تارا فایل

پرسشنامه استاندارد سبک مدیریت کلاس



گویه ها
همیشه
معمولاً
تا اندازه ای
هرگز
1. سعی می کنم خودم دانش آموز را از یک فعالیت یادگیری به فعالیت بعدی هدایت کنم.

2. من به طور مداوم در حین انجام فعالیت درسی بر کارهای دانش آموز نظارت می کنم.

3. اجازه می دهم دانش آموزان، خود فعالیتهای روزانه کلاس را تعیین کنند.

4. من اجازه می دهم، دانش آموزان در پیروی از علاقه خود آزاد باشند.

5. من تکالیف دانش آموزان را خودم تعیین می کنم.

6. در هفته اول کلاس، من قوانین کلاس را اعلام می کنم و دانش آموزان را از عواقب عدم رعایت قوانین آگاه می کنم.

7.برای ایجاد یادگیری رضایت بخش، من خودم مواد آموزشی کلاس را تعیین می کنم.

8. اگر دانش آموزی باعث آزار دیگری بشود من بلافاصله به دانش آموز تذکر می دهم که ساکت باشد و آن کار را تکرار نکند.

گویه ها
همیشه
معمولاً
تا اندازه ای
هرگز
9. من برای کلاس قوانین تعیین نمی کنم تا از توانایی دانش آموزان برای رشد اخلاق شخصی سرکوب نشود.

10. در هنگام تدریس درس، دانش آموزی شروع به صحبت درباره ی تجربه ای که خودش در زمینه درس داشته است می کند اما من به او اجازه نمی دهم و می گویم قبل از به پایان رسیدن وقت کلاس، باید درس تمام بشود.

11. من دانش آموزان را به پیروی از قوانین و رعایت نظم در کلاس ملزم می کنم.

12. من اجازه می دهم تا در فعالیتهای کلاسی، هر دانش آموزی با سرعت خاص خودش پیشرفت کند.

13. اگر نظر دانش آموزان این باشد که: یکی از قوانین کلاس غیر منصفانه است من آن را با قانونی که دانش آموزان آن را عادلانه می دانند تغییر می دهم.

14. من در کلاسم برنامه ی روزانه دانش آموزان را خودم سازماندهی و اجرا می کنم

15. من در کلاسم به دانش آموزان اجازه می دهم جای نشستن شان را انتخاب کنند.

16. هنگامی که کلاس خوب کار می کند با دادن تنفس، به آنها پاداش می دهم.

17 دانش آموزان من، خودشان درباره ی کیفیت کارشان قضاوت می کنند به جای اینکه متکی به نظر معلم باشند.

18. در کلاس من دانش آموزان، خودشان تکالیف درسی را انتخاب می کنند.

19. در هفته اول کلاس، من از دانش آموزان می خواهم خودشان قوانین کلاس را تعیین کنند

20. من برای دانش آموزان، تکالیف منزل تعیین می کنم، تا فرصتی ایجاد شود که مهارتهای آموخته شده در کلاس را تمرین کنند.

21 من درباره چگونه کار کردن با یکدیگر (کار گروهی) دانش آموزان را راهنمایی می کنم

22. در کلاس من، دانش آموزان آزادند هر یک از وسایل کمک آموزشی را که تمایل دارند در طول تدریس به کار برند.

23. من برای هر فعالیت یادگیری زمانی را مشخص می کنم و سعی می کنم برنامه ام را دقیق اجرا کنم.

24. در کلاس من، دانش آموزان اجازه دارند با یکدیگر تعامل آزاد داشته باشند.

25. من برای دانش آموزان، قوانین کلاس را به طور جدی اجرا می کنم.

پرسشنامه سبک مدیریت کلاس
در این تحقیق سبک مدیریت کلاس نمره ای است که معلم از طریق پرسشنامه ی ولفگانگ و گلیکمن1(1986) که توسط عالی و امین یزدی (1384) به فارسی برگردانده شده است مورد استفاده قرار گرفت که دارای 25 سوال است.
نمره گذاری پرسشنامه در مقیاس فاصله ای است(هرگز=1 تااندازه =2، معمولا=3 و همیشه=4) در نتیجه نمرات در طیفی از 25 تا 100 قرار می گیرند. طبق الگوی ولفانگ، نمره بالا در این طیف نشان گر سبک مدیریت مداخله گر و نمره پایین سبک غیر مداخله گر است. سبک تعامل گرا نیز در نقطه ی میانی این طیف میان دو سبک دیگر جای دارد. به طوری که نمرات 25 تا 40 مربوط به غیر مداخله گر و 41 الی 75 مربوط به تعامل گرا و 76 الی 100 مربوط به سبک مداخله گر است همچنین پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ، 68/0 بدست آمده است (عالی و امین یزدی ، 1384). روایی این پرسشنامه توسط استاد راهنما مورد تایید قرار گرفته است.
1 – Wolfgang & Glickman
—————

————————————————————

—————

————————————————————


تعداد صفحات : 2 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود