تارا فایل

پاورپوینت آزمون تیمز


آزمون تیمز

TIMSS 2011 is the fifth in IEA’s series of international assessments of student achievement dedicated to improving teaching and learning in mathematics and science. First conducted in 1995, TIMSS reports every four years on the achievement of fourth and eighth grade students. A number of countries participating in TIMSS 2011 will have trend data across assessments from 1995 to 2011.

A globally cooperative enterprise, TIMSS conducts comprehensive state-of the-art assessments of student achievement supported with extensive data about country, school, and classroom learning environments. Fifty countries participated in TIMSS 2007, and more than 60 are expected to take part in TIMSS 2011. There is enormous diversity among the TIMSS countries—in terms of economic development, geographical location, and population size. Fundamental to IEA’s vision is the notion that the diversity of educational philosophies, models, and approaches that characterize the world’s education systems constitute a natural laboratory in which each country can learn from the experiences of others. TIMSS participants share the conviction that comparing education systems in terms of their organization, curricula, and instructional practices in relation to their corresponding student achievement provides information crucial for effective education policy-making.

For information about enrolling in TIMSS 2011, please contact Dr. Barbara Malak-Minkiewicz, manager of member relations, at IEA’s Secretariat

تیمز: TIMSمطالعه بین المللی روند آموزش ریاضیات وعلوم.
TRENDS International Mathematics And Science Study

تیمز یکی از پروژه های ) IEA انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( است که با یک چرخه ی منظم چهارساله اجرا می شود که ریاضیات وعلوم رادر سالهای 1995و1999و2003و2007 و 2011 راموردارزیابی قرارداده.

آزمون تیمز

فواید شرکت در مطالعات تیمز:
– دست یابى به اطلاعات جامع و از لحاظ بین المللی قابل مقایسه در خصوص مفاهیم و فرآیندهاى ریاضى و علوم جهت آموزش.

– کسب اطلاعاتى در خصوص نگرش دانش آموزان براى کشورهاى شرکت کننده.

– ارزیابی میزان پیشرفت کشورها در آموزش ریاضیات و علوم در سطح بین المللى در طول زمان.

– شناسایی و تحلیل علل ویژگى ها و ابعادى از آموزش که از پایه چهارم به هشتم در دانش آموزان رشد پیدا کرده یا کاهش یافته توسط کشورهای عضو.

چارچوب ارزیابی علوم پایه ی چهارم ابتدائی ارزیابی علوم تیمز 2007 دردو حوزه سازماندهی شده بود .

 

ارزیابی ریاضیات تیمز نیز همچون علوم تیمز پیرامون دوحوزه سازماندهی می شود .

پیشینه وتاریخچه حضورایران درانجمن IEA

کشورجمهوری اسلامی ایران به منظور ارزیابی وبهبود آموزشی خودازسال 1370 رسما همکاری خودرا بااین انجمن آغاز کرد وتاکنون درپنج مطالعه (( تیمز )) درفاصله سالهای1995و1999و2003و و 2007 و 2011 شرکت کرده است.

جایگاه ایران در تیمز و پرلز ۲۰۱۱

*ایران در آزمون تیمز ۲۰۱۱ در علوم پایه چهارم، در رتبه ۴۵۳ و پایین تر از حد متوسط جهانی قرار دارد. کره در رده نخست رتبه ۵۷۸ را به خود اختصاص داده است.

*ایران در ریاضیات پایه چهارم در رتبه ۴۳۱ و پایین تر از حد متوسط جهانی قرار دارد و سنگاپور در جایگاه اول رتبه ۶۰۶ را به خود اختصاص داده است.

*ایران در آزمون تیمز و در درس علوم پایه هشتم در رتبه ۴۷۴ و پایین تر از متوسط جهانی است و سنگاپور با رتبه ۵۹۰ در رده اول قرار دارد.

*ایران در ریاضیات پایه هشتم در رتبه ۴۱۵ و باز هم پایین تر از حد متوسط جهانی است و کره با رتبه ۶۱۳ در جایگاه نخست قرار دارد.

نتایج حاصل از این آزمون برای برخی از کشور ها به قدری اهمیت دارد که حتی ممکن است؛ به عزل وزیر آموزش و پرورش نیز بیانجامد؛ به طوری که در تیمز وزیر آموزش و پرورش کشور نروژ به علت کسب رتبه پایین در این آزمون ها مورد سوال قرار گرفت.

همچنین آمار ها حاکی از آن است که ۵ کشور بر تر در آزمون های تیمز و پرلز در سال های اخیر مربوط به کشورهای شرق دور از جمله ِژاپن، کره، چین تایپه و هنگ کنگ بوده است

انجمن های بین المللی
انجمن بین المللی پیشرفت مطالعات برنامه درسی (International Association for the Advancement of Curriculum Studies)
انجمن تحقیقات آموزشی آمریکا(American Educational Research Association)
شورای جهانی برنامه درسی و آموزشی(Word Council for Curriculum and Instruction)
جامعه مطالعه درباره تاریخ برنامه درسی(Society for the Study of Curriculum History)
انجمن امریکایی پیشرفت مطالعات برنامه درسی (American Association for the Advancement of Curriculum)
موسسه برنامه درسی و تعلیم و تربیت (Curriculum and Pedagogy)

The world Association of Lesson


تعداد صفحات : 13 | فرمت فایل : pptx

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود