تارا فایل

معمار مشهور مایکل گریوز


معرفی یک معمار
مایکل گریوز

مایکل گریوز

مایکل گریوز طلایه دار معماری و طراحی؛
متولد 1934 ایندیاناپولیس امریکا.
دریافت کننده بیش از 140 جایزه معتبر و تقدیر رسمی در زمینه معماری، طراحی داخلی و طراحی صنعتی از سران مملکتی، سازمانهای حرفه ای معماری:

موسسه معماران امریکا AIA
جامعه طراحی
سازمانهای تجاری، نشریات و دانشگاهها
دارای 11 دکترای افتخاری

تحصیلات در دانشگاه سینسیناتی اوهایو
تکمیل تحصیلات درهاروارد (1959)
تدریس در دانشگاه پرینستون ِنیوجرسی بعنوان پروفسور معماری
دریافت مهارت شخصی در 1964
ِ
خانه هانسلمن در را فورت واین ایندیانا
1967

برگزاری نمایشگاه گروهی در موزه هنر مدرن نیویورک در 1969 به همراه پیتر آیزنمن، ریچارد می یر، چارلز گواتمی و جان هجداک ) نئو مدرنیسم (
انتشار کتاب "Five Architects“
طراحی خانه هایی با کاربرد ماهرانه رنگ، کنجها و دیوارهای شاخص و اصول پایه بعنوان مثال خانه کالکو در گرین بروک ِ نیوجرسی (1978)
بخش نمایشگاهی شرکت سونار (1987-1979)
ساختمان Public Services در پرتلند ِ اورِگون (1982-1980)یک ساختمان متقارن مکعبی شکل بلند روی یک کلوناد مربعی
کتابخانه سن جیوآن کاپیسترانو در کالیفرنیای جنوبی (1983)
ساختمان هامانا در لوسیویل ِ کنتاکی (1986-1982)
توسعه موزه ویتنی هنر امریکا

از اولین تمرین طراحی در دهه 1960، روی انسجام معماری، ورودی و مصنوعات تاکید داشته است. اکثر ساختمانهایش با اثاثیه ای که طراحی خودش است، شاخص شده اند. بیش از 1000 مورد از طرحهای او توسط کارخانه های معتبری از قبیل آلسی، دراویت و بالدینگر آرشیتکچرال لایتینگ ساخته شده است. فعالیتهای او در زمینه معماری را میتوان در مجموعه های زیر خلاصه نمود:
پروژه های دانشگاهی

دانشکده های دانشگاه رایس

مرکز مهندسی دانشگاه سینسیناتی
تالار دانشگاه ویرجینیا

پروژه های شهری
وزارت بهداشت، رفاه و ورزش
یادبود واشینگتن

دادگاه ایالات متحده
کلیساها
مرکز قلمرو اسقف اعظم

مراکز درمانی و بیمارستانها
هتل و باشگاه El Gouna Golf
بیمارستان Tallahassee

پروژه های مسکونی
برج مسکونی ایمپالا
اُشِن درایو 1500
عمارت کلاه فرنگی

کتابخانه ها
کتابخانه دانشکده سنت مارتین
کتابخانه مرکزی دنور

کتابخانه مرکزی چارلز بیتلی
پروژه های چند منظوره
ساختمان اداری مرکزی و تالار مسابقات دانشگاهی ملی

پروژه های اداری
ساختمان هامانا
ساختمان شرکت دارایی بین المللی

واچ تکنیکام
پروژه های فرهنگی / موزه ها
موزه میشل کارلوس
موزه شناندوا ولِی

پروژه های اقامتگاهی خصوصی
سِدار گِیبلس
خانه مایکل گریوز
خانه ای در ایندین هیل

پروژه های جزئی / رستورانها
استوآ اُلمپیکا برای بازیهای المپیک 2004 آتن
شانگهای باند آرت سنتر

رستوران و فروشگاه هتلهای والت دیسنی
پروژه های تفریحی / ورزشی
باشگاه لِیک هیل کانتری

مرکزی برای تربیت تیم فوتبال فیلادلفیا (NovaCare)
Sportivo

تئاترها
تئاتر کتابخانه بخش کلارک

کارهای حرفه ای گریوز در موارد زیر خلاصه می شود:
مبلمان
میز غذاخوری، صندلی ها و میز کناری
مبل راحتی “Aventine” (1981)، تولید دیزاین امریکا

کلکسیون صندلی های “Dorsey” (1990)، تولید کمپانی دیوید ادوارد
مبلمان فضای سبز (2000-1999)، تولید کمپانی تارگت استورز
مبلمان فضای سبز (2001)، تولید کمپانی تارگت استورز

دکوراسیون
ساعت mantel (2001-1986)، تولید کمپانی آلسی
“Archaic Vessels”ظروف شیشه ای و سه پایه برنزی دست ساز (1998-1988)، استوبن گلاس
ساعتهای “Essen,” “Bremen,” and “Brandenburg” از سری ساعتها و قابهای 1990

ساعت دیواری نیمه شفاف (1998)، کمپانی تارگت استورز
گلدان شیشه ای (دمیدنی) 2000-1999، کمپانی تارگت استورز
ساعت مچی “Oh” (1992)، بخشی از یک کلکسیون برای شرکت مارکوس

ساعت مچی کرنومتر دار (1998)، بخشی از یک کلکسیون برای شرکت مارکوس
گردنبند “Orbit” (2000-1999)، تولید کمپانی تارگت استورز
کتری استیل با سوتک پرنده (سوت ملودیک) ؛ کمپانی آلسی، 1985؛

فلفلدان و نمکدان (1987)، تولید کمپانی آلسی
قوری قهوه، جام شکر و خامه گیر“Big Dripper” (1992-1988)، تولید Swid Powell
قهوه جوش و قوری با فیلتر پرسی (1989)/ 24.2cm ارتفاع، 10cm قطر، 72 c ظرفیت، لیوان و فنجان، تولید کمپانی آلسی

قاشق سرو سالاد با روکش نقره (1990)، تولید R&B silversmiths
فلاسک کوزه ای “Euclid” (2001-1993)، از مجموعه لوازم پیک نیک، تولید کمپانی آلسی
کتری “Coach’s Whistle” (1999)، تولید کمپانی تارگت استورز

کتری “Spinner” (2000)، تولید کمپانی تارگت استورز
ظروف طبخ (2001)، تولید کمپانی تارگت استورز
معماری روشنایی
فانوس بیرونی اربینو (1984)، برای هامانا بیلدینگ، تولید بالدینگر آرشیتکچرال لایتینگ
چراغ رومیزی راشل (2000)، تولید کمپانی تارگت استورز

چراغ دیواری، تولید بالدینگر آرشیتکچرال لایتینگ
چراغ آویخته، برای هتل دلفین
مجموعه شیرآلات (1997)، تولید دراویت

بخشی از مجموعه دستگیره در (1995 )، برای Valli & Valli
اتصالات کابینت (لولا و دستگیره) 1999، تولید کمپانی تارگت استورز
لوازم مربوط به حمام و سرویس
سینک ) “Dreamscape” برنده جایزه) / وان و اثاثیه حمام (1998) ، نمایندگی دراویت دیلرشپس

بخشی از مجموعه “Dreamscape” ، طرح 1998، نمایندگی دُرنبِراشت دیلرشپس
لوازم حمام (2002-2000)، تولید کمپانی تارگت استورز
محفظه برس توالت (2002)، تولید کمپانی تارگت استورز

وسایل برقی
توستر (برنده جایزه) 1999، برای تارگت استورز، ساخت بلک & دِکِر
مخلوط کن (1999)، برای تارگت استورز، ساخت بلک & دِکِر
همزن (1999)، برای تارگت استورز، ساخت بلک & دِکِر

قهوه جوش قابل برنامه ریزی با ظرفیت 10 فنجان (2000)، ساخت بلک & دِکِر 0
آرام پــز (2000)، بـرای تارگت استورز، ساخت بلک & دِکِر
توستر دو تیغه ای (2000)، بــــرای تارگت استورز، ســـــاخت بلک & دِکِر

گـــرم کننده فضـای سرامیکی (2000)، بـرای تارگت استورز، ساخت هُلمز گروپ
پنکه (2000)، برنده جایزه، بـرای تارگت استــورز، ســاخت هُلمز گـروپ
رادیو ساعتی دیجیتال (2001-2000)، تولید کمپانی تارگت استورز و فیلیپس الکترونیکس

تلفن بـی سیـم (2002-2000)، برنده جـایزه، تولید کمپانی تارگت استورز
رادیو ساعتـی آنــالـوگ (2002-2000)، برنده جایزه، تولید کمپانی تارگـت استــورز و فیلــیپس الکترونیکس
تلفن رومیـزی (2002-2000)، برنده جایزه، تولید کمپانی تارگت استورز

کتـری برقی با دو لیتر ظرفیت (2001)، معرفی تارگت استورز، ساخت بلک & دِکِر
وافل مِیکِر (2002)، برای تارگت استورز، ساخت بلک & دِکِر
کیبورد، موس و اسپیکر بی سیم (2002)، برای تارگت استورز، ساخت جِیسکو

وسایل نظافت
مجموعه برس نظافت (1998)، تــولید کمپانی تـارگت استورز
تجهیزات رختشویخانه (2001)، برای تارگت استورز، ساخت HPL
طناب رختــی (2001)، برنده جایزه، برای تارگت استورز، ساخت HPL

تجهیزات باغ
ابزار باغبانی (1998)، تولید کمپانی تــارگت استـورز
آبپاش (2001)، تــولید کمپانی تارگت استورز
گرافیک
کار های هنری
تابلو "Tuscan Landscape" (1980)

نقش دیوار نهارخوری هیئت رئیسه ساختمان تیم دیسنی بِربانک کالیفرنیا (1986)
Archaic Landscape” روی دیوار نهارخوری (1986(
“Archaic Landscape” روی دیوار تئاتر اُریلی (1996(

هتل دلفین و هتل قو
دنیای والت دیزنی شهر نیو اورلاندو
هتل دلفین
هتل قو

( هتل دلفین و هتل قو ) دو هتل مقابل هم واقع در دنیای والت دیزنی در شهر نیو اورلاندو هستند. این دو هتل عظیم الجثه ، که از فواصل بسیار دور هم قابل مشاهده اند ، شامل فضاهای جذاب و شاداب بسیار زیادی می باشند دو مجسمه بسیار بزرگ دلفین در بالای هتل هم نام خود و دو مجسمه قو به ارتفاع 15 متر در بالای هتل کوچک تر قرار گرفته و در آسمان خودنمایی می کنند هر هتل دارای تزئینات گرافیکی و مصور بسیار زیبایی است از جمله برگ های سبز موز نقاشی شده روی پس زمینه شنی هتل دلفین و امواج آبی رنگی که سطح هتل قو را پوشانده است در این طرح همزمان با مقوله معماری به تجارت ودرآمدهم توجه شده و همان طورکه والت دیزنی میگوید.
هتل دلفین و هتل قو

هتل دلفین

( این طرح یک معماری سرگرم کننده می باشد ) و به همین دلیل تزئینات گرافیکی بسیار زیاد آن هرگز به پایان نرسیده است ورودی های پوشیده شده با چادر ، ستون هایی از درختان موز و برگ های نخل ، تزئینات دیواری از صحنه های ساحلی ، درهایی شبیه به درهای کابین کشتی ها و فر ش هایی که طوری طراحی شده اند تا شبیه به تخته بندی مسیرهای ساحلی و برگ های شناور زنبق آبی به نظر برسند ، تنها تعداد کمی از جذابیت های خلق شده در این تفرجگاه گرمسیری هستند .
مایکل گریوز این دو هتل را به عنوان قسمتی از پلان اصلی ( طرح هادی ) دنیای والت دیزنی ، طراحی کرد یک راهروی مسقف ، لابی های این دو هتل را که در مقابل یک دریاچه هلالی شکل ، روبروی هم قرار گرفته اند به هم وصل می کند .
هتل دلفین و هتل قو
هتل دلفین که با شکوه تر و بزرگ تر از هتل قو به نظر می رسد ، شامل فضای با وسعت 126000 متر مربع می شود برج مثلثی و 27 طبقه آن مرکز اصلی ساختمان و کل مجموعه محسوب می شود و ساختمان 9 طبقه ای که اتاق های مهمانان در آن قرار دارد از این برج مثلثی بیرون زده و بر روی دریاچه گسترده شده است یک فواره با پوسته صدف مانند که آب را به اطراف می پراکند در کنار ورودی با سقف قوسی قرار دارد .

ساختمان 12 طبقه هتل قو با 55350 متر مربع و سعت به چند قسمت تقسیم شده : ساختمان اصلی که خط سقف آن به آرامی به شکل منحنی در آمده است و دو بازو که اتاق های مهمانان در آنها قرار گرفته و به سمت خارج به سوی آب کشیده شده اند سایه بان های بزرگ و رنگارنگی به فرم کابین کشتی بر ورودی کشیده شده و روی راهرویی که دو هتل را به هم متصل می کند سایه می افکنند در حقیقت هیچ چیز از طراحی گرافیکی مایکل گریوز در امان نمانده است رستوران ها ظروف خود را با حلقه های نارنجی
رنگ مشخص کردهو میزها به صورت برش هایی از پرتقال و لیمو طراحی و رنگ شده اند مایکل گریوز مبلمان اتاق های میهمانان را با طراح های میوه ها ، امواج و گل طراحی کرده و چراغ هایی با پایه های آناناسی شکل در این اتاق ها قرار داده است.
هتل دلفین و هتل قو

هتل دلفین و هتل قو
دنیای والت دیزنی شهر نیو اورلاندو

آسمانخراش هیومن

معماری آمریکا طی دهه های متمادی به سمت بناهای تک رنگ پیش می رفت ، تا این که در سال 1984 این سنت با ساخته شدن ساختمان جعبه مانند پرتلند، توسط مایکل گریوز از میان برداشته شد ( آسمانخراش هیومن ) بنایی است متفاوت و در واقع طرح یک اثر خیالی از اشکال ، مصالح و بافت های گوناگون که در آن به هیچ وجه رنگ ، فراموش نشده است پالت رنگی زیبای گریوز در مصالحی که او انتخاب کرده ، متجلی شده است که شامل سنگ های صورت رنگی فنلاندی و سبز رنگ برزیلی می شود این مصالح تغییرات زیادی در ساختمان به وجود می آورند که از آن جمله می توان به زنده و شاداب شدن بنا اشاره کرد باید گفت که رنگ ها قسمت های مهم ساختمان را نیز معرفی می کنند
قهوه ای در قسمت پائین ، تداعی گر زمین و آبی در بالا تداعی گر آسمان استاین ساختمان بنایی است 26 طبقه با سه نمای متفاوت در سه وجه که دارای یک گشوده گی پیچیده بین پایه قسمت میانی و قسمت فوقانی می باشد . در این ترکیب سه لایه ای هر لایه نقشی منحصل به فرد ایفا می کند پایه شش طبقه یا همان لایه اول بسیار محکم در زیر بنا و در کل سایت قرار دارد که چند ردیف از ستون های مستطیلی در پیرامون آن ، فضای خیابان را سازماندهی کرده و به نوعی ساختمان را از خیابان جدا می کند . یک جان پناه در بالای این پایه به شکل زاویه دار قرار گرفته و یک مثلث شیشه ای به عنوان نور گیر در بالای آن وجود دارد لایه دوم که برجی 47250 متر مربعی است
آسمانخراش هیومن

آسمانخراش هیومن
به صورت پله ای نسبت به پایه عقب نشینی دارد و فقط نیمی از سطح محیط را اشغال کرده است قسمت میانی ، شامل دفاتر اداری ، مسطح ترین قسمت ساختمان و دارای پنجره هایی مسطح و مربع شکل است . لایه سوم یا همان قسمت سنگین فوقانی ساختمان ، یاد آور مصر باستان و فرم ها و اشکال مایان ها می باشد . در طبقه بیست و پنجم و در قسمت جلو ، یک نور گیر کنسول مانند ، همراه با یک بالکن بر روی یک خر پا قرار گرفته که بسیار جالب توجه می کند

ساختمان پرتلند
ساختمان پرتلند نشان دهنده یک تحول در معماری عمومی و دولتی در کشور آمریکاست ساختمانی که مایکل گریوز معمار مدرن بازیگر و استاد دانشگاه را به معماری پست مدرن ، با سبکی ویژه و مخصوص به خود تبدیل کرد . این بنا به عنوان اولین نماد دوران پست مدرن ، بنایی است که در آن دوران ، هنر را به معماری آمریکا باز می گرداند

در تفاوتی چشمگیر با برج های فولادی و شیشه ای بی آرایش و ساده در 50 سال گذشته ، ساختمان پرتلند ایده ای کلاسیک را مطرح می کند این برج 15 طبقه که بر روی پایه ای از کاشی های سرامیکی سبز و طلایی رنگ افراشته شده ، بر یک ورودی با ستون های عظیم تاکید می کند . از لحاظ بصری قسمت میانی این بنا با رنگ کرم ، با ستون های بزرگ قهو ه ای مایل به قرمز و سر ستون های عظیم شاخص شده است .
پنجره های کوچک با قاب های قهوه ای ، یک ردیف گرافیکی زیبا روی نمای خیال انگیز ساختمان به وجود آورده اند . در قسمت بالایی ساختمان با عقب نشینی طبقات فوقانی ، امکان به وجود آوردن تراس در همه جهات با دیدی به منطقه مانت هود فراهم شده است و در ورودی ساختمان تندیسی سه طبقه از سمبل شهر قرار دارد . مایکل گریوز یکی از مشهور ترین یکی از مشهور ترین و اصلی ترین معماران پست مدرن ، در اواخر دهه 1970 روح تازه ای در کالبد اجزا و عناصر معماری کلاسیک دمید . کار اخیر سرشار از انگیزش بصری ، رنگ ، تزئینات ، سمبل گرایی و خیال انگیزی ، همان چیزهایی است که معماران مدرن برای مدت ها فراموش کرده بودند .
ساختمان پرتلند

ساختمان پرتلند

طراحی بصری گریوز در حد کمال است او علاوه بر معماری ، خالق ظروف و لوازم میز و سفره برای شرکت سوئید پاول ، طراحی قوری چای و ساعت برای شرکت آلسی و طراح مبلمان های مختلفی می باشد . طراحی های زیبا و نقاشی های آب رنگ او نیز بسیار قابل تحسین است او همچنین طراح لوگوی شرکت لنوکس می باشد .


تعداد صفحات : 51 | فرمت فایل : پاورپوینت

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود