تارا فایل

پرسشنامه خودکارآمدی دانش اموز جینک و مورگان 1999




* پرسشنامه خودکارآمدی دانش اموز جینک و مورگان(1999)

گویه ها
1 2 3 4
1- من در کلاس سخت تلاش میکنم.
1 2 3 4
2- می توانم بالاترین نمره را در کلاسم به دست بیاورم به شرط اینکه به اندازه کافی تلاش کنم.
1 2 3 4
3- بیشتر هم کلاسهایم دوست دارند که ریاضیات کار کنند چون ریاضیات ساده است.
1 2 3 4
4- اگر معلم بیشتر مرا دوست میداشت میتوانستم نمرات بهتری به دست بیاورم.
1 2 3 4
5- بیشتر همکلاسیهایم بیش از من در انجام تکالیف کار می کنند.
1 2 3 4
6- من در درس علوم دانش اموز خوبی هستم.
1 2 3 4
7- من دیپلم دبیرستان را خواهم گرفت.
1 2 3 4
8- من به یک دانشگاه خوب خواهم رفت.
1 2 3 4
9- من همیشه وقتی تلاش میکنم نمره خوبی میگیرم.
1 2 3 4
10- گاهی اوقات تکلیفی را که همکلاسی هایم فکر می کنند سخت است من انجام میدهم.
1 2 3 4
11- من در درس دانش اجتماعی خوب هستم.
1 2 3 4
12- بزرگسالانی که شغل خوبی دارند احتمالا وقتی مدرسه میرفتند محصلین خوبی بوده اند.
1 2 3 4
13- وقتی به اندازه کافی بزرگ شوم به دانشگاه میروم.
1 2 3 4
14- من یکی از بهترین شاگردان در کلاسم هستم.
1 2 3 4
15- برای کسی مهم نیست حتی اگر در مدرسه خوب کار کنم.
1 2 3 4
16- معلم فکر میکند که من دانش اموز زیرکی هستم.
1 2 3 4
17- خیلی مهم است که به دانشگاه بروم.
1 2 3 4
18- من در ریاضیات دانش آموز خوبی هستم.
1 2 3 4
19- هم کلاسی هایم معمولا نمره هایی بهتر از من میگیرند.
1 2 3 4
20- آنچه که من در دبیرستان یاد میگیرم اهمیت ندارد.
1 2 3 4
21- من معمولا تکالیف خود را میفهمم.
1 2 3 4
22- من معمولا در ریاضیات به علت اینکه خیلی سخت است نمره خوبی نمیگیرم.
1 2 3 4
23- اهمیت چندانی ندارد حتی اگر در مدرسه خوب کار کنم.
1 2 3 4
24- من اهمیت موضوع های درسی را برای شغل آتی درک میکنم.
1 2 3 4
25- من در روخوانی خوب هستم.
1 2 3 4
26- به دست آوردن نمرات خوب در مدرسه کار مشکلی برایم نیست.
1 2 3 4
27- من آدم زیرکی هستم.
1 2 3 4
28- هرچه زودتر دبیرستان را تمام خواهد کرد.
1 2 3 4
29- معلم های بچه ها را دوست دارند حتی اگر همیشه نتوانند نره های خوبی بگیرند.
1 2 3 4
30- وقتی که معلم سوالی میپرسد من معمولا جواب را میدانم حتی اگر بچه ها ندانند.
1 2 3 4
* پرسشنامه خودکارآمدی دانش آموز جینگ و مورگان(1999)
مولفه ها و ابعاد:
این ابزار دارای 30 پرسش و سه حوزه خرده مقیاس است: استعداد ،کوشش و بافت.
مقیاس
ســـــــــــوالات
استعداد
2و6و 10و11و14و16و18و19و21و25و26و27و30
بافت
3و4و7و8و12و13و15و17و20و23و24و28و29
کوشش
1و5و9و22

* مقیاس پرسشنامه
این پرسشنامه بر اساس مقیاس لیکرت (کاملا مخالفم،1؛ مخالفم،2؛ ،؛موافقم3،؛ کاملا موافقم4؛میباشد.
کاملا موافقم
موافقم
مخالفم
کاملا مخالفم
گزینه
5
4
2
1
امتیاز

* مدل خودکارآمدی دانش آموز
توجه شکل زیر یک مدل آماده بر تحقیق شما میباشد در صورتی که تحقیق شما از دو متغیر تشکیل شده است مدل خالی را با مشاهده مدل تکمیل شده پر کنید و در صورتی که تحقیق شما فقط یک متغیر دارد قسمت متغیر وابسته مدل که خالی است را پاک کنید.

* نمره گذاری:
روش نمره گذاری این پرسشنامه به اینصورت است که سوالهای 1، 2، 3، 4، 5، 6، 7، 8، 9، 10، 11، 12، 13، 14، 17، 18، 21، 24، 25، 26ف 28، 29و30 اگر پاسخ دهنده کاملا موافق را علامت زده باشد 4 میگیرد ، اگر تا حدودی موافق را علامت زده باشد 3 می گیرد، اگر تا حدودی مخالف را علامت زده باشد 2 می گیرد، اگر کاملا مخالف را زده باشد1 میگیرد و سوالهای 4، 5، 15، 16، 19، 20، 22و23 به صورت معکوس است یعنی اگر کاملا مخالف را علامت زده باشد 4، تا حدودی مخالف 3، تا حدودی موافق 2، کاملا موافق 1 میگیرد.
تحلیل بر اساس میزان نمره پرسشنامه
بر اساس این روش از تحلیل شما نمرههای به دست آمده را جمع کرده و سپس بر اساس جدول زیر قضاوت کنید.
توجه داشته باشید میزان امتیاز های زیر برای یک پرسشنامه است در صورتی که به طور مثال شما 10 پرسشنامه داشته باشید باید امتیاز های زیر را ضربدر 10 کنید
مثال: حد پایین نمرات پرسشنامه به طریق زیر بدست آمده است
تعداد سوالات پرسشنامه * 1 = حد پایین نمره
حد پایین نمره
حد متوسط نمرات
حد بالای نمرات
30
75
120
– در صورتی که نمرات پرسشنامه بین 30 تا 52 باشد، میزان خودکارآمدی دانش آموز در این جامعه ضعیف می باشد.
– در صورتی که نمرات پرسشنامه بین 52 تا 75 باشد، میزان خودکارآمدی دانش آموز در سطح متوسطی می باشد.
– در صورتی که نمرات بالای 75 باشد، میزان خودکارآمدی دانش آموز بسیار خوب می باشد.

* روایی و پایایی پرسشنامه
قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه میگیرد یعنی اینکه ابزار اندازهگیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست میدهد.

در ایران کریم زاده و محسنی(1385) روایی این مقیاس را از طریق تحلیل عاملی مطلوب گزارش کرده اند.
پایایی این پرسشنامه با آزمون آلفای کرونباخ با استفاده از نرم افزار بالای spss بدست آمده است که به طبق زیر می باشد.
نام متغیر
میزان آلفای کرونباخ
خودکارآمدی دانش آموز
76/0
کوشش
65/0
استعداد
66/0
بافت
60/0

همچنین خانم زهرا ثمیریها (2012) نیز در تحقیق خود با عنوان " بررسی رابطه خود تنظیمی ، خودکارامدی، منبع کنترل و پیشرفت تحصیلی" پایایی این پرسشنامه را 0.77 اعلام کرده است.
* منبع پرسشنامه
– بنی اسدی، علی ، پور شافعی ،هادی،(1391)، نقش انگیزش و خودکارآمدی تحصیلی و رویکردهای مطالعه در پیشرفت ریاضی دانش آموزان رشته های علوم تجربی و ریاضی مقطع متوسطه شهر قاین، فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی ، سال هشتم، شماره 4 (پیاپی 32)
– مشایخی دولت آبادی، محمدرضا، محمدی، مسعود(1393) ، تاب آوری و هوش معنوی به منزله ی متغیرهای پیش بین خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان شهری و روستایی، مجله روانشناسی مدرسه، دوره 3 ، شماره 2 ، صفحه 205 – 225 .

Statement

1 2 3 4
1- I work hard in school
1 2 3 4
2- I could get the best grades in class if I tried enough
1 2 3 4
3- Most of my classmates like to do math because it is easy
1 2 3 4
4- I would get better grades if my teacher like me better
1 2 3 4
5- Most of my classmates work harder on their homework than I do
1 2 3 4
6- I am a good science student
1 2 3 4
7- I will graduate from high school
1 2 3 4
8- I go to a good school
1 2 3 4
9- I always get good grades when I try hard
1 2 3 4
10- Sometimes I think an assignment is easy When the other kids in class think it is hard
1 2 3 4
11- I am a good social studies student
1 2 3 4
12- Adults who have good jobs probably were good students when they were kids
1 2 3 4
13- When I am old enough; I will go to college
1 2 3 4
14- I am one of the best students in my class
1 2 3 4
15- No one cares if I do well in school
1 2 3 4
16- My teachers think I am smart
1 2 3 4
17- It is important to go to high school
1 2 3 4
18- I am a good math student
1 2 3 4
19- My classmates usually get better grades than I do
1 2 3 4
20- What I learn in school is not important
1 2 3 4
21- I usually understand my homework assignments
1 2 3 4
22- I usually do not get good grades in math because it is too hard
1 2 3 4
23- It does not matter if I do well in school
1 2 3 4
i. kids who get better grades than I do get more
24- Help from the teacher than I do
1 2 3 4
25- I am a good reading student
1 2 3 4
26- It is not hard for me to get good grades in school
1 2 3 4
27- I am smart
1 2 3 4
28- I will quit school as soon as I can
1 2 3 4
29- Teachers like kids even if they do not always make good grades
1 2 3 4
30- When the teacher asks a question I usually Know the answer even if the other kids don't
1 2 3 4


تعداد صفحات : 7 | فرمت فایل : word

بلافاصله بعد از پرداخت لینک دانلود فعال می شود