تارا فایل

پرسشنامه نگرش حرفه ای


پرسشنامه نگرش حرفه ای
پایایی و روایی این پرسشنامه در سال 2013 درمدرسه راهنمایی دولتی ناحیه مالاکاند خیبر پاختونخوا پاکستان توسط احمد اقبال (بخش آموزش دانشگاه مالاکاند پاکستان) و سعید همدان (مدرسه تحقیقات آموزش از دانشگاه تکنولو‍ژ‍ی مالزیا) و زب آلام (بخش تحقیقات مدیریت دانشگاه مالاکاند) و صیحت اله (بخش علوم کامپیوتر مالاکاند) و خلیل الرحمان (دانشجوی دکترای آموزش از دانشگاه لاهور پاکستان) به اثبات رسیده است. اما در ادامه توسط محقق 18 سوال انتخاب و تغییراتی در آن انجام داده است. این پرسشنامه 18 سوالی دارای یک مقیاس پنج امتیازی ( 1- خیلی موافقم 2- موافقم 3- نظری ندارم 4- مخالفم 5- خیلی مخالفم) از نوع لیکرت می باشد . در این پژوهش پایایی پرسشنامه نگرش حرفه ای کارکنان با استفاده از آلفای کرونباخ در نمونه 30 نفری محاسبه گردید. میزان آلفای کرونباخ پرسشنامه به صورت کلی 85/0 به دست آمده است.
پایایی:
جدول(3-1):ضریب آلفا برای سه پرسشنامه نگرش حرفه ای:
تعداد سوالات ضریب آلفای کرونباخ
نگرش حرفه ای 18 768 /0

همانطور که مشاهده می شود مقدار ضریب آلفای کرونباخ برای پرسشنامه نگرش حرفه ای برابر با 76/0 می باشد .بنابراین پرسشنامه های تحقیق دارای پایایی قابل قبولی می باشند و نیاز به حذف سوالی وجود ندارد.
روایی:
در پژوهش های فوق جهت تعیین روایی نظر تعدادی از متخصصان رشته پرسیده شد و بعد از بررسی ها محتوای پرسشنامه مورد نظر مورد تایید این متخصصان قرار گرفت.
پرسشنامه نگرش حرفه ای

ردیف
معلمان و اساتید با نگرش حرفه ای مثبت:
خیلی مخالفم
مخالفم
نظری ندارم
موافقم
خیلی موافقم
1
تدریس را از روی اختیار و داوطلبانه شروع می کنند، نه از روی اجبار.

2
تجارب تدریس خود را در اختیار سایر اساتید میگذارند.

3
به دانش آموزان احترام می گذارند.

4
برای جذاب نمودن تدریس از تکنیک های متنوع استفاده می نمایند.

5
راهنمایی و حمایت های لازم را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند .

6
والدین را درباره چگونگی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مطلع می نمایند.

7
نظم و دقت را در مدرسه رعایت می نمایند.

8
طرح درس را برای تدریس در کلاس تهیه و آماده می کنند.

9
احساسات خود را در سطح وسیع و گسترده با همکاران خود در میان می گذارند.

10
به نیازها و خواسته های دانش آموزان پاسخ مثبت می دهند.

11
تدریس و یادگیری موثر در کلاس را مدیریت و پیگیری می نمایند.

12
تجربیات تدریس و یادگیریشان به دیگران انعکاس میدهند.

13
داشتن ماهیت مراقبتی

14
داشتن ماهیت قابل دسترسی؛ معلم و تجربیاتش باید در دسترس باشد.

15
مسئولیت ها را با دیگران به اشتراک می گذارند. (تقسیم مسئولیت ها)

16
مهارتهای ارتباطی صریح و روشنی دارند.

17
فرایند های یادگیری را بصورت موثر نظارت و کنترل می کنند.

18
رفتار دانش آموزان را بطورشایسته مدیریت می کنند.


تعداد صفحات : 2 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود