ارتباط با دیگر برنامه ها در برنامه فلش
ارتباط فلش با سایر نرم افزار ها و وارد کردن فایل هایی از سایر نرم افزار های گرافیکی را در این مبحث توضیح می دهیم .
در ابتدا با این وجود که قصد توضیح این سری اعمال را داریم ابتدا توصیه می کنیم که از وارد کردن فایل از سایر نرم افزارها به فلش خودداری کنید چون که فلش نرم افزاری است که توانایی بالایی در تولید انیمیشن های گرافیکی دارد و نیازی به این I mport کردن فایل از نرم افزارهای دیگر را در خود حس نمی کند . مگر اینکه بسیار ضروری باشد.
قابل ذکر خواهد بود ما می بایست از بروز هر عاملی که باعث کاهش سرعت صفحات ما در اینترنت شود خودداری کنیم بهمین دلیل باید از ورود بی مورد فایل های دیگر نرم افزارها به داخل فلش جلوگیری به عمل آوریم .
حال اگر این عمل به طور ذاتی در شما وجود داشته باشد ما به بررسی آن می پردازیم ، اگر شما یک تصویر متحرک حرفه ای فلش را به یک کاربر حرفه ای lI lustrator و Free Hand نشان دهید یقینا او از شما می خواهد که به او بگویید چگونه می شود یک فایل را از lllustrator وFree Hand به داخل فلش وارد کرد.
مشکلی که این کار دارد نداشتن محدودیت در سایر نرم افزار های گرافیکی در مورد استفاده از گرادیانتهای رنگ و متنهای پیچیده می باشد و این مشکلی است که فلش همیشه نمی تواند این پیچیدگی ها را پشتیبانی
کند .
وارد کردن تصاویر گرافیکی برداری
برای وارد کردن این فایلها همانطور که می دانید از گزینه Fil e / Import استفاده می کنیم و فایل مورد نظر را که با هر Format ی که باشد انتخاب می کنیم .
ما در این فصل به بررسی سه نوع فایل زیر می پردازیم :
1-Free Hand(.Fh9)
2-lllustrator(.ai)
3-flash player(.Swf)
که از میان این سه گزینه ، اولی بهتر و مناسب تر می باشد.
وارد کردن فایل از Free Hand
شاید بهترین روش جهت وارد کردن تصاویرگرافیکی برداری هنری در محیط فلش استفاده از فایل های همین نرم افزار باشد در صورت وارد کردن این فایلها با کادر محاوره ای F ree Hand Import مواجه خواهید شد.
برای مثال اگر فایل F ree Hand شما دارای امکانی به نام Page (صفحات) باشد در ناحیه Ma pping می توانید چگونگی برخورد فلش رابا این امکان تعیین کنید.برای وارد کردن فایلهای F reeHand بهتر است از نماد های موجود در Free Hand استفاده کنید تا تبدیل آن به نماد های Flash راحت تر صورت پذیرد .
از سوی دیگر امکانات متنی مختلفی در F ree Hand وجود دارد که در Flash عمل نمی کنند مانند نوشتن متن های خود بر روی خطوط خمیده که این امکان در Fl lash وجود ندارد و یا مشکلاتی که در فاصله بین متون در هنگام وارد کردن فایل از F ree Hand به فلش ایجاد می شود.
وارد کردن فایل از lllustroter
یکی از قالب های برداری دیگر که توسط F lash پشتیبانی می شود قالب EPS است . انواع متعددی از این قالب فایل وجود دارد مانند Potoshop EPS و lllusterator . اما تنها قالب EPS قابل پشتیبانی فلش است .
فلش تنها نسخه lllusterator 6/0 را می تواند پشتیبانی کند پس برای وارد کردن فایل ها از lllusterator از نسخه های بالا باید ابتدا آن را به در قالب lllusterator 6/0 ذخیره کنیم وسپس در داخل برنامه از آن استفاده کنیم .
اگر Flash نتواند قالب EPS ما را پشتیبانی کند با وارد کردن آن در داخل فلش مسلما تصویر ما به به طور کامل نشان داده نخواهد شد و با ایراد هایی برخورد خواهد کرد .
در میان وارد کردن فایلهای برنامه های دیگر به داخل فلش بدترین انتخاب وارد کردن فایلها از داخل برنامه
lllusterator بهFlash می باشد .
وارد کردن فایلهایی از Flash Player
در نهایت مطمئن ترین راه برای وارد کردن فایل به F lash ، از داخلFlash Playe می باشد که با قالب
(.Swf) نشان داده شده است البته فایلهای برنامه Flash Player مانند فایل های برنامه های قبل کاملا قابل ویرایش نیست .
نرم افزار های lllusterator (8,9) و ( 9 ) Free Hand قابلیت تبدیل فایل های خود را به (.Swf) می دهند این عمل به طرز حیرت آوری ایجاد می گردد بدین ترتیب که نه تنها اندازه فایل کوچکتر شده بلکه کیفیت آن را هم حفظ می کند.
برای انجام این کار ابتدا اعمال خود را در هر برنامه ای که خواستید ، انجام دهید و سپس آن را با برنامه ای که قابلیت تبدیل به قالب (.swf) را دارد باز کرده و آن را مبدل کنید.
با این حال گاهی برای شما مشکلاتی پیش می آید که تنها راه گریز از این اشکالات ساده تر کردن تصویر ما می باشد.