تارا فایل

مقیاس جهت گیری هدف پیشرفت کریستوفر واز ، 2006


مقیاس جهت گیری هدف پیشرفت (کریستوفر واز ، 2006)

1
بر اساس تجارب گذشته ام، خود را به خاطر اهدافم در امتحانات درگیر می کنم.
2
برایم پیشرفت از یک هفته نسبت به هفته قبل مهم تر از بهتر عمل کردن در یک ترم نسبت به دیگران است.
3
برای بهبود درک و فهم از موضوعات درسی، سخت تلاش می کنم حتی زمانی که در ترم های تحصیلی خوب عمل کرده باشم.
4
در کلاس درس، موضوعاتی را ترجیح می دهم که کنجکاوی مرا بر انگیزاند، حتی اگر یادگیریشان خیلی مشکل باشد.
5
احساس می کنم تلاشی که منجر به رشد و پیشرفت شود، توانایی مرا افزایش می دهد.
6
هدفم در ترم های تحصیلی به انجام رساندن کارهایم به صورتی است که برای خودم بهترین باشد حتی اگر دیگران از من بهتر باشند.
7
تلاش می کنم روند ارزیابی خود را در کل ترم تحصیلی بهبود بخشم.
8
به نظر من فرد می تواند، توانایی های ذهنی خود را از طریق تلاش و کوشش، افزایش دهد.
9
در هر آزمون تلاش می کنم به آنچه خودم بهترین می دانم برسم حتی اگر بدانم که نیازی به تلاش سخت برای گرفتن نمره خوب ندارم.
10
فهم محتوای دروس ترم خیلی مهم تر از گرفتن نمره خوب است.
11
موضوعات چالش برانگیز را ترجیح می دهم.
12
در انجام کارهایی که از نظر خودم ایده آل هستند، به بهتر از دیگران، بیشتر توجه دارم.
13
من معتقدم که اگر کسی در یک کلاس سخت کار نکند اما باز هم خوب باشد، حتماً زرنگ و باهوش است.
14
برای من در مقایسه با سایر افرادی که در این کلاس حضور دارند، بهتر انجام دادن تکالیف مهم است.
15
من معتقدم که هوش چیزی است که فرد با آن متولد می شود.
16
قصد دارم تکالیفم را خوب انجام دهم تا دوستانم، خانواده ام، معلمان و سایر افراد پی به توانایی من ببرند.
17
هنگامی که نمرات امتحانات اعلام می شوند، فوراً می خواهم که نمرات خودم را با دیگر افراد کلاس، مقایسه کنم.
18
معتقدم که اگر کسی در کلاس سخت تلاش کند، اما در انجام تکالیفش ضعیف عمل کند، فرد باهوشی نیست.
19
هدف اصلی من در ترم های تحصیلی، گرفتن بهترین نمره کلاس است.
20
بیشتر به این مسئله علاقمندم که بهتر از دیگر دانشجویان کلاس، کارهایم را انجام دهم تا اینکه به ایده آل خود فکر کنم.
21
وقتی بخواهم از استادانم کمک بخواهم از این می ترسم که فکر کنند باهوش نیستم.
22
وقتی دیگران از نتیجه امتحاناتم آگاه می شوند، با خود می گویم"من از آنچه اعلام شده بهتر عمل کردم".
23
هنگامی که جواب امتحانات اعلام می شود دوست ندارم دیگران از نمراتم باخبر شوند.
24
اغلب نگران این هستم که در کلاس ضعیف عمل کنم.
25
بیشتر از اینکه نگران درک موضوع درسی باشم نگران این هستم که نمره بدی بگیرم.
26
کلاس هایی را دوست دارم که مطالب زیادی برای یادگرفتن ندارد.
27
به نظر من افرادی که برای کسب نمره خوب تلاش زیادی دارند، توانایی بالایی ندارند.
28
دوست دارم در کلاس کار کمی انجام دهم.
29
اگر بدون تلاش در کلاس نمره الف بگیرم تنبلی خواهم کرد.
30
گرفتن نمره خوب در دوره تحصیلی، مهم تر از درک موضوعات جانبی است.
31
دوست دارم در کلاس درس تا حدی کار کنم که فقط بتوانم حضورم را در کلاس حفظ کنم.
32
هدف اصلی من در دوره های تحصیلی، دوری از گرفتن نمره بد در کلاس است.

مقیاس جهت گیری هدف پیشرفت: این مقیاس توسط کریستوفر واز (2006) طراحی شده و متشکل از 32 آیتم بوده، دارای چهار مولفه شامل؛ تسلط- طلبی (12 گویه)، عملکرد- گزینی (9 گویه)، عملکرد- گریزی (4 گویه) و اجتناب از تکلیف (7 گویه) می باشد.
نمره گذاری مقیاس: گویه ها در مقیاس 5 درجه ای لیکرت از 1(خیلی کم) تا 5 (خیلی زیاد) امتیاز بندی می شوند. که هر یک از مولفه ها دارای نمره مخصوص خود است.
روایی و پایایی مقیاس: کریستوفر واز (2006) همبستگی درونی و آلفای کرونباخ را برای پرسشنامه جهت گیری هدف پیشرفت محاسبه کرده و دامنه ای از 64/0 تا 81/0 را بدست آورده است: تبحرگرایی (81/0)، عملکرد- گرایی (68/0)، عملکرد- گریزی (64/0) و تبحر گریزی (75/0) و همچنین همبستگی میان عوامل را با هم، در پیش بینی جهت گیری در کل، در دامنه ای معنادار نشان داده است. مصطفوی (1389)، آلفای کرونباخ این مقیاس را بر روی 100 دانشجوی دانشگاه تبریز مورد بررسی قرار داده که نتایج تحلیل های بدست آمده نشان داده که: ضریب آلفای کرونباخ برای مولفه تبحرگرایی (84/0)، عملکرد- گرایی (85/0)، عملکرد- گریزی (79/0) و تبحر گریزی (86/0) است.


تعداد صفحات : 2 | فرمت فایل : WORD

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود