خلاصه پروژه :
دراین پروژه ما به بررسی و مقایسه وضعیت تحصیلی بعضی از دانش آموزان رشته ادبیات و علوم انسانی درسطح شهرستان کرده ایم که این بررسی و مقایسه درغالب چند جدول فراوانی و نمودار تقدیم شما گردیده است دراین پروژه به بررسی معدل دانش آموزن :برای ورود به رشته انسانی معدل دانش آموزان درسال دوم دبیرستان مشوق این دانش آموزان و اینکه چه رشته ای اولین اولویت بوده اگر رشته تحصیل دهنده دراین پروژه پرسش هایی اینگونه طرح شده و پاسخ آنها همانطورکه دربالا گفته شده درغالب چند جدول و نمودار آمده است که این جدول ها و نمودارها در صفحات بعد ارائه شده است0
سئوالات پرسیده شده :
1- جنس؟
2- معدل شما در سال دوم دبیرستان رشته انسانی چقدر است ؟
3- معدل شما برای ورود به رشته انسانی چقدر بوده است ؟
4- رشته انسانی چندمین اولویت در کارنامه تحصیلی شما بوده است ؟
5- چه رشته ی اولین اولویت در کارنامه شما بوده است ؟
6- چه کسی مشوق شما برای ورود به این رشته بوده است ؟
7- پس از فارغ التحصیل شدن از رشته انسانی تمایل به چه شغلی دارید؟
داده ها
جنس
معدل درسال دوم دبیرستان
معدل برای ورود به رشته علوم انسانی
رشته انسانی مورد چندمین اولویت
چه رشته ای اولین اولویت بوده
چه کسی مشوق شما برای ورود به رشته انسانی بود
پس ازفارغ التحصیل شدن ا زرشته انسانی تمایل به چه شغلی دارید
پسر
5/14
13
دومین
علوم تجربی
برادر
دیگر مشاغل
پسر
53/16
75/15
سومین
فنی وحرفه ای
–
علوم سیاسی
پسر
50/19
190
اولین
علوم انسانی
دبیران
زبان
پسر
50/15
25/14
دومین
علوم و معارف اسلامی
–
دیگر مشاغل
پسر
30/17
50/17
چهارمین
ریاضی فیزیک
مادر
اقتصاد
پسر
14
15
دومین
علوم تجربی
عمو
ادبیات
پسر
51/18
09/18
اولین
علوم انسانی
پدر
علوم سیاسی
پسر
17
59/17
دومین
ریاضی فیزیک
دایی
دیگر مشاغال
پسر
15/15
20/16
اولین
علوم انسانی
پدر
مدیریت صنعتی
پسر
50/19
8/19
اولین
علوم انسانی
–
اقتصاد
پسر
50/15
75/16
چهارمین
علوم تجربی
–
جغرافیا
پسر
31/13
85/12
سومین
کاردانش
خاله
مدیریت
پسر
50/13
08/15
اولین
علوم انسانی
–
دیگر مشاغل
پسر
16
17
سومین
ریاضی فیزیک
دبیران
دیگر مشاغل
پسر
75/14
51/12
چهارمین
فنی وحرفه ای
–
دیگر مشاغل
پسر
80/18
47/17
دومین
علوم و معارف اسلامی
پدر
حقوق
پسر
50/17
15/17
اولین
علوم انسانی
مادر
زبان
پسر
50/19
15/19
اولین
علوم انسانی
برادر
دیگر مشاغل
پسر
13
5/14
سومین
کاردانش
–
ادبیات
پسر
50/13
15
چهارمین
علوم معرف اسلامی
عمو
مدیریت دولتی
پسر
40/15
50/17
دومین
ریاضی فیزیک
مادر
اقتصاد
پسر
50/16
16
سومین
علوم تجربی
–
جغرافیا
پسر
17
71/17
سومین
ریاضی فیزیک
–
حقوق
پسر
63/13
50/13
اولین
علوم انسانی
–
ادبیات
پسر
5/12
12
دومین
فنی حرفه ای
–
دیگر مشاغل
پسر
16
50/15
دومین
علوم تجربی
پدر
جغرافیا
پسر
38/18
17
اولین
علوم انسانی
دایی
علوم سایسی
پسر
19
50/19
اولین
علوم انسانی
پدر
حقوق
پسر
5/17
50/18
سومین
علوم تجربی
–
دیگر مشاغل
پسر
14
64/15
اولین
علوم انسانی
–
دیگرمشاغل
پسر
50/15
90/14
سومین
فنی حرفه ای
–
ادبیات
پسر
72/15
50/17
سومین
ریاضی فیزیک
دبیران
حقوق
پسر
80/17
89/16
اولین
علوم انسانی
–
اقتصاد
پسر
04/13
50/16
دومین
ریاضی فیزیک
پدر
جغرافیا
پسر
20
14
اولین
علوم انسانی
–
ادبیات
پسر
80/17
35/19
سومین
ریاضی فیزیک
مادر
حقوق
پسر
20
16
اولین
علوم انسانی
برادر
جغرافیا
پسر
17
18
سومین
ریاضی فیزیک
عمو
حقوق
پسر
30/18
73/15
دومین
معارف علوم انسانی
–
ادبیات
جنس
معدل درسال دوم دبیرستان
معدل برای ورود رشته انسانی
رشته انسانی چندمین اولویت بوده
چه رشته ای اولین اولویت بوده
چه کسی مشوق شما برای ورود به رشته انسانی بوده
پس از فارغ التحصیل شدن از رشته انسانی متمایل به چه شغلی هستید
دختر
50/15
17
اولین
علوم انسانی
دبیران
اقتصاد
دختر
93/14
14
دومین
فنی حرفه ای
–
دیگر مشاغل
دختر
5/18
18
اولین
علوم انسانی
پدر
حقوق
دختر
17
41/18
دومین
علوم تجربی
دبیران
حقوق
دختر
30/13
80/12
چهارمین
کاردانش
–
ادبیات
دختر
10/19
40/19
سومین
ریاضی فیزیک
دبیران
دیگر مشاغل
دختر
70/18
19
سومین
ریاضی فیزک
پدر
مدیریت بازرگانی
دختر
48/13
50/14
سومین
فنی حرفه ای
–
ادبیات
دختر
60/17
18
دومین
علوم تجربی
دبیران
زبان
دختر
30/16
10/16
اولین
علوم انسانی
–
مدیریت صنعتی
دختر
50/14
30/13
چهارمین
علوم معارف اسلامی
–
ادبیات
دختر
75/14
50/15
دومین
علوم معارف اسلامی
–
دیگر مشاغل
دختر
50/12
51/13
چهارمین
کاردانش
–
دیگر مشاغل
دختر
50/18
18
اولین
علوم انسانی
دبیران
زبان
دختر
34/16
15/17
دومین
علوم تجربی
پدر
دیگر مشاغل
دختر
17/15
50/16
اولین
علوم انسانی
–
علوم سیاسی
دختر
30/19
19
سومین
ریاضی فیزیک
مادر
حقوق
دختر
50/16
50/17
دومین
علوم تجربی
برادر
اقتصاد
دختر
80/12
14
دومین
علوم معارف اسلامی
–
جغرافیا
دختر
40/16
16
اولین
علوم انسانی
دبیران
جغرافیا
دختر
50/13
30/13
چهارمین
کاردانش
–
ادبیات
دختر
41/17
18
دومین
ریاضی فیزیک
دبیران
علوم سیاسی
دختر
30/16
84/17
سومین
ریاضی فیزیک
پدر
حقوق
دختر
90/14
17/16
اولین
علوم انسانی
-دبیران
مدیریت بازرگانی
دختر
50/13
76/15
اولین
علوم انسانی
–
دیگر مشاغل
دختر
54/17
17
دومین
ریاضی فیزیک
دبیران
مدیریت صنعتی
دختر
13/18
88/16
اولین
علوم انسانی
–
دیگرمشاغل
دختر
18/19
19
سومین
ریاضی فیزیک
–
دیگرمشاغل
دختر
30/16
10/17
اولین
علوم انسانی
–
ادبیات
دختر
80/14
45/15
دومین
علوم معارف اسلامی
–
ادبیات
دختر
54/17
18
دومین
ریاضی فیزیک
دبیران
علوم سیاسی
دختر
80/12
10/14
چهارمین
فنی حرفه ای
–
مدیریت
دختر
19
32/19
سومین
ریاضی فیزک
پدرومادر
حقوق
دختر
30/15
05/16
اولین
علوم انسانی
–
دیگر مشاغل
دختر
19/14
14
دومین
علوم معارف اسلامی
–
جغرافیا
دختر
60/18
11/19
دومین
ریاضی فیزیک
پدر
اقتصاد
دختر
50/14
15
اولین
علوم انسانی
دیگر مشاغل
دختر
57/17
46/18
دومین
علوم تجربی
دایی
جغرافیا
دختر
30/19
19
سومین
ریا ضی فیزک
–
علوم سیاسی
دختر
20/14
14
دومین
معرف اسلامی
–
ادبیات
جدول فراوانی :
50/12 و 50/12 و 80 /12 و 80/12 و 13 و 04/13 و 30/13 و 31/13 و 8/13 50/13 و 50/13 50/13 و 63/13 و 14 و 19 و 20/14 و 50/14 و 50/14 و50/14 و 75/14 و 75/14 و 80/14 90/14 و 93/14 15 و 15 و 15 و 17 و 30/ 15 و40/15 و 50/15 و 50/15 و 50/15 و 50/15 50/15 و 72/15 و 16 و 16 و0/16 و 30/16 و 30/16 و 34/16 و 40/16 و 50/16 و 50/16 50/16 و 53/16 و 17 و17 و 10/17 و 30/17 و 41/17 و 50/17 و 50/17 و 54/17 و 54/17 57/17 و60/17 و 80/17 و 13/18و30/18 و 38/18 و50/18و50/18و51/18و60/18 و70/18و80/18و19/19و19/19 و19/10و19/18 و30/19و5/19و5/19 و80 /19
R=b-u =50/12-80/19=825/1
دسته ها
مرکزدسته
فراوانی مطلق
فراوانی نسبی
فراوانی تجمعی
فراوانی نسبی درصدی
325/14-50/12
15/16-325/14
975/17-15/16
80/19-975/17
16/13
23/15
06/17
88/18
18
20
22
20
225/0
25/0
275/0
25/0
18
38
60
80
22/5
25
5/27
25
جدول فراوانی
14 و14 و51/ 13 و50/13 و30/13 و30/13 و13 و 58/12 و80/12 و51/12 و12 و 08/15 و 15 15 و 15 و90/ 14 و 5/14 و 5/14 و 25/ 14 و10/14 و 14 و 14 و14 و16 و 16 و 16 و 76/15 5/15 و 73/15 و 63/15 و 0/15 و 45/15 و 88/16 و 75/16 و50/16 و50/16 و20/16 17/16 و10/16و 05/16و50/ 17 و50/17 و 47/17 و 15/17 و 15/17 و 10/17 و 17 و 17 و 17 و 9/16 09/18 و18 و 18و 18و 18و18و84/17 و75/17 و71/17 و59/17 و50/17 و15/19 و11/19و08/19 و19 و19 و19و19و19و50/18 و46/18و41/18و50/19و40/9 و 35/19 و 32/19
R=b-u R=
دسته ها
مرکز دسته
فراوانی
فراخوانی تجمعی
فراوانی نسبی
فراوانی نسبی درمعدلی
875/13-12
75/15-875/13
62/17-75/15
50/19-62/17
93/12
81/14
68/16
58/18
9
20
26
25
9
29
55
80
1125/0
25/0
325/0
3125/0
25/11
25
5/32
25/31
نمودار مستطیلی
نمودار میله ای
فراوانی
27
25
19
9
اولویتها
اولین اولویت
دومین اولویت
سومین اولویت
چهارمین اولویت
نمودار دایره ای
رشته ، نام
فراوانی
زاویه مرکزی بر حسب درجه
ریاضی فیزیک
علوم تجربی
علوم انسانی
علوم معارف اسلامی
فنی حرفه ای
کار دانی
20
11
27
10
7
5
360
نمودار ساقه وبرگ :
برگ
ساقه
50/3
48/3
31/3
30/3
04/3
3
8/2
8/2
5/2
5/2
1
5/4
5/4
2/4
19/4
4
4
63/3
5/3
5/3
5/3
1
17/5
15/5
93/4
90/4
80/4
75/4
75/4
5/4
1
72/5
5/5
5/5
5/5
5/5
5/5
4/5
3/5
1
50/6
40/6
34/6
30/6
30/6
30/6
6
6
1
41/7
30/7
10/7
7
7
7
53/6
5/6
5/6
1
80/7
60/7
57/7
54/7
54/7
5/7
5/7
1
60/8
51/8
50/8
50/8
38/8
30/8
13/8
1
30/9
18/9
10/9
9
9
9
80/8
70/8
1
80/9
50/9
50/9
50/9
30/9
1
نمودار جعبه ای :
14- 14- 14- 14- 51/13 – 5/13 – 30/13 – 30/12 – 13 – 85/12 – 80/12- 51/12 – 12 – 50/15 – 45/15 – 08/15 – 15 – 15 – 15 – 90/14 – 5/14 – 5/14 – 25/14 – 10/14 -17/16 – 10/16 – 05/16 – 16 – 16 – 16 – 76/15 – 75/15 – 73 /15 – 63/15 – 50/15 -10/17 – 17 – 17 – 17 – 17 – 17 – 89/16 – 88/16 – 75/16 – 50/16 – 50/16 – 20/16 — 75/17 – 71/17 – 59/17 – 50/17 – 50/17 – 50/17 – 50/17 – 47/17 – 15/17 – 15/17 – 19 – 19 – 19 – 19 – 50/18 – 46/18 – 41/18 – 09/18 – 18 – 18 – 18 – 18 – 18 – 18 50/19 – 40/19 – 35/19 – 32/19 – 15/19 – 11/19 – 08/19 – 19 –
چارک اول میانه
چارک سوم
کوچکترین داده = 12 بزرگترین داده = 50/19
63/13-50/13-50/13-50/13-50/13-48/13-31/13-30/13-04/13-13-8/12-5/12-
5/12
15/15-93/14-90/14-80/14-75/14-75/14-50/14-50/14-50/14-20/14-19/14-14-14-
30/16-30/16-16-16-72-15-50/15-50/15-50/15-50/15-50/15-40/15-30/15-17/15
5/17-5/17-41/17-30/17-10/17-17-17-17-53/16-5/16-5/16-40/16-34/16-30/16-
60/18-51/18-5018-50/18-38/18-30/18-13/18-8/17-60/17-57/17-54/17-54/17-
80/19-50/19-50/19-50/19-30/19-30/19-18/19-10/19-19-19-19-80/18-70/18-
مد
میانگین
میانه
واریانس – انحراف معیار ضریب
R = b-a R=
دسته ها
مرکز دسته
فراوانی
(
(
72/13
145/16
58/18
25
27
28
343
92/435
244/20/5
35/6
0/00
48/5
35/31
24/0
32/153
واریانس
انحراف معیار
ضریب تغییرات
واریانس – ضریب معیار – ضریب تغییرات
R= b-Q = R=80 – 0 = = 20
دسته ها
مرکز دسته
فراوانی
[ 0 – 20 ]
[20 – 40 ]
[ 40 – 60 ]
[ 60 – 80 ]
10
30
50
70
20
20
20
20
200
600
1000
1400
56/351
56/1
56/451
26/1751
25/7031
25/31
2/903
2/34031
واریانس
انحراف معیار
ضریب تغییرات
انحراف معیار
ضریب تغیرات
واریانس- انحراف معیار -ضریب تغییرات
واریانس
انحراف معیار
ضریب تغییرات
واریانس – انحراف معیار – ضریب تغییرات معدل برای ورود به رشته انسانی
میانگین واریانس
=
دسته ها
مرکزدسته
fiفراوانی
fiui
)
25/13
75/15
25/18
24
18
38
318
5/283
5/693
64/8
1936/0
24/4
45/257
48/3
26/16
واریانس
انحراف معیار
ضریب تغییرات
12