تارا فایل

پاورپوینت خرید اینترنتی



خرید اینترنتی

در حال حاضر، خاورمیانه که 3.1 درصد از جمعیت جهان را به خود اختصاص داده، 63 میلیون و 240 هزار و 946 نفر کاربر اینترنت دارد که 33 میلیون نفر از این میان به کشور ایران اختصاص دارند.

کشور آمریکا به عنوان پایه گذار اینترنت در جهان با بیش از 303 میلیون نفرجمعیت بالغ بر 220 میلیون کاربر اینترنت دارد که بعد از چین دومین کشور جهان از نظر تعداد کاربر اینترنت است.

در حالت کلی کاربر اینترنت به فردی گفته می شود که به شبکه جهانی اینترنت، به اموری مانند جستجو، مطالعه، آموزش، سرگرمی و هر منظور دیگر متصل شود اما استانداردهای بین المللی متفاوتی برای تعریف کاربران اینترنت وجود دارد که از دو منظر اتصال به اینترنت و زمان استفاده از آن قابل بررسی است.
تعریف جهانی کاربر اینترنت

انگیزه های عمومی کاربری اینترنت
راحتی
جستوجوی اطلاعات
دسترسی جهانی
مطلوبیت وترس از عقب ماندن از دیگران
تفریح و سرگرمی
ارزش ذاتی
ناشناس بودن
ارتباطات

خصوصیات جمعیت شناختی کاربران اینترنت اولین مطالعات در این زمینه توسط کور گائو نکار و والین صورت گرفت

پایگاه مرکز آمار اینترنت کاربر اینترنت را فردی می داند که در حال حاضر توانایی اتصال به اینترنت را دارا است یعنی باید یک نقطه دسترسی به اینترنت داشته باشد و دانش اولیه در مورد چگونگی استفاده از تکنولوژی وب را دارا باشد.
کاربر اینترنت در ایران کیست  ؟

خرید اینترنتی
مجموعه انگیزه ها، رفتارها و فرآیند هایی که از آن طریق مشتری کالای مورد تقاضای خود را با استفاده از شبکه های . الکترو نیکی خریداری می نماید

تفاوت خریداران با کاربران اینترنتی
خصوصیات اجتماعی
اقتصادی

خصوصیات انگیزشی

خصوصیات نگرشی

خریداران اینترنتی برای شرکت های سنتی بازاز بالقوه و برای شرکت های اینترنتی بازار هدف هستند به همین جهت شناخت خریداران اینترنتی برای شرکت های اینترنتی الزامیست.

انواع خریداران اینترنتی
عاشقان خرید
ماجرا جویان
فراگیران شکاک
کاربران تجاری
جستجو گران هراسان
افراد گریزان از خرید
افراد گریزان از هر نوع تکنولوژی جدید
جویندگان سرگرمی

فرآیند خرید سنتی
تشخیص نیاز
ارزیابی انتخاب ها
تصمیم به خرید
رفتار پس از خرید
جستجو

فرآیند خرید اینترنتی
تشخیص الکترونیکی نیاز
جستجوی الکترونیکی
ارزیابی الکترونیکی
خرید الکترونیکی
ارزیابی الکترونیکی پس از خرید

رفتار خرید سنتی
محرک های بیرونی
بازار یابی محیطی
محصول اقتصادی
قیمت فناوری
توزیع سیاسی
ترفیع فرهنگی
تصمیمات خرید
انتخاب محصول
انتخاب فروشنده
زمان خرید
مقدار خرید
جعبه سیاه
خصوصیات خریدار فرآیند خرید
فرهنگی تشخیص نیاز
اجتماعی جستجوی اطلاعات
فردی ارزیابی انتخابها
روانشناختی خرید
سیستم
ورودی ها
خروجی ها
مدل جعبه سیاه

رفتار خرید اینترنتی
کیفیت تامل با کاربر
کیفیت اطلاعات کالا
کیفیت اطلاعات خدمات
امنیت
آگاهی نسبت به سایت
رضایتمندی اطلاعاتی
مزیت رابطه ای
تعهد به سایت
رفتار خرید
مدل پارک و کیم

خصوصیات جمعیت شناختی
ترجیهات
مشتری
ادراک مشتری نسبت به خرید
سبک زندگی
نگرش نسبت به خرید
خرید اینترنتی
مدل وو
رفتار خرید اینترنتی

معایب خرید سنتی
مزایای خرید سنتی
عدم راحتی
نیاز به جابه جایی فیزیکی برای یافتن کالا
مشکل بودن مقایسه ی شرایط خرید و محصول بدلیل بعد زمان و مکان
امکان لمس و حس فیزیکی کالای مورد نظر
امکان ارتباط با دیگران و برآورده شدن نیاز اجتماعی

معایب خرید اینترنتی
مزایای خرید اینترنتی
موانع فن آوری
موانع ذاتی اینترنت
موانع قانونی
موانع امنیتی
راحتی دسترسی
راحتی جستجو
راحتی تملک
راحتی مبادله
راحتی زمان
دسترسی جهانی به کالا و خدمات
وجود قیمتهای رقابتی

نتیجه گیری
در حال حاضر خرید اینترنتی برای کشورهای توسعه یافته و خرید سنتی برای کشورهای در حال توسعه نقش مهمتری را ایفا می کند.
فرهنگ و شیوه زندگی افراد و امکانات در دسترس آنها در نوع خرید موثر است.
ایجاد اعتماد و اطمینان در کاربران موجب جلب توجه آنها و افزایش خرید بوسیله تجهیزات الکترونیکی می شود.

باتشکر موفق سربلند باشید…


تعداد صفحات : 21 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود