تارا فایل

گزارش کارآموزی در مدرسه آسیه



مقدمه
مشاوره و راهنمایی در فرایند زندگی و کار انسان از کاربرد بالایی برخوردار است. هر فرد در زندگی و کار خود همواره با مشکلات روحی ، مادی و روانی مواجه است. فایق آمدن بر مشکلات و رفع موانع از طریق تلاش و جدیت او همراه با تفکر و تحلیل درست از مسائل مبتلا به زندگی و کار و مشورت با اهل فن و تجربه و راهنمایی فرد مطمئن و دلسوز مقدور خواهد بود. مشاوره یعنی کمک به مراجعین برای کسب مهارتهای فردی اجتماعی و تغییر و یا اصلاح این مهارتها توسعه پیرفت سازگاری و افزایش انطباق آنان با خواسته های متغیر و متنوع زندگی افزایش مهارتاه به منظور مقابله با مشکلات محیطی و بالاخره توسعه انواع قابلیت های آنان در حل مسائل مشکلات و تصمیم گیری ها.
مشاوره رابطه ای است بین دو فرد که در آن یکی میکوشد تا دیگری را در درک و در حال مسائل سازگاری و انطباقی کمک کند.زمینه مشاوره انطباقی بیشتر شامل مشاوره تحصیلی ، مشاوره حرفه ای و اجتماعی و نظایر آنهاست.

بند اول : معرفی مدرسه :
1-شرایط ثبت نام : دانش آموزان پایه اول : هزینه بیمه، عکس، فتوکپی شناسنامه، اصل شناسنامه ، کپی شناسنامه جدید، فرم ثبت نام ، شناسنامه سلامت،کارت سلامت.
پایه دوم، سوم، چهارم: همه موارد ذکر شده جز شناسنامه سلامت و کارت واکسن الزامی است.
شرایط فیزیکی مدرسه: دبیرستان آسیه واقع در خیابان یادگار امام 4 کوچه شهید علامه مجلسی می باشد.این دبیرستان دارای 6 کلاس و یک طبقه می باشد.

بند دوم معرفی مدیر مدرسه
سرکار خانم رضایی و شرح وظایف و فعالیهای ایشان: کلیه اقدامات و کارهایی که در محیط مدرسه انجام می پذیرد زیر نظر مدیر مدرسه خواهد بود و مدیر مدرسه از نظر حسن اجرای امور پرورشی، آموزشی و اداری در مقابل اداره آموزش و پرورش محل مسئولیت تام دادر وظایف او به شرح زیر است:
1-نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیت های فوق برنامه و مراقبت در پیشرفت امور آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه بر مبنای برنامه های منصوب
2- هدایت و همکاری با کارکنان آموزشی و اداری در حسن اجرای برنامه های آنان در جهت هماهنگ ساختن فعالیتاهی روزانه و کیفیت جریان کار آموزشی
3-اقدام به تشکیل شوراها بویژه شورای معلمان و گروه های آموزشی و پرورشی و نظارت مستقیم بر فعالیتهای آنان .
4 ـ تشکیل جلسات عمومی اولیاء دانش آموزان و کلاسهای آموزش خانواده برای آنان.
5 ـ اقدام به تشکیل انجمن اولیاء و مربیان کشور در جلب مشارکت اولیاء دانش آموزان در انجام امور واحد آموزشی.
6 ـ حضور در کلاس درس معلمان ومربیان ومشاهده روش کاروتدریس آنان و مشاوره برای اصلاح پیشبرد روشها .
7 ـ دعوت از روحانیوین و صاحبنظران و اساتید متعهد و اگاه به مسائل تعلیم و تربیت بمنظور انجام مشاوره و راهنمائی دانش آموزان
8- تلاش و کوشش مستمر در جهت رعایت موازین اسلامی از سوی کارکنان و دانش آموزان و آشنا کردن دانش آموزان با مسائل مذهبی و اخلاقی و ترغیب آنان در این زمینه.
9-نظارت بر رفتار و روابط دانش آموزان و کارکنان مدرسه
10-کسب اطلاع دقیق از پیشرفت یا عقب ماندگی تحصیلی دانش آموزان
11-کوشش در گسترش فضای مدرسهو مجهز کردن آن
12-سعی در شناخت دانش آموزان کم بضاعتو ایجاد زمینه کمک به آنان
13-نظارت بر حسن اجرای امتحانات تدریجی-پایانی دانش آموزان
14-ثبت نام به موقع دانش آموزان بر اساس آئین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغ شده
15-حضور در مدرسه حداقل نیم ساعت قبل از شروع کار مدرسه و عدم خروج از آن مادامی که تمام دانش آموزان و کارکنان خارج نشده اند مگر در موارد ضروری
16- پاسخگویی به سوالات اولیای دانش آموزان و دیگر مراجعان مربوط
17-انجام وظایف کارکنان اداری مدرسه در غیاب آنان با همکاری دیگر کارکنان و اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه

بند سوم : وظایف کارکنان:
1-وظایف معاون: معاون دبیرستان آسیه سر کار خانم قلی پور می باشد.
1- نظارت و مراقبت مستقیم بر پوشش و حجاب دانش آموزان و کارکنان مدرسه
2- تهیه و تنظیم دفاتر رسمی مدرسه و مدارک پرسنلی کارکنان در زمان مقرر
3- مراقبت و نظارت بر فعالیت ها و رفتار دانش آموزان در ساعات تفریح،خارج از کلاس و در مواقع عدم حضور دبیر در کلاس درس
4- همکاری با مدیر مدرسه در تهیه و تنظیم برنامه هفتگی و مدیریت بر اجرای منظم و دقیق برنامه
5- همکاری و ایجاد تعامل با سایر معاونین و کارکنان مدرسه جهت اجرای صحیح وظایف آنان و بهبود امور و افزایش بهره وری در مدرسه
6- برنامه ریزی در ثبت نام و سازماندهی دانش آموزان مطابق ضوابط و مقررات مربوط
7- همکاری در آماده سازی فضا و تجهیزات آموزشی مورد نیاز قبل از آغازسال تحصیلی و همچنین برنامه ریزی و نظارت بر حسن استفاده از فضا و تجهیزات آموزشی توسط دانش آموزان و معلمان
8- همکاری و مشارکت با سایر کارکنان دانش آموزان و اولیای آنها در بهره گیری از امکانات و ظرفیت های داخل و خارج از مدرسه
9- همکاری با سایر کارکنان مدرسه در جهت اجرای صحیح و به موقع برنامه ها و فعالیتهای آموزشی و پرورشی مدرسه بر اساس ضوابط و مقررات
10- تهیه و تنظیم تقویم اجرایی از فعالیتها و وظایف محوله به منظور افزایش بهره وری

وظایف دبیران
1- شرکت فعال و موثر در دوره های آموزشی ضمن خدمت و به کارگیری آموخته ها در محیط کار
2- ترغیب و هدایت دانش آموزان به تشکیل گروه های همیار آموزشی و تربیتی و بهره گیری از فعالیت های گروهی در فرایند یاددهی – یادگیری
3- طراحی و تایپ سوالات امتحانی تکوینی و پایانی برابر با دستورالعمل های آموزشی
4- همکاری و مشارکت در ترویج و تعمیق فرهنگ عفاف وحجاب در دانش آموزان
5- برنامه ریزی و اقدام برای آموزش دروس با رویکرد فرهنگی و تربیتی
6- حضور به موقع در کلاس درس ( ورود به کلاس قبل از دانش آموزان و خروج از کلاس بعد از آنان) اشتغال به تدریس موثر و مدیریت زمان در کلاس درس
7- همکاری و مشارکت در برنامه ریزی و برگزاری مسابقات ،جشنواره ها ،آمورنها و… دانش آموزی
8- تصمیم به موقع و دقیق اوراق امتحانات دانش آموزان اعم از داخلی هماهنگ و نهایی بر حسب مورد بر دستورالعملهای صادره از سوی آموزش و پرورش، ثبت نمرها و اعلام نتایج
9- همکاری با مدیر ، معاون و سایر معلمان مدرسه در اجرای دستورالعمل ها و بخش نامه ها
10- برنامه ریزی و اقدام برای تکمیل فضای اخلاقی در بین دانش آموزان با تاکید بر کرامت نفس حیا و عفت و مسئولیت پذیری.

وظایف مشاور مدرسه:
1-برنامه ریزی وانجام فعالیت های راهنمایی و مشاوره در مدرسه به منظور ارتقای سطح سلامت روان دانش آموزان و تلاش برای حل و پیشگیری از مشکلات روانی فتاری و تحصیلی آنان
2- برنامه ریزی به منظور افزایش آگاهی کارکنان مدرسه ، اولیا ء و دانش آموزان از برنامه های راهنمایی و مشاوره و فراهم نمودن زمینه ی مشارکت
3-برنامه ریزی به منظور شناسایی دانش آموزان در معرض خطر و ارائه خدمات تخصصی به آنان و در صورت نیاز ارجاع آنان به هسته ها و مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی آموزش و پرورش
4-توانمند سازی روانی – رفتاری و تحصیلی دانش آموزان بر اساس ضوابط و دستورالعمل های مربوطه
5-انجام برنامه ریزی های مشاوره ای به منظور هدایت تحصیلی و انتخاب رشته و شاخه تحصیلی صحیح دانش آموزان
6- ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره شغلی به دانش آموزان برای طرح ریزی شغلی با استفاده از روش ها و ابزارهای مناسب
7- تشکیل پرونده الکترونیکی مشاوره ای برای دانش آموزان و تهیه و ارائه گزارش آمار تنوع و فراوانی مشکلات روانی – ر فتاری و تحصیلی دانش آموزان
8- برگزاری جلسات مستمر با دانش آموزان و اولیاء آنها به منظور ارتقای سطح آگاهی آنان در زمینه ی امور تحصیلی و شغلی و خانوادگی
9- تدریس دروس برنامه ریزی تحصیلی ، شغلی وآموزش آداب و مهارت های زندگی بر اساس ضوابط و دستورالعمل های مربوطه10- شرکت در جلسات گروه های آموزشی و دوره های ضمن خدمت به منظور دانش افزایی و ارائه خدمات بهتر در زمینه راهنمایی و مشاوره
وظایف مربی پرورشی
1- ارتقاء بصیرت دانش آموزان و والدین در زمینه های اجتماعی، سیاسی، تربیتی.
2- شناسایی دانش آموزان مستعد در امور قرآنی ، فرهنگی و هنری و هدایت آنان به مدارس قرآنی آموزش و پرورش ، کانون های فرهنگی تربیتی و …
3- سازماندهی، نظارت و ارزشیابی تشکل های دانش آموزی
4- برنامه ریزی غنی سازی اوقات فراغت و فوق برنامه دانش آموزان مدرسه مطابق سیاست های اعلام شده از سوی مراجع ذیربط
5- اجرای آیین نامه ها، دستورالعمل ها، شیوه نامه ها و بخشنامه های ارجاعی از سوی مدیر در چارچوب وظایف محوله.
6- جلب مشارکت معلمان ، والدین، سایر کارکنان و دانش آموزان و ایجاد ارتباط موثر و صمیمی با آنها به ویژه از طریق تشکل های دانش آموزی به منظور شرکت در فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی
7-تهیه و تنظیم گزارش های لازم درخصوص فعالیت های پرورشی و تربیت بدنی مدرسه با همکاری و مشارکت عوامل مربوط برای ارائه به مافوق
8- تدریس درس پرورشی طبق دستورالعمل های صادره از سوی معاون پرورشی و تربیت بدنی( در دوره راهنمایی و متوسطه)
9- برنامه ریزی ونظارت بر فعالیت ها و امور مربوط به فضاهای پرورشی وتربیت بدنی (نمازخانه، کتابخانه و…)
10- برنامه ریزی، نظارت و اجرای فعالیت های تخصصی و فرهنگی مدرسه نظیر مراسم آغازین، مناسبت ها، نماز جماعت و…

بند چهارم: رابطه مدیر با معلمان و دانش آموزان
روابط مدیر با معلمان در مدرسه:
1- احترام به شخصیت معلمین که با آن ها سر و کار دارد
2- توجه و احترام به عقاید و پیشنهادات معلمان
3- توجه به مشکلات معلمان و اولویت بر رفع آنها نسبت به مشکلات خود و مدیر
4- تشویق به فعالیت های اجتماعی که روابط دوستانه ای بین اعضای سازمان آموزش بوجود آورد
5- به وجود آوردن شرایط راحت و جذاب در محیط کار
6- داشتن رفتار متناسب و آمیخته با احترام نسبت به معلمان
7-تشکیل جلسات ملاقات با معلمان

رابطه مدیر با دانش آموزان
1. لطفا اشتباه دانش آموزان خود را بزرگ نکنید. این کار باعث می شود بعد از مدتی دانش آموز فکر کند و باور کند که هر کاری انجام می دهد یا هر سخنی که می زند اشتباه بوده و یک دانش آموز منزوی تبدیل کند.
2. به دانش آموزانتان مانند یک برادر یا خواهر کوچکتر احترام بگذارید.
3. هیچگاه در کلاس و مدرسه به یک نفر توجه و اهمیت خاصی نشان ندهید و یک نفر را در کلاس یا مدرسه برجسته نکنید.
4. اگر دانش آموزتان کار اشتباهی انجام داده است اورا مستقیما مورد موعظه قرار ندهید..می توانید خود را مورد خطاب قرار دهید( به در بگویید دیوار بشنود)
5. به تک تک دانش آموزانتان مسئولیت بدهید. این کار باعث افزایش حس اعتماد به نفس دانش آموز می شود.
6. جای مناسب در کلاس برای خود انتخاب کنید و با همه ی دانش آموزان در تعامل و رفت آمد باشید.
7. فضای کلاس درستان را جذاب کنید و از آثار تک تک دانش آموزان در کلاس درس استفاده کنید
8. با دنش آموزان خود همدلی کنید. این کار باعث می شود که زمینه نفوذ در دانش آموز برایتان فراهم گردد و او را بهتر درک کنید و باعث افزایش میزان ارتباط میان شما می شود.
9. همیشه با خنده وارد مدرسه شوید.
10. اگر دانش آموزان کار اشتباهی کرده باشند او را موعظه نکنید
11. در صورت امکان با دانش آموزانتان در غیر از ساعات درسی وبیرون از مدرسه نیز با آنها ارتباط داشته باشید.

بند پنجم: آمار دانش آموزان و هزینه و درآمدهای مدرسه:
تعداد دانش آموزان دبیرستان آسیه شامل 75 نفر دانش آموز می باشد
که کلاس دهم آنها شامل 20 نفر دانش آموز می باشد
کلاس دوم دبیرستان شامل 20 نفر دانش آموز می باشد.
کلاس سوم دبیرستان شامل 15 نفر دانش آموز می باشد.
کلاس چهارم دبیرستان شامل 20 نفر دانش آموز می باشد
هزینه های مربوطه دبیرستان آسیه
درآمد دبیرستان آسیه ناچیز بوده و هزینه های آب ،برق ، گاز و تلفن عبارت اند از :
آ ب: 30 تا 60هزار تومان
برق: 30 تا 40 هزار تومان
گاز : 100 تا 200 هزار تومان
تلفن: 40 تا 50 هزار تومان

بند ششم: نحوه تدریس معلمان
نحوه انتصاب معلم نمونه: معلم نمونه توسط مدیر مدرسه انتخاب می گردد:
مدیر معلمان را در کلاس درس با همکاری دانش آموزان می سنجد و امتیازاتی به او می دهد و تمامی معلمان را از نظر داشتن تخصص رابطه با دانش آموزان و مهارت های آموزشی ، شیوه تدریس ، میزان تحصیلات ، اخلاق نیکو، داشتن مدیریت زمان، داشتن تکنیک های مخصوص به خود، مقایسه می کند و از لحاظ پیشرفت تحصیلی دانش آموزان معلم نمونه را انتخاب میکند.
نحوه تدریس معلم
هر یک از معلمان شیوه و گفتار متفاوتی دارد تا بتواند دانش آموزان را از لحاظ تحصیلی و تربیتی به مقام بالایی برساند او با پشتکار و تلاش خود سعی در این دارد که کلاسی جذاب برای دانش آموزان فراهم کنند تا دانش آموزان میل و علاقه بیشتری از خود نشان دهد و هر معلمی با روش و تکنیک مخصوص به خود به دانش آموزان درس می دهند تا دانش آموزان از کلاس درس خود بهترین استفاده را داشته باشد و با استفاده از معلومات معلمان خود به درجات بالاتر علم راه پیدا کند.مثلاً
در درس زیست معلم با استفاده از تجهیزات آموزشی مثل پاورپوینت و بردن به آزمایشگاه معلومات دانش آموزان را افزایش می دهد.

بند هفتم
چگونگی و شرایط و ویژگی های انتخاب شورای دانش آموزی و شورای معلمان و انجمن اولیای مدرسه
-انتخاب شورای دانش آموزی :
1-ابتدا به تمامی دانش آموزان علاقه مند به شرکت در شورای دانش آموزی اعلام می گردد که برای ثبت نام به دفتر مدرسه مراجعه کنند.
2-پس از ثبت نام دانش آموزان علاقه مند مدیر به همراه معاون ویژگیهای دانش آموزان را سنجیده و آن دسته از دانش آموزان که صلاحیت بیشتر در این زمینه را دارا هستند انتخاب می شوند.
3-پس از انتخاب دانش آموزان توسط مدیر و معلم اسامی آنها در برگه ای نوشته می شود و بر روی برد در سالن زده و هفته ی دیگر انتخابات شروع می شود.
4-کاندیدا در این یک هفته فرصت دارند که برای خود تبلیغات نموه و رای بیشتری را از میان دانش آموزان جمع کنند.
5-روز رای گیری هم دانش آموزان از کلاسها خارج شده و به ترتیب رای خود را در صندوق می اندازند.
6- پس از اینکه رای گیری تمام شد معاون و مدیر رای ها را از صندوق درآورده و می شمارند و اسامی آنهایی که در این انتخابات رای بیشتری را جمع نمودند نوشته و اعلام می کنند و شورای دانش آموزی تشکیل می شود.

انتخاب انجمن اولیا
در تاریخ معین شده توسط مدیر مادران دانش آموزان خواسته می شود که به مدرسه مراجعه زمانی که تمامی مادران حضور یافتند رای گیری انجام می پذیرد مدیر دبیرستان نام چند تن از مادران علاقه مند به انجمن شدن را یادداشت می کند و از مادران دیگر می خواهد که رای گیری شروع شود.
پس از دادن به رای مادران تعداد رای ها را شمارده و به این طریق انجمن اولیاء شکل می گیرد.

انتخاب شورای معلمان
در روز تعیین شده توسط مدیر دبیرستان که معلمان جمع هستند مدیر 2 نفر از معلمان کار دان و پر تلاش را انتخاب نموده که بتوانند در هر زمینه ای همکاری لازم را با مدیر و معاون و دانش آموزان داشته باشند.

علت موفقیت دانش آموزان و نمرات بالای دانش آموزان چیست؟
1- نحوه تدریس درست
2- داشتن اطلاعات کافی در زمینه ی تحصیلی و تربیتی
3- برقرار ارتباط دوستانه با دانش آموزان خود
4- نداشتن مقررات خشک و یکنواخت
5- گرفتن آزمونهای استاندارد
6- دادن مشاوره تحصیلی درست
7- استفاده از شیوه های آموزشی مناسب
8- استفاده از لوازم و امکانات آموزشی در جهت یادگیری بیشتر
9- توجه داشتن به تمامی دانش آموزان اعم از دانش آموزان قوی و ضعیف
10- ایجاد گروه بندی دانش آموزان جهت پیشبرد تحصیلی دانش آموزان ضعیف
11- رقراری ارتباط موثر با اولیاء دانش آموزان

امور فرهنگی مدرسه
نماز جماعت:یکی دیگر از امور فرهنگی در دبیرستان آسیه تشکیل نماز جماعت می شود.
نماز جماعت باعث آرامش روحی و روان دانش آموز ها می گرد و آناه احساس امنیت و آرامش بیشتری می کنند .و این امر در تدریس آنها بسیار موثر است و باعث پیشرفت آنها می شود و این امر الهی در تزکینه و خودسازی دانش آموزان بسیار موثر است .
وسایل کمک آموزشی
در دبیرستان آسیه تمامی معلمان و دبیران از وسایل و تجهیزات آموزشی در جهت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان استفاده می کنند و کلاس درسی را برای دانش آموزان جذاب می کنند
ورزش: یکی از امور فرهنگی در مدارس نرمش و ساعت نرمش است که ورزش باعث سلامت جسمی تندرسی می شود در این دبیرستان هفته صبح، هر روز ورزش صبحگاهی را اجرا می کنند که مدت ورزش آنها 10 الی 15 دقیقه می باشد .
اردوها
اردو رفتن باعث شادای و نشاط در دانش آموزان می گردد که این دبیرستان در سال یکبار دانش آموزان را به اردو خارج از شهر برده و روحیه آنها را تقویت می کنند.
بازدید از اماکن:
مدیر دبیرستان آسیه دانش آموزان را برای آشنایی با تاریخ شهر خود و کشور خود به اماکن تاریخی می برد و توضیح دادن به آنها سوالات آنها را پاسخ می دهد و در روزهای خاص و همچنین کمک به دانش آموزان در جهت انتخاب رشته آنها.

بند نهم :نحوه تشویق و تنبیه دانش آموزان در مدارس
-یکی از راه هایی بسیار موثر در مدارس نظریه تشویق و تنبیه می باشد که می تواند اثرات مثبت و منفی داشته باشد
-تشویق یکی از بهترین روش هاست که در دانش آموزان ایجاد انگیزه می کند که خود باعث پیشرفت تحصیلی دانش آموزان می شود.
-تنبیه :باید این روش را حذف کرد چون اثرات منفی روی دانش آموزان می گذارد. تنبیه نباید در جمع صورت گیرد. خوشبختانه در دبیرستان آسیه چنین چیزی صورت نمی گیرد.

بند دهم: نتیجه گیری
نکات مثبت، نکات منفی
-نکات مثبت : وجود وجود معلمین مشاوره خیلی نکات مثبتی برای دانش آموزان به همراه ارد. که وجود معلمین مشاور باعث
1- تلاش برای حل مسائل مدرسه
2- مشاوره با شاگردان در مورد حرفه آینده آنها
3- برنامه ریزی تحصیلی
4-برنامه ریزی فعالیت های هنری و…

تمامی این فعالیت ها در دبیرستان آسیه صورت می پذیرد که تاثیر مثبتی بر رفتار و کردار دانش آموزان دارد.
نکات منفی و ضعف دبیرستان:

1- دانش آموزان اصلاً حواسی به درس و مدرسه ندارند.
2- معلمان باید وقت بیشتری برای دانش آموزان بگذارند.
3- مدیر مدرسه باید توجه بیشترینسبه بد دانش آموزان خود داشته باشد.
4- داشتن رابطه ماسب کادر دبیرستان با اولیاء دانش آموزان

پیشنهادهای ما: من پیشنهاد هایی برای بهبود بخشیدن سطح تحصیلی این دبیرستان دارم: از جمله :
1-تشکیل دوره های آموزشی مهارتهای تحصیلی
2-معلمان و مدیر باید نقاط ضعف و بی میلی دانش آموزان را مورد بررسی قرار دهند.
3-تشویق کردن دانش آموزانی که پیشرفت تحصیلی داشته اند.
4-نظرخواهی از دانش آموزان جهت ارائه راه کارهایی برای پیشگیری از افت تحصیلی
5-ایجاد فضایی مفرح و جذاب
6-بها دادن به دانش آموزانی که از نظر تحصیلی در سطح پایین تری هستند.

گزارش کار: من در دبیرستان آسیه فعالیت های زیر را انجام داده ام.
1- حضور در پایه های اول ، دوم و سوم با هدف توصیه هایی جهت آمادگی دانش آموزان برای امتحانات ترم اول
2- آموزش مهارتهای تحصیلی به دانش آموزان 3 پایه تحصیلی
3- بررسی وضعیت تحصیلی آنها و تعیین سه گروه درسی برایشان و گرفتن گزارش کار
4- صحبت کردن با معلمان در جهت ایجاد انگیزش در دانش آموزان
5- انجام مشاوره های درسی برای دانش آموزان
6- ترغیب دانش آموزان برای تحصیل و پیشرفت در رشته مورد علاقه آنها
7- آموزش مهارتهای مقابله با استرس ،کنترل خشم و برنامه ریزی
8- کمک به دانش آموزان جهت شناسایی استعدادهای خود

محل کارآموزی:
نام درس:کارورزی
نام استاد:جناب آقای
نام دانشجو:
رشته تحصیلی:

با سلام
مدیریت محترم دبیرستان:
دلسوزی، تلاش و همکاری حضرتعالی در تعلیم و تربیت و انتقال معلومات و تجربیات ارزشمند در کنار برقراری ربطه صمیمی و دوستانه با دانش آموزان و ایجاد فضایی دلنشین برای کسب علم و دانش و درک شرایط آنها حقیقاً قابل ستایش است. اینجانب برخود وظیفه می دانم در کسوت شاگردی از زحمات و خدمات ارزشمند شما مدیر محترم تقدیر و تشکر می نمایم و از خداوند متعال برایتان سلامتی ، موفقیت و همواره توفیق خدمت را مسئلت دارم.

فهرست مطالب
مقدمه 1
بند اول : معرفی مدرسه : 2
بند دوم معرفی مدیر مدرسه 3
بند سوم : وظایف کارکنان: 5
وظایف دبیران 6
وظایف مشاور مدرسه: 7
وظایف مربی پرورشی 8
بند چهارم: رابطه مدیر با معلمان و دانش آموزان 9
رابطه مدیر با دانش آموزان 10
بند پنجم: آمار دانش آموزان و هزینه و درآمدهای مدرسه: 11
بند ششم: نحوه تدریس معلمان 12
نحوه تدریس معلم 12
بند هفتم 13
چگونگی و شرایط و ویژگی های انتخاب شورای دانش آموزی و شورای معلمان و انجمن اولیای مدرسه 13
انتخاب انجمن اولیا 14
انتخاب شورای معلمان 15
علت موفقیت دانش آموزان و نمرات بالای دانش آموزان چیست؟ 16
امور فرهنگی مدرسه 17
وسایل کمک آموزشی 17
اردوها 17
بازدید از اماکن: 17
بند نهم :نحوه تشویق و تنبیه دانش آموزان در مدارس 18
بند دهم: نتیجه گیری 19
پیشنهادهای ما: من پیشنهاد هایی برای بهبود بخشیدن سطح تحصیلی این دبیرستان دارم: از جمله : 20
گزارش کار: من در دبیرستان آسیه فعالیت های زیر را انجام داده ام. 21


تعداد صفحات : 26 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود