تارا فایل

سیستم های کنترلی کوره های گازی


سیستم های کنترلی کوره های گازی :
سیستم های کنترلی کوره های گازی برای کوره های نفتی ، دو سوختی و گازی با ظرفیت های متوسط و زیاد . کوره های تنظیم کننده یا چند مرحله ای در عملکرد های تناوبی که برای کنترل میزان عملکرد تعدیل کننده های هوا از فشار هوا استفاده می کنند.
کوره های گازی و سیستم های کنترلی آنها با توجه به ضوابط وسایل گازسوز و قابلیت های الکترومغناطیسی در زمینه های EN298 و CE مجاز مورد بررسی قرار گرفته اند .
LFL1 و این برگه های حاوی اطلاعات مربوط برای OEM هایی طراحی گردیده که در محصولاتشان از سیستم های کنترلی کوره ها استفاده کرده اند .
به منظور رعایت مسائل امنیتی بهتر است که هر 24 ساعت یک بار سیستم به صورت کنترل شده خاموش گردد .

کاربرد :
سیستم های کنترلی کوره های سری LFL1 برای کنترل و نظارت کوره های گازی با ظرفیت متوسط و بالایی طراحی شده اند که یا از مدل کوره شعله ای می باشند و یا از مدل کوره پیلوت دار . معمولاً این کوره ها وسیستم ها به طور جهانی قابل استفاده بوده و می توانند در زمینه کوره های تنظیم کننده و یا چند مرحله ای نیز بکار روند ، همچنین می توان از آنها برای کوره های دوسوختی یا گرم کننده های هوای ثابت نیز استفاده نمود .
تنها تفاوت موجود بین سری 01 و 02 در مدت زمان اطمینان برای کوره های پیلوت دار می باشد که از سوپاپ گاز پیلوت استفاده می نمایند .
برای کوره های جوی با ظرفیت بالا مدل LFL1.638 موجود می باشد .
برای کنترل کوره هایی با عملکرد متداول به اوراق اطلاعاتی 7785 در زمینه مدل LGK16 مراجعه نمائید .

طرح مکانیکی :
سیستم های کنترلی کوره ها ازمدل اتصال به برق می باشند . بدنه و پایه فولادی این وسیله از نوعی پلاستیک سیاه ضدحرارت و ضد شوک الکتریکی ساخته شده است .
نور اخطاردهنده ، لامپ نشان دهنده وجود مشکل و دکمه استارت دوباره سیستم (دکمه راه اندازی مجدد) در پنجره نمایش دهنده هر دستگاه جایسازی شده است . کنترل با یک فیوز متغیر و یک فیوز یدک کار می کند .
عملکرد ها بر طبق استانداردها
LFL1 دارای کلیه استانداردهای مربوطه می باشد ، بنابراین دارای امنیت بیشتری می باشد . به سرعت پس از زمان سوختن گازها تست های نوری فرعی یابنده دوباره آغاز می شوند . این بدان معنا می باشد که سوپاپ سوخت کاملاً بسته نشده و یا سوپاپ باز می تواند به سرعت پس از سپری شدن این زمان سبب از کار افتادن دستگاه می شود . این آزمایش ها تنها با تکمیل زمان پیش از پاکسازی شروع کار بعدی سوزاننده به پایان می رسند .
– در طی هر مرحله شروع کار سوزاننده عملکرد مدار نظارت کننده هر گونه برافروختگی به طور خودکار مورد بررسی قرار می گیرد .
– در طی زمان پس از پاکسازی کنترل های آزادسازی سوخت مورد بررسی قرار می گیرد .
یک فیوز ساخته شده درونی در برابر استفاده بیش از حد از دستگاه از اتصالات کنترل کننده دستگاه حفاظت می کند .
موتورهای بادبزن با کشش متداولی تا 4A می تواند مستقیماً اتصال یابد .
نتایج کنترلی جداگانه برای محرک تعدیل کننده هوای باز یا بسته .
کنترل تعدیل کننده هوای بررسی شده به منظور اطمینان از پیش پاکسازی به همراه مقدار هوای جزئی .
موقعیت های بررسی شده : بسته یا MIN در هنگام شروع ، باز در ابتدا ،و MIN در هنگام تکمیل زمان پیش از پاکسازی . در صورتیکه محرک تعدیل کننده هوا را به موقعیت لازمه نرساند روند شروع کار سوزاننده متوقف خواهد شد .
تا زمانی که دستگاه با کنترل و بررسی لازمه خاموش نشود تست عملکردی فشار هوا قبل از شروع کار صورت خواهد پذیرفت و از زمان شروع کار میزان فشار هوا قبل از زمان پاکسازی موردبررسی قرار می گیرد .
نتایج کنترلی جداگانه برای یک سوپاپ پیلوت گاز که پس از پایان دومین زمان اطمینان بسته می شود . دو نتیجه کنترلی برای دومین مرحله برونداد و یا در صورت نیاز سومین مرحله برونداد .
با کنترل های کوره سری 01 و افروختگی در حال گسترش ، افزایش زمان اطمینان از 5/2 به 5 ثانیه از طریق اندازه گیری خیلی ساده امکان پذیر نمی باشد . فراهم سازی زمان اطمینان طولانی تر بستگی به قوانین امنیتی داخلی دارد .
هنگامی که کنترل میزان کار فعال می شود نتایج کنترل برای محرک تعدیل کننده هوا به طور گالوانیکی از بخش کنترل دستگاه جدا می شوند .
تجهیزات اتصالی برای وسیله هشدار دهنده از کار افتادگی دستگاه . روشن نمودن دوباره آن از راه دور و خاموش کردن اضطراری از راه دور .

روشهای نظارت هر گونه برافروختگی در دستگاه :
a) با استفاده از الکترود یابنده یونیزاسیون در شبکه هایی با ولتاژ صفر . برای این شیوه نظارت بروز هر گونه برافروختگی فیوز کنترل کننده برافروختگی ها طوری طراحی شده است که هر گونه اختلال احتمالی در یونیزاسیون که به خاطر یک جرقه گرفته باشد نمی تواند تاثیری بر روی شکل گیری علامت هشدار دهنده برافروختگی داشته باشد . یک جرقه کوچک میان الکترود یابنده نقایص و صفحه سوزاننده نمی تواند سبب شکل گیری علائم هشدار دهنده شود.
b) از طریق یابنده های ur سری QRA (کوره های گازی و نفتی) به اوراق اطلاعاتی 7712 مراجعه نمائید .
c) با استفاده همزمان از الکترود یابنده یونیزاسیونو یابنده ur .

تنظیم کردن محل مدار در پایه
پایه فولادی
– پایانه اتصالی
– 2 پایانه پشتیبانی ، که از نظر گالوانیکی جدا می باشد و دارای علائم 31 و 32 می باشد .
– 3 پایانه زمینه ای که در نقش ضامن برای کف سوزاننده طراحی شده اند .
– 3 پایانه با ولتاژ صفر ، که از پیش توسط سیم به پایانه 2 وصل شده است و یک ورودی خنثی می باشد .
– 4 راه خروجی برای ورود کابلها که از طریق برجستگی هایی شکل گرفته که محل اتصال کابل می باشد ، که 8 تا از آنها در کنار دستگاه و 6 تا از آنها در ته پایه فولادی قرار داده شده اند .
– 6 راه خروجی فرعی و پیچدار برای اتصال کابل pg11 .

راهنمای اتصالات :
– سیگنالهای کنترلی برای کنترل کوره ها .
– سیگنالهای ورودی مجاز
– سیگنالهایی ورودی مورد نیاز : در صورتی در طی مراحل شروع کار دستگاه هر گونه از این سیگنالها به دلیلی از بین برود کنترل کننده دستگاه روند شروع کار را متوقف می سازد و یا دستگاه را از کار می اندازد . به منظور دستیابی به اطلاعاتی بیشتر در زمینه علائم و نشانه ها به بحث "مقوله از کار افتادگی دستگاه" مراجعه کنید .

نکات مهندسی :
سوئیچ ها ، فیوزها ، اتصالات و … باید بر طبق قواعد و اصول داخلی باشند . برای اتصال سوپاپ و سایر اجزاء به نموداری که توسط سازنده این دستگاه ارائه شده است مراجعه نمائید .
1-پایه و neutral قابل جابجایی نمی باشند . ترموستات امنیتی باید درست در جای خود نصب شود .
2-شروع مجدد از راه دور ، هنگامی که دکمه EK2 به پایانه 3 متصل باشد تنها شروع مجدد کار دستگاه از راه دور امکان پذیر می باشد و وقتی که به پایانه 1 متصل باشد تنها خاموش کردن ضروری و فوری دستگاه میسر می شود .
3-ظرفیت جابجایی موردنیاز برای اتصالات پایانه های 12 و 4 و همچنین بین پایانه های 4 و 14 : که بستگی به کار پایانه های 16 … 19 دارد .
4-نظارت بر فشار هوا : چنانچه سیستم نظارت کننده فشار هوای "LP" وجود نداشته باشد پایانه 4 باید به پایانه 12 متصل شود و پایانه 6 به جای پایانه 14 . پایانه 13 بدون استفاده باقی می ماند .
اتصالات کنترلی سایر وسیله ها : این اتصالات در نصب یک کوره باید طبق سری زیر صورت پذیرند :
اتصالات به پایانه 12 : اتصالاتی که تنها در طی شروع کار باید بسته باشند .
به پایانه 4 یا 5 : اتصالاتی که باید از زمان شروع کار تا خاموش شدن سیستم بسته باقی بمانند .
به پایانه 14 : اتصالاتی که باید در آخرین زمان شروع پیش از برافروختگی بسته شود و تا زمان خاموش شدن دستگاه بسته باقی بماند .
5-اتصال سوپاپ های سوخت با کوره های شعله ای با کوره های دو مرحله ای Br2 به جای Br3 متصل می گردد .

اتصال سوپاپ های سوخت با کوره های پیلوت از کار افتاده
اتصال مستقیم سوپاپ سوخت به پایانه 20 تنها در موارد زیر مجاز می باشد .
– اتصالاتی که توسط یک سوپاپ مسدود شده روی بخش اصلی صورت می گیرد (سوپاپ اطمینان) که توسط پایانه های 18 و 19 کنترل می شود .
– در صورتیکه یک سوپاپ دو مرحله ای بکار برده شود که در طی اتمام مرحله اول کاملاً بسته می باشد و توسط پایانه های 18 و 19 کنترل می شود . برای دسترسی به نمونه های دیگر کنترل تعدیل کننده های هوا به "نمونه های اتصال" رجوع کنید.
6-استفاده همزمان از نظارت کننده های uv و یونیزاسیون امکان پذیر می باشد .

نمودار اتصالات :
برای اتصال سوپاپ اطمینان به نموداری که توسط سازنده این دستگاه تهیه شده است رجوع کنید .

راهنمای کل اوراق اطلاعاتی
a سوئیچ متغیر برای موقعیت open تعدیل کننده هوا .
AL وسیله هشدار دهنده از کار افتادن دستگاه .
AR رله اصلی با اتصالات AS فیوز دستگاه
BR رله از کار انداز دستگاه با اتصالات
br اتصال کنترلی برای وضعیت بسته سوپاپ های گاز
d کنتاکتور EK دکمه استارت مجدد
FE الکترود یابنده یونیزاسیون FR رله شعله با اتصالات
GP نظارت کننده فشار گاز H قطع کننده شبکه
L1 لامپ علامت وجود نقص L3 اعلام کننده آمادگی کار دستگاه
LK تعدیل کننده هوا LP ناظر فشار هوا
LR کنترل کننده فشار m سوئیچ یدکی برای وضعیت
MIN تعدیل کننده هوا M موتور کوره یا خنک کننده
NTC مقاومت NTC QRAیابنده ur
R ترموستات کنترلی Rv سوپاپ سوخت قابل تنظیم
S فیوز SA فعال کننده سیستم تعدیل کننده هوا
SB تعیین کننده حد اطمینان دستگاه SM موتور همزمان مکانیزم مرتب دستگاه
V در فعال کننده : سوئیچ فرعی متغیر برای آزادسازی سوخت بر حسب موقعیت تعدیل کننده هوا V تقویت کننده سیگنال شعله
W نظارت کننده فشار
Z در فعال کننده : سوئیچی برای موقعیت بسته تعدیل کننده هوا
Z انتقال دهنده اشتعال ZBV سوپاپ گاز پیلوت
. برای گسترش کوره های شعله ای معتبر می باشد .
. . برای کوره های پیلوت از کار افتاده معتبر می باشد .
(1) ورودی برای افزایش ولتاژ عملکردی یابنده ur .
(2) ورودی برای افزایش انرژی رله شعله در طی آزمایش عملکردی مدار نظارت کننده شعله و طی زمان اطمینان t2 .
(3) EK را برای بیشتر از 10 ثانیه فشار ندهید .

مطالبی در زمینه روند برنامه نمودار سلسله مراتب
، ،
این زمانها تنها برای کنترل های کوره سری 01 معتبر می باشند . مثل : LFL1.335 ، LFL1.635 ، LFL1.638 . برای مدل های سری 02 مناسب نمی باشند چرا که مدل های CamsX و VIII این نمونه ها به طور همزمان تغییر می کنند .

طرز عملکرد :
نمودار بالا نشان دهنده مدار اتصالات و برنامه کنترل مکانیزم دستگاه می باشد .
A . دستور شروع کار
A-B . روند شروع کار
B-C . عملکرد کوره (انتقال گرما بر حسب دستورات کنترلی کنترل کننده فشار "LR") C . خاموش کردن کنترل شده دستگاه بوسیله "R"
C-D . مکانیزم مرتب دستگاه تبدیل به موقعیت شروع "A" می شود ، مرحله پس از پاکسازی . در طی زمان خاموش بودن کوره تنها خروجی های کنترلی 11 و 12 زیر ولتاژ بوده و تعدیل کننده هوا در موقعیت بسته می باشد که این امر از طریق سوئیچ "Z" فعال کننده تعدیل کننده صورت می پذیرد .

پیش نیازهای لازمه برای شروع کار کوره :
– کنترل کوره نباید در هنگام موقعیت خاموش بودن کوره متصل باشد .
– تعدیل کننده هوا بسته باشد ، سوئیچ "Z" برای وضعیت بسته باید ولتاژ را از پایانه 11 به پایانه 8 تامین سازد .
– اتصالات کنترلی برای موقعیت بسته سوپاپ های سوخت یا سایر اتصالات پایانه 12 و "LP" با عملکردهای کنترلی مشابه باید قطع باشند .
– اتصال N.C نظارت کننده فشار "LP" باید قطع باشد ، یعنی پایانه 4 باید زیر ولتاژ باشد .
– اتصالات سیستم کنترل کننده فشار گاز "GP" و ترموستات باید قطع باشد .

فرمان شروع کار با "R"
A روند شروع کار
مکانیزم مرتب شروع به کار می کند ، در همین زمان موتور بادبزن از پایانه 6 ولتاژ دریافت می کند . پس از پایان t7 ، موتور بادبزن یا بادبزن گاز سوختها از طریق پایانه 7 ولتاژ دریافت می دارد . در هنگام تکمیل t16 فرمان کنترلی باز کردن تعدیل کننده هوا صادر می شود . در طی زمان شروه کار فعال کننده ، مکانیزم سلسله مراتبی متوقف می شود . چرا که پایانه 8 هیچ ولتاژی دریافت نمی کند . هنگامی که تعدیل کننده هوا کاملاً باز شد مکانیزم سلسله مراتبی به کار خود ادامه می دهد .

زمان پیش از پاکسازی با تعدیل کننده هوای کاملاً باز
در طی زمان پیش از پاکسازی عملکرد صحیح مدار نظارت کننده شعله مورد آزمایش قرار می گیرد . کنترل های کوره در صورت عدم کارکرد صحیح رله از کار می افتند . مدت زمان کوتاهی پس از شروع زمان پیش از پاکسازی نظارت کننده فشار هوا باید از پایانه 13 به پایانه 14 تغییر یابد . در غیر این صورت کنترل کننده کوره سبب از کار افتادن آن خواهد شد . در همین زمان پایانه 14 باید زیر ولتاژباشد چرا که جابجا کننده جرقه و سوپاپ های سوخت از طریق ولتاژی که از مسیر همین مدار عبور می کنند تامین می شوند . پس از تکمیل زمان پیش از پاکسازی کنترل کننده کوره سیستم تعدیل کننده هوا را از طریق پایانه 10 به موقعایت شعله پایین می رساند که این کار از طریق سوئیچ فرعی "m" صورت می گیرد . در طی زمان اجرای این مرحله دوباره مکانیزم سلسله مراتبی متوقف می گردد . مدت زمان کوتاهی پس از آن موتور مکانیزم سلسله مراتبی به بخش کنترل کوره منتقل می گردد .
وقفه . پس از پایان ، کنترل کننده فشار "LR" از طریق پایانه 20 رها می گردد .
که با این کار روند کار کنترل های کوره پایان می یابد ، مکانیزم سلسله مراتبی به طور خودکار پایان می یابد که این کار به سرعت و یا پس از "مراحل ایده آل" صورت می پذیرد ؛ این مراحل شامل مراحلی می باشد که تغییری در موقعیت اتصال صورت نمی گیرد که البته این امر وابسته به متغیرهای زمانی می باشد .

کوره های شعله های رو به گسترش
زمان پیش از احتراق ، پس از آزاد شدن سوخت از پایانه 18
زمان امنیت دستگاه
با پایان یافتن زمان امنیت ، یک سیگنال شعله باید در ورودی 22 تقویت کننده سیگنال شعله بوجود آید . و این حضور باید تا خاموش شدن دستگاه ادامه پیدا کند ، در غیر این صورت کنترل کننده کوره از کار می افتد و سبب از کار افتادن دستگاه می شود .
وقفه . با پایان یافتن پایانه 19 زیر ولتاژ می باشد . بنابراین سوپاپ سوخت در سوئیچ فرعی "7" سیستم تعدیل کننده هوا ولتاژ لازم را بدست می آورد .

کوره های پیلوت از کار افتاده
زمان پیش از احتراق ، پس از آزاد شدن سوخت برای کوره پیلوت در پایانه 17
اولین زمان امنیت با پایان یافتن زمان امنیت ، یک سیگنال شعله باید در ورودی 22 تقویت کننده سیگنال شعله ظاهر شود . و لین حضور باید تا خاموش شدن دستگاه ادامه پیدا کند . در غیر این صورت کنترل کننده کوره از کار می افتد و سبب از کار افتادن دستگاه می شود .
وقفه . این وقفه تا زمان آزاد شدن سوپاپ سوخت در پایانه 19 ادامه می یابد که به منظور شروع کار کوره اصلی صورت می پذیرد .
دومین زمان امنیت . با پایان یافتن دومین مرحله امنیت کوره اصلی باید توسط کوره پیلوت شعله ور شود چرا که به محض سپری شدن این زمان پایانه 17 از کار می افتد و سبب بسته شدن سوپاپ گاز پیلوت می شود .

B موقعیت عملکردی کوره
عملکرد کوره
در طی عملکرد کوره کنترل کننده فشار تعدیل کننده هوا را به موقعیت شعله کم می رساند که این کار بر حسب نیاز لازم برای گرما صورت می پذیرد . آزادسازی فشار کم توسط سوئیچ فرعی "7" در فعال کننده سیستم تعدیل کننده هوا صورت می گیرد .
C خاموش کردن کنترل شده سیستم . در طی خاموش کرد دستگاه سوپاپ های سوخت به سرعت بسته می شوند . در همین زمان مکانیزم سلسله مراتبی شروع به کار می کند و مراحل زیر را برنامه ریزی می کند .
زمان پس از پاکسازی (خنک کننده در پایانه 17)
مدت زمان کمی پس از زمان پس از پاکسازی پایانه 10 ولتاژ دریافت می کند . بنابراین تعدیل کننده هوا به موقعیت MIN می رسد . مدت زمان کمی پس از پایان زمان پس از پاکسازی تعدیل کننده هوا کاملاً بسته می شود که این کار با شکل گیری یک سیگنال کنترلی در پایانه 11 شکل می گیرد .
زمان مجاز پس از سوختن . در طی این زمان مدار کنترل کننده شعله ممکن است هنوز یک سیگنال شعله دریافت کند بدون اینکه سبب شروع از کار افتادن کوره شود .

D-A پایان کار برنامه کنترلی
به محض اینکه مکانیزم سلسله مراتبی اتصالات کنترلی را به موقعیت های شروع خودشان بازگرداند آزمایشات فرعی و ردیاب دوباره شروع می شوند . در طی زمان خاموش بودن کوره یک سیگنال شعله اشتباه که تنها چند ثانیه طول می کشد سبب از کار افتادن دستگاه می شود . علائم جرقه کوتاه تیوب ur که بوسیله تابش کیهانی بوجود آمده است سبب از کار افتادن کوره نمی شود .
زمانهای ، و تنها برای کنترل های کوره های سری 01 مناسب و معتبر می باشند .
هشدارها :
– در مناطق جغرافیایی که استانداردهای DIN بکار می روند نصب دستگاه باید مطابق با ملزومات VDE صورت می پذیرد خصوصاً طبق استانداردهای DIN/VDE 0100& 0722
– کلیه قوانین و استانداردهای اجرایی باید در زمینه وسیله های کاربردی مورد توجه قرار گیرند .
– عمل نصب و ماموریت هایی در زمینه این گونه وسایل باید توسط افراد ماهر و با کفایت صورت پذیرد .
– از دخول هرگونه رطوبت و میعان گازها باید جلوگیری نمود .
– به منظور حفظ تقویت کننده سیگنال شعله از فشار الکتریکی بیش از حد باید اتصال و الکترود یابنده طوری جایسازی شوند که جرقه حاصل از اتصال به آنها انتقال نیابد .
– کابلهای اتصالی باید همیشه به صورت جدا ازهم قرار بگیرند و فاصله آنها با سایر بخشها و سایر کابلها باید کاملاً حفظ گردد .
– در زمینه اتصال کابلهای یابنده به موارد ذکر شده دقت فرمائید .
– سیم پیچی های الکتریکی باید مطابق با استانداردهای ملی و داخلی و اصول و قوای لازمه صورت پذیرد .
– LFL1 … وسایل امنیتی می باشند .
بنابراین هیچگاه نباید بازگردند .
– پیش از بکار انداختن سیستم کنترل کوره باید کلیه سیم پیچی ها را به دقت بررسی نمود .پیش از انجام هر کاری بر روی LFL1 باید آنرا از بخش اصلی بدنه جدا نمود .
– پس از بکار انداختن سیستم کنترل دستگاه باید کلیه عمبکردهای امنیتی را مورد بررسی قرار داد .
– اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه شوک الکتریکی به اتصالات الکتریکی وارد نگردد که این کار توسط نصب مناسب و درست عملی می باشد .
– وجود هر گونه گسیل نیروی مغناطیسی برق باید مورد بررسی قرار گیرد .
– هنگام استفاده از دسنگاهی که به QRA متصل می باشد پایانه 22 باید نصب شده باشد .
– نظارت الکترود یابنده و یابنده QRA … ur امکان پذیر می باشد . اما به منظور حفظ دلایل امنیتی تنها یک یابنده شعله ممکن است فعال باشد . در پایان مرحله دوم امنیتی یکی از یابنده ها باید غیرفعال گردد که بدان معنا می باشد که شعله یافت شده باید مثلاً با خاموش کردن سوپاپ پیلوت پایانه 17 خاموش گردد .
– یابنده های QRA … ur می توانند به طور مشابه متصل گردند .

برنامه کنترلی تحت شرایط بروز هر گونه نقص
در صورت شکل گیری هر گونه نقصی مکانیزم سلسله مراتبی دستگاه از کار خواهد افتاد . نشانه ای که بر روی نمایشگر ظاهر می شود نشان دهنده نوع نقص می باشد .
– عدم شروع ، مثلاً یکی از اتصالات بسته نشده است . از کار افتادن دستگاه در طی روند کار سیستم کنترل یا پس از آن که به علت وجود شعله بیش از حد رخ می دهد .
– بروز وقفه در روند شروع کار . که معمولاً بدین علت رخ می دهد که سیگنالOPEN (باز) توسط سوئیچ "a" به پایانه 8 انتقال داده نشده است . تا زمانی که این نقص برطرف گردد پایانه های 6 و 7 و 14 تحت ولتاژ باقی می مانند .
p از کار افتادن ، به دلیل این که هیچ نشانگر فشار هوایی در زمان شروع کار سیستم کنترل فشار هوا شکل نمی گیرد . هر گونه نقصی در زمینه فشار هوا حتی پس از این لحظه هم سبب از کار افتادن سیستم می شود .
-از کار افتادن دستگاه به خاطر نقص در مدار نظارت کننده شعله .
-بروز وقفه در روند شروع کار : این مدار به این دلیل رخ می دهد که سوئیچ فرعی "m" سیگنال موقعیت پایین شعله را به پایانه 8 منتقل نکرده است . تا زمانی که این نقص درست نگردد پایانه های 6 ، 7 و 14 تحت ولتاژ باقی می مانند .
1-از کار افتادن ، به دلیل اینکه پس از تکمیل مرحله اول امنیت هیچ سیگنال شعله ای بوجود نیامده است .
2-از کار افتادن ، به دلیل اینکه پس از تکمیل مرحله دوم امنیت هیچ سیگنال شعله ای بوجود نیامده است .
از کار افتادن ، بدلیل اینکه در طی عملکرد کوره سیگنال شعله از بین رفته است .
اگر از کار افتادن دستگاه بین زمان شروع و زمان پیش از شعله ور شدن رخ دهد معمولاً به دلیل یک سیگنال شعله ناقص می باشد که بوسیله تیوپ 7 خود اشتعال بوجود آمده است .

نشانگر از کار افتادن سیستم
a-b روند شروع کار b-b "روندهای بیهوده" (بدون تایید اتصالات)
برنامه پس از پاکسازی ، سری های 02
– طول مدت زمان مرحله امنیت با کوره های مشتعل
– طول مدت زمان امنیت با کوره های پیلوت از کار افتاده .
هنگامی که سیستم از کار می افتد ، کنترل کوره می تواند به سرعت دوباره شروع به کار کند ، پس از شروع دوباره مکانیزم سلسله مراتبی دوباره به موقعیت شروع خود باز می گردد ، و این در حالی است که تنها پایانه های 7 و 9 و 11 ولتاژ را دریافت می کنند . و این درست همان زمانی است که کنترل کننده کوره با یک شروع مجدد شروع به کار می کند .

نمونه های اتصال
دو برابر کردن زمان امنیت
تنها هنگامی که کنترل کوره سری 01 مورد استفاده قرار می گیرد . بر حسب این اندازه گیری های مدار ، مدت زمان پیش از احتراق می تواند به 50% کاهش یابد .
اگر مسائل امنیتی مطابق با استاندارد های تایید شده کشور باشد اجازه افزایش مدت زمان ایمنی صادر می گردد .
کوره بدون تعدیل کننده هوا
در مورد کوره هایی که فاقد سیستم تعدیل کننده هوا می باشند پایانه 8 باید به پایانه 6متصل گردد در غیر این صورت سیستم کنترلی کوره نمی تواند عمل شروع به کار کرده را راه اندازی نماید .

کوره شعله ای دو مرحله ای
کنترل فشار توسط یک کنترل کننده ON/OFF (خاموش /روشن) صورت می گیرد . در طی زمان خاموش بودن کوره سیستم تعدیل کننده هوا بسته می باشد .
کنترل فعال کننده "SA" بر طبق اصول کنترل تک سیمی صورت می گیرد . برای سایر اتصالات به "نمودار اتصالات" رجوع نمائید .

کوره شعله ای تعدیل کننده :
کنترل فشار توسط یک کنترل کننده تنظیم کننده با اتصالات کنترلی جداگانه برای وضعیت های باز و بسته صورت می پذیرد . در طی زمان خاموش بودن کوره سیستم تعدیل کننده هوا بسته می باشد . برای سایر اتصالات به بخش "نمودار اتصالات" رجوع نمائید .
کوره پیلوت که طی دو مرحله متوقف می گردد .
که توسط یک سیستم کنترل کوره سری 01 کنترل می گردد . در طی زمان خاموش بودن کوره سیستم تعدیل کننده هوا بسته می باشد . برای سایر اتصالات به "نمودار اتصالات" رجوع نمائید .

اطلاعات فنی
ظرفیت برق موردنیاز برای وسایل برقی ولتاژ اصلی
بین پایانه 4 و 5
بین پایانه 4 و 12
بین پایانه 4 و 12
بستگی به میزان فشار در پایانه 16 تا 19 دارد بسامد های اصلی
مصرف نیرو
انتخابی موقعیت تغییر مجاز خارجی و فیوز دستگاه
درجه حفاظت
وزن
تقریباً 1000 گرم سیستم کنترل کوره حفاظت دربرابرتداخل Radio
حدوداً 165 گرم پایه فولادی
ورودی مجاز به پایانه 1
فشار پایانه های کنترلی

شرایط محیطی
تائیدیه CE
1EC 721-3-2
جابجایی –
برحسب ضوابط اروپایی
Class 2k2
شرایط آب و هوایی
قابلیت الکترومگنتیک EMC
-50 … + 70oc
درجه حرارت
891336 EEC incl . 92/31 EEC
<95% r.h.
رطوبت
90/396 EEC رهنمودهای کاربرد گاز
Class 2M2
شرایط مکانیکی
EN 50081-1 انتشارات
IEC 721-3-3
عملکرد –
EN 50082-2 ایمنی
Class 3k5
شرایط آب و هوایی

-20…+60oC
درجه حرارت

<95% r.h.
رطوبت
میعان ، شکل گیری یخ و تجمع آب به هیچ وجه نباید صورت پذیرد .
حداکثر طول مجاز برای کابل یابنده ولتاژ در الکترود یابنده نظارت بر یونیزاسیون
80m کابل معمولی – عملکرد –
140m کابل پوشش دار – آزمایش –
برای مثال کابلهایی با فرکانس بالا که پوشش دار بوده و به پایانه 22 متصل می گردد .
0.5 mA max مدار کوتاه
حداقل یونیزاسیون موردنیاز
میزان توصیه شده ابزار اندازه گیری
وزن ولتاژ ذخیره نظارت uv
60g -QRA2 عملکرد –
450g 10 آزمایش –
EN298 کد شناسایی حداقل جریان یابنده مورد نیاز
(به جز LFL1.148) انواع مدل ها
حداکثر جریان یابنده
1)در طی زمان پیش از پاکسازی با ولتاژ اندازه گیری زیاد : خود اشتعالی عملکرد –
و آزمایش وسیع آزمایش-
2)قرار گرفتن در چندین مرکز مجاز نمی باشد .
3)برای مطالعات بیشتر یک Capacitor الکترویتیک حداکثر طول مجاز برای کابل یابنده
نصب کنید که قطب مثبت آن به پایانه23 کابل معمولی –
متصل باشد . کابل روکش دار –
سفارش
مدارهای موجود
زمانهای تغییر در این دستگاه در طی روند شروع به کار کوره به صورت ثانیه ای محاسبه می شود که برای بسامد معتبر می باشد . برای بسامدهای 60Hz این زمانها حدوداً کاهش می یابند .
LFL 1.1222 LFL1.133 LFL1.322 LFL1.333 LFL1.335
سری 01 سری 02 سری 02 سری 02 سری 02

مدل های ترجیح داده شده برای : Flash
بخار
مولد

راهنمای زمانها
1)هنگام سفارش لطفاً بر حسب مدل AC110V را اضافه نمائید که به صورت 100 و موجود می باشد .
2)حفاظت ویژگیهای قطبی معکوس بر حسب استانداردهای هلندی در نظر گرفته شده اند : AGM30
. زمان پیش از پاکسازی با تعدیل کننده هوای باز .
. زمان اطمینان
. زمان اطمینان اولیه برای کوره هایی که دارای پیلوت می باشد
. زمان پیش از احتراق ، کوتاه
. زمان پیش از احتراق ، طولانی
. وقفه موجود بین شروع و رهایی سوپاپ در پایانه 19 .
. وقفه موجود بین شروع و رهایی سوپای در پایانه 19 .
. وقفه موجود بین پایان و شروع کار کنترل کننده فشار یا سوپاپ در پایانه 20 .
. زمان پس از پاکسازی
. وقفه موجود بین دستور شروع کار و ولتاژ در پایانه 7
. طول مدت زمان شروع کار .
. مدت زمان اطمینان ثانویه در مورد کوره هایی که از پیلوت استفاده می کنند .
. وقفه موجود میان شروع تا آغاز به کار بررسی فشار هوا .
. مدت زمان عملکرد تعدیل کننده هوا در موقعیت باز .
. مدت زمان عملکرد تعدیل کننده هوا در موقعیت باز شعله کم (MIN)
. زمان مجاز پس از سوختن
. وقفه ای که تا زمانی ادامه می یابد که دستور OPEN برای تعدیل کننده هوا صادر می گردد .
. وقفه موجود که تا زمانی ادامه می یابد که مکانیزم سلسله مراتبی پس از شروع کار کوره خود به خود خاموش گردد .

فهرست مطالب
عملکرد ها بر طبق استانداردها 3
تنظیم کردن محل مدار در پایه 6
پایه فولادی 6
اتصال سوپاپ های سوخت با کوره های پیلوت از کار افتاده 9
راهنمای کل اوراق اطلاعاتی 9
مطالبی در زمینه روند برنامه نمودار سلسله مراتب 11
زمان پیش از پاکسازی با تعدیل کننده هوای کاملاً باز 14
برنامه کنترلی تحت شرایط بروز هر گونه نقص 20
نشانگر از کار افتادن سیستم 21
نمونه های اتصال 22
کوره شعله ای دو مرحله ای 23
اطلاعات فنی 24
سفارش 27
راهنمای زمانها 27

1

30


تعداد صفحات : 30 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود