تارا فایل

تحلیل مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک


تحلیل مدرسه معماری کوپر یونیون نیویورک

مصالح و ساختار، سیستم تهویه
مدرسه کوپر با رعایت اصول معماری پایدار و انرژی کارامد و با مصالح فولاد و شیشه پوسته ای مطلوب در ساختمان طراحی شده است. عملکرد ساختمان از طریق کنترل نور روز ,مصرف انرژی و تویه طبیعی گزینشی است (به مقتضای زمان از انها استفاده خواهد شد) سیستم دو پوسته اجازه می دهد تا برای افزایش عملکرد و ترکیب پویا در سطوح مختلف از پانل های قابل تغییر و نمای های متفاوت و متنوع استفاده کرد ونیزباعث کاهش هجوم تابش گرما در تابستان وکنترل دمای محیط داخلی خواهد شد

موقعیت مدرسه،تحلیل پلان
مدرسه کوپرواقع در میدان ۴۱ کوپردارای ساختمان  کالج های تدریس هنر و معماری و مهندسی است.
ساختمان در پوسته فولاد ضد زنگ پیچیده شده است و راهروی گسترده ۶ متری مارپیچ دراطراف دهلیز مرکزی  برای دسترسی بین مکان جلسه و گفتگو ها میان رشته هادر نظر گرفته شده است.
توقف آسانسور های اصلی ساختمان فقط در طبقه اول و پنجم و هشتم به افزایش فعالیت های فیزیکی دانش آموزان کمک می کند.
موسسه کوپر مشتاق به ایجاد ساختمانی بود که بتواند منعکس کننده هدف موسسه ، ارزش ها و آرمان های خود را به عنوان یک مرکز امورش پیشرفته وخلاقانه در هنر و معماری و مهندسی نشان دهد که به یک مرکزفرهنگی و فکری مشهور در نیویورک تبدیل شود.
داخل ساختمان به گونه ای است که روابط بین ۳ کالج به خوبی بر قرار شود. هسته عمودی در قلب ساختمان به عنوان فضایی مرکزی برای مبادله رسمی اجتماعی و فکری و نمونه خلاق در ساختمان جدید نمود پیدا کرده است.
از لابی ای با دو ورودی بلند , با پله های قابل توجه ای در طبقه چهارم به سالن دانش اموزان خواهیم رسید و از آنجا به شهر مشرف خواهیم بود و در طبقه پنجم ونهم لابی مشرف به اسمان خواهیم داشت که سالن داشجویی و اتاق سمینار و سالنی مشرف به شهر با فضایی سامان یافته در انجا خواهیم داشت
فیزیک و بصری ساختمان  کمک می کند کالج با  محله خود ادغام شود. نمای شفاف در سطح خیابان، دعوت محیط برای مشاهده و شرکت در  از فعالیت های موجود تشویق می کند. بسیاری از توابع عمومی (از جمله فضای خرده فروشی و یک نمایشگاه لابی) در سطح زمین واقع شده است، و گالری دوم و یک سالن ۲۰۰ صندلی از خیابان می توان به راحتی در دسترس است

مساحت، ریزفضاها
مساحت مدرسه کوپر
شروع ساخت: ۱۳ نوامبر، ۲۰۰۶ افتتاحیه : سپتامبر ۱۵، ۲۰۰۹ حجم فضا: ۱۷۵٫۰۰۰ فوت مربع ناخالص، (نه داستان به همراه دو زیر کلاس، ارتفاع: ۱۳۵ فوت) آزمایشگاه: ۳۹،۰۰۰ فوت مربع استودیو: ۱۰،۰۰۰ فوت مربع کلاس: ۱۵،۴۰۰ فوت مربع دانشجویی فضا: ۵۰۸۰ فوت مربع فضاهای عمومی (فردریک P. رز سالن اجتماعات، اتاق، صفحه Menschel ژاک و ناتاشا Gelman سالن انتظار نمایشگاه و گالری): ۸۸۰۰ فوت مربع
سایت مساحت: ۱۸،۰۰۰ فوت مربع حجم: ۱۸۰٫۰۰۰ فوت مربع ناخالص نام برنامه: امکانات عمومی از جمله نمایشگاه، سالن ۲۰۰ صندلی، سالن و فضای چند منظوره پوسته، فضای خرده فروشی در کنار خیابان سوم، ۱۵،۰۰۰ SF از کلاس های درس (تقریبی)، ۴۰،۰۰۰ SF آزمایشگاه (تقریبی)، ۱۰،۰۰۰ SF استودیو آموزش هنر ها و فضاهای کاری، ۱۲،۰۰۰ SF از موسسه و فضای فعالیت های دانشجویی (تقریبی)، ۱۵،۰۰۰ SF دفاتر اداری و دانشکده (تقریبی)، ۴،۰۰۰ SF از مرکز کامپیوتر متمرکز (تقریبی).

امکانات کالبدی
در این مدرسه تلاش شده است تا فضای کار و تمرین مناسب برای تحصیل دانشجویان در اختیار ایشان قرار گیرد. بیش از ۴ هزار متر مربع، کارگاه برای استودیوهای معماری در نظر گرفته شده که این موضوع باعث می شود هر دانشجویی بتواند میز ترسیم و فضای کار مخصوص به خود را داشته باشد ضمن آن که از امکان وجود رایانه و نرم افزارهای کامپیوتری بهره می برد. در استودیوهای معماری، کنترل و پیشبرد پروژه با استفاده از ابزار ترسیم دو بعدی، سه بعدی، مدل سازی و ساخت انیمیشن (تصاویر متحرک) تحت نظارت اساتید انجام می شود و تمامی استودیوها مجهز به ابزار نمایش تصویر، اینترنت و شبکه داخلی هستند

برنامه آموزشی
آموزش معماری در ایالات متحده آمریکا تا پایان جنگ جهانی دوم، بیش تر دنباله رو و پیرو سرسخت نئوکلاسیک و شیوه های آموزشی قرن نوزدهم مدرسه بوزار پاریس بود. اما با حضور والتر گروپیوس در هاروارد در سال ۱۹۳۸، سلطه بوزار به سرعت در هم شکست و جای خود را به فن آوری آموزشی ضد کلاسیک داد که مدت ها پیش، گروپیوس آن را در مدرسه معماری باووهاوس به وجود آورده بود.
«جان هیداک که در ابتدا، یک مدرنیت و پیرو اندیشه های لو کوربوزیه به شمار می رفت از نخستین معمارانی بود که تشخیص داد، شیوه های آموزشی و سنت معمول در باوهاوس علی رغم کنار زدن شیوه های بوزاری، هنوز به همان اندازه دارای محدودیت است. هیداک معتقد بود که الگوی مدرنیستی، عمیقاً ضد روشنفکری است و مدرنیسم سطح معماری را تا حد راه حل های تکتونیک و کاربردی پایین می آورد»
در حال حاضر آموزش معماری در مقطع لیسانس در مدرسه معماری «اروین س. چنین» در مجتمع مذکور، در دوره ای پنج ساله انجام می شود. شالوده فلسفی این مدرسه را روابط پیچیده مبتنی بر هم زیستی آموزش، پژوهش، مباحث نظری و عملی و هم چنین طیف گسترده کوشش های خلاقانه مربوط به توسعه معماری هدفمند تشکیل می دهد.
سال اول: فن معماری، مقدمات دروس فنی، طراحی با دست آزاد، تاریخ معماری یک، برنامه نویسی کامپیوتر، هندسه توصیفی، ادبیات اشکال و بیان.
سال دوم: طراحی (۲)، سازه (۱)، تاریخ معماری (۲)، حساب و تحلیل هندسی، مفاهیم فیزیک.
سال سوم: طراحی (۳)، سازه (۲)، فناوری محیطی (۱)، فناوری ساختمان، ساخت جوامع مدرن، دروس انتخابی.
سال چهارم: طراحی (۴)، سازه (۳)، مدیریت ساختمان، فناوری محیطی (۲)، دروس انتخابی.
سال پنجم: تز (پایان نامه)، سازه (۴)، طراحی شهری، تمرین های حرفه ای، مفاهیم پیشرفته، دروس انتخابی.

منبع
https://www.arel.ir/


تعداد صفحات : 28 | فرمت فایل : ppt

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود