تارا فایل

پاورپوینت اینترنت اشیاء


Internet of Things

Contents of Introduction
What’s Internet of Things?
State of the Art of IoT.
Challenges of IoT.
Future of IoT.
1
2
3
4

در سال 1999 توسط کوین اشتون مطرح شد.

شبکه ای از اشیا فیزیکی تعبیه شده با قطعات الکترونیکی، نرم افزار، سنسورها و اتصالات است تا آنها توسط تبادل اطلاعات با تولیدکننده، اپراتور یا دستگاههای دیگر قادر به ارائه ارزش و خدمات باشند.

اینترنت اشیا چیست ؟

اینترنت اشیا (IoT) شبکه ای از اشیای متصل به هم است و به اکوسیستمی متشکل از اشیا، ارتباطات و کاربردها و خدمات اطلاق می شود.

اینترنت اشیا (IoT) توصیف یک تعدادی از فن آوری و رشته های تحقیقاتی است که اینترنت را قادر می سازد تا به دنیای واقعی اشیاء فیزیکی دسترسی پیداکند………..اکنون

اشیا دارای هویت و شخصیت مجازی هستند که با استفاده از interface های هوشمند برای اتصال و مخابره درمحیط هوشمند………….آینده

اینترنت اشیا چیست ؟

From any time ,any place connectivity for anyone, we will now have connectivity for anything!
اینترنت اشیا چیست ؟

What’s the Internet of Things
Event
Driven
Ambient
Intelligence
Flexible
Structure
Semantic
Sharing
Complex Access Technologies
Internet of Things
Characteristics

Why Internet of Things
Dynamic control of industry and daily life
Improve the resource utilization ratio
Integrating human society and physical systems.

Why Internet of Things (ii)
Flexible configuration.
Universal transport & internetworking
Acts as technologies integrator

Technology roadmap of IoT

The application of IoT(1)

کسب و کار اینترنت اشیا
اینترنت اشیا فرصتی فوق العاده برای انواع مختلفی از سازمانها، ارائه دهندگان خدمات IOT، ارائه دهندگان بستر IOT و یکئارچه سازها، اپراتورهای مخابراتی و فروشندگان نرم افزار می باشد

استفاده گسترده از فناوری IOT، حاکی از ظهور اکوسیستم کسب و کار IOT، است.

در یک اکوسیستم شرکتها با استفاده از یک مجموعه مشترک از دارایی های اصلی مربوط به اتصال دنیای فیزیکی اشیا با دنیای مجازی اینترنت با هم رقابت و همکاری دارند.

در این سازمانها وضعیت فعلی و روند کسب و کار IOT، را با چارچوب مدل کسب و کار توصیف می کنند.

هسته اصلی اکوسیستم
پلتفرمهای نرم افزاری
پلتفرمهای سخت افزاری
استانداردهای مشترک برای توانمندسازی این ارتباطات

اتصال بین دستگاهها و اینترنت
خدمات کاربردی ایجادشده روی این اتصالات
خدمات پشتیبانی برای تامین، ضمانت و صدور صورتحساب خدمات کاربردی

تاثیر اینترنت اشیا بر اجزای مدل کسب وکار
تغییر نقش مصرف کننده به دلیل تغییر در جامعه و بازار

منجر به انتقال رقابت به سطح جدیدی می شود
لذا شرکتها ملزم به ارائه فکر و دیدگاه تازه ای در ایجاد ارزش برای مشتریان می شوند
IOT به راه اندازی کسب و کارهای جدید کمک نموده و باعث افزایش کسب و کارهای موجود با ایجاد ارزش افزوده در محصولات، خدمات و نوآوری در مدلهای کسب و کار این سازمانها می شود

تاثیر اینترنت اشیا بر اجزای مدل کسب وکار
آلبرت شام، مدیر طراحی تجربه ی کاربری در کمپانی مایکروسافت، می گوید:
"مدل های کسب و کار نقش مهمی در ایجاد و آفرینش تجربه ی "ارزش" دارند.
با اینترنت اشیاء، شما واقعاً می توانید چگونگی نگاهِ مشتری به یک تجربه را مشاهده کنید؛ از لحظه ای که او وارد فروشگاه می شود، زمانی که محصولی را می خرد تا هنگامی که از آن استفاده می کند و در نهایت متوجه شوید چه کار(های) بیشتری می توانید برای آن محصول/خدمات انجام دهید و اضافه کردن چه ویژگی یا خدماتی می تواند تجربه ی مشتری را تکرار و یا به آن عمری دوباره ببخشد؟"

تاثیر اینترنت اشیا بر اجزای مدل کسب وکار
با این حال، کسب درآمد در فضایی به هم متصل، به فروش فیزیکی محصولات محدود نمی شود.  بعد از فروش اولیه محصولات، امکان دست یابی به جربان های کسب درآمد دیگر نیز حاصل می شود؛ فرصت هایی نظیر خدمات ارزش-افزوده، حق اشتراک و برنامه های کاربردی (اپلیکیشن ها)، که به سادگی می توانند از قیمت خرید اولیه نیز فراتر بروند.

تاثیر اینترنت اشیا بر اجزای مدل کسب وکار
"چیزهایی که درآمد تکرارشونده تولید می کنند برای سرمایه گذاران مخاطره پذیر جذاب ترند. در غیر این صورت، تکیه مدل تجاری کسب و کار بر این اساس خواهد بود که مشتریان آتی وفادارند و برای بازگشت و خرید محصول بعدی نیز به قدر کافی قانع شده اند."

متریکهای کسب و کار برای ارتباطات ماشین به ماشین

متریکهای کسب و کار برای ارتباطات ماشین به ماشین

بررسی مدلهای همکاری شرکتهای مبتنی بر IOT

مدل های کسب و کار

سه تغییر در ارزش منجر به ایجاد فرصت برای فراهم نمودن منابع جدید خواهد شد:
ارزش در حال تغییر از سخت افزار به نرم افزار
ارزش در حال تغییر از محصولات به ابر
ارزش در حال تغییر از محصولات به خدمات

تولیدکنندگان نیز برای استفاده از IOT باید شروع به تغییر فرایندهای کسب و کار موجود و تجدید نظر در مورد چگونگی ایجاد، راه اندازی و خدمات محصولات هوشمند متصل در IOT کنند:

تغییرچگونگی تولید محصولات
تغییر چگونگی سرویس محصولات
تغییر مدلهای کسب و کار

مدلهای ارزش در کسب و کارهای مبتنی بر IOT
گزاره ارزش
پاسخ به سوالاتی مثل:
آیا یک شرکت در کسب و کار درستی قرار دارد؟
آیا به دنبال فرصتهای فروش درست هست؟
آیا شرکت تامین کنندگان مناسب دارد یا خیر؟

زیرساختهای شبکه IOT امکان تغییرات تدریجی یا سریع کسب و کار را فراهم می کند.

The challenge of IoT
Total challenge of IOT

Technological Standardization in most areas are still remain fragmented.

Managing and fostering rapid innovation is a challenge for governments .

Privacy.

Absence of governance.

TECHNOLOGICAL CHALLENGES OF IoT
At present IoT is faced with many challenges, such as:
Scalability
Technological Standardization
Inter operability
Discovery
Software complexity
Data volumes and interpretation
Power Supply
Interaction and short range communication
Wireless communication
Fault tolerance

Future of IOT
Daily Life
Traffic Issue
Production
Logistics
Retailing
Resource & Power Control


تعداد صفحات : 69 | فرمت فایل : ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود