تارا فایل

پاورپوینت ترجمه و صوت درس سوم زبان پایه هشتم


ترجمه و فایل صوتی درس سوم زبان انگلیسی پایه هشتم
English for Schools
Student Book
برای پخش فایل های صوتی لطفا بر آیکون صدا کلیک کنید

26
Lesson 3
My Abilities
Lesson 3
Conversation
Listen to the students talking about their abilities.
Elham: Sara: Elham: Sara: Elham: Sara: Elham: Sara:
Wow! Your drawing is very good. Thanks. Can you draw?
No, I’m not good at drawing. But I can take good photos. Really? Can I see your photos?
Why not? Come to my house this afternoon.
Oh, I can’t make it today. How about Thursday afternoon? That’s fine. You can bring your drawing book, too.
Sure.
درس 3
توانایی های من
مکالمه
به این دانش آموزان که درباره توانایی هایشان صحبت می کنند گوش کنید
الهام: وای ، نقاشی تو (شما) خیلی خوب است
سارا: متشکرم، تو میتوانی نقاشی بکشی؟
الهام: نه من در نقاشی خوب نیستم. اما میتوانم عکس های خوبی بگیرم
سارا: واقعا؟ من میتوانم عکس های تو را ببینم؟
الهام: چرا که نه؟ امروز بعد از ظهر به خانه من بیا
سارا: :اوه، من امروز نمیتوانم انجامش بدم. پنج شنبه بعد از ظهر چطوره؟
الهام : خوب است، تو می توانی کتاب نقاشی خود را هم بیاوری
سارا: حتما

27
Lesson 3
Listen to the examples. Then ask and answer with a friend.
Listen to the examples. Then ask and answer with a friend.
Practice 1  Talking about Abilities (1)
Practice 2  Talking about Abilities (2)
Are you good at drawing? Is she good at cooking?
Is he good at playing football?
Can you make a cake? Can she search the Web? Can he do a puzzle?
Can you ride a bicycle? Can they play basketball?
Yes, I am./ No, I’m not. Yes, she is./ No, she isn’t. Yes, he is./ No, he isn’t.
Are you good at searching the Web? Yes, we are./ No, we aren’t.
Are they good at swimming? Yes, they are./ No, they aren’t.
Yes, I can./ No, I can’t. Yes, she can./ No, she can’t. Yes, he can./ No, he can’t.
Yes, we can./ No, we can’t. Yes, they can./ No, they can’t.
Listen to the examples. Then ask and answer with a friend.
Practice 3  Talking about Abilities (3)
Who can work with a computer? Who can play tennis?
Who can draw?
Who can take photos?
Who is good at telling stories?
All students can.
Ali can play tennis well. Parham can, but not very well. Marjan and Leila can.
Me.
تمرین 1 صحبت کردن درباره توانایی ها
تمرین 3 صحبت کردن درباره توانایی ها
تمرین 2 صحبت کردن درباره توانایی ها
به مثال ها گوش کنید. سپس با یک دوست سوال بپرسید و پاسخ دهید(سوال و جواب کنید)
به مثال ها گوش کنید. سپس با یک دوست سوال بپرسید و پاسخ دهید(سوال و جواب کنید)
به مثال ها گوش کنید. سپس با یک دوست سوال بپرسید و پاسخ دهید(سوال و جواب کنید)
آیا شما در نقاشی خوب هستید؟
آیا او در آشپزی خوب است؟
آیا او در فوتبال بازی کردن خوب است؟
آیا شما در جستجوی اینترنت خوب هستید؟
آیا آنها در شنا خوب هستند؟
بله من هستم/ نه من نیستم
بله او هست/ نه او نیست
بله او هست./ نه او نیست
بله ما هستیم/ نه ما نیستم
بله آنها هستند/ نه آنها نیستند
آیا شما می توانید یک کیک درست کنید؟
آیا او می تواند در اینترنت جستجو کند
آیا او میتواند یک جدول را حل کند؟
آیا شما می توانید یک دوچرخه را برانید؟
آیا آنها می توانند بسکتبال بازی کنند؟
بله من میتوانم/نه من نمیتوانم
بله او میتواند/ نه او نمیتواند
بله ما میتوانیم/نه ما نمیتوانیم
بله او میتواند/ نه او نمیتواند
بله آنها میتوانند/ نه آنها نمیتوانند
چه کسی میتواند با کامپیوتر کار کند؟
چه کسی میتواند تنیس بازی کند؟
چه کسی میتواند نقاشی بکشد؟
چه کسی میتواند عکس بگیرد؟
چه کسی در گفتن داستان خوب است؟
همه دانش آموزان می توانند
علی میتواند خوب تنیس بازی کند
پرهام میتواند اما نه خیلی خوب
مرجان و لیلا میتوانند
من

28
Lesson 3
draw
take photos
swim
do a puzzle
search the Web
ride a bicycle
play football
cook
نقاشی کشیدن
آشپزی کردن
عکس گرفتن
جستجو کردن در اینترنت
شنا کردن
دوچرخه راندن
انجام دادن جدول
فوتبال بازی کردن

29
Lesson 3
Spelling and Pronunciation
Listen to the conversation between the teacher and the students in the English class.
Student 1:
Teacher: Student 1: Teacher:
Excuse me, I have a question.
Yes?
How do you say O-O in the words ‘football’ and ‘afternoon’? Say double O. Well, the sound is short in ‘football’ and long in ‘afternoon’.
Thank you.
Excuse me, I have a question, too. We write P-L-A-Y but we say ‘play’, why?
Well, that’s ‘play’. There’s no /e/ between P and L, ‘play’! Thanks. And how do you say S-W in ‘swimming’?
Swimming’. Say ‘swimming’.
Student 1:
Student 2:
Teacher:
Student 2: Teacher:
Find, say and write 5 more words with ‘oo’ in this lesson.

Talk To Your Teacher!
Excuse me, I have a question.
shows wrong pronunciation.
هجی کردن و تلفظ
به مکالمه بین معلم و دانش آموزان در کلاس انگلیسی گوش کنید
دانش آموز 1: ببخشید، من یک سوال دارم
معلم: بله؟
دانش آموز 1: شما چطور دو حرف o-o را در کلمات فوتبال و بعد از ظهر می گویید؟
معلم: دوتاo بگو . خوب این صدا در فوتبال کوتاه و در بعد از ظهر بلند است
دانش آموز 1: متشکرم
دانش آموز 2: ببخشید من هم یک سوال دارم. ما می نویسیم P-L-A-Y اما میگوییم پلی. چرا؟
معلم: خوب این پلی است. و هیچ صدای e بین پی و ال وجود ندارد. پلی
دانش آموز 2: متشکرم. و شما چطور اس-دابلیو را در سوئیمینگ می گویید
معلم: سوئیمینگ. بگو سوئیمینگ
5 کلمه دیگر با oo در این درس پیدا کنید و بگویید و بنویسید
با معلم خود صحبت کنید
ببخشید، من یک سوال دارم
* تلفظ های غلط را نشان می دهد

30
Lesson 3
Listening and Writing
Listen to the conversations and fill out the table below.
گوش کردن و نوشتن
به مکالمه ها گوش کنید و جدول زیر را کامل کنید
مکالمه
نام
توانایی ها

31
Lesson 3
Reading, Speaking and Writing
Group Work
Find classmates with the following abilities and fill out the table below. Add two more abilities. Use these model questions:
Model:
Can you ride a bicycle?
Who can ride a bicycle?
Are you good at riding a bicycle?
Who is good at riding a bicycle?
Ability
ride a bicycle use a computer take photos draw

……………………………

……………………………
خواندن، صحبت کردن و نوشتن
کار گروهی
هم کلاسی ها با توانایی های زیر را پیدا کنید و جدول زیر را کامل کنید. دو توانایی دیگر اضافه کنید.از این سوال های نمونه استفاده کنید
نمونه
1)آیا شما میتوانی یک دوچرخه را برانی؟
2)چه کسی میتواند یک دوچرخه را براند؟
3)آیا شما در راندن یک دوچرخه خوب هستید؟
4)چه کسی در راندن یک دوچرخه خوب است؟
توانایی ها
نام همکلاسی شما
دوچرخه راندن
استفاده کردن از کامپیوتر
عکس گرفتن
نقاشی کشیدن

32
Lesson 3
Student A Card
Role Play
Pair Work
Student A:
You are an interviewer. Look at the questions on card A and ask your classmate the questions.
Student B:
Imagine you are a famous person. Complete the information on card B and answer the interviewer’s questions.
Then change roles.
Student A Card
What’s your name, please?
How old are you?
What’s your job?
What’s your nationality?
What city are you from?
What’s it like?
What’s your favorite food?
What sports can you do/ play?
بازی نقش
کار گروهی
دانش آموز A:
شما یک مصاحبه کننده هستید.به سوالات کارت A نگاه کنید و سوالات را از هم کلاسی های خود بپرسید
دانش آموز B
تصور کنید شما یک فرد معروف هستد. اطلاعات کارت B راکامل کنید و به سوالات مصاحبه کننده پاسخ دهید
سپس نقش ها را عوض کنید
کارت دانش آموز A
اسم شما چیست؟ لطفا
شما چندساله هستید؟
شغل شما چیست؟
ملیت شما چیست؟
شما اهل کدام شهر هستید؟
آن چه شکلی است؟
غذای موردعلاقه شما چیست؟
شما چه ورزش هایی میتوانید انجام دهید؟

33
Lesson 3
Student B Card
Student B Card
1. My name’s ……………………………………… 2. I’m ………………………………… years old. 3. I’m a …………………………………………………
4. I’m ……………………………………………………
5. I’m from …………………………………………
6. It’s ……………………………………………………
7. It’s ……………………………………………………
8. I can …………………………………………………
کارت دانش آموز B
اسم من ………..است
من……………..ساله هستم
من یک …………هستم
من اهل……………….هستم
من…………..هستم
آن…………………..است
آن…………………..است
من میتوانم…………………….


تعداد صفحات : 8 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود