تارا فایل

پرسشنامه توصیف جو سازمانی


بسمه تعالی
پرسشنامه توصیف جو سازمانی The OCDQ -HEI seale
باعرض سلام:
پرسشنامه مذکور جهت تحقیق دانشجویی درمقطع کارشناسی تهیه شده است وهدف آن بررسی جو سازمانی دو دانشکده ادبیات وعلوم دانشگاه بیرجند است. با توجه به اهمیت جو سازمانی ازجنابعالی خواهشمندیم با پرکردن گزینه ها مارا درانجام این تحقیق یاری فرمایید.
دراین پرسشنامه منظور ازمسئولین دانشکده رئیس، معاون آموزشی ومدیر گروه است.
به هرعبارت براساس برداشت شخصی خود از محیط کار جواب بدهید.
ضمناً پاسخ های انتخابی شما درتحقیق بصورت امانت خواهد بود.
قبلاً ازهمکاری صمیمانه شما متشکریم.
محققان: آقای محمود صدیقی وخانم مریم حاجی آبادی (دانشجویان علوم تربیتی ورودی 81)

مشخصات فردی: جنس: مرد( زن (
مرتبه دانشگاهی: مربی ( استادیار( دانشیار( استاد(
سنوات خدماتی: 5 – 0 ( 10- 5 ( 15- 10 ( بالای 15(

ردیف
لطفاً میزان موافقت خود را باهریک از گزینه های ذیل با علامت مشخص کنید
موافق
مخالف
1
اساتید این دانشکده وظایف خود را با جدیت انجام می دهند.

2
اساتید این دانشکده دوستان صمیمی یکدیگرند.

3
برای تنظیم گزارشات تحصیل ونمرات دانشجویان وقت کافی دراختیار اساتید می گذارند.

4
اساتید با علاقه مندی درجلسات آموزشی گروه شرکت می کنند.

5
مسئولین دانشکده مراقب رفاه وآسایش شخصی اساتید بوده، برای ارتقاء سطح رفاهی آنان تلاش می کنند.

ردیف
لطفاً میزان موافقت خود را باهریک از گزینه های ذیل با علامت مشخص کنید
موافق
مخالف
6
مسئولین دانشکده با فعالیت توام با جدیت خود سعی درپویایی وبه حرکت درآوردن سازمان دارند.

7
تاکید مسئولین دانشکده به جای کارآمدی، برکنترل، حضور وغیاب اساتید وکارکنان است.

8
رئیس دانشکده با اساتید تماس گرفته وملاقات با او آسان است.

9
درجلسات آموزشی گروه اعضا کمک می کنند تا کارها انجام شود.

10
اساتید دانشکده ازمعاشرت وگفتگو با یکدیگر لذت می برند.

11
شرکت درجلسات وکمیسیون ها موجب وقفه درکارهای آموزشی وتحقیقات اساتید می شود.

12
درجلسات شورای آموزشی عمدتاً مباحث غیر ضروری وبی ربط مطرح می شود.

13
مسئولین دانشکده درجهت مشکلات شخصی اساتید به آنها کمک می کنند.

14
مسئولین دانشکده سعی می کند زمینه تصمیم گیری صحیح را دردانشکده فراهم کند.

15
جلسات شورای آموزشی با دستورات رسمی تشکیل واداره می شوند.

16
مسئولین دانشکده درحل اختلافات جزئی فی مابین اعضای دانشکده کمک می کنند.

17
اساتید ازتعلق به این دانشکده احساس افتخار می کنند.

18
درجلسات غیررسمی محیط شادی وخنده درمیان اساتید به چشم می خورد.

19
وجود قوانین ومقررات موضوعه، تاثیر مثبتی درتدریس داشته است.

20
افراد سعی دارند مسئولیت کارهای مختلف را ازسر خود رفع کنند.

21
وقتی وظیفه سنگینی به کسی محول می شود معمولاً می تواند برروی کمک های مسئولین دانشکده حساب کند.

22
مسئولین دانشکده حتی بعد ازساعات اداری دردانشکده می مانند تا به امور دانشکده واساتید رسیدگی کنند.

ردیف
لطفاً میزان موافقت خود را باهریک از گزینه های ذیل با علامت مشخص کنید
موافق
مخالف
23
مسئولین دانشکده فقط مجری مقررات وضع شده ازطرف مدیران مافوق هستند.

24
برخورد مسئولین دانشکده با اساتید بصورت رسمی واداری است.

25
اساتید کارخود را با حداکثر توان انجام می دهند.

26
اساتید دانشکده عملاً نسیت به یکدیگر اعتماد ندارند وازتماس با یکدیگر دوری می کنند.

27
تعداد زیاد دانشجو ومراجعات مکرر آنها باعث وقفه درکار اساتید می شود.

28
همکاران نسبت به سازمان وفاداری وتعهد کاری دارند.

29
مسئولین دانشکده درباره ایده های جدید خود با اساتید صحبت واز آنان نظر می خواهند.

30
مسئولین دانشکده پیشرفت کاردانشکده را حاصل تلاش جمعی می داند.

31
مسئولین دانشکده برنامه درسی اساتید را کنترل تا مطابق با سرفصل های تعیین شده باشد.

32
مسئولین دانشکده سعی درحفظ فاصله اجتماعی خود دارند وبه روش های مختلف مقام خود رابه افراد گوشزد می کنند.

33
اساتید پس ازکلاس به مشکلات آموزشی دانشجویان رسیدگی می کنند.

34
روابط اساتید دانشگاه بایدیگر سرد ورسمی است.

35
هرگاه لازم باشد کتاب یا جزوه درسی تکثیر شود این کار بدون کاغذ بازی، دراسرع وقت انجام می شود.

36
اساتید این دانشکده به کار آموزشی خود علاقه دارند.

37
اساتید به مسئولین دانشکده به چشم دوست می نگرند، نه مافوق.

38
کارایی وتحرک بالای مسئولین دانشکده، تحسین همکاران را برمی انگیزد.

39
مقرراتی که مسئولین دانشکده اعمال می کنند چون وچرا ندارد.

40
مسئولین دانشکده اشتباهات اساتید را ازطریق قانون پیگیری می کنند.


تعداد صفحات : 3 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود