تارا فایل

نمونه سوالات چهارگزینه ای کاربر مایا


نام و نام خانوادگی:
نام پدر:
نام هنر آموز:
امتحان کاربر مایا
باسمه تعالی
اداره کل آموزش و پرورش استان …..
اداره آموزش و پرورش شهرستان …..
هنرستان کار دانش …….
سال تحصیلی……-…….
تاریخ آزمون:…./……./…….
زمان آزمون:70دقیقه
تعداد سوال:….

مهر آموزشگاه
سوال
نمونه سوالات چهارگزینه ای فصل اول مایا
درس ۱: معرفی مایا
1. مایا چه نوع نرم افزاری است؟
(الف) نرم افزار مدلسازی سه بعدی
(ب) نرم افزار انیمیشن سازی
(پ) نرم افزار رندرینگ
(ت) تمام موارد صحیح است
2. از مایا برای چه کارهایی می توان استفاده کرد؟
(الف) ساخت کاراکترهای سه بعدی
(ب) ایجاد انیمیشن های پیچیده
(پ) رندرینگ تصاویر و فیلم های با کیفیت بالا
(ت) تمام موارد صحیح است
3. رابط کاربری مایا چگونه است؟
(الف) شبیه به سایر نرم افزارهای گرافیکی
(ب) دارای پنل های مختلف برای تنظیمات و ابزارها
(ج) دارای منوی های متعدد برای دسترسی به دستورات
(ت) تمام موارد صحیح است
4. برای شروع کار با مایا چه مراحلی را باید طی کرد؟
(الف) نصب نرم افزار
(ب) ایجاد یک پروژه جدید
(پ) انتخاب واحدهای اندازه گیری
(ت) تمام موارد صحیح است
5. منابع آموزشی مایا را از کجا می توان پیدا کرد؟
(الف) وب سایت Autodesk
(ب) کتاب ها و مقالات آموزشی
(پ) دوره های آنلاین و ویدیوهای آموزشی
(ت) تمام موارد صحیح است
درس ۲: مبانی مدلسازی
1. برای ایجاد اشیاء سه بعدی در مایا کدام ابزارها را می توان استفاده کرد؟
(الف) ابزار Poly Modeling
(ب) ابزار NURBS Modeling
(پ) ابزار Subdivision Modeling
(ت) تمام موارد صحیح است
2. تفاوت بین مدل های Poly و NURBS چیست؟
(الف) مدل های Poly از چند ضلعی تشکیل شده اند، در حالی که مدل های NURBS از منحنی های صاف تشکیل شده اند.
(ب) مدل های Poly برای اشیاء ساده مناسب تر هستند، در حالی که مدل های NURBS برای اشیاء پیچیده تر مناسب تر هستند.
(پ) مدل های Poly به ویرایش آسان تر هستند، در حالی که مدل های NURBS دقت بالاتری دارند.
(ت) تمام موارد صحیح است
3. برای ویرایش مدل های سه بعدی در مایا کدام ابزارها را می توان استفاده کرد؟
(الف) ابزار Selection
(ب) ابزار Manipulation
(پ) ابزار Transformation
(ت) تمام موارد صحیح است
4. چگونه می توان اشیاء سه بعدی را در مایا به یکدیگر متصل کرد؟
(الف) استفاده از ابزار Parent
(ب) استفاده از ابزار Group
(پ) استفاده از ابزار Merge
(ت) تمام موارد صحیح است
5. برای ذخیره و مدیریت پروژه های مایا چه راهکارهایی وجود دارد؟
(الف) استفاده از فایل های .ma
(ب) استفاده از فایل های .mb
(پ) استفاده از سیستم مرجع فایل (File Reference System)
(ت) تمام موارد صحیح است
## پاسخنامه کلیدی
درس ۱:
1. (ت)
2. (ت)
3. (ت)
4. (ت)
5. (ت)
درس ۲:
1. (ت)
2. (ت)
3. (ت)
4. (ت)
5. (ت)
نمونه سوالات چهارگزینه ای فصل دوم مایا
درس ۳: Material و بافت (Materials and Textures)
1. Material در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای تعریف ظاهر اشیاء سه بعدی
(ب) برای ایجاد سطوح واقعی و شبیه سازی شده
(ج) برای اعمال رنگ و جزئیات به مدل ها
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف Material در مایا کدامند؟
(الف) Material Lambert
(ب) Material Phong
(پ) Material Blinn
(ت) تمام موارد صحیح است
3. برای ایجاد Material جدید در مایا چه مراحلی را باید طی کرد؟
(الف) استفاده از Hypershade Editor
(ب) استفاده از Attribute Editor
(پ) استفاده از منوی Create
(ت) تمام موارد صحیح است
4. چگونه می توان رنگ و شفافیت یک Material را تنظیم کرد؟
(الف) استفاده از پارامترهای Color و Transparency
(ب) استفاده از Color Picker
(پ) استفاده از Texture Editor
(ت) تمام موارد صحیح است
5. بافت (Texture) در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای افزودن جزئیات و ظرافت به Material
(ب) برای ایجاد تنوع و پویایی در سطوح
(پ) برای شبیه سازی مواد مختلف مانند چوب یا فلز
(ت) تمام موارد صحیح است
درس ۴: نورپردازی(Lighting)
1. نورپردازی در مایا چه اهمیتی دارد؟
(الف) برای ایجاد عمق و بعد در صحنه
(ب) برای برجسته کردن اشیاء و جلب توجه بیننده
(پ) برای ایجاد سایه ها و جلوه های واقعی
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف نور در مایا کدامند؟
(الف) نور Directional
(ب) نور Spot
(پ) نور Area
(ت) تمام موارد صحیح است
3. برای ایجاد نور جدید در مایا چه مراحلی را باید طی کرد؟
(الف) استفاده از Outliner
(ب) استفاده از Create Menu
(پ) استفاده از Light Editor
(ت) تمام موارد صحیح است
4. چگونه می توان شدت، رنگ و زاویه نور را تنظیم کرد؟
(الف) استفاده از پارامترهای Intensity، Color و Angle
(ب) استفاده از Light Editor
(پ) استفاده از Hypershade Editor
(ت) تمام موارد صحیح است
5. سایه ها در مایا چگونه ایجاد می شوند؟
(الف) به طور خودکار توسط نورها ایجاد می شوند
(ب) با تنظیم پارامتر Ray Shadow در Material
(پ) با استفاده از ابزار Shadow Catcher
(ت) تمام موارد صحیح است
پاسخنامه کلیدی
درس ۳:
1. (ت)
2. (ت)
3. (ت)
4. (ت)
5. (ت)
درس ۴:
1. (ت)
2. (ت)
3. (ت)
4. (ت)
5. (ت)
نمونه سوالات چهارگزینه ای فصل سوم مایا
درس ۵: انیمیشن سازی (Animation)
1. انیمیشن سازی در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای جان بخشیدن به اشیاء سه بعدی و ایجاد حرکت
(ب) برای تعریف توالی حرکات و رفتار اشیاء
(ج) برای خلق داستان ها و روایت های بصری
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف انیمیشن سازی در مایا کدامند؟
(الف) انیمیشن Keyframing
(ب) انیمیشن Blending
(پ) انیمیشن Procedural
(ت) تمام موارد صحیح است
3. برای ایجاد انیمیشن Keyframing در مایا چه مراحلی را باید طی کرد؟
(الف) انتخاب اشیاء و تنظیم Keyframes در Timeline
(ب) استفاده از ابزار Animation Clips
(پ) استفاده از Expressions
(ت) تمام موارد صحیح است
4. انیمیشن Blending در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای ایجاد گذارهای صاف و طبیعی بین حرکات
(ب) برای ترکیب انیمیشن های مختلف با یکدیگر
(پ) برای ایجاد انیمیشن های پیچیده تر
(ت) تمام موارد صحیح است
5. انیمیشن Procedural در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای تولید انیمیشن های خودکار بر اساس قوانین و الگوها
(ب) برای ایجاد انیمیشن های پویا و شبیه سازی شده
(پ) برای صرفه جویی در زمان و افزایش کارایی
(ت) تمام موارد صحیح است
درس ۶: ریگ بندی (Rigging)
1. ریگ بندی در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای کنترل دقیق حرکات کاراکترهای سه بعدی
(پ) برای ایجاد اسکلت و ساختار حرکتی شخصیت
(ج) برای انیمیشن سازی پیچیده و واقع گرایانه
(ت) تمام موارد صحیح است
2. اجزای اصلی یک ریگ در مایا کدامند؟
(الف) Joints
(ب) Controllers
(پ) IK Solvers
(ت) تمام موارد صحیح است
3. برای ایجاد ریگ جدید در مایا چه مراحلی را باید طی کرد؟
(الف) استفاده از ابزار Rigging Tools
(ب) استفاده از Skinning Techniques
(پ) استفاده از Skeleton Binding
(ت) تمام موارد صحیح است
4. Skinning در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای اتصال مدل شخصیت به ریگ
(ب) برای انتقال حرکات ریگ به مدل
(پ) برای ایجاد انعطاف پذیری و کنترل بیشتر
(ت) تمام موارد صحیح است
5. IK Solvers در مایا چه کاربردی دارند؟
(الف) برای حل مشکلات زنجیره کینماتیکی معکوس
(ج) برای ایجاد حرکات طبیعی و واقعی تر
(ب) برای کنترل دقیق تر اندام های شخصیت
(ت) تمام موارد صحیح است
پاسخنامه کلیدی
درس ۵:
1. (ت)
2. (ت)
3. (ت)
4. (ت)
5. (ت)
درس ۶:
1. (ت)
2. (ت)
3. (ت)
4. (ت)
5. (ت)
نمونه سوالات چهارگزینه ای فصل چهارم مایا
درس ۷: رندرینگ (Rendering)
1. رندرینگ در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای تبدیل اطلاعات صحنه سه بعدی به تصویر یا فیلم
(ب) برای افزایش کیفیت و واقع گرایی تصاویر
(پ) برای نهایی کردن و خروجی گرفتن از پروژه
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف رندرینگ در مایا کدامند؟
(الف) رندرینگ Scanline
(ب) رندرینگ Raytracing
(پ) رندرینگ Global Illumination
(ت) تمام موارد صحیح است
3. برای تنظیمات رندرینگ در مایا چه ابزاری را باید استفاده کرد؟
(الف) Render Settings
(ب) Hypershade Editor
(پ) Attribute Editor
(ت) هیچ کدام
4. چگونه می توان سرعت رندرینگ را در مایا افزایش داد؟
(الف) استفاده از سخت افزار قدرتمندتر
(ب) کاهش کیفیت رندرینگ
(پ) استفاده از تکنیک های رندرینگ سریعتر
(ت) تمام موارد صحیح است
5. فرمت های خروجی رایج برای رندرینگ در مایا کدامند؟
(الف) PNG
(ب) JPEG
(پ) TIFF
(ت) تمام موارد صحیح است
درس ۸: جلوه های ویژه (Visual Effects)
1. جلوه های ویژه در مایا چه کاربردی دارند؟
(الف) برای خلق صحنه های غیر واقعی و فانتزی
(ب) برای افزودن جزئیات و پویایی به تصاویر
(پ) برای شبیه سازی پدیده های طبیعی و علمی
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف جلوه های ویژه در مایا کدامند؟
(الف) شبیه سازی دود و آتش
(ب) شبیه سازی آب و مایعات
(پ) ایجاد ذرات و جلوه های حجمی
(ت) تمام موارد صحیح است
3. برای ایجاد جلوه های ویژه دود و آتش در مایا چه ابزاری را می توان استفاده کرد؟
(الف) ابزار Fluid Effects
(ب) ابزار Particle Systems
(پ) ابزار Maya nVidia PhysX
(ت) تمام موارد صحیح است
4. چگونه می توان جلوه های ویژه آب و مایعات را در مایا شبیه سازی کرد؟
(الف) استفاده از شبیه سازی های مبتنی بر فیزیک
(ب) استفاده از تکنیک های Shading و Texturing
(پ) استفاده از ابزارهای Maya Fluids
(ت) تمام موارد صحیح است
5. ذرات و جلوه های حجمی در مایا چه کاربردی دارند؟
(الف) برای ایجاد باران، برف و گرد و غبار
(ب) برای خلق انفجارها و جلوه های اکشن
(پ) برای شبیه سازی ابرها و پدیده های حجمی
(ت) تمام موارد صحیح است
پاسخنامه کلیدی
درس ۷:
1. (ت)
2. (ت)
3. (الف)
4. (ت)
5. (ت)
درس ۸:
1. (ت)
2. (ت)
3. (ت)
4. (ت)
5. (ت)
نمونه سوالات چهارگزینه ای فصل پنجم مایا
درس ۹: کامپوزیتینگ (Compositing)
1. کامپوزیتینگ در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای ترکیب تصاویر و ویدیوها از منابع مختلف
(الف) برای ایجاد جلوه های بصری پیچیده و ترکیبی
(ب) برای نهایی کردن و خروجی گرفتن از پروژه های ویدیویی
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف کامپوزیتینگ در مایا کدامند؟
(الف) Alpha Compositing
(ب) Chroma Key Compositing
(پ) Depth Compositing
(ت) تمام موارد صحیح است
3. برای کامپوزیت کردن تصاویر در مایا چه ابزاری را می توان استفاده کرد؟
(الف) Composite Nodes
(ب) Hypershade Editor
(پ) Attribute Editor
(ت) هیچ کدام
4. چگونه می توان از ماسک (Mask) در کامپوزیتینگ مایا استفاده کرد؟
(الف) برای جدا کردن بخش های خاص از تصاویر
(ب) برای اعمال افکت ها و تنظیمات به قسمت های دلخواه
(پ) برای ایجاد جلوه های مات و شفاف
(ت) تمام موارد صحیح است
5. فرمت های رایج برای ذخیره و خروجی پروژه های کامپوزیتینگ در مایا کدامند؟
(الف) MOV
(ب) AVI
(پ) EXR
(ت) تمام موارد صحیح است
درس ۱۰: انیمیشن سازی شخصیت (Character Animation)
1. انیمیشن سازی شخصیت در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای جان بخشیدن به شخصیت های سه بعدی و خلق حرکات واقعی
(ب) برای تعریف رفتارها و تعاملات شخصیت ها
(پ) برای خلق داستان ها و روایت های پویا
(ت) تمام موارد صحیح است
2. مراحل اصلی انیمیشن سازی شخصیت در مایا کدامند؟
(الف) ریگ بندی شخصیت
(ب) Skinning مدل به ریگ
(پ) ایجاد انیمیشن های کلیدی
(ت) تمام موارد صحیح است
3. برای انیمیشن سازی حرکات صورت شخصیت در مایا چه ابزاری را می توان استفاده کرد؟
(الف) Blend Shapes
(ب) Facial Rigging Tools
(پ) Expressions
(ت) تمام موارد صحیح است
4. چگونه می توان حرکات و انیمیشن های شخصیت را در مایا به صورت واقع گرایانه تر تنظیم کرد؟
(الف) استفاده از فیزیک و شبیه سازی
(ب) استفاده از Motion Capture
(پ) استفاده از اصول انیمیشن و حرکات طبیعی
(ت) تمام موارد صحیح است
5. خروجی نهایی انیمیشن های شخصیت در مایا چه فرمتی می تواند باشد؟
(الف) FBX
(ب) Alembic
(پ) انیمیشن های Keyframed
(ت) تمام موارد صحیح است
پاسخنامه کلیدی
درس ۹:
1. (ت)
2. (ت)
3. (الف)
4. (ت)
5. (ت)
درس ۱۰:
1. (ت)
2. (ت)
3. (ت)
4. (ت)
5. (ت)
درس ۱۱: نورپردازی پیشرفته (Advanced Lighting)
1. نورپردازی پیشرفته در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای ایجاد جلوه های نورپردازی پیچیده و واقع گرایانه
(ب) برای شبیه سازی انواع مختلف نورپردازی در محیط های مختلف
(ج) برای کنترل دقیق نور و سایه ها
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف نورهای پیشرفته در مایا کدامند؟
(الف) نور Area Lights
(ب) نور Volume Lights
(پ) نور IES Lights
(ت) تمام موارد صحیح است
3. چگونه می توان از نورهای Area Lights برای ایجاد نورپردازی نرم و پراکنده استفاده کرد؟
(الف) تنظیم پارامترهای Size و Softness
(ب) استفاده از تکنیک های Global Illumination
(پ) استفاده از Shadow Maps
(ت) هیچ کدام
4. نورهای Volume Lights چه کاربردی در مایا دارند؟
(الف) برای ایجاد نور حجمی و مه مانند
(ب) برای شبیه سازی نور خورشید و نور عبوری از اشیاء
(پ) برای ایجاد جلوه های نورپردازی خلاقانه
(ت) تمام موارد صحیح است
5. IES Lights در مایا چه کاربردی دارند؟
(الف) برای شبیه سازی نور واقعی از پروژکتورها و چراغ های خاص
(ب) برای کنترل دقیق شکل و توزیع نور
(پ) برای ایجاد سایه های دقیق و واقع گرایانه
(ت) تمام موارد صحیح است
درس ۱۲: سایه ها و انعکاسات (Shadows and Reflections)
1. سایه ها در مایا چه اهمیتی دارند؟
(الف) برای ایجاد عمق و بعد در صحنه
(ب) برای برجسته کردن اشیاء و جلب توجه بیننده
(پ) برای ایجاد جلوه های واقع گرایانه و طبیعی
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف سایه ها در مایا کدامند؟
(الف) سایه های Hard Shadows
(ب) سایه های Soft Shadows
(پ) سایه های Ray Traced Shadows
(ت) تمام موارد صحیح است
3. چگونه می توان کیفیت سایه ها را در مایا تنظیم کرد؟
(الف) استفاده از پارامترهای Shadow Quality و Shadow Bias
(ب) استفاده از تکنیک های Ray Tracing
(پ) استفاده از Shadow Maps
(ت) تمام موارد صحیح است
4. انعکاسات در مایا چه کاربردی دارند؟
(الف) برای ایجاد سطوح براق و واقع گرایانه
(ب) برای شبیه سازی سطوح بازتابنده مانند آب و شیشه
(پ) برای افزودن جزئیات و پویایی به صحنه
(ت) تمام موارد صحیح است
5. انواع مختلف انعکاسات در مایا کدامند؟
(الف) انعکاس های Specular
(ب) انعکاس های Glossy
(پ) انعکاس های Ray Traced Reflections
(ت) تمام موارد صحیح است
پاسخنامه کلیدی
درس ۱۱:
1. (ت)
2. (ت)
3. (الف)
4. (ت)
5. (ت)
درس ۱۲:
1. (ت)
2. (ت)
3. (ت)
4. (ت)
5. (ت)
نمونه سوالات چهارگزینه ای فصل هفتم مایا
درس ۱۳: رندرینگ پیشرفته(Advanced Rendering)
1. رندرینگ پیشرفته در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای تولید تصاویر و انیمیشن های با کیفیت بالا و حرفه ای
(ب) برای استفاده از تکنیک های رندرینگ پیچیده و واقع گرایانه
(پ) برای رندرینگ صحنه های بزرگ و پرجزئیات
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف رندرینگ پیشرفته در مایا کدامند؟
(الف) رندرینگ Global Illumination
(ب) رندرینگ Physical Based Rendering (PBR)
(پ) رندرینگ Fur and Hair
(ت) تمام موارد صحیح است
3. رندرینگ Global Illumination در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای شبیه سازی دقیق نورپردازی و انعکاسات در محیط
(ب) برای ایجاد تصاویر و انیمیشن های واقع گرایانه تر
(پ) برای رندرینگ صحنه های پیچیده با نورپردازی طبیعی
(ت) تمام موارد صحیح است
4. Physical Based Rendering (PBR) در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای شبیه سازی دقیق مواد و سطوح در دنیای واقعی
(ب) برای ایجاد متریال های واقعی تر و پویاتر
(پ) برای رندرینگ تصاویر با جزئیات و دقت بالا
(ت) تمام موارد صحیح است
5. رندرینگ Fur and Hair در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای شبیه سازی مو، خز و الیاف به صورت واقعی
(ب) برای ایجاد شخصیت های با جزئیات بیشتر و واقعی تر
(پ) برای رندرینگ صحنه های طبیعی و محیط های بیرونی
(ت) تمام موارد صحیح است
درس ۱۴: شبیه سازی (Simulation)
1. شبیه سازی در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای ایجاد حرکات و رفتارهای طبیعی و پویا
(ب) برای شبیه سازی پدیده های فیزیکی و دنیای واقعی
(پ) برای افزودن تنوع و پویایی به صحنه های انیمیشن
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف شبیه سازی در مایا کدامند؟
(الف) شبیه سازی Cloth
(ب) شبیه سازی Fluids
(پ) شبیه سازی Rigid Body
(ت) تمام موارد صحیح است
3. چگونه می توان از شبیه سازی Cloth برای شبیه سازی پارچه و لباس استفاده کرد؟
(الف) استفاده از ابزارهای Cloth Simulation
(ب) تنظیم پارامترهای مربوط به پارچه مانند ضخامت و انعطاف پذیری
(پ) استفاده از تکنیک های داینامیک
(ت) تمام موارد صحیح است
4. شبیه سازی Fluids در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای شبیه سازی آب، مایعات و دود
(ب) برای ایجاد جلوه های بصری واقع گرایانه و پویا
(پ) برای رندرینگ صحنه های اکشن و انفجار
(ت) تمام موارد صحیح است
5. شبیه سازی Rigid Body در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای شبیه سازی حرکات اشیاء جامد و برخورد آنها
(ب) برای ایجاد انیمیشن های پویا و تعاملی
(پ) برای رندرینگ صحنه های فیزیکی و واقع گرایانه
(ت) تمام موارد صحیح است
پاسخنامه کلیدی
درس ۱۳:
1. (ت)
2. (ت)
3. (ت)
4. (ت)
5. (ت)
درس ۱۴:
1. (ت)
2. (ت)
3. (ت)
4. (ت)
5. (ت)
نمونه سوالات چهارگزینه ای فصل هشتم مایا
درس ۱۵: کامپوزیتینگ پیشرفته (Advanced Compositing)
1. کامپوزیتینگ پیشرفته در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای ترکیب تصاویر و ویدیوها از منابع مختلف به صورت حرفه ای
(ب) برای ایجاد جلوه های بصری پیچیده و ترکیبی با جزئیات بیشتر
(ج) برای نهایی کردن و خروجی گرفتن از پروژه های ویدیویی با کیفیت بالا
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف تکنیک های کامپوزیتینگ پیشرفته در مایا کدامند؟
(الف) Depth Compositing
(ب) Matte Compositing
(پ) Refraction and Reflection Compositing
(ت) تمام موارد صحیح است
3. چگونه می توان از Depth Compositing برای ترکیب تصاویر با عمق میدان متفاوت استفاده کرد؟
(الف) استفاده از ابزار ZDepth
(ب) تنظیم پارامترهای Depth of Field
(پ) استفاده از تکنیک های Alpha Compositing
(ت) هیچ کدام
4. Matte Compositing چه کاربردی در مایا دارد؟
(الف) برای جدا کردن لبه های اشیاء و ترکیب آنها با تصاویر دیگر
(ب) برای ایجاد جلوه های Keying و حذف بک گراند
(پ) برای اعمال افکت ها و سایه ها به قسمت های خاص
(ت) تمام موارد صحیح است
5. Refraction و Reflection Compositing در مایا چه کاربردی دارند؟
(الف) برای شبیه سازی انعکاس و شکستن نور در سطوح مختلف
(ب) برای ایجاد جلوه های واقع گرایانه تر و پویاتر
(پ) برای رندرینگ صحنه های پیچیده با نورپردازی طبیعی
(ت) تمام موارد صحیح است
درس ۱۶: پلاگین های مایا (Maya Plugins)
1. پلاگین های مایا چه کاربردی دارند؟
(الف) برای افزودن ابزارها و قابلیت های جدید به نرم افزار مایا
(ب) برای گسترش امکانات و انعطاف پذیری مایا در زمینه های مختلف
(پ) برای ایجاد و رندرینگ انواع مختلف جلوه های بصری
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف پلاگین های مایا کدامند؟
(الف) پلاگین های رندرینگ
(ب) پلاگین های انیمیشن سازی
(پ) پلاگین های شبیه سازی
(ت) تمام موارد صحیح است
3. چگونه می توان از پلاگین های رندرینگ برای افزایش کیفیت و سرعت رندرینگ استفاده کرد؟
(الف) استفاده از موتورهای رندرینگ قدرتمندتر
(ب) تنظیم پارامترهای رندرینگ بهینه
(پ) نصب و استفاده از پلاگین های رندرینگ تخصصی
(ت) تمام موارد صحیح است
4. پلاگین های انیمیشن سازی چه کاربردی در مایا دارند؟
(الف) برای ایجاد ابزارها و تکنیک های جدید انیمیشن سازی
(ب) برای اتوماتیک کردن فرآیندهای انیمیشن و صرفه جویی در زمان
(پ) برای خلق حرکات و رفتارهای پیچیده تر
(ت) تمام موارد صحیح است
5. پلاگین های شبیه سازی چه کاربردی در مایا دارند؟
(الف) برای شبیه سازی پدیده های فیزیکی و دنیای واقعی با جزئیات بیشتر
(ب) برای ایجاد جلوه های واقعی تر و پویاتر در انیمیشن ها
(پ) برای رندرینگ صحنه های پیچیده با تعاملات فیزیکی
(ت) تمام موارد صحیح است
پاسخنامه کلیدی
درس ۱۵:
1. (ت)
2. (ت)
3. (الف)
4. (ت)
5. (ت)
درس ۱۶:
1. (ت)
2. (ت)
3. (ت)
4. (ت)
5. (ت)
نمونه سوالات چهارگزینه ای فصل نهم مایا
درس ۱۵: کامپوزیتینگ پیشرفته (Advanced Compositing)
1. کامپوزیتینگ پیشرفته در مایا چه کاربردی دارد؟
(الف) برای ترکیب تصاویر و ویدیوها از منابع مختلف به صورت حرفه ای
(ب) برای ایجاد جلوه های بصری پیچیده و ترکیبی با جزئیات بیشتر
(پ) برای نهایی کردن و خروجی گرفتن از پروژه های ویدیویی با کیفیت بالا
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف تکنیک های کامپوزیتینگ پیشرفته در مایا کدامند؟
(الف) Depth Compositing
(ب) Matte Compositing
(پ) Refraction and Reflection Compositing
(ت) تمام موارد صحیح است
3. چگونه می توان از Depth Compositing برای ترکیب تصاویر با عمق میدان متفاوت استفاده کرد؟
(الف) استفاده از ابزار ZDepth
(ب) تنظیم پارامترهای Depth of Field
(پ) استفاده از تکنیک های Alpha Compositing
(ت) هیچ کدام
4. Matte Compositing چه کاربردی در مایا دارد؟
(الف) برای جدا کردن لبه های اشیاء و ترکیب آنها با تصاویر دیگر
(ب) برای ایجاد جلوه های Keying و حذف بک گراند
(پ) برای اعمال افکت ها و سایه ها به قسمت های خاص
(ت) تمام موارد صحیح است
5. Refraction و Reflection Compositing در مایا چه کاربردی دارند؟
(الف) برای شبیه سازی انعکاس و شکستن نور در سطوح مختلف
(ب) برای ایجاد جلوه های واقع گرایانه تر و پویاتر
(پ) برای رندرینگ صحنه های پیچیده با نورپردازی طبیعی
(ت) تمام موارد صحیح است
درس ۱۶: پلاگین های مایا (Maya Plugins)
1. پلاگین های مایا چه کاربردی دارند؟
(الف) برای افزودن ابزارها و قابلیت های جدید به نرم افزار مایا
(ب) برای گسترش امکانات و انعطاف پذیری مایا در زمینه های مختلف
(پ) برای ایجاد و رندرینگ انواع مختلف جلوه های بصری
(ت) تمام موارد صحیح است
2. انواع مختلف پلاگین های مایا کدامند؟
(الف) پلاگین های رندرینگ
(ب) پلاگین های انیمیشن سازی
(پ) پلاگین های شبیه سازی
(ت) تمام موارد صحیح است
3. چگونه می توان از پلاگین های رندرینگ برای افزایش کیفیت و سرعت رندرینگ استفاده کرد؟
(الف) استفاده از موتورهای رندرینگ قدرتمندتر
(ب) تنظیم پارامترهای رندرینگ بهینه
(پ) نصب و استفاده از پلاگین های رندرینگ تخصصی
(ت) تمام موارد صحیح است
4. پلاگین های انیمیشن سازی چه کاربردی در مایا دارند؟
(الف) برای ایجاد ابزارها و تکنیک های جدید انیمیشن سازی
(ب) برای اتوماتیک کردن فرآیندهای انیمیشن و صرفه جویی در زمان
(پ) برای خلق حرکات و رفتارهای پیچیده تر
(ت) تمام موارد صحیح است
5. پلاگین های شبیه سازی چه کاربردی در مایا دارند؟
(الف) برای شبیه سازی پدیده های فیزیکی و دنیای واقعی با جزئیات بیشتر
(ب) برای ایجاد جلوه های واقعی تر و پویاتر در انیمیشن ها
(پ) برای رندرینگ صحنه های پیچیده با تعاملات فیزیکی
(ت) تمام موارد صحیح است
پاسخنامه کلیدی
درس ۱۵:
* (ت)
* (ت)
* (الف)
* (ت)
* (ت)
درس ۱۶:
* (ت)
* (ت)
* (ت)
* (ت)
* (ت)
توجه:
* این فقط نمونه ای از سوالات چهارگزینه ای فصل نهم مایا بود.
* برای پوشش کامل مطالب این فصل، می توانید از منابع آموزشی دیگر مانند کتاب ها، مقالات و ویدیوهای آموزشی نیز استفاده کنید.
* برای اطلاعات بیشتر در مورد هر درس، می توانید به وب سایت موشن کده مراجعه کنید.

نمره به عدد:
نمره به حروف:
موفق باشید-……..
….نمره


تعداد صفحات : 23 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود