تارا فایل

پاورپوینت آشنایی با شرکت بهگل پخش


شرکت بسته بندی گیاهان دارویی بهگل پخش(دارو)

شرح کسب و کار

طبق آمار منشر شده، در ایران ۱۳۰۰ گونه منحصر به فرد گیاهی وجود دارد. اما از آنجا که این مهم چه به لحاظ درمانی و چه به لحاظ اقتصادی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، لذا سهم ایران در تجارت جهانی گیاهان دارویی کمتر از ۲% است
امروزه به دلیل عدم مدیریت صحیح در بسته بندی گیاهان دارویی، محصولات ایران با محصولات تولید سایر کشورها از نظر کیفیت و بسته بندی تفاوت فاحشی دارد و باید برای کاهش این تفاوت ها تلاش جدی صورت پذیرد
به دلیل نبود بسته بندی گیاهان دارویی که در روند تولید و کشت و تجارت آنها تاثیر بسزایی دارد، سهم ایران از تجارت گیاهان دارویی در جهان بسیار اندک است
با توجه به این مهم شرکت بهگل پخش در این زمینه بسته بندی تشکیل شده است. علاوه بر اینکه پرداختن به این موضوع دارای توجیه مناسـب اقتصادی است، با اجـرای این طرح، می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد که با توجه به ماهیت داروهای گیاهی، بانوان نیز می توانند سهم بسزایی در آن داشته باشند.

خلاصه مدیریتی

شرکت بهگل پخش در سال 1390 به وسیله یک تیم متخصص و با تجربه در زمینه بسته بندی داروهای گیاهی به شماره ثبت 13214 و به صورت خصوصی توسط جناب آقای دکتر غلامرضا عباسی به ثبت رسیده است. این شرکت با تحلیل دقیق مبتنی بر اصول علمی و تجربه واقعی بازار و تشخیص نیاز در زمینه بسته بندی
گیاهان دارویی فعالیت خود را آغاز کرد
مدیران و مسئولان اجرایی بهگل پخش دارای سوابق مدیریت کلان در سطح معاون مدیریت برنامه ریزی استان مازندران، معاون پژوهشی دانشگاه، معاون تولیدی گیاهان دارویی و تجربه های علمی و تخصصی در زمینه کارآفرینی- علوم دارویی- گیاهان دارویی- حقوق- مهندسی صنایع- بازاریابی و … تا سطح دکترا می باشند.

امکان سنجی
امروزه استفاده از گیاهان دارویی سبب شده است تا میزان گیاهان دارویی در کشورهای توسعه یافته روز به روز افزایش یابد، به طوری که واردات گیاهان دارویی (گیاهان معطر شامل آن نمی شود) از 355 میلیون دلار در سال 1976 به 51/5 میلیارد دلار در سال 2002 رسید و تا سال 2050 بالغ بر 5 تریلیون دلار خواهد رسید. این حجم عظیم مبادلات مالی در زمینه داروهای گیاهی و چشم اندازی که در این زمینه وجود دارد سبب شده است تا شرکت بهگل پخش(دارو) نیز با استفاده از نگاه تخصصی تر و فنی تر به ویژه در حوزه بسته بندی حضور در بخشی از این بازار عظیم را سهم خود بداند.

اهداف کلی

– دستیابی به عنوان بزرگترین و بهترین شرکت بسته بندی گیاهان دارویی طی 10 سال آینده
– ایجاد ارتباط چندجانبه با شرکت های بسته بندی معتبر جهان و بهره گیری از آخرین متدها و روش های نوین بسته بندی طی 5 سال آینده
– ایجاد یک برند بین المللی با عنوان بهگل پخش طی 5 سال آینده
– بهره گیری از متخصصین حوزه گیاهان دارویی و بسته بندی در قالب تشکیل بخش های تخصصی تا سال 1397
 

چشم انداز

تاسیس یک شرکت با معیارهای جهانی در حوزه بسته بندی گیاهان دارویی در ایران با استفاده از منابع مادی، کارکنان دانش مدار و بهره گیری از جدیدترین تجربه های بسته بندی در دنیا. بهگل پخش، بزرگترین و معتبرترین شرکت بسته بندی گیاهان دارویی کشور است، چرا که باور داریم اندیشه های بزرگ و انسان های بزرگ، کارهای بزرگ انجام می دهند. ما می خواهیم بهترین باشیم.

مدیران با تجربه شرکت بر اساس چشم انداز تعریف شده تلاش دارند تا طی 5 سال آینده شرکت بهگل پخش را به عنوان برترین شرکت بسته بندی داروهای گیاهی در کشور معرفی نمایند و با بهره گیری از این مزیت، در سطح خاورمیانه و کشورهای اروپایی نیز اقدام به برندسازی نمایند.

ماموریت

ماموریت و رسالت ما توسعه و رشد صنعت بسته بندی گیاهان دارویی در کشور به منظور به فعل رساندن و شناختن توان دارویی گیاهی کشور عزیزمان ایران، با توجه به فرصت ها و پتانسیل های کشور در جهت رشد و توسعه همه جانبه این صنعت در جای جای این مرز پر گهر و همه کشورهای جهان است. ما متعهد می شویم شیوه های نوین بسته بندی را با استفاده از پتانسیل بالای کارکنان دانش مدار خود به منظور کمک به رشد و شناخت داروهای گیاهی منحصر به فرد کشورمان در جهان ارائه نماییم. رسالت ما حفظ کیفیت فراورده دارویی گیاهی با استفاده از بهترین و شکیل ترین بسته بندی است.

بازار هدف

ما می خواهیم محصولی تولید کنیم که همه افراد در اقصی نقاط جهان با اطمینان از کیفیت و سلامتی آن را مورد استفاده قرار دهند
. وجه تمایز ما استفاده از آخرین شیوه ها و اصول نگهداری و بسته بندی داروهای گیاهی با تاکید بر نوآوری و احترام به سلایق مصرف کنندگانمان است. در وحله نخست هدف مامعرفی شرکت بهگل پخش به عنوان واحد نمونه بسته بندی گیاهان دارویی در سطح کشور و پس از آن خاورمیانه است. تمرکز ما بر استفاده از همه پتانسیل های داخلی در جهت ارائه یک برند معتبر در سطح منطقه است.

استراتژی ها

استراتژیها کلی ما به این قرار است:
– توجه به رضایت مشتری، کارکنان و تامین کنندگان
– بهره گیری از متخصصین حوزه داروهای گیاهی و بسته بندی
– ایجاد یک ساختار روابط عمومی قدرتمند و با دانش در زمینه ارتباط با ارگانها و سازمانها
بهره گیری از تیم مشاوره قدرتمند در زمینه های مختلف اعم از مالی- حقوقی- دارویی و…
شرکت بهگل پخش از میان استراتژی های مرتبط با دوره معرفی و ورود به بازار یعنی استراتژی های پیشگامی و پیرو بودن، تلاش می کند تلفیقی از هر دو استراتژی را انتخاب می نماید. طبیعتاً شرکت ما قصد دارد شیوه های نوین بسته بندی را با بهره گیری از فناور های روز در زمینه داروهای گیاهی به کشور عرضه نماید.

شرح محصولات

مجموعه داروهای گیاهی موجود:
قرص
قطره
محلول خوراکی
پماد
شربت
پودر – گرانول
کپسول
روغن برای تهیه آمولسیون
و…

منابع انسانی
جدول براورد نیروی انسانی تولید

جدول نیروی انسانی غیرتولیدی

منابع فیزیکی

فرایند تولید:
مراحل تولید را مى توان به بخش هاى زیر تقسیم نمود:
1- جمع آوری گیاهان
2- سورتینگ گیاه
3- شستشو و ضد عفونی کردن گیاه
4- خشک کردن
5- جداسازی، هوادهی، الک کردن
6- آسیاب کردن
7- بسته بندی

مواد اولیه مورد نیاز
مواد اولیه مورد نیاز واحد گلها و گیاهان مختلف و مواد بسته بندی است که در زیر تشریح شده است:
الف- گیاهان داروئى تازه
بخش های مختلف گیاهان زیر برای تهیه گیاهان داروئی به کار برده می شود:
1- از تیره چتریان: گشنیز، زیره، انیسون، رازیانه شبت، سنبل، ختائی و انجدان رومی
2- از تیره نعناع: اسطوخودوس، بادرنجیوبه، مریم گلی، مرزه، زوفا، مرزنجوش، آویشن، نعناع، ریحان
3- از تیره بادمجان: بیگ دانه، شابیزک، تاجریزی، تاتوره
4- از تیره پنیرک
5- از تیره کاسنی: بابونه رومی، بومادرال، بابونه، همیشه بهار، سرداربو، گلرنگ
6- از سایر تیره گیاهان: سنجد تلخ، اسفرزه، بارهنگ، کدو تلخ، رازک ، انواع خردل، عناب، آقطی، سنبل الطیب، خرگوشک و….
ب- مواد بسته بندى
1- ورق PP
2- جعبه
3- کارتن 

جدول مواد اولیه مصرفی

تجهیزات و دستگاههای خط تولید

لوازم و اثاثیه اداری و رفاهی

برای قسمت های اداری- رفاهی که شامل ساختمان اداری، نمازخانه، آشپزخانه و غذاخوری می باشد؛ با توجه به تعداد کارکنان و تعداد شیفت کاری در روز تجهیزاتی در نظر گرفته می شود که از جمله آنها موارد زیر است:
تجهیزات اداری: مبلمان اداری و کنفرانس، سیستم رایانه، دستگاه های اسکنر، پرینتر، فکس و…، دستگاه آبگرمکن- سردکن، و در نهایت لوازم دفتری موردنیاز جهت فعالیتهای اداری، مالی و بایگانی.
تجهیزات رفاهی: به منظور تامین خوراک کارکنان در هر شیفت یک وعده غذایی سرو می شود که بنابراین آشپزخانه و غذاخوری نیز در نظر می گیریم. پس به وسایلی از قبیل اجاق گاز، یخچال، میز غذاخوری، ظروف آشپزخانه، کابینت، آبگرمکن، هواکش، چرخ گ وشت و… نیاز خواهیم داشت. از سویی نیز یک آشپز در نظر می گیریم که در بخش خدمات لحاظ شده است.
همچنین برای فضای نمازخانه نیز فرش و وسایل جانبی نظیر جاکفشی، جالباسی و… موردنیاز می باشد.

محاسبه سطح زیربنا و مساحت مورد نیاز

اختصاص فضای مناسب وکافی جهت امور تولید و تاسیسات کارخانه از نظرسهولت در امر تردد کارکنان و جابجایی مواد اولیه و محصولات حائز اهمیت است. مساحت مربوط به هریک از قسمتهای واحد تولیدی اعم از سالن تولید، انبارها، تاسیسات و تعمیرگاه، آزمایشگاه، ساختمانهای غیرتولیدی و در نهایت زمین و محوطه سازی دراین بخش برآورد می گردد.

راهبردهای بازاریابی

شرکت بهگل پخش عمیقاً بر این باور است که موفقیت در فضای رقابتی کسب و کارهای امروز بدون مشخص کردن دقیق راهبردها و استراتژی های بازاریابی امکان پذیر نخواهد بود. بر همین اساس این شرکت نیز راهبردهای بازاریابی خویش را در پنج محور شیوه قیمت گذاری، تبلیغات، فروش، توزیع و خدمات و گارانتی تدوین نموده است. 

برنامه بازاریابی
مشتریان
از آنجا که شرکت بهگل پخش در زمینه بسته بندی داروهای گیاهی فعالیت می نماید دو دسته مشتریان را می توان در حالت کلی در نظر گرفت:
الف: مشتریان عمومی که شامل عمده فروشان- خرده فروشان- مشتریان فردی و فروشگاهی و نظایر آن می باشد.
ب: مشتریان خاص که شامل شرکت های تولید داروهای گیاهی و یا پرورش
دهندگان گیاهان دارویی
اندازه بازار و روندهای آن
آمار جهانی نشان می دهد که مواد موثر موجود در پنجاه درصد از داروهاى عرضه شده به بازار اروپا دارای منشاء گیاهى است و حتی در برخی ازکشورها درصد مذکور به رقم نود رسیده است. کشورهاى آمریکا، ژاپن و آلمان از خریداران بزرگ گیاهان داروئى می باشند تا صنعت داروسازى خود بدین وسیله رونق بخشند وکشور مجارستان از بزرگترین صادرکنندکان گیاهان داروئى به کشورهاى اروپائى است. نکته قابل توجه این که پرجمعیت ترین کشور دنیا؛ چین طی دو دهه اخیر بزرگترین کشور صادرکننده داروی گیاهی در جهان است و مقام اول دارد

رقبا
1.رقبای بالقوه(تازه واردین)
افراد حقیقی و شرکت هایی که وارد عرصه بسته بندی داروهای گیاهی میشوند
2.رقبای موجود
شرکت های تولیدکننده داروهای گیاهی
3. رقبای غیرمستقیم(رقبای ارائه کننده محصولات جایگزین
در بحث رقبا باید اذعان داشت که در حال حاضر بخشی از بسته بندی داروهای گیاهی توسط خود شرکت های تولید کننده داروهای گیاهی انجام می شود به ویژه در زمینه داروهایی که فراوری می شوند و به صورت مایع می باشند.
در صحنه رقابت های بین المللی، اسپانیا مهمترین رقیب ایرانی برای زعفران، هند ادویه جات و زیره سبز، چین داروهای گیاهی، جوشانده ها و ریشه های گیاهی، ترکیه، کتیرا، زیره سبز و عصاره شیرین بیان
به حساب می آیند.

قیمت گذاری
قیمت ممکن است در قالب مفاهیم گوناگون مانند شهریه، آبونمان، حق العمل، اجراه بها و … عنوان می شود.
قیمت تنها عاملی است که موجب ایجاد درآمد می شود. همچنین قیمت انعطاف پذیرترین عامل آمیزه بازاریابی شناخته می شود چراکه می توان به سرعت آنرا تغییر داد.

استراتژی شرکت بهگل پخش درقیمت گذاری
شرکت بهگل پخش از آنجا که در مرحله ورود به بازار است در تعیین قیمت خود از استراتژی قیمت گذاری بر مبنای نرخ رایج استفاده می کند. قصد ما از حضور در بازار گیاهان دارویی بر اساس یک استراتژی بلند مدت تدوین شده است بنابراین ما می خواهیم در بازار حضوری دائمی داشته باشیم. با توجه به رقبای موجود و از آنجا که سهمی از بازار ما بر همکاری با شرکت های موجود در زمینه تولید داروهای گیاهی قرار دارد به دلیل عدم ایجاد حساسیت در بازار و واکنش ابتدایی رقبا این شیوه قیمت گذاری مورد استفاده قرار می گیرد. ضمن اینکه شرکت بهگل پخش با توجه به شرایط فعالیت و سنجش بازار استفاده از شیوه های دیگر قیمت گذاری را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

خدمات پس از فروش

یکی از شعارهای مهم شرکت بهگل پخش "با مشتری در تمام لحظات" است. ما اعتقاد داریم بهترین تبلیغ برای فضای کسب و کار خود مشتریان هستند. بنابر این اصل ضروری، بهگل پخش مشتری مداری و احترام به خواسته های مشتری را در اولویت اول برنامه های خود دارد
گارانتی تعویض محصول، سیستم صدای مشتری، ارائه بروشورها و جدیدترین محصولات به مشتری از طریق پست یا ایمیل، نظرخواهی از مشتری در مناسبت های مختلف جهت بهبود عملکرد واحدها، برگزاری مسابقات مرتبط، بازدید عموم و به ویژه متخصصان از شرکت(با هماهنگی صورت گرفته)، ارائه مقالات و پیام های متناسب با حوزه فعالیت به مشتریان از طریق سیستم پیام کوتاه و ایمیل و همچنین راه اندازی سامانه الکترونیکی و پایگاه اطلاعاتی شرکت بر روی وب از مهمترین اقدامات و سیاست های شرکت بهگل پخش است

تبلیغات شرکت بهگل پخش

با توجه به اهمیت تبلیغات شرکت بهگل پخش با تشکیل تیم تخصصی تبلیغات و بهره گیری از متخصصین بازاریابی و ساخت تبلیغات چه به لحاظ محتوایی و چه به لحاظ تیزرهای تلویزیونی و طراحی بیلبورد و گرافیکی تلاش نموده است تا حضوری قدرتمند در این عرصه داشته باشد. از آنجا که این شرکت در مرحله آغازین کسب و کار خود است طبیعتاً سرمایه گذاری در این بخش برای شناساندن شرکت از ضروریات برنامه های راهبردی شرکت است. عمده حضور تبلیغاتی شرکت بهگل پخش استفاده از رسانه های عمومی نظیر آگاهی تلویزیونی و رادیویی- روزنامه ها و مجلات- بیلبوردهای تبلیغاتی- حضور در نمایشگاه ها و سمینارهای مرتبط به عنوان حامی و شرکت کننده اصلی- ارائه بروشورهای تبلیغاتی و نظایر آن می باشد.

کانال توزیع محصولات و خدمات

فروش ما به صورت فروش مستقیم به مشتریان با راه اندازی واحدهای فروش و همچنین توزیع کنندگان و عاملین فروش خواهد بود. ضمن اینکه با بهره گیری از فضای مجازی و راه اندازی شبکه مجازی بین تولیدکنندگان داروهای گیاهی فروش برخط و آنلاین را نیز طراحی نموده ایم. هدف ما ارائه ساده ترین، و در عین حال امن ترین راه دریافت خدمات و محصولات توسط مشتری است. سیستم ثبت سفارش دهی آنلاین محصول مورد نظر را حداکثر تا 5 روز به اقصی نقاط کشور ارسال خواهد کرد، که در صورت عدم تطابق با خواسته مشتری بر اساس موارد مورد تفاهم در بخش خرید اینترنتی، عودت گرفته خواهد شد.

برنامه مالی
برآورد هزینه های سرمایه گذاری طرح:
1- زمین
2- محوطه سازی
3- ساختمان های تولید و اداری
4- ماشین آلات و تجهیزات
5- تاسیسات عمومی
6- اثاثیه و تجهیزات اداری
7- ماشین آلات حمل و نقل
8- هزینه های قبل از بهره برداری
9- هزینه های پیش بینی نشده
تامین بخشی از هزینه ها توسط سرمایه گذاران
تامین بخشی از هزینه ها توسط بانک
امکان جذب منابع مالی، به دلیل سودآوری بالا و…

جدول برآورد سرمایه گذاری

جدول برآورد کل هزینه های سالیانه

قیمت تمام شده واحد محصول:
ظرفیت سالیانه تولید/ جمع هزینه های سالیانه تولید
100000 / 4543639893
با توجه به ظرفیت اسمی واحد، قیمت تمام شده هر واحد(کیلو) محصول برابر است با: 45436 ریال

محاسبه نقطه سر به سر

(هزینه ثابت تولید/(فروش- هزینه متغیر تولید))*100
(1667779763/(6500000000-2875860130))*100= 01/46

میزان فروش در نقطه سر به سر

(هزینه ثابت/ 1- (هزینه متغیر/ فروش کل))
(1667779763/ 1-(2875860130/6500000000)= 2991211390

پایان


تعداد صفحات : 27 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود