تارا فایل

پرسشنامه میزان اثربخشی استفاده از سیستم آموزش مجازی


پرسشنامه میزان اثربخشی استفاده از سیستم آموزش مجازی

بسمه تعالی
استاد گرامی و پاسخ دهنده محترم سلام علیکم؛
احتراماً به عرض می رساند که این روش تحقیق نظرات و دیدگاههای اساتید حسابداری و غیر حسابداری را در ارتباط با میزان اثر بخشی استفاده از سیستم آموزش مجازی ( یا آموزش از راه دوراز طریق اینترنت ) را برای دانشجویان رشته حسابداری در دانشگاه آزاد اسلامی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار می دهد و با توجه به اینکه به نظر می رسد استفاده از روش تدریس آموزش مجازی اهمیت و مزایای زیادی داشته باشد خواهشمند است در صورت امکان به سوالات ذیل پاسخ دهید.
با تشکر علی چاچی – دانشجوی کارشناسی ارشد حسابداری
* منظور از روش آموزش سنتی روش معمول فعلی کلاس درس،آزمایشگاه ، کارگاه و… که دانشجو به طور فیزیکی حضور دارد.
** منظور از آموزش مجازی، آموزش از راه دور به وسیله اینترنت بدون حضور فیزیکی دانشجو تدریس انجام می شود.

1
جنسیت : الف) مرد ( ب) زن (
2
سن:…….. سال
3
وضعیت تدریس شما :
الف) تمام وقت ( ب)پاره وقت( ج) هردو (
4
گروه درسی:
الف)علوم انسانی( ب) علوم پایه ( ج: علوم مهندسی د: سایر
5
رتبه علمی:
الف)مربی( ب) استادیار ( ج) دانشیار( د)استاد(
6
مدرک کارشناسی ارشد خود را از کدام موسسه اخذ نموده اید؟
الف)دانشگاه های دولتی ( ب) دانشگاه های آزاد ( ج)خارج از کشور( د)سایر(
7
مدرک دکترای خود را از کدام موسسه اخذ نموده اید؟
الف)دانشگاه های دولتی( ب) دانشگاه های آزاد ( ج)خارج از کشور( د)سایر(
8
آخرین مدرک تحصیلی :
الف) کارشناسی ارشد ب) دکترای مرتبط ج) دکترای غیر مرتبط د) دانشجوی دکتری

9
بابالاترین سمت آموزشی مدیریتی که تا کنون در دانشکده ها داشته اید؟
الف)مدیر گروه ب: معاونت ج: ریاست د: مدرس
10
چند سال سابقه تدریس سنتی دارید؟…………… سال
ب – سوالات ادراکی :
11
چند سال سابقه تدریس مجازی دارید؟…………. سال
12
چند سال سابقه آموزش مجازی در رشته حسابداری دارید؟……………. سال
13
آیا از روش تدریس آموزش مجازی برای دانشجویان خود استفاده کرده اید؟ الف) بله ب) خیر
14
به طور کلی چه نوع روش آموزشی را برای سیستم آموزشی پیشنهاد می کنید ؟
الف) روش آموزش مجازی( ب) روش آموزش سنتی ( ج) هر دو (
15
چقدر دانشجویان به شما پیشنهاد می کنند که از سیستم آموزش مجازی برایشان استفاده کنید ؟
الف) خیلی زیاد( ب)زیاد( ج)متوسط( د)کم( هـ) خیلی کم(
16
اگر از آموزش مجازی استاده شود چقدر تفکرات و مهارت های شما می تواند اثربخش باشد؟
الف) خیلی زیاد( ب)زیاد( ج)متوسط( د)کم( هـ) خیلی کم(
17
به نظر شما چقدر دانشجویان شما از روش آموزش مجازی استقبال می کنند ؟
الف) خیلی زیاد( ب)زیاد( ج)متوسط( د)کم( هـ) خیلی کم(
18
کدام نوع جنسیت درتدریس آموزش مجازی موثرتر است؟
الف) مرد( ب) زن( ج) تفاوتی ندارد (
19
درصورت استفاده از تدریس آموزش مجازی چقدر میتوانید اثربخش باشید؟
الف) خیلی زیاد ب) زیاد ج) متوسط د)کم هـ) خیلی کم
20
چه نوع روش آموزشی را بیشتر توانایی دارید که تدریس نمایید؟
الف) روش آموزش مجازی( ب) روش آموزش سنتی ( ج) هر دو
21
به نظر شما کدام روش آموزشی از نظر تدریس مطلوبتر است؟
الف) روش آموزش مجازی( ب) روش آموزش سنتی ( ج) تفاوتی ندارد
22
به نظر شما کدام روش آموزشی از نظر تدریس آسانتر است؟
الف) روش آموزش مجازی( ب) روش آموزش سنتی ( ج) تفاوتی ندارد
23
کدام روش آموزشی به طور متوسط از نظر تدریس کم هزینه تر است؟
الف) روش آموزش مجازی( ب) روش آموزش سنتی ( ج) تفاوتی ندارد
24
در کدام یک از مقاطع تحصیلی تدریس آموزش مجازی داشته اید؟ (چند گزینه ای )
الف) کارشناسی ب) کارشناسی ارشد ج) دکتری د) هیچکدام
25
در کدام یک از مقاطع تحصیلی دانشجویی خود از آموزش مجازی استفاده کرده اید؟( چند گزینه ای )
الف) کارشناسی ب) کارشناسی ارشد ج) دکتری د) هیچکدام
26
برای کدام یک از مقاطع تحصیلی آموزش مجازی را پیشنهاد می کنید؟(چند گزینه ای )
الف) کارشناسی ب) کارشناسی ارشد ج) دکتری د) هیچکدام
27
استفاده از سیستم آموزش مجازی چقدر می تواند برای دانشجویان اثربخش باشد؟
الف) خیلی زیاد( ب)زیاد( ج)متوسط( د)کم( هـ) خیلی کم(
28
آیا تدریس آموزش مجازی در دانشگاه نیاز به مجوز یا مهارت خاص دارد؟
الف) مجوز خاص( ب) مهارت خاص( ج) هردو( د) هیچکدام (
29
چقدر با روش آموزش مجازی شناخت یا آشنایی دارید؟
الف) خیلی زیاد ب) زیاد ج) متوسط د)کم هـ) خیلی کم
30
نظر شما به طور کلی درباره آموزش مجازی چیست ؟
الف- خیلی عالی( ب – عالی( ج – متوسط( د – کم اهمیت ( هـ – علاقه ای ندارم(
پرسشنامه هایی که در اختیار مشارکت کنندگان قرار گرفت شامل سی سئوال بوده که در رابطه با میزان اثربخشی استفاده از سیستم آموزش مجازی برای دانشجویان حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شده بود. و این سئوالات به صورت چند گزینه ای تهیه شده بود و مشارکت کنندگان با توجه به تجربیات خودشان و شرایط دانشگاه یا دانشجویان و از همه مهمتر رشته تدریس موردنظر گزینه موردنظر خود را علامت می زدند. و مهم ترین اطمینان اخلاقی این بررسی این بود که مشارکت کنندگان در حضور محقق پرسشنامه های موردنظر خود را تکمیل می نمودند تا اگر ابهامی در سئوالات وجود داشت برطرف شود.
13- مذاکره و اقدام کردن دادها :
پس از اینکه کلیه پاسخ ها دریافت شدند و تمام پرسشنامه ها جمع آوری شد همه آنها در میکروسافت اکسل ذخیره شدند. گام بعدی شناسایی تفاوت ها و شباهت ها و تجزیه و تحلیل این گزینه ها بود که این اطلاعات به سطر و ستونهای اکسل وارد شدند تا تجزیه و تحلیل بیشتری روی آنها صورت بگیرد. و با توجه به نثر و نظم روان پرسشنامه ها تفسیرات لازم و نهایی در سطر و ستونهای اکسل انجام گرفت و تقسیم بندی های لازم صورت پذیرفت و پس از اینکه پردازش تکمیلی روی آنها انجام شد به صورت جدول شماره هفت پیوست ب تنظیم شدند.
14- اطمینان اخلاقی:
در این بررسی سئوالات پرسشنامه توسط محقق برای اعضاء هیئت علمی توزیع شده بود بنابراین امکان اینکه آنها را حذف نمایند یا اینکه تحت فشار روحی روانی و آزار و اذیت قرار بگیرند برای پاسخ دهندگان وجود نداشته است. و پاسخ دهندگان نیز در این مطالعه امکان ریسک کردن نداشته اند و یا اینکه نتایج این مطالعه که ممکن است بر آنها تحمیل شده باشد. همه داده ها جمع آوری، آنالیز و خلاصه بندی شده اند و داده های مورداستفاده هیچکدام از اعضا هیئت علمی یا اساتید برای شناسایی آنها قرار نگرفته است و فقط یک اطمینان اخلاقی بالقوه وجود دارد که اهداف به جواب برسند زیرا که سئوالات فریب آمیز یا غیراخلاقی در این بررسی وجود نداشته است. ودر همه اوقات مشخصات پاسخ دهندگان محرمانه و پنهانی نگهداری می شود زیرا که در این بررسی آموزش داده شده بود که هیچ نام یا هیچ اطلاعات مشخصه ای از پاسخ دهندگان پرسیده نشود. در اینجا پیشنهاد پول به مشارکت کنندگان نشده است که به سئوالات غیراخلاقی یا غیرمنطقی پاسخ دهند پس محقق نباید باور کند که در اینجا قیاس غیراخلاقی صورت گرفته باشد.


تعداد صفحات : 7 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود