تارا فایل

پاورپوینت تحلیل معماری موزه هنرهای مدرن فردریک وایزمن


تحلیل موزه هنرهای مدرن فردریک وایزمن

تاریخچه
فرندریک وندسمان سومین پسر از پنج پسری بود که در مینیاپولیس از مهاجران روس متولد شد و در دهه 1890 در مینه سوتا ساکن شدند. پدر وی ، ویلیام ، در زمینه های مختلفی از جمله املاک و مستغلات و صنعت خز کاری فعالیت می کرد. فردریک وایزمن مانند پدرش تاجر شد. وایزمن و همسرش مارسیا سیمون ، مجموعه هنری نورتون سایمون ، از اواخر دهه 1940 شروع به جمع آوری آثار هنری کردند و این کار را با آثار هنرمندان آمریکایی و اروپایی پس از جنگ از جمله ویلم دی کونینگ ، آلبرتو جاکومتی و مارک روتکو آغاز کرد.
از سال 1960 تا 1964 ، مارسیا وایزمن ماهانه کلاسهای تبلیغ را برای مجموعه داران تازه کار برگزار می کرد ، که توسط ایروینگ بلوم و والتر هاپس تدریس می شد ، که گالری فروس در هالیوود غربی اولین کسی بود که فرانک استلا ، السورث کلی و روی لیختن اشتاین را در لس آنجلس نشان می داد.

در اواسط دهه 1960 ، مجموعه آنها به خوبی شناخته شده بود. دیوید هاکنی آنها را در یک پرتره دوتایی 1968 به نام گردآورندگان آمریکایی (فرد و مارسیا وایزمن) ، که هم اکنون در انستیتوی هنر شیکاگو ، به تصویر کشیده است ،که به یکی از مشهورترین آثار وی تبدیل شده است.

وایزمن ها در سال 1979 طلاق گرفتند و مجموعه را تقسیم کردند. در حالی که مارسیا سیمون وایزمن مقداری از نیمه خود را به موزه تازه تاسیس هنرهای معاصر ، لس آنجلس اهدا کرد ، فردریک وایزمن بنیاد هنری فردریک آر وایزمن را در سال 1982 تاسیس کرد. وی گفت: "هنر راهی برای زندگی است. من با هنر زندگی می کنم ، با هنر کار می کنم و با هنر پرواز می کنم ، اما بیشتر از همه از به اشتراک گذاشتن آن لذت می برم. " درست است که او یک جمع کننده پرشور بود.
اما بیشتر از لذت جمع آوری آثار هنری که دوست داشت ، لذت او از به اشتراک گذاشتن آنها بود. او گفت ، "هنگامی که شما به اندازه من خوش شانس باشید ، شما مسئولیت دارید که با دیگران آن را اشتراک بگذارید." تا سال 1983 ، وایزمن در نظر داشت یک نمایشگاه دائمی در نیویورک برای این مجموعه خریداری کند. در سال 1986 ، وایزمن پس از دو سال مذاکره با کمال میل از برنامه انتقال مجموعه خود به عمارت گریستون کنار رفت. وایزمن همچنین در مورد احداث باغ مجسمه سازی برای پارک هنری بارنزدال صحبت کرد. او مانند نورتون سایمون بعداً با UCLA به عنوان حافظ نهایی مجموعه خود وارد مذاکره شد و پیشنهاد پرداخت هزینه ساخت موزه را داد.

هنگامی که وایزمن سرانجام مجموعه هنری را در ملک خود در لس آنجلس برای عموم افتتاح کرد ، می خواست تجربه زندگی با هنر را به جای پروتکل رسمی تر دیدن هنر در یک گالری یا موزه ، به اشتراک بگذارد. او فکر کرد که با مواجهه با آثار هنری در یک محیط داخلی و دیدن اینکه چگونه می توان روزمره از آنها در مکانی که خودش از سال 1982 تا 1992 زندگی می کرد لذت برد.
در سال 1986 ، هنری تی هاپکینز ، مدیر وقت موزه هنر سانفرانسیسکو ، مدیر بنیاد هنری فردریک آر وایزمن شد که وی تا سال 1991 رهبری آن را بر عهده داشت. در سال 1994 ، وایزمن درگذشت و بنیاد هنری فردریک آر وایزمن را تحت هدایت همسر دوم و بیلی میلام محافظه کار موزه گتی ، مدیریت می شود.

معماری وایزمن
املاک بنیاد وایزمن ، واقع در منطقه هولمبی هیلز در غرب لس آنجلس ، از دو ساختمان برجسته در باغ های بزرگ تشکیل شده است. ساختار اصلی ، اقامتگاه دو طبقه به سبک مدیترانه ای است که در اواخر دهه 1920 توسط معمار لس آنجلسی ، گوردون بی کافمن طراحی شده است. خانه وایزمن از ویژگیهای خوب ساخت آن دوره ، از جمله روشهای تزئینی سفارشی بر روی دیوارها و سقفها برخوردار است.
یک الحاق معاصر یا غرفه هنری به سبک پست مدرن ، که توسط معمار Franklin D.Israel طراحی شده است ، در سال 1991 برای جای دادن آثار در مقیاس بزرگتر اضافه شد. امروزه خانه اصلی بنیاد ، غرفه الحاقی و باغهای اطراف فقط با قرار ملاقات در تورهای راهنما برای عموم قابل دسترسی است.

مجموعه بیش از چهارصد اثر هنری در بنیاد به نمایش گذاشته شده است. این مجموعه شامل آثاری از مدرنیست های اروپایی از جمله سزان ، پیکاسو ، و کاندینسکی و سورئالیست آثار مک ارنست ، جوان میرو و رنه ماگریت است. دارایی های هنر پس از جنگ شامل آثار جاکومتی ، ایسامو نوگوچی ، الکساندر کالدر ، رابرت راوشنبرگ و جاسپر جانز است.
نقاشی های انتزاعی اکسپرسیونیست توسط دی کونینگ ، سام فرانسیس ، کلیفورد استیل و مارک روتکو. نقاشی های رنگی از هلن فرانکنتالر ، موریس لویی و کنت نولند. و پاپ آرت توسط اندی وارهول ، روی لیختنشتاین ، کلس اولدنبورگ و جیمز روزنکوئیست. آثار معاصر کالیفرنیا شامل آثار اد روشا و جو گود ، م.الفورد و مجسمه های سوپر رئالیست توسط Duane Hanson و John de Andrea است.

بنیاد همچنان در دسترس قرار دادن این مجموعه از طریق قرض به موزه های جهان ، تورهای مسافرتی در املاک لس آنجلس ، نمایشگاه در اماکن هنری عمومی و بودجه چندین موزه هنری ، از جمله موزه هنر فردریک آر وایزمن ، کالیفرنیا در Pepperdine دانشگاه مالیبو ، موزه هنر نیواورلئان ، موزه هنر سن دیگو ، مرکز هنری واکر و موزه هنری فردریک آر وایزمن در دانشگاه مینه سوتا ، طراحی شده توسط فرانک گری.

فاز دوم موزه هنری فردریک آر وایزمن به عنوان گسترش طبیعی موزه اصلی توسط گری شرکا در سال 1993 صورت گرفته است. فاز دوم 8553 فوت مربع فضای نمایشگاهی در ضلع های شمالی و شرقی ساختمان موجود است.

در گوشه جنوب شرقی ساختمان موجود ، فضای جدید گالری به صورت چهار حجم مستطیل شکل پوشیده شده در همان آجر که در ساختمان موجود استفاده شده، طراحی شده است. فضای جدید گالری فضایی مناسب برای نمایشگاه آثار روی کاغذ ، هنرهای آمریکایی و سرامیک ها در حین متحرک سازی ضلع شرقی ساختمانی که رو به روی Coffman Memorial Plaza است ، در اختیار موزه قرار می دهد.

این گالری های جدید مقیاس ها و روابط فضایی متفاوتی نسبت به گالری های موجود ارائه می دهند و باعث افزایش انعطاف پذیری بیشتر موزه در برنامه ریزی نمایشگاه ها می شوند.
فضای جدید گالری

فاز دوم موزه هنری فردریک آر وایزمن زبان رسمی نمای غربی موجود در اطراف ساختمان در ضلع های شمالی و شرقی را در ادامه طبیعی بیان معماری که برای اولین بار در طرح اصلی ایجاد شده و اجازه می دهد کل موزه به عنوان یک کل واحد و منسجم دیده شود.

فاز دوم موزه هنری فردریک آر وایزمن -در ضلع های شمالی و شرقی

گروه طراحی- مساحت- موقعیت
معمار فرانک گری
معمار بازسازی Frank O. Gehry
مهندس سازه HGA – همل ، گرین و آبراهامسون ،
شرکت توسعه دهنده فردریک آر وایزمن
ساخته شده در 1993-1993
بازسازی شده در 2011-2011
موقعیت: مینیاپولیس ، مینه سوتا ، ایالات متحده
پروژه: موزه هنر FREDERICK R. WEISMAN – گسترش در مینه سوتا
مکان: مینه سوتا ، مینیاپولیس ، ایالات متحده آمریکا مکارفرما : دانشگاه مینه سوتا
مدیر پروژه : گروه La Salle
طراح پروژه: ادوین چان دانشیار
معماری: جان بوورز دانشیار معماری: Hammel، Green، & Abrahamson، Inc
مدیر پروژه: جیم گوبلیرش

مهندس مکانیک و برق: چکش ، سبز و آبراهامسون ، وارز (لانس کمف ، بن گوتیرز)
مهندس سازه: Hammel، Green، & Abrahamson، Inc. Sean Cotton
مهندس عمران: مهندسی رانی
مدیر ساخت و ساز: JE Dunn ، Ken Styrlund ، Vital Brouillard ، Jeff Callinan ، Brett Dunlap
مشاور روشنایی: L’Observatoire International ، (هرو دسکوت ، الکس میلر)
برنامه:
شروع طراحی: 2000
شروع ساخت: سپتامبر 2009
تکمیل: سپتامبر ، 2011

معرفی
طراحی موزه هنر فردریک آر وایزمن ، که موزه هنری ویزمن نیز نامیده می شود ، با استفاده از سازه های فلزی منحنی به عنوان ویژگی های آثار فرانک گری برجسته شده است. اثر کور کننده ایجاد شده توسط این نما هنگام تابش آفتاب ، باعث انتقادات بسیاری در میان ساکنان مناطق اطراف آن شده است.
هنوز هم تحت سبک اکسپرسیونیستی ، معمار آثار خود را برجسته می کند و برای بازدید کنندگان جالب است. طرح Frank O. Gehry ، جایزه پریتزکر (نوبل معماری) در سال 1989 ، جایزه "طراحی معماری پیشرو در سال 1991 را دریافت کرد.

معمار
نام موزه از Frederick R. Weisman گرفته شده است که بوسیله معمار مشهور فرانک گری طراحی شد و در سال 1993 تکمیل شد. این طرح توسط معمار آمریکایی کانادایی ، فرانک گری ، در سال 1993 طراحی شده است .برای مدت زمان طولانی ، این ساختمان یکی از مهمترین بناهای برجسته دانشگاه محسوب می شود و اتاق های آن حاوی اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه و دستاوردهای مردم است.
غالبا آن را « موزه هنر مدرن» می نامند. این موزه یک تجربه آموزشی و دوستانه را ارایه می کند.

موقعیت سایت
موزه هنر وایزمن در محوطه دانشگاه مینه سوتا ، دقیق تر در 333 جاده رودخانه شرقی ، مینیاپولیس ، بزرگترین شهر ایالت ، ایالات متحده واقع شده است.
ساختمان ساخته شده در ساحل رودخانه می سی سی پی از خیابان Av دسترسی دارد. واشنگتن و همچنین از دانشگاه ، از طریق یک معبر معلق که آنها را به هم متصل می کند.

فعالیت های موزه
کلکسیون بزرگ موزه، آثار هنرمندان آمریکایی اوایل قرن بیستم مانند جورجیا توتو اوکیف نقاش زن آمریکایی، آلفرد دانهیل طراح بریتانیایی متخصص در تولید پوشاک مردانه، و مارسدن هارتلی و همچنین گزیده متنوعی از هنر سرامیک و هنرهای معاصر را به نمایش می گذارد.
موزه Weisman تجربه ای از هنرهای تعاملی و تازه از طریق مجموعه ای از برنامه ها فراهم می کند.

ریزفضاها
این موزه چهار طبقه دارد و فضایی حدود 11 هزار متر مربع به فضای گالری اختصاص دارد. دارای فضاهای زیر است که عبارتند از:
120 صندلی سالن
یک فروشگاه
منطقه نجاری و تکنیکی
کلاس ها
دفتر و فضاهای تاریخی

در زیر فضای گالری موزه یک پارکینگ با ظرفیت 300 وسیله نقلیه قرار دارد. مصالح ساختمانی شامل سازه های فولادی و درجا، بتن پس کشیده و بتن آرمه است.

بررسی نما
این موزه یکی از چشم اندازهای اصلی در محوطه دانشگاه است و دو نما دارد و به این بستگی دارد که از چه جهتی مورد مشاهده قرار گیرد.
از جهت محوطه دانشکده یک نمای آجری با ساختمان سنگی و آجری دیده می شود و از سمت مقابل، موزه یک زمین بازی خوش قواره با ورقه های فولادی براق و زاویه دار است . این نما انتزاعی از یک آبشار و یک ماهی است.همیشه چیز جالبی برای دیدن وجود دارد و آن در موزه Weisman قابل دسترسی است.
نمای آجری

فضاها
فضاهای داخلی موزه بزرگ و جادار است و به نمایش گذاشتن آثار عمده امکان پذیر است. ساختمانی که اهداف مختلفی دارد از چهار طبقه بالاتر از سطح زمین تشکیل شده و در دو منطقه مجزا توزیع شده است
منطقه غرب
در طراحی گری منطقه ای برای خدمات در نظر گرفته شده است که هم پله ها و آسانسورها و هم سرویس های بهداشتی ، فروشگاه ها ، کافه ها و دفاتر موزه را گرد هم آورده است.
منطقه غرب

قرار دادن فضای اضافی نمایشگاه در ضلع شمالی ساختمان موجود ، ایجاد تعریض مسیر پیاده روی پل عابر پیاده و تقویت پیوند Coffman Memorial Plaza به پل خیابان واشنگتن و ورودی موزه شده است.
فضای گالری جدید و پل عابر پیاده تعریض شده با صفحات فولاد ضد زنگ خمیده و ملایم پوشانده شده اند تا مسیر پیاده روی و فضای جدید گالری را با معماری ساختمان موجود ادغام کنند.
ضلع شمالی

سمت شرقی
ضلع شرقی منحصراً به گالری های دائمی نمایشگاه اختصاص داده شده است ، و به دانشجویان این دانشگاه امکان می دهد در طول سالهای اقامت در دانشگاه سیتی مینه سوتا از شاهکارهای موزه لذت ببرند. موقعیت آثار هنری به ویژه برای هماهنگی با ساختمان بسیار مراقب بوده است.
فضاهای موجود برای رویدادها
• گالری دالی فیترمن این گالری به رودخانه مشرف است و دارای نورپردازی برجسته است و تا 150 نفر برای شام و 350 نفر برای پذیرایی گنجایش دارد.
• ویلیام جی چوپان هال این اتاق مسطح ، دارای 120 صندلی ، برای کنفرانس ها استفاده می شود.
• اتاق سمینار خانواده وایزمن این کنفرانس 25 نفر را که دور یک میز سمینار نشسته اند می پذیرد
ضلع شرقی -گالری های دائمی نمایشگاه

فضای داخلی موزه هنری وایزمن برای بازدیدکنندگان کاملاً معمولی و جذاب است. چالش اصلی اتاق ترکیب هرچه بیشتر فضا و افزودن مبلمان مورد نیاز برای برآوردن انتظارات بازدید کنندگان بود.
حمایت از این ایده که این اتاق موزه است که در آن افراد باید فرصتی برای مشاهده نوآوری ها ، به اشتراک گذاشتن نظرات خود و احساس راحتی داشته باشند مهم بود.

گسترش 2009-2011
در سال 2009 ، موزه هنری وایزمن برای بهبود سطح آن دوباره به Gehry سپرده شد و باعث بهبود طرح اولیه افتتاح شده در سال 1993 شد. پنج گالری جدید ، با 8100 متر مربع ، به موزه اضافه شد تا ظرفیت نمایشگاه را در هر زمان دو برابر افزایش دهد.
آنها همچنین فضاهایی را برای مطالعه در نظر گرفته اند گالری پنجم ، استودیوی برای همکاری خلاق ، همکاری های آزمایشی بین هنرمندان ، دانش آموزان ، معلمان و جامعه را در خود جای داده است.
این ماژولهای انبساطی گری از بتن ترکیبی و فولاد سازه ای در قسمت جنوب شرقی ساختمان ایستاده است.

مصالح
در مورد پوست بیرونی موزه ، از فولاد ضد زنگ، ساخته و نصب شده توسط شرکت A.Zahner ، یکی از مشارکت کنندگان مکرر در آثار Gehry ، استفاده شده است. دیوارهای سالن های نمایشگاه سفید است ، کفپوش موزه چوب طبیعی است و گرمی را به گالری ها می بخشد.

4گالری در گوشه جنوب شرقی با 5950 فوت مربع 50٪ فضای نمایشگاه بیشتر اضافه شده است این گالری ها دارای کاربری های :
دو گالری برای هنر آمریکا
یک گالری برای سرامیک
یک گالری برای عکاسی و آثار هنری روی کاغذ فضای استودیو در شمال 2200 فوت مربع

http://www.hamshahrionline.ir/news/316687/%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D9%85%D9%88%D8%B2%D9%87-%D9%87%D9%86%D8%B1-%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%B2%D9%85%D9%86
https://ivypanda.com/essays/furnished-room-in-the-weisman-art-museum-minnesota/
https://www.tripadvisor.com.tr/Attraction_Review-g43323-d208573-Reviews-Weisman_Art_Museum-Minneapolis_Minnesota.html#photos;aggregationId=101&albumid=101&filter=7&ff=375742841
https://en.wikiarquitectura.com/building/frederick-r-weisman-art-museum/
https://en.wikipedia.org/wiki/Frederick_R._Weisman_Art_Foundation
https://conservancy.umn.edu/bitstream/handle/11299/146191/May_2009_Facilities_Committee_Weisman_Art_Museum_Schmatic_Plans.pdf?sequence=11
https://www10.aeccafe.com/blogs/arch-showcase/2017/06/09/frederick-r-weisman-art-museum-expansion-in-minnesota-minneapolis-by-gehry-partners-llp/


تعداد صفحات : 32 | فرمت فایل : ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود