تارا فایل

پرسشنامه استاندارد نوآوری سازمانی


پرسشنامه نوآوری سازمانی

ردیف
نظر شما راجع به گویه های زیر چه می باشد
کاملاً مخالف (1)
مخالف (2)
تا حدی (3)
موافق (4)
کاملاً موافق (5)
1
در این شرکت همواره خدمات جدیدی به مراجعان و بازار عرضه می شود.
1
2
3
4
5
2
این شرکت همواره در عرضه خدمات جدید پیشتاز است.
1
2
3
4
5
3
در این شرکت کارکنان برای نوآور شدن آموزش داده می شوند.
1
2
3
4
5
4
در این شرکت منابع مالی جهت انجام تحقیق و پروژه های جدید در اختیار کارکنان قرار می گیرد.
1
2
3
4
5
5
این شرکت در مقایسه با سایر شرکت ها، در عرضه تولیدات و خدمات جدید، مقام اول را دارد.
1
2
3
4
5
6
این شرکت در ارائه خدمات جدید محتاطانه(محافظه کار) عمل می کند.
1
2
3
4
5
7
در این شرکت همواره خدمات به اشکال جدیدی ارائه می شود.
1
2
3
4
5
8
این شرکت همواره در فرایند ارائه خدمات تغییراتی را بوجود می آورد.
1
2
3
4
5
9
این شرکت تکنولوژی جدید را زودتر از سایر شرکت های مشابه به کار می گیرد.
1
2
3
4
5
10
این شرکت در ارائه خدمات روش های جدیدی را جستجو می کند.
1
2
3
4
5
11
این شرکت همواره در ارائه روش ها و فرایند های نوین خدماتی، پیشتاز است.
1
2
3
4
5
12
این شرکت همواره با رویه ها و فرآیند های جدید شرکت های رقیب مقابله کرده و سعی می کند رویه ها و فرایندهای بهتری ارائه می دهد.
1
2
3
4
5
13
در این شرکت کارکنان ترجیح می دهند وظایف خود را مطابق با روش های قدیمی انجام دهند.
1
2
3
4
5
14
این شرکت همواره برای اداره بهتر سازمان، سیستم های نوین مدیریتی(مانند سیستم های جذب،استخدام وسیستم های جدید ارزیابی) را جستجو می کند.
1
2
3
4
5
15
این شرکت همواره برای اداره بهتر سازمان از سیستم های نوین مدیریتی(مانند سیستم های جذب،استخدام وسیستم های جدید ارزیابی) استفاده می کند.
1
2
3
4
5
16
این شرکت همواره در ارائه سیستم های نوین مدیریتی(مانند سیستم های جذب،استخدام وسیستم های جدید ارزیابی) پیشتاز است.
1
2
3
4
5
17
این شرکت در معرفی و ارائه سیستم های نوین مدیریتی(مانند سیستم های جذب،استخدام وسیستم های جدید ارزیابی) محافظه کار است.
1
2
3
4
5

شیوه نمره گذاری:
این پرسشنامه دارای 17 سوال بوده و هدف آن سنجش میزان گرایش به نوآوری سازمانی از ابعاد مختلف (نوآوری تولیدی، نوآوری فرایندی و نوآوری اداری) که ترکیبی از پرسشنامه های جیمنز-جیمنز و دیگران (2008)، پنیادز 2006)، پراجگو و سوهل (2006) ( به نقل از چوپانی، 1390) می باشد. در طراحی پرسشنامه از طیف پنج گزینه ای لیکرت استفاده شده که یکی از رایج ترین مقیاس های اندازه گیره گیری به شمار می رود. امتیاز بندی پرسشنامه بصورت زیر می باشد:
کاملاً مخالف – مخالف – تاحدی – موافق – کاملاً موافق

1 2 3 4 5
جدول شماره (3-2): تطبیق سوالات پرسشنامه گرایش به نواوری سازمانی مولفه های آن
سوالات مربوط به هر خرده مقیاس
خرده مقیاس
سوالات مربوط به هر مقیاس
مقیاس
1، 2، 3، 4 ، 5 ، 6، 7
نوآوری تولیدی

سوالات 1 تا 17

گرایش به نواوری سازمانی
8، 9، 10، 11، 12 ،13
نوآوری فرایندی

14، 15، 16 ، 17
نوآوری اداری

روایی و پایایی:
اعتبار یا روایی با این مساله سروکار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم. در این تحقیق برای تعیین روایی هم از روایی محتوایی و هم از روایی صوری استفاده کرده ایم. برای تعیین روایی محتوایی پرسشنامه نوآوری سازمانی نظرات اصلاحی اساتید راهنما و مشاور اعمال شده است. در واقع روایی محتوایی پرسشنامه ها توسط متخصصان و اساتید راهنما و مشاور مورد تایید قرار گرفته است. همچنین روایی صوری پرسشنامه ها نیز مورد تایید اساتید راهنما و مشاور قرار گرفت ضریب پایایی پرسشنامه گرایش به نوآوری سازمانی پس از اجرای مقدماتی بر روی 30 نفر از افراد بر اساس آلفای کرونباخ 86/0 بوده است که نشان از پایایی مطلوب این پرسشنامه است.
جدول شماره (3-4) : پایایی خرده قیاس های گرایش به نوآوری سازمانی
مقیاس
ضریب آلفای کرونباخ
نوآوری تولیدی
69/0
نوآوری فرایندی
80/0
نوآوری اداری
83/0

**************************************************
منبع:
چوپانی، حیدر (1390). بررسی رابطه بین رهبری تحول آفرین با گرایش به نوآوری سازمانی در شرکت سهامی بیمه البرز. پایان نامه دوره ی کارشناسی ارشد، مدیریت آموزشی، دانشگاه تهران.
***************************************************


تعداد صفحات : 2 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود