اداره بازرسی و استراتژی بازرسی
یکی از اهداف این رشته تربیت و آموزش شما برای ارزیابی استراتژی یک سازمان می باشد. بخشی از توسعه و گسترش مهارت شما استفاده از دانش است که به سمت مسائل جدی سازمان تجاری بر می گردد. در همین موقعیت، تکنولوژی توانایی شما را برای به دست آوردن سریع اطلاعات از منابع جداگانه بسط می دهد. قابلیت جمع آوری و استفاده از چنین اطلاعاتی به یک ضرورت رقابتی برای هر کسی در کار و تجارت و مدیریت بستگی دارد. برای فراهم آوردن چندین مطلب در این باره برای شما، از اطلاعاتی برای بررسی و تحلیل، توضیح و حضور موارد تجاری از طریق این ترم عمل می کنیم. برای کسب این موارد، شما به صورت گروهی در می آید. در حالیکه برخی اطلاعات شاید از تحقیق در کتابخانه به دست آید. کار گروهی و یا به انجام رساندن مصاحبه ها و اینگونه به نظر می رسد که شما به طور بسیار زیادی از اینترنت برای اطلاعات مختلف از نظر مدیریت بالا استفاده می کنید. آنها شاید اختلافات و تفاوت هایی را برای نوشتن گزارش پایانی فراهم آورند. لطفاً این مطالب را برای فرمولاسیون مواد غیر یکسان و پراکنده و به تصور کشیدن یک دوره از تصمیمات که اهداف سازمانی دارد به کار برید.
مرحله 1: ارزیابی موقعیت
* هدف شما چیست؟ منظور استراتژی چیست؟
* ما چگونه در تجارت خود ارزیابی را قرار می دهیم و چرا؟
* وضعیت مالی ما چگونه است و چرا؟
* رابطه بین استراتژی تجاری، محیط سازمانی، و عملکرد کلی چگونه است؟
* فایده مقوله رقابتی و حد آن چیست؟ چه صلاحیت های اصلی را دارا هستیم؟
* نیروهای ما چیست؟ آیا از آنها به اندازه کافی استفاده می کنیم؟
* ضعف های ما کجاست، چگونه می توانیم آنها را حل کرده و تضعیف کنیم؟
* فرصت های ما کدام است؟ از آنها چگونه سوء استفاده می کنیم؟
* تهدیدها و اشکالات در کجاست؟ چه کاری در مورد آنها می توانیم انجام دهید؟
مرحله دوم: مدیران استراتژی
* دید استراتژی ما چیست؟
* آیا موارد اجرایی برای رهبری درست مهارت ها و قابلیت ها را در اختیار داریم؟
* آیا مدیران خلاق و اجرایی هستیم؟
* آیا آنها حاضرند ریسک کنند؟
* آیا آنها ابزارهای فکری سازمانی لازم را در اختیار دارند؟
* آیا آنها ابزارهای مهارتی لازم را در اختیار دارند؟
* آیا آنها حاضرند تا تغییراتی را در خود بدهند؟
* ارزش های آنها چگونه است؟ وظایف اجتماعی و اخلاقی ما چیست؟
* یب
مرحله سوم: بررسی محیط
* چگونه نقطه نظر عملکردی و رقابت های اصلی را ارزیابی می کنیم؟
* چه نیروهای صنعتی برای ما و بر علیه ما کار می کنند؟ در چه گروه های استراتژی قرار داریم و موانع قابل حل کدام می باشند؟
* به چه کسانی خدمت کرده و چه کسی در روابط و عملکرد ما در خطر است؟ نیازهای آنها و ابزارهای آنها کدام است؟
* تولیدات اصلی و سرویس هایی را که برای این نگهدارنده ها قرار می دهیم چیست؟
* چگونه این سرویس ها و تولیدات را تهیه می کنیم؟
* چگونه این سرویس ها و تولیدات را بهبود می بخشیم؟
* با توجه به مراحل بالا آیا فکر می کنید که بانک های وام دهنده و پشتیبانی آنها یکسان یاقی می ماند؟
* با توجه به مراحل بالا، سناریوی آینده چیست؟
مرحله 4: ارزیابی و استراتژی آن
* چه تجارتی را باید به ارزش بانکداری اضافه کنیم؟ استعداد استراتژی شغلی ما چیست؟ در مورد استراتژی بین المللی ما چه؟
* شما این استراتژی معمول را چگونه ارزیابی می کنید؟
* چه چیزی در واقع اختلاف بین موفقیت و شکست را در تجارت ما باعث می شود؟ عوامل کلیدی موفقیت در صنعت چیست؟
* آیا قدم استراتژی با تحلیل زیر امکان دارد؟
* آیا تداوم استراتژی با خطرات لازم، منابع در دسترس و زمانبندی ارتباط دارد؟
مرحله 5: بررسی های اجرایی:
* نقش رئیس چیست؟ چگونه ما یک سازمان یادگیری را به وجود می آوریم؟
* چگونه فعالیت های به کارآیی ارزیابی سازمان دهی می گردد؟ چگونه باید این موارد را دوباره سازماندهی کرده و بدست آوریم؟
* چه نوع ساختاری سازمان را شخصیت می بخشد؟
* از چه راه هایی و از طریقی سیستم ما بر روی توجه و انرژی مردم جلب می شود؟
* مفاهیم راهنما در سیستم و افکار اصلی در اطراف ما که ما آنها را بر روی این سازمان بنا نهاده ایم هستند؟
* خصوصیات اصلی مدیریتی در این سازمان چیست؟
* راه ما به سوی مدیریت منابع انسانی توضیح دهید؟
* به چه صورتی ساختار، سیستم و پروسه های بالا استراتژی ما را تقویت کرده و پشتیبانی می کند؟
* آیا می توانیم سازمان را تغییر داده و انتقال دهیم؟
مرحله 6: نقشه عملی:
* چه فعالیت هایی عملکرد سازمانی ما را بسط می دهد؟
* قوانین برنامه ریزی کدامند؟
* نتایج مورد انتظار مالی کدامند؟
* موارد احتمالی این فعالیت ها کدامند؟
مرحله 7:اجرا:
* چه منابعی برای اجرای این هدف نیاز است، مالی، منابع انسانی، بازار، عملکردی و دیگر محیط های عملکردی و وزارت های عملی؟
* چه تغییراتی باید برای ما اتفاق بیافتد تا در عرض 2 تا 5 سال موفقیت آمیز باشد؟
* آیا سازمانهای دیگری نیز هستند که امکان داشته باشد ما با آنها همکاری کنیم؟
* چه تعلیماتی نیاز است؟
مرحله 8: کنترل و ارزیابی اجرا
* چه زمانی و چگونه این عملکرد را ارزیابی می کنیم؟
* چه لیست و کیفیت ایده آلی از موفقیت لازم است؟
* آیا این استراتژی نیازهای زمانی و منابع لازم را تایید می کند؟
* آیا می توانیم از پس آن بر آییم؟
* به طور واقعی، آیا می توانیم این طرح و نقشه را به اجرا در آوریم؟
* آیا تمام برنامه های پشتیبانی کننده را شامل می شود؟
1
10