستم مدیریت کیفیت را ایجاد، مدون و اجرا نموده و آرا بر قرار نگهدارد و به طور مداوم اثر بخش آن را بر طبق الزامات این استاندارد بهبود بخشد سازمان باید
الف ) فرایندهای مورد نیاز برای سیستم مدیریت کیفیت و کاربرد آنها را در سر تا سر سازمان، مشخص نماید.
ب ) متوالی و تعامل بین این فرایند ها را تعیین نماید.
ج ) معیارها و روش های لازم جهت محصول اطمینان از اینکه هم اجر و هم کنترل این فرایند ها اثر بخش هستند را تعیین کند.
د ) از در دسترس بودن منابع و اطلاعات لازم جهت پشتیبانی از اجرا و پایین این فرآینده ها اطمینان یابد.
هـ ) این فرایند ها را پایین ، اندازه گیری و تحلیل نماید،
و ) اقدامات لازم جهت دستیابی به نتایج برنامه ریزی شده و بهبود مداوم این فرایند ها را انجام دهد.
این فرایند ها باید توسط سازمان بر طبق الزامات این استاندارد مدیریت گردد هر گاه سازمان تصمیم بگیرد فرایندی را که بر انطباق محصول، با الزامات تاثیر می گذارد به غیر (تامین کننده بیرونی واگذار نماید، سازمان باید از اعمال کنترل خود بر چنین فرآیند هایی اطمینان یابد.)کنترل چنین فرایند های واگذار شده به غیر (تامین کننده بیرونی باید در چار چوب سیستم مدیریت کیفیت مشخص گردد)
یاد آوری :
فرایندهای مورد نیاز برای سیستم مدیریت کیفیت اشاره شده در فوق بایستی شامل فرایندهای مربوط به فعالیت های مدیریتی، فراهم کردن منابع پدید آوری محصول و اندازه گیری باشد.
الزامات مربوط به مستند است
کلیات :
مستندات سیستم مدیریت کیفیت باید شامل مدل موارد زیر باشد
الف ) بیانیه های مدون در مورد خط مشی کیفیت و اهداف کیفیت .
ب ) یک نظامنامه کیفیت
ج ) روش های اجرایی مدونی که تهیه آنها در این استاندارد الزامی شده است
د ) مدارک مورد نیاز سازمان جهت حصول اطمینان از اثر بخش بودن طرح ریزی، اجرا و کنترل فرایندهای آن و
هـ ) سوابقی که تهیه آنها در این استاندارد الزامی شده است.
یاد آوری :
هر گاه عبارت روش اجر این مدون در این استاندارد ذکر شود بدین معنی است که روش اجرایی بایستی ایجاد ، مدون اجرا و بر قرار نگهداشته شود .
یاد آوری 2 :
گستره مستندات سیستم مدیریت کیفیت می تواند از سازمان به سازمان دیگر به علل زیر متفاوت باشد.
الف ) اندازه سازمان و نوع فعالیت های آن
ب ) پیچیدگی فرایند ها و تعامل آنها.
ج ) شایستگی کارکنان
یاد آوری مستندات می تواند به شکل یا نوع از هر رسانه ای باشد .
1 ) پیشینه تحقیق : معرفی کارها و فعالیت هایی که قبلاً در مورد موهها انتخاب شده است.
نظامنامه کیفیت :
سازمان باید نظامنامه کیفیتی ایجاد و بر قرار نگه دارد که شامل موارد زیر باشد
الف ) دامنه مشمول سیستم مدیریت کیفیت و از جمله جزئیات و توجیهات برای هر نوع استثنا
ب ) روش های اجرایی مدون که برای سیستم مدیریت کیفیت ایجاد شده است یا ارجاع به آنها و
ج ) توصیفی از تعامل فرآیندهای سیستم مدیریت کیفیت
کنترل مدارک :
مدارک الزامی شده بوسیله سیستم مدیریت کیفیت باید تست کنترل قرار داد شده باشد سوابق نوع خاصی از مدرک هستند.
یک روش اجرایی مدون باید ایجاد گردد تا کنترل جای مورد نیاز برای موارد زیر را تعیین کند.
الف ) تصویب مدارک از نظر کفایت قبل از صدور
ب ) بازنگری و روز آمد کردن بر حسب نیاز و تصویب مجدد مدارک
ج ) حصول اطمینان از اینکه تغییرات و وضعیت کنونی تجدید نظر مدارک مشخص است.
د ) حصول اطمینان از اینکه نسخ مربوط از مدارک ذیربط در مکان های استفاده در دسترس هستند.
ه ) حصول اطمینان از اینکه مدارک به صورت خوانا باقی می مانند و به سهولت قابل شناسایی هستند.
و ) حصول اطمینان از اینکه مدارکی که منشاء بیرونی دارند مشخص هستند و توزیع آنها تحت کنترل ما باشد.
ز ) پیشگیری از استفاده سهوی از مدارک منسوخ شده و مشخص کردن آنها به نحو مناسب در صورتیکه آن نوع مدارک برای هر منظوری نگهداری شوند .
کنترل سوابق :
سوابق باید جهت فراهم آوردن شواهد انطباق با الزامات و اجرای اثر بخش سیستم مدیریت کیفیت ایجاد شده و بر قرار نگهداشته شود. سوابق باید به صورت خوانا به سهولت قابل شناسایی و قابل دستیابی باقی بمانند یک روش اجرایی مدون باید بدین منظور ایجاد شود تا کنترل های مورد نیاز برای شناسایی، بایگانی و ذخیره، حفاظت، دستیابی، نگهداری و تعیین تکلیف سوابق را تعیین نماید.
مسئولیت مدیریت :
تعهد مدیریت :
مدیریت رده بالا باید شواهدی 520 بر تعهد خود در ایجاد و تکوین و اجرای سیستم مدیریت کیفیت و بهبودی دادن مداوم اثر بخشی آن به طرق زیر فراهم آورد .
الف ) انتقال و تفهیم اهمیت بر آوردن کردن خواسته های مشتری و همچنین الزامات مربوط به قوانین و مقررات به سازمان
ب ) تعیین و بر قرار کردن خط شی کیفیت
ج ) حصول اطمینان از اینکه اهداف کیفیت تعیین شده اند.
د ) انجام بازنگرهای مدیریت
ه ) حصول اطمینان از در دسترس بودن منابع
مشتری محوری :
مدیریت رده بالا باید اطمینان یابد که خواسته های مشتری با هدف اقرایین سطح رضایت مشتری تعیین و بر آورده می شود.
خط مشی کیفیت :
مدیریت رده بالا باید اطمینان یابد که خط مشی کیفیت.
الف ) برای متصد سازمان مناسب است.
5 ) انجام پروژه (مثال کنترل کیفی)
یا پیش و اندازه گیری محصول
سازمان باید ویژگی های محصول را جهت تصدیق اینکه الزامات و یا خواسته های مربوط به محصول بر آورده شده اند مورد پایش و اندازه گیری قرار دهد این امر باید در مراحل مناسبی از فرایند پدید آوری محصول بر طبق ترتیبات طرح ریزی شود انجام گیرد.
شواهد انطباق با معیارهای پذیرش باید نگهداری شود. سوابق باید حق صادر کننده اجازه ترخیص محصول را نشان دهد.
ترخیص محصول و ارایه خواست تا هنگامی که ترتیبات طرح ریزها شده به طور رضایت بخش تکمیل شده باشد نبیند صورت گیرد مگر آنکه به خودیگری بوسیله مرجع ذیربط و بر حسب اقتضاء توسط مشتری اینکه شده باشد
کنترل محصول نا منطبق :
سازمان باید اطمینان یابد محصولی که با الزامات و یا خواسته هایی مربوط به آن منطبق نیست به منظور جلوگیری از استفاده یا تحویل نا خواسته آن شناسایی شده و تحت کنترل می باشد. کنترل ها و مسئولیت ها و اختیارات مربوط جهت اقدام در مورد محصول نا منطبق یابد در یک روش اجرایی مدون تبیین کرد سازمان باید در مورد محصول نا منطبق به یک یا چند طریق زیر اقدام نماید .
الف ) اقدام جهت دفع عدم انطباق تشخیص داده شده
ب ) اجازه استفاده، ترخیص یا پذیرش؛ اجازه ارناتی توسط مرجع ذیربط و بر حسب اقتضاء توسط مشتری
ج ) اقدام جهت جلوگیری از استفاده یا کاربرد آن که در اصل مورد نظر بوده است سوابق ماهیت عدم انطباق ما و هر نوع اقدامات بعدی دیگر که انجام گرفته است از جمله اجازه های ارضاتی کسب شده باید نگهداری شود.
محصول نا منطبقی که اصلاح می گردد باید جهت اثبات انطباق با الزامات مورد تصدیق مجدد قرار گیرد.
هنگامی که محصول نا منطبق بعد از شروع تحویل و یا شروع استفاده تشخیص داده شود سازمان باید اقدام متناسب با تاثیرات با فعل یا تاثیرات بالقوه عدم انطباق را به عمل آورد.
7 ) راهکار ما و بهبود های موثر از انجام کنترل کیفی :
تحلیل داده ها :
سازمان باید داده های مقتضی جهت اثبات مناسب بودن و اثر بخش سیستم مدیریت کیفیت و ارزیابی اینکه در چه حوزه هایی بهبود مداوم اثر بخشی سیستم مدیریت کیفیت می تواند انجام گیرد را تعیین؛ جمع آوری و تعطیل کند این امر باید داده های حاصل شده در نتیجه یا پیش و اندازه گیری و حاصل از سایر منابع مربوطه را شامل گردد.
تحلیل داده ها باید اطلاعاتی در رابطه با موارد زیر ارایه دهد.
الف ) رضایت مشتری
ب ) انطباق با الزامات و یا خواسته های مربوط به محصول
ج ) ویژگی هایی روند فرآیند ها و محصولات شامل فرصت هایی برای اقدام پیشگیرانه.
د ) تامین کنندگان

بهبود :
بهبود مداوم :
سازمان باید به طور مداوم اثر بخشی سیستم مدیریت کیفیت خود را از طریق بهره گیری از خط مش کیفیت، اهداف کیفیت، نتایج ممیزی، تحلیل داده ها، اقدامات اصلاحی و پیشگرانه و بازنگری مدیریت بهبود بخشد.
اقدام اصلاحی :
سازمان باید برای رفع علت عدم انطباق ما به منشور جلوگیری از وقوع مجدد آنها اقدام نماید.
اقدامات اصلاحی باید متناسب با اثرات عدم انطباق های مورد مواجهه باشد.
یک روش اجرایی مدون باید ایجاد گردد که در آن الزامات برای موارد زیر تعیین شود.
الف ) بازنگری عدم انطباق ها (از جمله شکایات مشتریان)
ب ) تعیین علل عدم انطباق ها
ج ) ارزیابی نیاز به اقدام جهت حصول اطمینان از اینکه عدم انطباق ها مجدداً رخ ندهد.
د ) تعیین و انجام اقدام مورد نیاز
د ) سوابق مربوط به نتایج اقدام انجام گرفته
و ) بازنگری اقدام اصلاحی انجام گرفته
اقدام پیشگیرانه :
سازمان باید برای رفع علل عدم انطباق های بالقوه به منظور پیش گیری از وقوع آنها اقدام لازم را تعیین کند. اقدامات پیشگیرانه باید متناسب با اثرات مسایل بالقوه باشد.
یک روش اجرایی مدون باید ایجاد گردد که در آن الزامات برای موارد زیر تعیین شود.
الف ) تعیین عدم انطباق های بالقوه و علل آنها
ب ) ارزیابی نیاز به اقدام جهت پیشگیری از وقوع عدم انطباق ها
ج ) تعیین و انجام اقدام مورد نیاز
د ) سوابق مربوط به نتایج اقدام انجام گرفته
ه ) بازنگری اقدام پیشگیرانه انجام گرفته
مقدمه
کلیات :
پذیرش سیستم مدیریت کیفیت می بایستی یک تصمیم را بردی سازمان؛ باشد طراحی و به کار گیری سیستم مدیریت کیفیت در یک سازمان تحت تاثیر نیازهای در حال تغییر، اهداف ویژه آن محصولات ارایه شده، فرایندهای به کار گرفته شده، – اندازه و ساختار سازمان قرار می گیرد. در این استاندارد قصد بر این نیست که یکسانی در ساختار سیستم های مدیریت کیفیت یا یکسانی در مستندات بوجود آید الزامات سیستم مدیریت کیفیت که در این استاندارد تعیین شده است، مکمل الزامات و یا خواسته های مشخص شده برای محصول هستند اطلاعاتی که در ذیل یاد آوری آمده است، راهنمایی هایی را برای درک بهتر و روشن ساختن الزامات مربوطه ارایه شده.
این استاندارد می تواند توسط طرف های درون سازمانی و برون سازمانی و از جمله سازمان های گواهی کننده جهت ارزیابی توانایی سازمان در بر آورد کردن خواسته های مشتری، الزامات مربوط به مقررات و قوانین و الزامات خود سازمان مورد استفاده قرار گیرد اصول مدیریت کیفیت بیان شده در استانداردهای ایران سایز و …؟ و ایران – ایزو 9004 در هنگام تدوین این استاندارد مد نظر قرار گرفته است .
رویکرد فرآیندی :
استاندارد پذیرش یک رویکرد فرایندی را در هنگام ایجاد، بکارگیری و بهبود اثر بخشی سیستم مدیریت کیفیت به منظور افزایش رضایت مشتری از طریق بر آورده کردن خواسته های مشتری ترغیب می نماید.
یاد آوری :
به علاوه روش موسوم به برنامه ریزی – اجرا – بررسی و اقدام می تواند در تمامی فرایند به کار گرفته شود این روش را می توان به صورت خلاصه به شرح زیر توصیف نمود.
برنامه ریزی : تعیین اهداف و فرایند های لازم جهت ارایه نتایج بر طبق خواسته های مشتری و خط مشی های سازمان
اجرا : اجرای فرایندی
بررسی : یا پیش و اندازه گیری فرایند ها و حصول بر طبق خط مشی ها، اهداف و الزامات و یا خواسته های مربوط به محصول و گزارش های نتایج،
اقدام : انجام اقدامات جهت بهبود مداوم عملکرد فرایند
کیفیت درجه و مقیاسی است که بر اساس آن، مجموعه ای از ویژگیهای ذاتی نیازمندی های تعیین شده را بر آورده می کند واژه کیفیت ممکن است با صفات ضعیف، خوب و عالی همراه گردد.
2 ) ادبیات تحقیق معرفی کنترل کیفیت از نظر تلفن در ایران و جهان
سیستم مدیریت کیفیت :
استاندارد 2000 – 9001 ISO نیست به ویژه این سال 1994 در انتخاب نحوه تدوین سیستم مدیریت کیفیت انعطاف پذیر تر نشان می دهد و سازمان قادر خواهد بود حداقل مستند سازی را برای نمایش و اثبات عملکرد و کنترل فرایندها و اجرای سیستم مدیریت کیفیت انجام دهد.
سازمان باید سیستم مدیریت کیفیت خود را مدون و بر قرار نماید به خوی که اثر بخش آن بر اساس این استاندارد بهبود یابد.
سازمان باید فرایندهای مورد نیاز سیستم مدیریت کیفیت و کاربرد آنها را شناسایی نماید بعلاوه تطابق و تاثیر (توالی) این فرایندها مشخص شود همچنین این فرایندها را برای دستیابی به نتایج طرح ریزی شده و بهبود مستمر آن کنترل، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل نماید. معیارها و روش های مورد نیاز برای ایجاد اطمینان از اجرا و کنترل این فرایند ها تعیین و از فراهم بودن منابع و اطلاعات ضروری برای پشتیبانی عملکرد و پایین / کنترل این فرایندها اطمینان یابد.
هر گاه فرایند هایی که بر الزامات محصول و سایر نیازمندیها تاثیر می گذارند به بیرون از سازمان واگذار شود. کنترل چنین منبع بیرونی پایین در سیستم مدیریت کیفیت (شناسایی) تعریف گردد.
دامنه کاربرد سیستم مدیریت کیفیت در سازمان باید به طور دقیق مشخص گردد مثلاً باید تعیین شود که آیا این سیستم در کل سازمان، در تعدادی از بخش یا در یک بخش خاص اجرا می شود این موضوع باید در ساختار سازمانی مسئولیت ها و اختیارات، روش های اجرایی، فرایند ها و منابع مورد نیاز برای اطمینان از ارائه محصول (خدمت یا کیفیت به طور کامل و روش قید گردد)
مستند سازی مدیریت کیفیت باید شامل موارد زیر باشد.
الف ) خط مشی کیفیت و اهداف کیفیتی در قالب یک اعلامیه مدون
ب ) نظامنامه کیفیت
ج ) روش های اجرایی مدون مورد نیاز برای این استاندارد بین المللی (در حال حاضر 25 روش اجرایی تدوین شده است)
د ) مدارک (مستندات، مورد نیاز سازمان برای کسب اطمینان از موثر بودن برنامه ریزی، اجرا و کنترل فرایند های آن)
هـ ) سوابق مورد نیاز دارد این استاندارد بین المللی
و ) نمودار گردش فرایندی
ز ) برنامه های تشخیص منابع و فهرست اقدامات سازمان
سازمان باید یک خط مشی کیفیت داشته باشد که در آن به طور کاملاً متفاوت ماموریت و اهداف تشریح و به نیازمندی ها و انتظارات مشتریان توجه نموده باشد این خط مشی کیفیت ممکن است به عنوان بخش از یک برنامه سازمانی یا اعلامیه ماموریت تهیه شود.
سازمان باید تعیین کند که چگونه خط مشی کیفیت به کار کنش اعلام می گردد و درک آنها (به منظور آگاهان از نقشی که در اجرای خط مشی و تامین ارزشها و اهداف اعلام شده توسط سازمان ها به خصوص اهداف مربوط به نیاز ها و انتظارات مشتریان و جامعه دارند)
خط مشی کیفیت باید به طور دوره ای توسط مدیریت بازنگری شده و منعکس کننده تغییرات یا نیازها و انتظارات مشتریان باشد.

5 ) انجام پروژه مدیریت کیفیت :
سازمان باید فرایند های پایش، اندازه گیری، تجزیه و تحلیل و بهبود مورد نیاز طرح ریزی و اجرا نماید تا
الف ) انطباق محصول را نشان دهد.
ب ) از انطباق سیستم مدیریت کیفیت اطمینان حاصل نماید.
ج ) اثر بخش سیستم مدیریت کیفیت را به طور مستمر بهبود دهد.
این موضوع باید شامل تعیین روش هایی قابل کاربرد از جمله متون آماری و گستره استفاده آنها گردد.
به عنوان یکی از ابزارهای اندازه گیری عملکرد سیستم مدیریت کیفیت، سازمان باید اطلاعات مربوط به برداشت (نظرات مشتری از میزان بر آورده سازی نیازمندی های وی توسط سازمان را تجزیه و تحلیل نماید. بعلاوه باید روش های دریافت و استفاده اند این اطلاعات (از جمله نظر سنجی تستی تلفنی، حضوری و …) معین شوند.
3 ) تحلیل سیستم انتخابی از نظر موضوع :
الف ) 2 معرفی فرایند کار کنترل کیفیت
روش اجرایی یا پیش و اندازه گیری فرایندها
هدف از تدوین این سند تشریح نحوه تعیین شاخص های اندازه گیری کنترل و یا پیش فرایند های شرکت و همچنین چگونگی جمع آوری پردازش و تحلیل اطلاعات، به کار گیری متون آماری به منظور تعیین میزان تناسب و اثر بخش سیستم مدیریت کیفیت و ارزیابی موارد بهبود سیستم در شرکت تهران قطعه می باشد.
2 ) دامنه :
این روش اجرایی فعالیتهای کلیه فرایندهای موثر بر سیستم کیفیت نقشه فرایندی به شما – 34 ، MG – M ( را در گرفته و بایستی از سوی مسئولین واحدها رعایت و اجرا گردد.
3 ) مسئولیت :
مسئولیت اجرایی این روش اجرایی کلیه واحدات موثر بر سیستم مدیریت کیفیت شرکت تهران قطعه و مسئولیت پیگیری به عهده تعیین کیفیت ما باشد.
4 ) شرح :
به منظور دستیابی اهداف کیفی (کوتاه مدت و بلند مدت ها و در راستای خط و مش کیفیت، فرایندهایی در سطح شرکت تهران قطعه به همراه زیر فرایند های مربوطه در راستای اهداف نهایی از جمله افزایش میزان رضایت مشتریان ما باشد مطابق نقشه فرایندهای مذکور و فرم های تحلیل فرایند ها با مدل turtle طبق جدول پیوست مشخص و تعریف شده اند بدیهی است ارتباط متقابل این فرایند ها در سیستم مدیریت کیفیت طرح ریزی شده به منظور یا پیش و اندازه گیری فرایند ها کنترل هایی بر روی خروجی (tput) ن/ سیستم تعریف شده است. این کنترل توانایی فرایند های سیستم را در جهت نیل به اهداف برنامه ریزی شده نشان می دهد و چنانچه نتایج حاصله با اهداف برنامه ریزی شده مطابقت نداشته باشد تصمیمات جدید جهت رفع نقایص (اقدامات اصلاحی و ..) صورت می پذیرد .
4- 2 – کنترل های مذکور به صورت گزارش هایی از عملکرد سیستم (شامل روزانه، هفتگی ماهیانه، فصلی یا سالیانه ها توسط مسئولین ذیربط تهیه و به منظور آنالیز و تصمیم گیری، در اختیار نماینده مدیریت قرار گرفته و خروجی این تحلیل در جلسات بازنگری مدیریت ارائه می گردد. با توجه به موارد ذکر شده در سطح شرکت یا پیش و اندازه گیری فرایندها و سیستم به ترتیب ذیل صورت خواهد گرفت)
الف ) یا پیش و اندازه گیری فرایند ها
به منظور ارزیابی فرایندهای موثر در ارتباط با فعالیتهای تولید محصول نقشه فرایند مذکور که بر سه بخش اصلی تقسیم شده است.
1 ) فرآیند مدیریتی (MOP) ، 2 ) فرایند بر اساس نیاز مشتری (COP) ، 3 ) فرایند پشتیابانی کنند. (SOP) که هر کدام از این فرایند ها به تفکیک در فرم تحلیل فرایند با مدل لاک پیش (TurtLe) طبق جدول پیوست تعداد جدول پیوست تعداد 11 فرایند تعیین و تعریف شده است.
در هر یک از فرایندها مشخصات فرآیند مسئولیت و کلیه منابع انسانی و مالی، ورودی، خروجی، مکانیزم و شاخص اثر بخش در پایش این فرایند ها کاملاً مشخص و تعیین شده است که این شاخصها به عنوان معیار پایش هر یک از فرآیند ها می باشد.
انجام پایش:
انجام کنترل و پایش فرایند ها بر اساس فرم پایش و اندازه گیری فرآیندها با که شناسایی تعیین شده در جدول ضمیمه که اطلاعات لازم را فراهم تعطیل فرایند استخراج شده و به تفکیک هر فرایند مطابقت فرم مربوط اجرا می گردد .
زمان پایش :
بر اساس فرم برنامه پایش به شماره SM/ MG / C9/ نام فرایند و زمان پایش مشخص می گردد.
نحوه تحلیل اطلاعات :
تحلیل اطلاعات به توسط نماینده مدیریت انجام می گیرد در فرایندها نیست به شاخص های تعیین شده در جدول به نسبت میزان تاثیر در اهداف کیفیت با فرمول های تعریف شده صورت می گیرد چنانچه انحراف پیش از حد انتظار و یا کاستی نسبت به دوره قبل وجود داشته باشد در بازنگری مدیریت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته تصمیمات جهت رفع نقایص و اقدامات اصلاحی تعریف شده و به مورد اجرا گذاشته می شود.
کلیه نتایج به دست آمده از ارزیابی به اطلاع کلیه مدیران، سرپرستان و پرسنل مرتبط جهت اطلاع و احساس مشارکت در راهبرد اهداف کیفیت و همچنین آگاهی از عملکرد سازمان و نتایج فعالیت خودشان رسانده می شود بدیهی دست هر گونه پیشنهاد و یا راهکاری در خصوص بهبود سیستم مدیریت کیفیت از طرف پرسنل شرکت در هر مقطعی از پست سازمان باشد مورد بررسی قرار داده و در صورت مورد تایید بودن مسئولیتها در برنامه ها اجرای اهداف کیفیت لحاظ شده و به جهت افزایش روحیه همکاری و مشارکت در تصمیم گیری جمعی فرد پیشنهاد دهنده به یکی از شیوه های مختلف مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
شیوه ارائه گزارش :
بعد از تحلیل گزارشهای آیین انجام شده توسط نماینده مدیریت به طرق های مختلفی که بتواند نتیجه به وضوح در راستای اهداف nitoring نماید صورت می گیرد مثل انواع چارت ها و نرا قرار کامپیوتری ارائه می گردد و تمام خروجی این ارزیابی در برنامه اهداف کیفیت سالانه شرکت موثر خواهد بود.

ب ) 1 معرفی سیستم مورد مطالعه(مثلاً کنترل کیفی)
روش اجرایی بازرسی و آزمون محصول
1 ) هدف :
هدف از تدوین این روش اجرایی تشریح فرایند بازرسی و آزمون مواد اولیه و کالاهای ورودی، قطعات حین تولید و محصول بنای باشد.
2 ) دامنه کاربرد :
این روش اجرایی برای کنترل کیفیت درس مقطع ورودی – حین توسعه و محصول نهایی کاربرد آورد.
3 ) مسئولیت :
مسئولیت اجرای این روش به عهده واحد کنترل کیفیت ما باشد.
4 ) شرح :
کنترل اقلام و کالاهای ورودی به کارخانه
واحد کنترل کیفیت بر اساس دستور العمل بازرسی و آزمون به شماره /12/C در / M ( که شامل موارد ورود ب می باشد برای اجرای عملیات کنترل اقدام می نماید.
به محض ورود مواد اولیه به کارخانه، واحد انبار بر اساس اعلام واحد انتظامات مبنی بر انتقال مواد ورودی به انبار قرنطیه طی فرم رسید موقت انبار به شماره / 01/ST /FM به واحد کنترل کیفیت اعلام نموده و در خواست تعیین وضعیت کیفیت کالای ورودی اقدام می نماید.
واحد C پس از دریافت فرم رسید موقت بر اساس QC. PLAN1 آن سفارش مبادرت به انجام فرایند بازرسی آزمون می نماید و نتایج آن را در فرم نتایج بازرسی و آزمون ورودی به شماره 01/ QC / SM ثبت و یک نسخه از آن را به مدیریت تولید ارائه می نماید و تایید، مشروطه و یا هر دود مواد ورودی را طی فرم اعلام وضعیت آزمون به شماره های / 15/ QC / SM آو به اطلاع واحد انبار می رساند در صورت تایید کالا توسط وجود Q واحد انبار بر اساس روش اجرایی انبارش، جا به جایی، بسته بندی اقدام به انتقال مواد از انبار قرنطینه به انبار اصلی می نماید. در صورت رد محوله توسط واحد QC ، مطابق روش اجرایی کنترل محصول نا منطبق به شماره / 06/ QC / DP اقدام می شود.
کنترل کیفیت قطعات در حیف فرایند تولید :
کنترل محصولات فرایند تولیدیتر بر اساس دستور العمل بازرسی و آزمون درون روند که در فرم PLAN . QC ثبت شده صورت می گیرد. خود کنترل قطعات در ایستگاههای کنترلی بر اساس فرم یاد شده توسط بازریین واحد QC انجام و نتایج آن در فرم نتایج بازرسی و آزمون حین فرایند به شماره / oc / pc / FM ثبت می گردد و تائید و یا عدم تائید مانند روال بازرسی و آزمون کالای ورودی در فرمهای مربوطه ثبت شده در صورت وجود عدم انطباق از طرف DOC بر اساس روش اجرایی کنترل محصول نا منطبق به شماره / 06/ QC/ ِDP اقدام می گردد چنانچه مدیر کنترل کیفیت بر اساس روشهای اجرایی بازرسی و آزمون محصول در مسیر تولید محصول به عدم انطباقی بر خورد نماید، بر اساس روش اجرایی کنترل محصول نا منطبق اقدام می نماید.
کنترل کیفیت محصول نهایی :
پس از انجام فرایند تولید و آماده سازی محصول نهایی، واحد تولید قبل از انتقال محصول به انبار محصول به واحد PC جهت کنترل نمایی محصول اطلاع دهد. بازرسی واحد QC قید شده است اقدام به کنترل محصول نهایی می نماید و نتایج را در فرم ثبت نتایج کنترل کیفی نهایی به شماره oc / QC / M درج می نماید. یک نسخه از نتایج کنترل محصول نهایی توسط واحد QC به واحد پژوهش وقتی و یک نسخه از نتایج بازرسی و آزمون درون روند را در QC به مدیریت تولید ارائه می نماید چنانچه وضعیت قطعات در هر مقطعی از روند تولید (از مای شروع فعالیت تا زمان تحویل به مشتری / مطابق قرار دادن به گونه ای باشد که نیاز به بررسی کارشناسی داشته باشد لازم است موارد مطرح شده به صورت مسکتوب طبق فرم گزارش داخلی کیفیت به شماره / 14/ PC / FM ثبت شده و جزء سوابق آن قطعه نگهداری شود.)
روش اجرایی کنترل محصول نا منطبق :
1 ) هدف :
تعیین روش شناسایی و بر خورد با اقلام و محصولات نا منطبق و مسیر چگونگی تعیین تکلیف این اقلام
2 ) دامنه کاربرد :
کلیه اقلام و قطعات ورودی، محصولات حین فرایند و تولیدات نهایی شرکت که نا منطبق شناخته شوند، تحت پوشش توضیحات رایه شده در این مدرک قرار می گیرند.
3 ) مسئولیت :
شناسایی، اعلام برخورد. و تهیه و نگه داری سوابق اقلام نا منطبق بر عهده واحد کنترل کیفیت است.
4 ) روش اجرا :
تمامی اقلام ورودی، نیما ساخته و نهایی که در بازرسی های کیفی نا منطبق یا مشکوک شناخته می شوند باید بر مبنای این مدرک و به شرح بندهای زیر کنترل و تعیین تکلیف شوند تا امکان هر گونه استفاده از آن ها به عنوان اقلام قابل قبول جلب شود این اقلام تا زمان تعیین تکلیف با کارت شناسایی (/02/ ST / FM) به عنوان قرنطیه مشخص می شوند مسئولیت تعیین تکلیف اقلام نا منطبق، بسته به نوع اقلام، در بندهای بعدی این روش اجرای مشخص شده است با توجه به نوع مغایرت برای محصولات، اقدام مایی مانند بازر کاری، جرم سازی، انتقال کامل به ضایعات، پذیرست. ما اجازه ارفاقی یا درجه بندی برای استفاده می گردد تعیین کند و به اجرا گذارد.
در صورت باز کاری اقلام نا منطبق کلیه کنترل های مشخص شده در AN ، P . QC باید مجدداً روی اقلام صورت گیرد و از تطابق کامل اقلام با خواسته ها اطمینان حاصل شود پس از تکمیل اقدامات مشخص شده برای اقلام نا منطبق تر مدیر کیفیت باید از اثر بخش آن ها اطمینان یابد و در صورت نیاز، اقدامات اصلاحی پیش گیرانه دیگری رایتر ترتیب دهد.
مواد اولیه و قطعات ورودی نا منطبق :
چنانچه مواد و قطعات ورودی به کارخانه مطابق روش اجرایی کنترل بازرسی و آزمون محصول (01 / QC / DP) بازرسی و نا منطبق تشخیص داده شوند واحد کنترل و کیفیت در ابتدا مردود شدن معمولی را در فرم اعلام وضعیت آزمون به شماره (1b / QC / TM) ثبت و به انبار اعلام می کند استفاده از چنین محوله ای، تا تعیین تکلیف به هیچ عنوان مجاز نیست پس از بازرسی و انجام آزمون های تعریف شده در QC. PLAN از روی مواد ورودی تایید شده عنوان قطعی بر روی کارت شناسایی علامت خورده و از صالت قرنطیه خارج می گردد.
در صورتی که معمولی از سوی کنترل کیفی غیر منطبق اعلام گردد نتایج طبق فرم بررسی تخصصی گروه کیفیت به شماره (19 / QC / FM به مسئولین مربوط گروه کیفیت (مدیریت عامل، مدیریت کارخانه بازرگانی پژوهش حتی. کنترل کیفیت) جهت تصمیم گیری نهایی ارسال می گردد چنانچه نتایج بررسیها مغایرت اساسی باشد و امکان اصلاح کالا وجود نداشته باشد دستور موجودی از طرف مدیریت عامل صادر شده طبق روش اجرایی خرید نسبت به برگشت کالا اقدام می گردد و لازم به توضیح است که مانند محوله دیگر، سوابق این محوله تیر مطابق روش اجرایی ارزیابی منابع خرید (DPLpu/oz) در سوابق محوله های دریافتی از پیمانکار ثبت می شود.
اقدامات اصلاحی مربوط به محصول نا منطبق :
چنانچه مغایرت در حدی باشد که مکان اصلاح و یا رفع نقص در کارخانه مقدور باشد به جهت سرعت بخشیدن به کار طبق فرم به شماره (19/ QC / FM) مدیر کارخانه / تولید و مدیر کنترل کیفیت می توانند اقدامات لازم با ثبت سوابق انجام داده و ابتکالات موجود را حل نمایند مطابق روش اجرایی، بازرسی آزمون محصول 01/ QC / DP و روش اجرایی اقدامات اصلاحی به شماره 03/ QA / DP چنانچه مدیر کنترل کیفیت بر اساس روشهای اجرایی بازرسی و آزمون محصول به شماره 01/ QC / DP در مسیر تولید محصول به عدم انطباقی برخورد نماید، کنترلر مربوطه، دستور توقف تولید به شماره / 13/ QC / FM صادر و پس جهت اصلاح محصول نا منطبق فرم بررسی تخصصی به شماره 19/ QC / FM از سوی مدیریت کنترل کیفیت صادر و پس از اعلام دلیل توقف توسط QC مدیر تولید، جهت رفع اشکال محصول نا منطبق به مدیر کنترل کیفیت هماهنگی لازم را انجام داده و در صورت به نتیجه نرسیدن، مدیر کنترل کیفی با مدیریت کار خانه، عدم تطابق بوجود آمده را بررسی نموده و طبق روش اجرایی اقدامات اصلاح و پیشگیرانه به شما 03/QA / DP اقدام می نماید در صورت مرتفع نشدن مغایرت مطابق موارد اولخیه ورودی نا منطبق همین روش اجرایی اقدام می گردد.
لازم به ذکپر است دم احقدام اصلاحی در سانخر سنخر اول گیرنده رسنخ دوم تخمین کیفیت رنسخ سوم فرستنده ارائه خواهد شد.

الف – 5 – است
معرفی و شناسایی تسهیلات و تاسیسات
نام فرایند تعمیرات و نگهداری

شرکت تهران

قطعه به مساحت 000/ 10 متر مربع است و دارای 2 کنتور برق و یک کنتور، آب است و دارای 30 کارمند است که اکثر آنها ترا شکار و فرزکار هستند.
نام فرایند کنترل وسایل پایش و اندازه گیری (کالیبر اسیون)

نام دستگاه ترانس انیور سال شماره شناسایی02/ LM / PM دستی است ترانس قطعات سبک و سنگین و دورانی و پیچ بری و اندازه گیری زاویه 2114، 350 SCH دستگاه ترانس محور4 CNC تمام اتوماتیک دارای مانیتور می باشد که به آن برنامه می دهند و کار را انجام می دهد CNC5 را متری شرکت IW رخت روسیه است C کنولوژی دما 50 است شماره شناسایی 704 cx / pm
کار اسل 8 ایستگاهی نیمه دستی اتوماتیک سری ترانس هستند ساعت روسیه است شماره شناسایی 02 / mp / pm
مولتی است.
نام دستگاه دریل مولتی اسپیندل که دستگاه 01 / DR 32 محوره است
نام دستگاه دستگاه 3 متری. DNV دستگاه ترانس هستند ساخت تبریز نام دستگاه 50 DN دستگاهه تراش
نام دستگاه 90 TPK ساخت بلغارستان
نام دستگاه دریل رادیال2 – 2000 روسی کار این سوراخکاری از قطر مته گ1 100

معرفی نیروهای انسانی
چارت سازمان مدیریت کیفیت شرکت تهران قطعه

تائید کننده مدیریت عامل

معرفی تجهیزات ماشین آلات :
دستگاه بورینگ فرزکاری – تراشکاری و کار اسل اما کارو ساخت روسیه
دستگاه پیچ متری روسیه ترانس
دستگاه فرز کاری و سوراخکاری و چرخ دنده زدنی، مدول زنی کار اصل 60 را کاراسل 20/30 ساخت رو پسر کارایی تراش .
دستگاه پرس :
صفحه تراش ساخت تبریز کارایی شیار در آوردن 4 پهلو تراشی جای خار در آوردن
ب ) 2 ارتباط فیزیکی سیستم با سایر سیستمها
روش اجرایی کنترل مستندات و سوابق کیفیت :
1 ) هدف :
هدف از نگارش این روش اجرایی سنتی یخ نحوه تهیه، بر روی و تصویب پیش نویس مستندات، شماره گذاری شناسایی، ویرایش جدید کلیه مستندات نظام کیفیت ویتر مدارک برون سازمانی به همراه چگونگی کنترل و بایگانی سوابق ایجاد شده باشد.
2 ) دامنه :
دامنه این روش اجرایی تمامی مستندات نظام مدیریت را شامل شده و مندرجات آن باید از سوی که کارکنان واحد های ذیربط رعایت، حفظ و اجرا گردد.

3 ) مسئولیت :
مسئولیت این روش به عهده واحد تخمین کیفیت و سایر واحدهای زیر می باشد.
4 ) شرح :
1- 4 نحوه تهیه پیش موسس مدارک و مستندات :
نیاز به تدوین یک سند جدید به همراه پیش نویس آن توسط واحدی به نماینده مدیریت پیشنهاد می شود. نماینده مدیریت بررسی لوله و انجام و در صورت تایید بودن با مدیر واحد مربوطه مجدداً موضوع بررسی ورس از نهایی شون سند جدید در فهرست اصلی مستندات کیفیت به شماره 01/ QA / LT مطابق جدول توزیع مستندات به شماره 02/ QA / LT جهت و پس از نهایی شدن مطابق بند 4 – 4 برای اطلاع کلیه واحدهای ذیربط ارسال می نماید.
2 – 4 فرو ساختار مستندات :
صفحه روی جلد مستندات نظام کیفیت مطابق نمونه ضمیمه این روش اجرایی شامل شماره بازنگری، شماره و عنوان کند، نام تهیه کننده، تایید کننده و با تصویب کننده که در اول کلیه مستندات (روشهای اجرایی، دستور العملها و ..) می باشد در قالب کاغذ 4A کادر بندی می شوند و شماره سند همان مدرک تی بر روی برگ اول بتن می شود.

3 – 4 مستندات نظام کیفیت :
1 – 3 -4 نظامنامه کیفیت (uoliy manual)
قسمت های تشکیل دهنده نظام کیفیت به شرح ذیل می باشد.
2- 3 – 4 مندرجات روش اجرایی :
بلکه روش هایی جز این می بایستی مطابق الگوی زیر تدوین گردند.
* هدف 4 موضوع یک روش اجرایی و مقصود از آن را نشان می دهد.
* دامنه کاربرد . معدوده، واحد، گروه یا افرادی که روش اجرایی برای آنها تهیه گردیده است را مشخص می نماید.
* مسئولیتها : وظایف پرسنل مرتبط در فعالیت را تشریح می نماید.
* شرح : این قسمت باید در صورت امکان شخص نماید که چه کسی، جز فعالیتی را، چطور، کی، کجا و چرا
* باید انجام داده و در چه فرم / سابقه ای ثبت شود.
* مستندات ها و پیوسته ها : هر یک از مستنداتی که در متن روش اجرایی به آنها ارجاع داده شده را مشخص می کند بعلاوه نام کلیه فرمهای اشاره شده در متن روش اجرایی قید خواهد شد.

یاد آوری :
در صورتیکه برخی از موارد فوت مصر اقاندن شده باشد در آن قسمت عبارت وجود ندارد ثبت خواهد شد.
3 – 3- 4 دستور العمل ها :
در صورتیکه برای تشریح جزئیات بیشتر فعالیتها و اقدامی تعمیر و تدوین دستور العمل ضروری تشخیص داده شود و اقدام به تدوین این نوع سند می گردد. مندرجات دستور العمل ها باید به طور روشن و گویا تهیه شده و به اندازه کافی توزیع و در اختیار افراد ذیربط قرار داده شود.
4- 3- 4 استاندارد آیین نامه ها :
در مورد استاندارد ها و آیین نامه ها در مقررات تدوین شده و توسط شرکتها و مراجع صلاحیت دار بیرونی هیچگونه دخل و تصرفی صورت نگرفته و به همان صورت اصلی و با مهرهای نشان دهنده وضعیت آنها استفاده خواهد شده چنانچه آئین نامه ها خیلی تدوین گردد. مطابق بند 3 – 3- 4 اقدام خواهد شد.
5 – 3 – 4 فرم :
فرم ما بر حسب مورد و بنابر تشخیص مدیران واحدها تهیه و با تایید نماینده مدیریت و تخصص شماره واحد طبق مندرجات بند (5 – 4 )این روش اجرایی به جریان خواهد افتاد.
4 – 4 نحوه تایید و تصویب مدارک :
– مهر خارجی به رنگ مشکی برای مستندات خارجی و استانداردهای مرجع و نقشه های فنی
– مهر داخلی به رنگ سبز برای مستندات داخلی معتبر و جاری
– مهر با طلا شد به رنگ قرمز برای مدارک و مستندات فاقد اعتبار
– مهر غیر قابل کنترل به رنگ قرمز برای مدارکی که به خارج از سازمان ارسال می شوند پس از تایید مدارک و کنترل آن با الزامات استاندارد توسط نماینده مدیر یک مسئولیت تهیه تایید و تصویب کلیه مستندات به شرح ذیل می باشد.
خط متن کیفیت : تصویب کننده مدیر عامل می باشد.
* نظامنامه کیفیت : تهیه کننده و تایید کننده نماینده مدیریت و تصویب کننده مدیر عامل می باشد.
* روشهای اجرایی : تهیه کننده مدیر واحد مربوطه تایید کننده نماینده مدیریت و تصویب کننده مدیر عامل می باشد.
* دستور العمل ها : تهیه کننده مدیر واحد مربوطه تاییده کننده نماینده مدیریت و تصویب کننده مدیر عامل می باشد.
* استانداردها : آیین نامه ها مطابق روش اجرایی می باشد.
* طرحها بر اساس نیاز تعیین شده توسط نماینده مدیریت مشخص و پیوست سند مربوطه می گردد.

50


تعداد صفحات : 41 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود